پیگیری برقراری پرواز مستقیم بین مادرید - اصفهان

گروه اقتصادی الف،   3961204067

وزیر امور خارجه اسپانیا از پیگیری برقراری پرواز مستقیم بین مادرید - اصفهان خبر داد.

پیگیری برقراری پرواز مستقیم بین مادرید - اصفهان

به گزارش مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در مراسم ضیافت وزیر امور خارجه اسپانیا و هیئت همراه ایشان، اظهار کرد: اصفهان را نصف جهان گویند و با توجه به بافت فرهنگی و هنری و آثار تاریخی این شهر، مقامات کشورهای مختلف از سفر به اصفهان همواره استقبال می کنند.

وی با بیان اینکه باید این گونه سفرها تداوم یابد و در جهت توسعه مناسبات مورد استفاده قرار گیرد، افزود: ظرفیت های دوجانبه به گونه ای است که می تواند زمینه ساز ارتباطات بیشتر شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اسپانیا جایگاه چهارم را از نظر تعداد مسافران به ایران دارد، ادامه داد: برقراری پرواز مستقیم بین اصفهان-مادرید قطعا باعث افزایش تعداد گردشگران خواهد شد و این امر می تواند در تبدیل مادرید به قطب دوم برای سفر گردشگران به اصفهان موثر باشد.

وی افزایش تبادلات صنعتی را گامی موثر برای تعمیق مناسبات و افزایش ارتباطات دو کشور ایران و اسپانیا عنوان کرد و افزود: اصفهان با دارا بودن بیش از ۸ هزار واحد صنعتی اولین استان صنعتی کشور است و این موضوع می تواند در تبادلات صنعتی دو کشور موثر باشد.

وزیر خارجه اسپانیا نیز در این دیدار ضمن تسلیت حادثه سقوط هواپیمای مسافربری از طرف دولت و ملت اسپانیا، اصفهان را بهشت روی زمین نامید و تعهد نمود روابط اسپانیا - ایران و اصفهان از طریق این سفر افزایش یابد.

آلفونسو داستیس با تاکید بر اینکه مناسبات دو جانبه به ویژه در بخش صنعت و گردشگری می تواند تعمیق یابد، اظهار کرد: نیروهای فعال در زمینه گردشگری و راهنمایان متبحر می توانند در افزایش این تعاملات موثر باشند.

وی، با تائید پیشنهاد استاندار اصفهان مبنی بر برقراری پرواز مستقیم بین مادرید - اصفهان، گفت: مادرید می تواند قطبی برای انتقال گردشگران آمریکای لاتین به اصفهان باشد و اینجانب این موضوع را پیگیری می کنم.