روزنامه الدیار مطرح کرد؛ آیا قاسم سلیمانی نیروهای مقاومت را علیه اشغالگران آمریکایی در شمال سوریه آماده می کند؟

مترجم: مریم نصرالهی،   3961204011 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه الدیار نوشت: در صورتی که سردار سلیمانی رهبری نیروهای مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی را بر عهده بگیرد، ارتش آمریکا خسارت سنگینی را متحمل شده و در نتیجه کمینِ نیروهای مقاومت سربازان بسیاری را از دست خواهد داد.

آیا قاسم سلیمانی نیروهای مقاومت را علیه اشغالگران آمریکایی در شمال سوریه آماده می کند؟

روزنامه لبنانی الدیار در تحلیلی پیرامون جنگ سوریه و نیروهای محور مقاومت نوشت: مشاور رهبر انقلاب اسلامی ایران، علی اکبر ولایتی اخیرا تصریح کرده است که وجود آمریکا در سوریه جنبه قانونی نداشته، براساس توافقی با دولت سوریه صورت نگرفته و بنابر تصمیم شورای امنیت نیز نبوده است؛ بنابراین، وجود ارتش آمریکا در ربع اراضی سوریه در شمال این کشور، به معنای اشغال آن است؛ از این رو نیروهای مقاومت باید در برابر این اشغالگری بایستند.

در این میان، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، دارای یک نوع تفکر در زمینه استراتژی نظامی است که می داند چگونه در معرکه های مهم و سرنوشت ساز پیروز شود؛ همانطور که آخرین نبرد مهمی که توسط او اداره شد، نبرد شهر حلب سوریه بود که طی آن نیروهای مقاومت موفق شدند تروریست های حاضر در آن شهر را بیرون کنند. اکنون، پس از سخنان صریح ولایتی، صحبتهایی در این باره مطرح می شود این است که احتمالا سردار سلیمانی به نحوی غیر مستقیم،آماده کردن جبهه مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی در سوریه را بر عهده خواهد گرفت و مقاومت نه از فردا، بلکه از هم اکنون آغاز می شود و اقدامات نیروهای مقاومت با حمایت ایران، برای هدف قرار دادن پایگاههای آمریکا در سوریه انجام می شود.

در حاشیه مراسم بزرگداشت عماد مغنیه که در تهران برگزار شد، برخی مسئولان با ذکر اطلاعاتی تصریح کردند تنها شخصی که قادر است مقاومتی قدرتمند را علیه نیروهای آمریکا در شمال سوریه سازماندهی کند، سردار قاسم سلیمانی است. به نظر می رسد سلیمانی قصد دارد گروههایی همچون حشد الشعبی، عصائب اهل الحق و نیروهای مقاومت سوریه را برای مواجهه با اشغالگران آمریکا در سوریه به حرکت درآورد، بدون آنکه سربازان یا افسران و یا کارشناسان ایرانی در این مقابله حضور داشته باشند. سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس به تنهایی قادر است نیروهای مذکور را برای انجام این ماموریت هدایت کند؛ خواه در تهران حضور داشته باشد یا در عراق و یا در سوریه.

اما در صورتی که مقاومتی علیه حضور ارتش آمریکا در شمال سوریه آغاز شود، واکنش آمریکا در مقابل ایران چگونه خواهد بود؟ بویژه آنکه دستگاههای اطلاعاتی آمریکا، ترامپ و کنگره همواره ایران را متهم به جنگ افروزی و انجام اقدامات نظامی در منطقه می کنند! بدین گونه، برنامه نظامی سرّی ایران و نقشه های سیاسی علنی اش در مورد ارتش آمریکا در سوریه، با عکس العمل ایالات متحده برخورد می کند؛ در این صورت، آیا آمریکا به پایگاههای ایران در سوریه حمله می کند یا تنها به دفاع از مراکز خود و استفاده از نیروهای کرد و نیروهای دموکرات سوریه اکتفا می کند؟

در صورتی که سردار سلیمانی رهبری نیروهای مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی را بر عهده بگیرد، ارتش آمریکا خسارت سنگینی را متحمل شده و در نتیجه کمینِ نیروهای مقاومت سربازان بسیاری را از دست خواهد داد؛ بویژه در استانهای الرقه و الحسکه که مساحت گسترده ای دارند و امکان استفاده از مین ها و موشکها توسط نیروهای مقاومت فراهم است.

اما آیا امریکا در برابر این فعالیتها ساکت می ماند یا شاهد جبهه گیری مستقیمی بین ایران و آمریکا خواهیم بود؟ در صورت وقوع چنین مقابله ای، حشد الشعبی و خود اهالی عراق منافع آمریکا در این کشور عربی را هدف قرار می دهند و جنگ سوریه نیز خشونت بیشتری را به خود خواهد دید. علاوه بر این در حالتی که ارتش آمریکا اقدام به بمباران پایگاههای ایران کند، با پرتاب موشکهای بالستیک آن به سمت مراکز حضور ارتش آمریکا در عراق مواجه خواهد شد.

سوال اساسی که باقی می ماند آن است که ایران برای مقابله با چند هزار سرباز آمریکایی در کنار کردها و ارتش دموکرات سوریه که 28 درصد مساحت کل سوریه را تحت تصرف خود دارند، چه برنامه ای دارد؟ و اینکه واکنش آمریکا به انجام عملیات نظامی علیه پایگاههای آن در سوریه و عراق چه خواهد بود؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۵۶۸۹۱۰:۲۵:۲۰ ۱۳۹۶/۱۲/۴
یانکی ها باید به مردم سوریه احترام بگذارند و به کشورشان بازگردند.
ناشناس۲۵۵۶۹۳۱۰:۳۴:۳۹ ۱۳۹۶/۱۲/۴
با همه وجود دعا می کنیم پروردگار امثال سردار سلیمانی و د.ظریف را برای این کشور حفظ کند. افرادی قابل و بی ادعا نه همچون دوسوم مسولین قبلی و فعلی.
ناشناس۲۵۵۸۱۲۱۴:۱۵:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۴
درود بر سردار
یا علی۲۵۵۸۲۶۱۴:۲۹:۳۵ ۱۳۹۶/۱۲/۴
بسم الله....ما هستیم....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین