مشعل سکوی 14A فاز 14 پارس جنوبی روشن شد

گروه اقتصادی الف،   3961205221

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران از روشن شدن مشعل سکوی 14A فاز 14 پارس جنوبی با تلاش و همت متخصصان داخلی این شرکت خبر داد.

به گزارش مهر، حمید رضاییان اصل اظهار داشت: این اقدام مهم با تلاش مهندسان و کارگران زحمتکش شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس، از شرکت های زیر مجموعه ایزوایکو محقق شده است.
وی با بیان اینکه عملیات بارگیری سکوی 14A فاز 14 پارس جنوبی دوازدهم دیماه امسال از بندرعباس آغاز شد، خاطرنشان کرد: امروز با تلاش های صورت گرفته شاهد روشن شدن مشعل این سکو با گاز چاه هستیم.
وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده این سکو قرار است روزانه برداشتی معادل 14 میلیون مترمکعب گاز غنی داشته باشد.
طرح توسعه فاز ۱4 پارس جنوبی به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس با هدف تولید روزانه 56 میلیون و 6۰۰ هزار مترمکعب گاز ترش و ۷5 هزار بشکه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حال اجراست.
سالانه بیش از یک میلیون تن گاز مایع، یک میلیون تن اتان مصرفی واحدهای پتروشیمی و روزانه 4۰۰ تن گوگرد از دیگر تولیدات این فاز خواهد بود.
اجرای پروژه این فاز به کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا)، شرکت پایندان و شرکت ماشین سازی اراک واگذار شده که مسئولیت رهبری کنسرسیوم را سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) عهده دار است.
میدان گازی پارس جنوبی، بزرگ ترین منبع گازی جهان است که روی خط مرزی مشترک ایران قرار دارد؛ مساحت این میدان 9700 کیلومتر مربع است که سهم متعلق به ایران 3700 کیلومتر مربع وسعت دارد.
ذخیره گاز این بخش از میدان 14 تریلیون مترمکعب گاز به همراه 18 میلیارد بشکه میعانات گازی است که هشت درصد کل گاز دنیا و نزدیک به نیمی از ذخایر گاز کشور را شامل می شود.
در میدان مشترک گازی پارس جنوبی در بخش ایرانی آن 19 میلیارد بشکه میعانات گازی وجود دارد که 9 میلیارد بشکه قابل برداشت است.
با داشتن قـریب به سه هـزار کیلومتر مرز آبی درکشور و با توجه به توسعه، بهره برداری، گسترش حمل و نقل مواد نفتی و افزایش تردد واحـدهای شنـاور در منطقه استـراتژیک خلیـج فـارس و دریـای عمان، شـرکت مجتمـع کشتی سـازی و صنـایع فراساحل ایران (ایـزوایکو) در سال 52 با طراحی شرکت آلمانی (بلوم اندفوس) به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در37 کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.
افزون بر پنج هزار نفر در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با بیش از 30 سال سابقه فعالیت که هم اکنون در قالب منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس اداره می شود ،مشغول به کارهستند.
مجتمع کشتی سازی ایزوایکو با شش زیر مجموعه که به صورت هلدینگ مرکزی اداره می شوند در زمینه ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک، متوسط و بزرگ، سازه های دریایی شامل سکوهای گازی و نفتی، تعمیرشناورهای داخلی و خارجی و همچنین ساخت و تعمیر سکوهای حفاری نفتی فعالیت دارد.

 
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین