عضو کمیسیون عمران مجلس: آخوندی بی‌انگیزه است!

گروه سیاسی الف،   3961203123 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بی‌انگیزگی وزیر راه از عوامل استیضاح وی است، گفت: نمایندگان امضاکننده طرح استیضاح وزیر راه از احزاب و سلایق مختلف سیاسی هستند و موضع‌گیری‌ها در این خصوص، صرفا به خاطر عملکرد وزارت راه است.

 علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با توجه به دو لیست امضاشده نمایندگان ملت برای استیضاح وزیر راه، روز گذشته طرح استیضاح آخوندی را به کمیسیون عمران ارجاع داد.

وی ادامه داد: نمایندگان امضاکننده این دو لیست از احزاب و سلایق مختلف سیاسی هستند و موضع‌گیری‌ها در این خصوص، صرفا به خاطر عملکرد وزارت راه و شهرسازی است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی به 5 محور بیان شده در طرح استیضاح وزیر راه اشاره کرد و گفت: عدم توانایی وی در بحران‌های موجود در حمل‌ونقل کشور، عدم نظارت بر ناوگان ریلی کشور، عدم اجرای برنامه در خصوص ناوگان حمل‌ونقل عمومی، بی‌انگیزگی وزیر در اداره امور وزارتخانه ذی‌ربط و عدم پاسخ‌گویی به وکلای ملت، دلایلی است که نمایندگان برای طرح استیضاح، بیان کردند.

وی افزود: اگرچه عقیده بر این است که آقای آخوندی باید در قبال ضعف عملکرد وزارتخانه پاسخگو باشد اما باید توجه داشت متاسفانه ضعف‌هایی در زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی، هوایی و جاده‌ای نیز وجود دارد که عملکرد وزارت راه را دچار مشکل می‌کند.

یارمحمدی اضافه کرد: انتظار ما از وزیر این است که حداقل همین مشکلات را برای نمایندگان ملت تشریح و تبیین کند تا در مورد ادامه فعالیت وی تصمیمات منطقی‌تری اتخاذ شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سوال که چرا با وجود نارضایتی مجلس از عملکرد وزیر راه، استیضاح وی تاکنون به نتیجه نرسیده اظهار کرد: با توجه به ناآرامی‌های منطقه و به خاطر حفظ آرامش جامعه، مجلس بیشتر رویکرد مدارا را در پیش گرفت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس به پیشنهاد برخی نمایندگان در رابطه با وزیر راه اشاره کرد و گفت: تعدادی از نمایندگان پیشنهاد کردند رئیس‌جمهور پیش از این‌که مجلس بخواهد وزیر را استیضاح کند موضوع را در هیات دولت و با جابه‌جایی حل کند.

یارمحمدی ضمن انتقاد از وضعیت بد جاده‌های کشور و آمار بالای تلفات جاده‌ای اظهار کرد: متاسفانه آمار تلفات روزانه جاده‌ای ایران به‌اندازه تلفات یک فروند هواپیمای بوئینگ است اما کمتر به آن پرداخته‌شده و وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگوی این وضعیت باشد.

وی از برگزاری جلسه مشترک کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و طراحان استیضاح برای بررسی محورهای استیضاح در هفته آینده خبر داد و گفت: چه تصمیم رییس‌جمهور بر ماندن وزیر راه باشد یا تغییر وی، لازم است آخوندی در مجلس حضور یابد و دلایل وقوع این حوادث متوالی را تشریح کند.