نوبخت: دولت در هر ماه و شبی که قرار است مبلغ یارانه آماده شود با مشکلاتی در تامین منابع مواجه است

گروه اقتصادی الف،   3961205195 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

آنطور که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، دولت عیدی و حقوق بهمن تمام کارکنان را پرداخت کرده است.

نوبخت: دولت در هر ماه و شبی که قرار است مبلغ یارانه آماده شود با مشکلاتی در تامین منابع مواجه است

 در حالی برخی دستگاه های دولتی هنوز عیدی و حقوق بهمن ماه کارکنان را واریز نکرده اند که رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره این موضوع به ایسنا گفت که اخرین گزارش دریافتی وی حاکی از واریز کامل است. وی همچین گفت که دولت برای حقوق بهمن و عیدی در مجموع حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان هزینه داشته است. نوبخت تاکید کرد که دولت در نظر دارد حقوق اسفندماه را بین ۱۵ تا بیستم این ماه پرداخت کند.

پرداخت ۳۸۰۰ میلیارد تومان یارانه در هر ماه

رئیس سازمان برنامه و بودجه  که در سومین همایش فنی و اجرایی کشور حاضر شده بود، در ادامه به توضیحاتی در مورد پرداخت بودجه عمرانی و یارانه ها پرداخت.

پرداخت یارانه نقدی و ارقام سنگین آن و به طور خاص نحوه تامین منابع مورد نیاز، موضوعی است که همواره از سوی مدیران دولتی مورد توجه بوده و از سختی آن سخن گفته اند. محمد باقر نوبخت نیز در بین اظهاراتش که به  تامین مالی پروژه های عمرانی اختصاص داشت از اهدافی که دولت  در هدفمندی یارانه ها برای بردن بخشی از منابع به سمت تولید داشته نیز سخن گفت.

وی در توضیح خود گفت که به هر صورت در جریان بررسی لایحه بودجه در مجلس بخشی از اهداف دولت در این رابطه محقق نشده است و این در شرایطی است که باید از منابع هدفمندی در هر ماه حدود ۳۸۰۰ میلیارد تومان در قالب یارانه بین خانوارها توزیع شود.

البته به نظر می رسد این رقم اعلامی از سوی نوبخت مجموع یارانه نقدی خانوارها به اضافه رقم پرداختی به خانوارهای هدف را در بر می گیرد. نوبخت گفت که در هر ماه و شبی که قرار است این مبلغ برای پرداخت یارانه اماده شود دولت با مشکلاتی در تامین منابع مواجه است.

پیش تر، طیب نیا - وزیر اقتصاد دولت یازدهم- از تامین منابع برای پرداخت یارانه در هر ماه به عنوان مصیبت عظما یاد کرده بود.

در حال حاضر بیش از ۷۷ میلیون نفر در هر ماه یارانه دریافت می کنند که در سال بیش از۴۲ هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه به همراه داشته و با توجه به کسری منابع، اجازه رسیدگی سهم سایر بخش ها را به طور کامل نمی دهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۷۰۵۳۱۹:۰۱:۵۰ ۱۳۹۶/۱۲/۵
چرا اینقدر مسئله رو پیچیده میکنن !!!!!!!!!! هر کسی که کار داره و حقوق بالاتر از 1.5 میلیون میگیره از این برنامه حذف بشه . خیلی راحت از طریق سازمان بیمه و تامین اجتماعی و نظام پزشکی میشه به این امار دست پیدا کرد .
ناشناس۲۵۷۰۵۵۱۹:۰۳:۴۹ ۱۳۹۶/۱۲/۵
به خدا قسم حاضریم هر چی گرفتیم و نگرفتیم رو یک جا پس بدیم ولی اوضاع قیمت ها به سال 90 برگرده . میشه ؟؟؟؟؟
یکی۲۵۷۰۶۱۱۹:۰۹:۰۹ ۱۳۹۶/۱۲/۵
...با مشکلاتی در تامین منابع مواجه است ! مشکل برای مرد است . مرد مشکلات نیستید به سلامت!
ناشناس۲۵۷۰۶۵۱۹:۱۴:۳۷ ۱۳۹۶/۱۲/۵
متاسفانه در پرداخت یارانه ها دولت نگاه واقع بینانه ندارد و مشابه پرداخت یارانه ها پرداخت سهام عدالت نیز انجام شد در حالی که مبلغ یارانه ها و سود سهام عدالت مشکل جمع کثیری از دریافت کنندگان را حل نکرده و نمی کند. دولت بجای حمایت از اقشار نیازمند سیاست پاشیدن و هدر دادن پول رو در پیش گرفته است. یارانه ای که قبلا به همه در قالب غیر نقدی تعلق می گرفته در حال حاضر نیز اگر قرار بر پرداخت آن باشد باید به همه افراد تعلق گیرد. ولی حمایت و کمک های دولتی به افراد نیازمند نباید برای همه افراد جامعه باشد این کمکها باید کاملا هدفمند باشند و میزان آن نیز به حدی باشد که امکان فراهم شدن یک زندگی شرافتمند برای افراد نیازمند بوجود آید. دولت باید در زمینه عدم پرداخت یارانه به همه افراد اقدام نماید و مصالح عمومی و دراز مدت کشور رو فدای سیاست بازی ها نکند در کنار این اقدام همین مبلغ سه هزار و هشت صد میلیارد تومان را صرف حمایت از افراد نیازمند جامعه و پرداخت حقوق بیکاری به فارغ التحصیلان و افراد بیکار دارای مهارت نماید و بخشی از این مبلغ را نیز صرف پروژه های عمرانی در مناطق مختلف کشور بویژه مناطق محروم نماید تا هم از هدر رفت منابع جلوگیری نماید و هم بستر واقعی کار را برای مردم فراهم آورد. فقط اندکی تامل در این مبلغ کافی است تا متوجه شویم که با این مبلغ که معادل یک میلیارد دلار در ماه است چه مقدار فعالیت تولیدی می توان ایجاد نمود و در این سالها چه فرصتهای ارزشمندی از دست رفته است. حمایت از افراد نیازمند جامعه و فراهم اوردن بستر فعالیت از وظایف دولت است ولی پرداخت یارانه چیزی جز پاشش بی هدف پول نیست
ناشناس۲۵۷۰۷۴۱۹:۲۹:۳۴ ۱۳۹۶/۱۲/۵
ظاهرا همه یادشان می رود که تنها بخشی از سهم واقعی مردم در افزایش قیمت سوخت به مردم پرداخت می شود. وقتی که مسئولین قبلی و جدید عرضه تغییر در اقتصاد کشور و حرکت به سوی پیشرفت را ندارند باید امثال اقای نوبخت را که ید طولائی در توجیه همه چیز دارد جلو بفرستند تا با تبلیغات و حرکت به جلو هم سر مردم منت بگذارد و هم از طرح در خواستهای مردم برای یک ایران بهتر جلوگیری نماید.
ناشناس۲۵۷۰۷۶۱۹:۳۰:۱۶ ۱۳۹۶/۱۲/۵
حالا خوبه با توجه ارزش پول ملی که سال به سال ذلیل تر میشود این یارانه ای که میدهید یک پنجم چیزی است که باید می دادید!
ناشناس۲۵۷۰۸۶۱۹:۴۴:۵۷ ۱۳۹۶/۱۲/۵
خوب ثروتمندان رو حذف کن تا مشکل دولت هم حل بشه
ناشناس۲۵۷۱۲۸۲۰:۲۳:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۵
شما 100 هزار میلیارد تومان از گران شدن انرژی درآمد دارید 40 درصد از آن را به مردم بر میگردانید، چرا درست مدیریت نمی شود؟
بنده خدا. اصل۲۵۷۱۶۲۲۱:۰۶:۳۴ ۱۳۹۶/۱۲/۵
پرداخت یارانه با این روش اشتباه فاحش است از روز اول گفتم اما کو گوش شنوا. !!
ناشناس۲۵۷۱۹۲۲۱:۲۸:۰۶ ۱۳۹۶/۱۲/۵
دیگه حالمون از این یارانه بهم میخوره انقدر اینا حرف از این ۵۰ تومنی که به مردم میدن زدن آقای نوبخت زمانی که یارانه رو دولت به مردم پرداخت کرد دلار که متاسفانه با بالا رفتنش همه چیز گرون میشه ۱۲۲۰تومن بود الان ۴۵۰۰ تومن شده چرا آقایون چرتکه رو از این ور نمیندازن چرا پولی رو که ده برابر آن حق این مردمه با منت گذاشتن پرداخت می کنند
ناشناس۲۵۷۲۰۸۲۱:۴۹:۱۰ ۱۳۹۶/۱۲/۵
آقای نوبخت. شما به راحتی می توانید ثروتمندان را شناسایی و یارانه آنها را قطع کنید.ولی به دلایل نامعلوم از اینکار طفره رفته اید.در ضمن در شب پرداخت حقوق های نجومی هم با مشکل تامین منابع مواجه می شوید؟
Hh۲۵۷۲۱۴۲۱:۵۵:۰۱ ۱۳۹۶/۱۲/۵
آقای نوبخت شما ماهی یه بار اونم یه شب با مشکلات رو به رو میشید. اما هستند مردمی که بیش از یه روز ، اونم نه فقط شبش با ، مشکلات رو به رو میشن
علی۲۵۷۲۱۸۲۲:۰۰:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۵
آقای نوبخت بابت اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۷ دولت بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد تومان از جیب مردم برمی دارد آنوقت در شب پرداخت یارانه ها؛ مصیبت عظما حادث میشود?!!!
احمد۲۵۷۲۳۴۲۲:۱۳:۰۲ ۱۳۹۶/۱۲/۵
شما راست میگید، ولی نمیدونم چرا شب انتخابات ، پول یارانه حذف شده ها ، یهویی تامین منبع شد .
مصطفي۲۵۷۲۸۱۲۳:۰۷:۱۶ ۱۳۹۶/۱۲/۵
چطور چرا مظلوم نمایی؟! وقتی پول افزایش پیدا کرده بنزین و گازویبل و اب و برق و... رو میگیرید که سخت نمی گذره
ناشناس۲۵۷۲۹۲۲۳:۲۷:۵۵ ۱۳۹۶/۱۲/۵
آقای دکتر نوبخت ، پنج سال است که با بهانه های کاملا سیاسی و پوپولیستی صرفا برای ماندن در راس قدرت حاضر به حذف دهکهای توانمند و بی نیاز نیستید ، پس اگر مشکلی هست از عملکردهای خودتان است .
ناشناس۲۵۷۲۹۶۲۳:۳۰:۱۰ ۱۳۹۶/۱۲/۵
دیگه 8دلار که این حرف هارو نداره در عوضش صد برابرش رو به عناوین مختلف دارید از جیب مردم برمیدارید
ناشناس۲۵۷۳۱۴۲۳:۵۲:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۵
این مبلغ یارانه در زمانی پرداخت می شده که بنزین لیتری 400 تومان و گازوئیل لیتری 150 و نان دونه ای 65 تومان بوده نه حالا که بنزین 1000 تومانه و گازئیل 350 و نان دونه ای 300 تومان . نتیجه باید جلو اختلاس و چپاول بیت المال گرفته بشه و گر نه به اندازه کافی پول هست.
امید۲۵۷۳۴۳۰۰:۵۱:۴۵ ۱۳۹۶/۱۲/۶
یارانه حق مردمه وباید اضافه بشه.
ناشناس۲۵۷۳۷۰۰۱:۵۸:۱۲ ۱۳۹۶/۱۲/۶
یارانه 90% مردم باید قطع بشه .
مهدی۲۵۷۳۸۷۰۲:۴۰:۳۳ ۱۳۹۶/۱۲/۶
مردم برای دادن هر لیتر بنزین هزار تومن مشکل دارن با قیمت گاز مشکل دارن و... قیمت ها را به حال اولش برگردون بعد یارانه نده ببینم کدام برات مشکل تره
ناشناس۲۵۷۴۱۸۰۷:۵۶:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۶
نه آقای نوبخت شما اشتباه دارید می گویید. یارانه مانع نیست برای عمران. بلکه اندکی کمک است و تقریبا مردم برابر یارانه دارند مالیات بر مصرف 9 درصدی میدهند و چند برابر یارانه از طرق دیگر دولت دارد پولاز مردم می گیرد! یارانه حق عموم مردم بویژه نیازمندان است و از منابع ثروت عمومی یعنی نفت و گاز است. سالهاست پیشنهاد شده بیایید این سهام منابع ثروت عمومی مثل نفت و گاز فوری و رایگان توزیع کنید، و دولت مثلا بیاد 50% مالیات بیگرد از سهام، ولی صاحب سهام عموم مردم باشند (فقرا و نیازمندان سهم بیشتری بگیرند، چون مرفهان سالها از رانت و یارانه بیشتری استفاده کرده اند) تا این سهام تبدیل به پشتوانه سرمایه عمومی شود برای اشتغال و وام و ازدواج... اما شماها گوشتان بدهکار نیست، چون تحت تاثیر نئولیبرالیسم امپرالیزم سرمایه داری جهانی هستید و فرمایشات بانک جهانی و صندق بین الملی پول و بقیه ارکان جهان سرمایه درای -دانسته یا نداسته - دنباله روی می کنید! کل یارانه ای که مردم از حق خودشان می گیرند ، حدود ده درصد بودجه است.
سيد۲۵۷۴۴۲۰۸:۲۱:۵۰ ۱۳۹۶/۱۲/۶
باسلام باید به این آقا گفت وقتی توی تلوزیون با این حرارت مبلغ یارانه را چند با رتکرار می کنید یاد آور شد که این مبلغ برای چه تعدا افراد است ؟ در ضمن وقتی از حقوق های نجومی صحبت می کردند آبا با این حرارت بیان می کردند و در ضمن برای چه تعداد افراد بود؟ چی شد این حقوق ها پرونده اش بسته شد ؟ در اداره ما رییس و روسای بخش ها واقعا نسبت به بفیه افراد حقوق های نجومی می گیرند و جالب اینجا است که حق خود می دانند و کسی هم نمی تواند پیگیری کند چون همه به هم وصل هستند ؟ به آقای سخنگو بگویید که اینها را پیگیری کند ؟ ونه یارانه و.....
ایرانی۲۵۷۵۴۰۱۰:۱۹:۳۵ ۱۳۹۶/۱۲/۶
دولت برای برخی ها بی خودی یارانه میدهد این افراد با درایت از تله تشخیص دولت فرار کرده اند که براحتی قابل تشخیص هستند دولت اقدام نمیکند فقط ناله میکند یک عده یارانه شان بعلت داشتن دو ماشین قراضه بنامشان که مورد نیاز دانشجویان خانواده بوده حذف شدند ولی در اطراف همینها افرادی با مستغلات فراوان و شاغل بودن آقا و خانم خانواده یارانه هم میگیرن و به دولت و دیگران ریشخند میزنند
احمد۲۵۷۶۱۹۱۱:۳۶:۲۶ ۱۳۹۶/۱۲/۶
اقای نوبخت، اگر طبق قانون رفتار کنی و منابعی را که از اصلاح قیمت های انرژی کسب می کنی به خزانه واریز کنی و در طی ماه از این پول جایی دیگه(حقوق کارمندان و ..) هزینه نکنی، مطمئن باش اخر ماه برای واریز یارانه هیچ مشکلی نداری حتی یه چیزی هم برات باقی می مونه. نمی شه سوخت رو گرون کنی و منابع ش رو صرف هزینه های جاری(حقوق و ..) کشور کنی، شما که دولت حقوق دان هستین خوب نیست برخلاف قانون رفتار کنین، اخه مردم از حقوق دانها انتظار ندارن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین