امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد با سازمان بسیج علمی

گروه اجتماعی الف،   3961203096

تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور برای جذب و ساماندهی نخبگان و راه‌اندازی مراکز نوآوری و استارت‌آپ‌ و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر، امضا شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از علم و فناوری، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که با حضور دکتر حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی و دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، برگزار شد؛ رنجبر با ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه شروعی برای همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تفاهم‌نامه مذکور در راستای جذب و ساماندهی نخبگان و راه‌اندازی مراکز نوآوری و استارت‌آپ‌هاست.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور، قشر بزرگی از دانش‌آموزان تا دانشگاهیان را در بر‌می‌گیرد، گفت: قطعاً در این سازمان شناسایی و طبقه‌بندی نخبگان صورت گرفته و ما می‌توانیم از توانمندی‌ها و تجارب این سازمان استفاده کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم جذب نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی فارغ‌التحصیل مقطع دکتری در کشور داریم که بیکار هستند. ما تلاش داریم تا با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های صحیح در حل مشکل بیکاری نخبگان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با توانمندی‌های بالایی در سطح کشور گستردگی دارد، گفت: این دانشگاه سعی دارد تا با همکاری سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور، گام‌های موثری در زمینه‌های پژوهشی، علمی و فناوری برداشته و با راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و شرکت‌های خصوصی در حل مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان کمک‌های لازم را انجام دهد.

دکتر داود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت در این مراسم، با اشاره به هدف اصلی این تفاهم‌نامه گفت: راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری با نام پیشرفت، هدف اصلی امضای این تفاهم‌نامه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی امروز سعی دارد به سمت دانشگاه حل مسئله پیش رود، گفت: در همین زمینه یکی دیگر از اهداف امضای این تفاهم‌نامه، توسعه استارت‌آپ‌ها و ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود.

ثمری خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور دارای بازار خوبی برای محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها هستند.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر را یکی دیگر از اهداف امضای این تفاهم‌نامه دانست و گفت: این صندوق با حمایت از استارت‌آپ‌ها، کمک شایانی در این زمینه خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دبیرخانه کارگروه مشرک این تفاهم‌نامه در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل خواهد شد و امور اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین