مصاف پرسپولیس با استقلال جنوبی و نبرد آبی‌ها در غُبار پیش‌درآمدی برای دربی

گروه ورزشی الف،   3961205004

آسیایی‌ها به صف شدند دیدارهای هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر با مصاف تیم‌های تهرانی با خوزستانی آن هم پیش از دربی ۸۶ پیگیری خواهد شد.

مصاف پرسپولیس با استقلال جنوبی و نبرد آبی‌ها در غُبار پیش‌درآمدی برای دربی

هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر که روز دوم خود را پشت سر می‌گذارد با برگزاری دیدار تیم‌های آسیایی پیگیری خواهد شد، اما جالب‌ترین بازی‌ها شاید مصاف سرخابی‌های پایتخت با تیم‌های خوزستانی باشد که پیش از دربی هشتاد و ششم، بازی‌های مهمی به شمار می‌رود.

ذوب‌آهن اصفهان - پدیده خراسان
رشد ذوب‌آهن در نیم فصل دوم همه را حیرت زده کرده و این تیم حتی در آسیا هم شرایطی مشابه لیگ برتر داشت. رشدی که بازی به بازی حاصل شده و حالا از ذوب‌آهن چهره یک تیم مدعی را ساخته است. ذوب‌آهنی که در نیم فصل دوم جزو بهترین تیم‌ها بوده، حالا پس از ثبت یک شکست و یک برد در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پدیده خواهد رفت.

تیمی که در نیم فصل اول شرایط خوبی داشت، اما پس از کسر شش امتیاز از سوی فیفا دیگر روزهای روشن را آنطور که باید تجربه نکرده است. حالا ذوب‌آهن اوج گرفته در خانه خود میزبان پدیده‌ای است که برعکس تیم خوب نیم فصل اول، در نیم فصل دوم به سقوط نزدیک شده و اکنون با منطقه سقوط فقط سه امتیاز فاصله دارد. پدیده مطمئناً در اصفهان نیز کار سختی پیش‌رو خواهد داشت، اما اگر بخواهد برای بقا در لیگ برتر امیدوار باشد، می‌تواند با کسب یک برد یا حداقل تساوی در اصفهان شرایطش را تغییر بدهد. آن هم مقابل تیمی که حالا با برد خوب آسیایی خود حسابی روحیه دارد.

پارس جنوبی جم - تراکتورسازی تبریز
همانطور که پیش‌بینی می‌شد چهره مدعیان اصلی هرچه به پایان لیگ نزدیک شدیم، بیشتر نمایان شد و پارس جنوبی که هفته‌ها در صدر جدول با پرسپولیس رقابت می‌کرد، نتوانست به رقابت خود ادامه بدهد. هرچند نمی‌توان از عملکرد خوب مهدی تارتار با تیم پارس جنوبی در این فصل به سادگی عبور کرد و این تیم در این هفته‌های رو به پایان لیگ نیز همچنان برای کسب سهمیه آسیا شانس دارد. آن هم در شرایطی که در این هفته‌های حساس که هر بازی حکم فینال را دارد، باید با یک تیم آسیایی روبه‌رو شود.

پارس جنوبی این هفته میزبان تراکتورسازی است و مصافی سخت برای پیروزی و ماندن در جمع مدعیان کسب سهمیه دارد؛ مصاف با تراکتوری که چهره‌اش را تغییر داده است و با ارطغرول ساغلام متفاوت بازی می‌کند. شاید تراکتورسازی دو شکست پیاپی در آسیا داشت، اما نمایش شاگردان ساغلام مانند تیم‌های شکست خورده نبود و همین مسئله از آنها حریفی خطرناک برای پارس جنوبی می‌سازد. آن هم تیمی که شاید با 28 امتیاز کار سختی برای کسب سهمیه آسیایی داشته باشد، اما در هفته‌های باقی مانده قصد جنگیدن برای این اتفاق مهم را دارد تا بلکه هواداران تبریزی با این اتفاق خوشحال شوند.

فولاد خوزستان - استقلال
این روزها خبرهای خوبی از خوزستان به گوش نمی‌رسد. مردمی که در گرد و غبار هستند و در فوتبال هم استقلال خوزستان شرایط خوبی را سپری نمی‌کند. شاید تنها دلخوشی نتایجی باشد که این فصل فولاد کسب کرده که این تیم هم در هفته‌های گذشته حسابی وارد حاشیه شده و سیداکبر پورموسوی سرمربی سرخپوشان خوزستانی سکوها را علیه خودش می‌بیند. در این شرایط غبار آلود فولاد باید میزبان یکی از تیم‌های آماده این روزها باشد.

به گزارش تسنیم، استقلال که با حضور وینفرد شفر حسابی دگرگون شد و اکنون علاوه بر مدعی بودن در آسیا، در لیگ برتر هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و شانس زیادی هم برای کسب سهمیه آسیایی؛ یکی از راه‌های پیش‌روی استقلال برای رسیدن به سهمیه آسیا قهرمانی در جام حذفی است که به فینال این مسابقات هم راه پیدا کرده، اما در شرایطی که آبی‌پوشان شانس کسب سهمیه در لیگ را هم دارند، دل بستن به این راه عقلانی نیست. شانس استقلال برای کسب سهمیه از لیگ برتر، می‌تواند در مصاف با فولاد بیش از پیش شود، چراکه فاصله امتیازی استقلال با فولاد 38 امتیازی فقط سه امتیاز است. امتیازی که بین تیم‌های ذوب‌آهن، پیکان و سایپا مشترک است و استقلال می‌تواند با شکست فولاد خود را هم امتیاز با این تیم‌های مدعی کند و البته با روحیه‌ای خوب خود را به دربی هفته آینده برساند.

پرسپولیس - استقلال خوزستان
وضعیت شاگردان برانکو را با احتساب شکست 3 بر یک آنها مقابل السد در لیگ قهرمانان اگر عالی ندانیم، وضعیت بسیار خوبی است. تیمی که حداکثر با شش امتیاز دیگر قهرمانی‌اش را در لیگ قطعی می‌کند و رکوردی را در لیگ ایران به ثبت می‌رساند. تیمی که می‌تواند از قهرمانی فصل گذشته خود دفاع کند و اگر این قهرمانی در دربی هفته قطعی شود، چه بسا برای پرسپولیسی‌ها شیرین‌تر هم می‌شود.

با این حال شاگردان برانکو پیش از دربی یک مصاف حساس با استقلال خوزستانی دارند که در چند روز اخیر اصلاً وضعیت مناسبی نداشته؛ بازیکنانی که به دلیل مشکلات مالی بیشتر در اعتصاب بودند و حتی تهدید کرده بودند مقابل پرسپولیس بازی نخواهند کرد. هرچه بود استقلال خوزستان با وضعیت بغرنجی برای دیدار با پرسپولیس آماده شده تا مقابل شاگردان آماده برانکو صف‌آرایی کند. البته پرسپولیس هم برای این بازی تیم کاملی نیست و سیدجلال حسینی را به دلیل محرومیت و شجاع خلیل‌زاده و علیرضا بیرانوند را به احتمال زیاد به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت تا با خط دفاعی ناقص به مصاف تیم قعر جدولی برود. با این حال آسان گرفتن استقلال خوزستان می‌تواند کار را برای پرسپولیسی‌ها سخت کند؛ آن هم پیش از دربی و در آستانه قهرمانی. پس شاگردان برانکو از اهمیت این دیدار به خوبی با خبر هستند.

شنبه 5 اسفند

ذوب‌آهن اصفهان - پدیده خراسان - ورزشگاه فولادشهر اصفهان - ساعت 15:30
محمدرضا اکبریان - سجاد طوری - قهرمان نجفی - علیرضا حیدرپناه - ناظر: ابوطالب طاهریان

پارس جنوبی جم - تراکتورسازی تبریز - ورزشگاه تختی جم بوشهر - ساعت 15:30
علی صفایی - هادی طوسی - مهدی شفیعی - جواد محمدی - ناظر: رسول فروغی

فولاد خوزستان - استقلال - ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت 16
بیژن حیدری - علیرضا ایلدروم - مهدی الوندی - امید سعیدفر - ناظر: مسعود مرادی

پرسپولیس - استقلال خوزستان - ورزشگاه آزادی - ساعت 18:30
کوپال ناظمی - محمدرضا ابوالفضلی - محمد راهی - علی اصغر مومنی - ناظر: مسعود عنایت

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین