آقای آخوندی! زمان عذرخواهی و استعفا فرا نرسیده است؟

گروه اقتصادی الف،   3961202199 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

طی 5 سال گذشته که عباس آخوندی مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را برعهده داشته اتفاقاتی بوقوع پیوسته که حرف و حدیت های فراوانی درباره عملکرد وی بوجود آمده است. بروز یکی از این اتفاقات در کشورهای دیگر منجر به عذرخواهی و استعفای یک مقام مسئول می شود اما در بسیاری از این موارد حتی یک ‏عذرخواهی از طرف وزیر راه صورت نگرفت.

آقای آخوندی! زمان عذرخواهی و استعفا فرا نرسیده است؟

در این حوادث تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند اما عدم حضور موثر قوی و فعال وزیر راه حداقل بعد از این اتفاقات، باعث انتقادات فراوانی از عملکرد آخوندی شده است. این در حالی است که اظهارات وزیر راه گاه نه تنها کمکی به امدادرسانی یا التیام مردم نمی کرد بلکه فضا را نیز ملتهب تر می کرد. مانند سخنان او در حادثه ریلی سمنان در سال 95 که باعث اعتراضات فراوانی شد. در ادامه مهمترین اتفاقات پنج سال اخیر مرتبط با این وزارتخانه و نحوه مدیریت وزیر راه آمده است.

سقوط پرواز تهران- طبس: 19مرداد ماه سال 93 بود که هواپیمای شماره 5916 تهران طبس دقایقی بعد از بلند شدن به علت خاموش شدن موتور سمت راست خود در منطقه مسکونی شهرک آزادی به دیواره‌های سیمانی برخورد کرده و منفجر شد. خلبان این هواپیما «معلم خلبان علی ایزدپناهی» بود که درجه استاد خلبانی با ۸ هزار ساعت پرواز بدون حتی یک سانحه را داشت و در سال آخر خدمت خود بود و از بازنشسته‌های نیروی هوایی ارتش بود؛ متاسفانه به خاطر نقص فنی زیادی که در هواپیما رخ داده بود حتی فرصت بازگشت به فرودگاه را هم پیدا نکرد. گفته می‌شد ظرفیت مسافران این هواپیما 48 نفر بوده و از این تعداد در نهایت اعلام شد که 38 نفر از مسافران در گذشته‌اند و تنها 9 مسافر این هواپیما توانسته‌اند به اشکال مختلف جان خود را نجات بدهند. البته تعداد جان سپردگان در این واقعه دردناک 39 نفر بود چراکه در اثر برخورد قطعه‌ای از این هواپیما با یک تاکسی و ایجاد تصادف، دختر جوان درون تاکسی به کما رفته و در نهایت والدین او اعضای بدنش را اهدا کردند.

اگرچه جعبه سیاه این هواپیما پیدا شد اما اطلاعات ضد و نقیضی از علت سقوط این هواپیما اعلام و گفته شد که خاموش شدن یک موتور هواپیما و عدم کنترل خلبان در نهایت منجر به سقوط هواپیما شده است. در ادامه این ماجرا، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به کمیسیون عمران ماموریت داد تا حادثه سقوط هواپیمای مسافربری را بررسی کند. وضعیت خطوط پروازی و مشکلات ناشی از عدم ممانعت از پرواز هواپیماهای دارای نقص فنی علت اصلی بروز این حادثه دردناک بود. عدم حضور وزیر راه و دیگر اعضای بلندپایه دولت بر سر صحنه و حتی در جلسه مدیریت بحران در این حادثه بسیار جلب توجه کرد و موجبات انتقادات فراوانی شد.

برخورد دو قطار در سمنان: روز جمعه، پنجم آذر ماه سال 95 بود که دو قطار مسافربری در حوالی «ایستگاه هفت خوان» در محور سمنان- دامغان با هم برخورد کردند؛ در این حادثه که در ساعت ۷:۲۲ صبح روز جمعه پنج آذر ۱۳۹۵ به وقوع پیوست، قطار سمنان به مشهد از پشت به قطار تبریز به مشهد که در همان ریل متوقف بود، برخورد کرد. در پی برخورد دو قطار، چهار واگن از ریل خارج و پنج واگن نیز دچار حریق شدند. در این حادثه ۴۷ نفر کشته و ۱۰۳ نفر نیز مصدوم شدند. این حادثه مرگبار‌ترین حادثه ریلی ایران در سال‌های گذشته بعد از حادثه 82 بود اما آخوندی در اولین اظهارنظر خود بعد از این حادثه اعلام کرد که «همه مسافران تحت پوشش بیمه‌اند و از این نظر جای هیچ نگرانی نیست.»! اما در نهایت تنها علتی که برای این موضوع اعلام شد خطای انسانی بود.

در شرایطی که موج اعتراضات متوجه وزارت راه شده بود و استعفای آخوندی به عنوان یکی از مطالبات مردمی شده بود، یک روز پس از حادثه، محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی، با حضور در گفتگوی زنده خبری، ضمن عذرخواهی از حادثه دیدگان و خانواده آن‌ها، اعلام کرد که استعفا داده و استعفایش از سوی وزیر راه و شهرسازی پذیرفته شده است. پورسید آقایی اگرچه استعفا داد اما چند ماه بعد در سمتی دیگر منصوب شده و هم اکنون هم در شهرداری تهران مشغول فعالیت است.

تلفات انسانی در جاده‌های مرگ: حادثه سقوط اتوبوس سربازان پادگان 5-0 ارتش کرمان، که طی این حادثه 19 سرباز وطن جان خود را از دست دادند و سایر سرنشینان این اتوبوس مجروح شدند. از مهم‌ترین دلایل سقوط اتوبوس حاملان سربازان در این جاده کافی نبودن مهارت راننده در کنترل وسیله و همچنین عدم نصب حفاظ در قوس راه باعث وقوع این حادثه شده بود. طبق گزارش‌های نهایی این حادثه وزارت راه نیز 25 درصد در وقوع این حادثه مقصر اعلام شد.

حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان دختر نخبه، حادثه دردناک دیگری بود که دهم شهریور سال جاری رخ داد. در این حادثه اتوبوس حامل دختران دانش‌آموز هرمزگانی در حوالی قلعه بیابان بخش رستاق داراب فارس واژگون شد و 11 نفر جان باختند و 32 نفر نیز مجروح شدند. کشته‌های این حادثه، دانش‌آموزان برگزیده علمی میناب و رودان استان هرمزگان بودند. در این حادثه یک مربی و کمک راننده هم جان باختند.

زلزله کرمانشاه: زمین‌لرزه ای به بزرگی ۷٫۳ ریشتر شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ در نزدیکی ازگله، استان کرمانشاه در نزدیکی مرز ایران و عراق در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی شهر حلبچه عراق ایران رخ داد. بر اثر این اتفاق حدود ۵۷۴ نفر جان باختند و و همچنین ۹،۳۸۸ نفر نیز زخمی شده‌اند و حدود ۷۰،۰۰۰ نفر بی‌خانمان شدند. عدم حضور جدی عباس آخوندی پس از زلزله شدید کرمانشاه که باعث تلفات انسانی بالایی شده بود موجی از انتقادات را روانه وزارتخانه راه و شهرسازی کرد.

الف همان موقع در یادداشتی در این باره نوشته بود: با گذشت یک هفته از سفر چندساعته وزیر راه به مناطق زلزله زده کرمانشاه بسیاری در رسانه های اجتماعی به نوعی با داغ کردن هشتگ های گوناگون به ویژه #گمشده به دنبال وی برای پاسخگویی و بازدید میدانی وی از مناطق آواربرداری شده هستند. سیاسی کاری برخی منتقدان خرید هواپیماهای نو به کنار؛ اما این روزها و غیبت وی در رسیدن به داد مردمی که شب ها را با سرما به صبح می رسانند باعث می شود اطمینان حاصل کنیم که او آمده فقط برای خرید هواپیماهایی که ادامه ورود آنها در هاله ای از ابهام است و عکس یادگاری گرفتن با آنها!

در این حادثه برخی پروژه هایی که در دولت یازدهم افتتاح شده بودند دچار آسیب های جدی شد و عملا امدادرسانی به مردم دچار اختلال گردید.

سانچی دردناک‌ترین حادثه دریایی در تاریخ ایران: حادثه سانچی؛ یکی از دردناک‌ترین حوادث ایران بود که به ترند جهانی نیز تبدیل شد. در این حادثه بر اثر برخورد ۲ کشتی در آب‌های چین به خاطر محموله کشتی ایرانی که شامل میعانات گازی قابل اشتعال بود، کشتی ایرانی منفجر شد.

طبق آمارهای مقامات چینی از این حادثه، خدمه کشتی چینی در اولین فرصت خود را به آب انداختند اما از آنجایی که خدمه ایرانی به خاطر شدت انفجار و گازهای سمی در دم جان سپرده بودند، نتوانستند خود را از مهلکه نجات داده و جان خود را از دست دادند. در این حادثه کمترین اظهارنظر از سوی وزیر راه دیده نشد و از آغازین روزهای این اتفاق انتظار می رفت وزارت راه و شهر سازی و شخص آقای آخوندی پیگیر این مساله باشد اما در نهایت این کشتی بعد از 6 روز سوختن 24 دی ماه در 300 کیلومتری سواحل شرقی چین غرق شد. در پی این حادثه دردناک 30 خدمه ایرانی این نفتکش به همراه 2 تبعه بنگلادشی جان خود را از دست دادند.

البته ابعاد عملکردی نهادهای مسئول در این حادثه فراتر از وزارت راه بود و در مدت بیش از یک هفته ای سوختن کشتی، هیچ مسئولی در محل حادثه حاضر نشد و در نهایت بعد از گذشت 8 روز از این حادثه، وزیر کار به محل حادثه رفت که چند ساعت بعد از این اتفاق نیز کشتی غرق شد.

بحران بارش برف: روز هفتم بهمن ماه با وجود هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص بارش برف سنگین در نیمه شمالی کشور، امور روزمره کشور به حالت نیمه تعطیل درآمد. در این میان، فرودگاه های تهران تعطیل شدند. حرکت قطارها با اختلال مواجه شد و در اتفاقی نادر پرترددترین راه های ارتباطی تهران اتوبان کرج، و اتوبان قم برای ساعات طولانی مسدود شدند. این اتفاق در حالی روی داد که از هفته قبل اعلام شده بود بارش برف در راه است.

سقوط هواپیمای ATR تهران یاسوج: هواپیمای ATR-72 متعلق به شرکت آسمان به شماره پروازی ۳۷۰۴ ساعت ۸ صبح سه روز قبل پس از پرواز از فرودگاه مهر‌آباد و طی مسیر به سمت یاسوج در منطقه دناکوه سمیرم از رادار خارج شد و سقوط کرد. این هواپیمای ATR-72، 50 دقیقه پس از پرواز، از صفحه رادار محو شد و امروز لاشه آن بین کوه‌ها پیدا شد. این هواپیما حامل 60 مسافر، دو میهماندار، دو نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بوده است. در این سانحه 66 مسافر هواپیما جان خود را از دست دادند.

عباس آخوندی چند روز قبل که برای نظارت بر نحوه عملیات جستجو به یاسوج رفته بود با انتقادات بسیاری از سوی خانواده هایی که نزدیکانشان در این پرواز بودند قرار گرفت. هواپیمایی که با شصت و شش سرنشین در مسیر یاسوج دچار سانحه شد اوایل بهمن ماه نیز به دلیل نقص فنی از ادامه مسیر خود بازمانده و به فرودگاه مهر آباد بازگشته بود.

بر این اساس استیضاح به جریان افتاده و حتی نادر قاضی پور، از جمع آوری 40 تا 50 امضا هم خبر داده است.‏ در نامه استیضاح که به هیئت رئیسه مجلس ارائه و توسط کمیسیون عمران وصول شده به موارد مشخصی به عنوان دلایل درخواست استیضاح اشاره شده است که در میان آنها می توان به «عدم توانایی در مواجهه با بحران‌های موجود در سیستم حمل و نقل کشور»، «عدم نظارت بر سیستم ناوگان هوایی و ریلی و بروز مشکلات در کشور و مرگ تعداد بسیار زیادی از هموطنان عزیز»، «عدم اجرای برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی در نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی»، «بی‌انگیزگی در اداره امور وزارتخانه‌ ذیربط» و نیز «عدم پاسخگویی مناسب به مردم شریف و نمایندگان محترم» اشاره کرد.

در نهایت باید گفت در شرایطی که بروز یکی از این اتفاقات منجر به عذرخواهی و استعفای یک مقام مسئول در سایر کشورها می شود اما در بسیاری از این موارد حتی یک ‏عذرخواهی خشک و خالی از طرف مسئولین به ویژه وزیر راه به عنوان مسئول مستقیم مدیریت این حوادث نیز صورت نگرفت.

دیدگاه کاربران

آبدارچی سیاسی۲۵۴۸۴۵۰۹:۵۷:۳۸ ۱۳۹۶/۱۲/۳
مجلس قبلی برای یک سقوط بهبهانی رو استیضاح کرد کسی که همه به مدیریت و دانش او اذعان داشتند ولی چه کنیم چیز دیگری بر مجلس ما حاکم است
ناشناس۲۵۴۸۵۲۱۰:۰۶:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۳
قضاوت خیلی سطحی بود. ما تحریم هستیم و بسیاری از تکنولوژیها که سالهاست در بقیه دنیا مورد استفاده است به ایران داده نمیشود. فرض کنیم که داده شود چند سال طول میکشد تا تجربه کاربران آنها به حد کافی برسد. اینجا یک سوال رخ میدهد اگر فردا صبح آخوندی برود و نویسنده مطلب جایگزین او شود میتواند تضمین دهد حتی ده درصد این حوادث کاهش یابد.
ناشناس۲۵۴۸۵۸۱۰:۱۲:۰۹ ۱۳۹۶/۱۲/۳
اگر فکر می کنید مشکلات حاصل مدیریت عباس آخوندی است باید نگاهی به گذشته داشته باشید . فرض کنید عباس آخوندی از وزارت برکنار بشه ، به نظر شما کیفیت ایمنی ماشینها و هواپیماها بهتر میشه ؟!
ناشناس۲۵۵۰۲۵۱۲:۳۴:۳۳ ۱۳۹۶/۱۲/۳
به هر حال این آدمهای نالایقند که سیستم معیوب و رانت محور را میسازند . ____________________________________ آنقدر باید ناتوانان و رانتی ها و بی تدبیران معزول شوند تا سره از ناسره جدا و توانمندان و پرهیزکاران و بصیران و خادمان حقیقی به خدمت مردم درآیند .
ناشناس۲۵۵۰۷۸۱۳:۱۴:۱۹ ۱۳۹۶/۱۲/۳
اتفاقا تقصیر همین های که میگن تحریم ها بی تاثیر
ناشناس۲۵۵۱۱۸۱۳:۴۰:۵۹ ۱۳۹۶/۱۲/۳
اباس جون بیا استعفا بده برو به سیف و نوبخت هم بگو با عزت برید بهتره تا با ذلت
ناشناس۲۵۵۱۲۶۱۳:۴۴:۳۱ ۱۳۹۶/۱۲/۳
با مدیریت درست در زمان بندی زودتری مشکلات حل میشه... امثال آقای آخوندی مرد این میدان نیستند...
ناشناس۲۵۵۲۴۷۱۵:۲۶:۳۹ ۱۳۹۶/۱۲/۳
با رفتن آخوندی هواپیماها نو میشه :)))
امیر۲۵۵۲۵۳۱۵:۳۲:۱۷ ۱۳۹۶/۱۲/۳
مشکل اصلی ایشان این است که اصولی اولیه را مانند احترام به ملت و پذیرش مسئولیت حوزه تحت نظارت خود را رعایت نمی‌کند. حال این که بقیه چگونه رفتار می‌کنند مسئله دیگری است و نیاز به بحث و بررسی در جایی دیگر دارد.
ناشناس۲۵۵۳۱۱۱۶:۴۹:۵۲ ۱۳۹۶/۱۲/۳
مشکلاتی که پیش امده در زمینه حمل و نقل محصول تصمیم گیری های شخص اقای آخوندی نیست که با رفتن ایشون اصلاح بشه باید مشکلات به صورت ساختاری و ریشه ای و تمرکز بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سه بخش هوائی، زمینی و ریلی و توسعه حمل و نقل از طریق راه آهن پیگیری و حل شود
ناشناس۲۵۵۳۲۶۱۷:۱۵:۱۳ ۱۳۹۶/۱۲/۳
تصادف دو کشتی غول پیکر و قطار رو نداشتیم که بحمدالله در دوره آقای آخوندی عملی شد وگرنه حوادث هواپیمایی و جاده ای رو خیلی وقته نتوانستیم کنترل کنیم
ناشناس۲۵۵۵۴۲۲۳:۵۱:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۳
مسئله اصلی خرید هواپیماست آخوندی بره خریده می شه!!!! دلارش کو!!!!
ناشناس۲۵۵۷۲۶۱۱:۵۴:۴۸ ۱۳۹۶/۱۲/۴
پس نقش مدیریت صحیح چه می شود؟ پس چرا در برخی کشورهای دیگر به محض بروز چنین سوانحی، وزیر مربوطه ضمن عذرخواهی، استعفا خودش را تقدیم می کند؟ با این طرز تفکر شماست که برخی مسئولین کشور خودشان را همیشه طلب کار از مردم و نظام می دانند.
ناشناس۲۵۵۷۴۰۱۲:۱۹:۰۳ ۱۳۹۶/۱۲/۴
این حداقل کاری است که باید انجام بشه نه تمام کارها
محمد.س۲۵۴۸۶۶۱۰:۱۴:۵۹ ۱۳۹۶/۱۲/۳
با سلام ایشون به درستی برند کابینه آقای روحای هستند. عصاره شخصیت کابینه در ایشون متبلور هست.
ناشناس۲۵۴۸۷۴۱۰:۲۱:۴۰ ۱۳۹۶/۱۲/۳
کلا اعتقادات ایشان به دو دسته تقسیم میشه یکی عدم اعتقاد به ارزش جان انسانها دکم اعتقاد به بیمه جانباختگان
ناشناس۲۵۴۸۷۸۱۰:۲۴:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۳
آقای وزیر ! یادت هست برای اجرای پروژه راه بندرعباس به شهر تازیان تشریف آورده بودین بندر عباس و در ابتدای شهر تازیان چقدر بنر زده بودند و چندین دستگاه بولدوزر وتجهیزات راه سازی و شعارهای انقلابی برای شما روی بنرها بیشتر از تجهیزات راه سازی بود؟الان یکسال گذشته هم عکس اون روز رو دارم و هم عکس امروز رو میتونم بزارم تو سایتها.همش نمایش وشعار بود .لطفا با مردم صادق باشید.
ناشناس۲۵۴۸۸۲۱۰:۳۰:۰۶ ۱۳۹۶/۱۲/۳
شما یه نفرو بگو که خوب مدیریت بحران کرده باشه.
ناشناس۲۵۴۹۰۵۱۰:۵۴:۳۵ ۱۳۹۶/۱۲/۳
فکرشان را مخدوش نکنید ایشان در حال تمام کردن تز "مسکن اجتماعی " شان بعد از 5 سال هستند .
ناشناس۲۵۴۹۰۶۱۰:۵۴:۴۴ ۱۳۹۶/۱۲/۳
از اول انقلاب صفت اقا زادگی داشته و مهمتر انکه اساسا ژن ایشان ژن بسیار مرغوبی است
ناشناس۲۵۵۰۳۴۱۲:۴۵:۴۱ ۱۳۹۶/۱۲/۳
ژن رانتیژن
ناشناس۲۵۵۲۸۹۱۶:۲۲:۴۰ ۱۳۹۶/۱۲/۳
دکترین ژن برتر را نوبخت مطرح کرد همان کسی که با سیف باعث اشوب و بلوا در کشور شدند ما خواهان بر کناری این دو نفر هم هستیم
ناشناس۲۵۴۹۱۹۱۱:۰۵:۴۹ ۱۳۹۶/۱۲/۳
تمام حمله های شما سیاسی و ارزشی نداره
ناشناس۲۵۵۲۳۷۱۵:۲۰:۴۷ ۱۳۹۶/۱۲/۳
بابا تو دیگه کی هستی ... خلایق هر چه لایق.
ممد۲۵۵۲۷۶۱۶:۰۸:۵۹ ۱۳۹۶/۱۲/۳
انصاف مثقالی چنداست ؟ این وقایع هواپیما قطارها وکشتاردرجاده ها کشتی و... سیاسی است تعصب کورتاکی ؟
مجيد۲۵۵۳۱۰۱۶:۴۷:۰۱ ۱۳۹۶/۱۲/۳
اکه از بستکان شما هم در این برواز بود باز هم همه جیز سیاسی میشد
ناشناس۲۵۵۳۲۵۱۷:۱۳:۲۷ ۱۳۹۶/۱۲/۳
نگاه و برداشت شما از همه چی سیاسیه وگرنه عملکرد و نمره مردودی آقای آخوندی نیاز به توضیح نداره
ناشناس۲۵۵۹۰۷۱۵:۴۹:۲۲ ۱۳۹۶/۱۲/۴
کافر همه را به کیش خود پندارد. چرا هر انتقادی در این سایت از یکی از مسوولین دولتی میشود عده ای بدون دلیل و مدرک و بدون واقع بینی فورا میگن که این انتقادات سیاسیه
ناشناس۲۵۴۹۳۸۱۱:۱۵:۴۸ ۱۳۹۶/۱۲/۳
ایشون را باید بزارن رئیس سازمان بیمه مرکزی. چون هر حادثه ای رخ می ده اولین حرفش اینه که اشکالی نداره همه بیمه بودن!
مرتضی@۲۵۴۹۶۳۱۱:۴۴:۱۹ ۱۳۹۶/۱۲/۳
اونایی که میگن اگه آخدی استعفا بده فایده ای نداره و بازم این اتفاقا میفته، معنی استعفارو نفهمیدن هنوز استعفا دادن خودش نشانه ی عذرخواهی از مردم و پذیرش نداشتن لیاقت در اون جایگاهشونه، و همه جای دنیا مرسومه پس باید استعفا بده برای دل مردم
راد۲۵۴۹۷۹۱۲:۰۲:۴۶ ۱۳۹۶/۱۲/۳
آقایان آخوندی(وزیر راه)، عابدزاده (معاون وزیر راه و رییس سازمان هواپیمایی کشوری) و علایی (مدیرعامل آسمان) هر سه باید عذرخواهی و استعفا کنند یا اینکه مجلس هفته آتی با تک تک این مدیران برخورد قانونی کرده و وزیر را استیضاح کند. مردم تا کی باید چوب مدیریت مغرورانه و بی خاصیت این حضرات رو بخورند؟ ایشان همان موقع که میکروفن خبرنگار رو توی پاستور از دست اون خانم خبرنگار گرفت و پرت کرد باید توسط رییس دولت عزل میشد. مقاومت در حفظ آخوندی در پست وزارت کمکی به محبوبیت دولت و مجلس نخواهد کرد و مردم از عملکرد ایشان ناراضی هستند.
ناشناس۲۵۴۹۸۲۱۲:۰۵:۵۰ ۱۳۹۶/۱۲/۳
از ایشان چیزی را انتظار دارید که در باره آن نه دانش کافی دارند، نه تجربه و شاید نه علاقه، "راه" و "ترابری". بیشترین مسئولیت متوجه کسی است که ایشان را منصوب کرده.
ناشناس۲۵۴۹۸۳۱۲:۰۶:۰۶ ۱۳۹۶/۱۲/۳
این بابا اینقدر مغروره که به خودش اجازه نمیده معذرت خواهی کنه چون همه رو از بالا نگاه میکنه !!! خدایا این خادمان مردم رو از ما نگیر !!!!!!!!
ناشناس۲۵۴۹۸۵۱۲:۰۸:۳۶ ۱۳۹۶/۱۲/۳
تقریبا بخش عمده ای از بار اجرایی دولت بر دوش وزارت راه است و رخداد حوادث این چنینی در هر دوره ای در کشور اتفاق افتاده است. چه اینکه به عنوان مثال کشتی سانچی اصلا مربوط به حوزه عملکردی وزارت راه نمی باشد. در حوزه هوایی هم تلاش وزیر برای خرید هواپیمای نو و زیر ساخت های فرودگاهی موید اعتقاد ایشان به مشکلات در این زمینه است. لذا به نظر می رسد این مقاله صرفا سیاسی بوده و هیچ تحلیل کارشناسی در ان به چشم نمی خورد.
ناشناس۲۵۵۰۱۴۱۲:۲۶:۵۱ ۱۳۹۶/۱۲/۳
هوا پیما میخره نق میزنین. هوا پیما نمیخره و فرسوده هاش یقوط میکنن نق میزنین. برای حمله همیشه حرفی در آستین دارین.
ناشناس۲۵۵۰۷۱۱۳:۱۲:۱۳ ۱۳۹۶/۱۲/۳
تا لاریجانی در مجلس هست استعفا و استیضاح نمیشه
ناشناس۲۵۵۱۰۴۱۳:۲۶:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۳
آخوندی که هواپیمای نو برای ایران خریده را باید تکریم کرد نه استیضاح! استیضاح مال اوناست که با خرید هواپیما مخالفند.
ناشناس۲۵۵۱۵۸۱۴:۱۱:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۳
با استعفای آخوندی هیچ مشکلی حل نمیشه چون سیستم و ساختار مدیریتی اشکال اساسی داره استعفای ایشان فقط میتونه یک حرکت نمادین و سمبلیک باشه
ناشناس۲۵۵۲۰۳۱۴:۵۴:۲۶ ۱۳۹۶/۱۲/۳
کشور نیاز به مدیرانی دارد که تا نوک بینی خود را نبینند
ناشناس۲۵۵۲۲۱۱۵:۰۸:۲۰ ۱۳۹۶/۱۲/۳
اگر ایشان عملکرد ضعیفی داشت چرا مجلس برای دوره دوم وزیر به ایشان رای اعتما داد .
ناشناس۲۵۵۳۰۵۱۶:۴۱:۵۷ ۱۳۹۶/۱۲/۳
شما همون رسانه ای هستی که بابت خرید هواپیمای نو ایشون رو شماتت کردی، اگه این بابا چند تا هواپیما نو نخریده بود شما میخواستی با این ناوگان داغون ادامه بدی. در ضمن خانه از پایبست ویران است
جمیل۲۵۵۴۳۶۲۰:۲۰:۵۱ ۱۳۹۶/۱۲/۳
البته علت این حوادث به سیاست های کلان دولت در طی 38 سال گذشته برمی گردد. سانچی که خصوصی بود علیرغم ملی بودن نفت و مشخص نشد چه اتفاقی افتاده پس چرا وزیر راه باید جوابگو باشد. در خصوص زلزله کرمانشاه که ایشون مسئول ساخت مسکن ها نبودند، حادثه قطار که مشکل ایمنی سیستم های ریلی را نشان می دهد. هواپیمای 70 سال گذشته و با شرایط جوی .... مقصر جلوه نشان دادن یک نفر، دردی از این جامعه را کاهش نخواهد داد. چون با تغییر وزیر راه مشکلات کماکان وجود دارد. ماشین های بی کیفیت ، تصادفت جاده ای و .... باید چاره اندیشی شود و مسئله ایمنی و جان مردم را جدی گرفت. همه مقصر هستند از ابتدا تا الان. به طور کل در دست گرفتن طناب پوسیده منصب ها در این مملکت اشتباه محض است.
ناشناس۲۵۵۴۵۵۲۰:۴۷:۵۷ ۱۳۹۶/۱۲/۳
هواپیمای ایران-140 در دولت قبل ساخته شده بود و مجوز پروازش را هم در همان دولت گرفته بود. اتفاقا خوب است که بررسی شود که بر چه مبنایی به این هواپیما با آن موتور مجوز پرواز و حمل مسافر داده شده ولی این از تنور نانی برای کینه شما از آخوندی در نخواهد آمد.
ناشناس۲۵۵۴۹۳۲۲:۰۴:۳۳ ۱۳۹۶/۱۲/۳
بیاید از جنبه مثبت به قضیه نگاه کنیم همین که ایشون پس از حادثه هواپیما نگفته جای نگرانی نیست همه بیمه بودن خودش پیشرفت محسوب میشه به نظرم باید بهشون مهلت بدیم کم کم لم کار دستش میاد به هر حال ایشون کجا باید تجربه کسب کنه؟ ایشون به هر حال جوونه باید آزمون و خطا کنه
هموطن۲۵۵۷۳۶۱۲:۱۳:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۴
تا وقتی که دولت و مردم قدردان نخبگان کشور نباشند و انها را فراری بدهند و افراد ناشایست را بر سمت های کلیدی بنشانند. امیدی به پیشرفت در هیچ زمینه ای نیست . ریشه همه درد ها از اموزش و پرورش ضعیف نگه داشته شده طی 40سال اخیر است و تغییر خاموش فرهنگ
ناشناس۲۵۵۷۴۴۱۲:۲۱:۰۱ ۱۳۹۶/۱۲/۴
آقا جان در کشورهای دیگر طرف اگر استعفا ندهد، برایش سنگین تمام می‌شود؛ هم خودش هزینه می‌دهد، هم حزب متبوعش. در واقع قبل از آنکه شرایط بدتر شود، خودشان استعفا می‌دهند. در کشور ما چرا باید این اتفاق بیفتد؟ واقعاً آقای آخوندی خیلی مشکل داشته؟ خب چرا مجلس رای عدم اعتماد نمی‌دهد؟ اصلاً چرا مجلس برای بار دوم به او رای داد؟
ناشناس۲۵۵۸۳۹۱۴:۵۰:۵۹ ۱۳۹۶/۱۲/۴
حتی بک روز بیشتر ماندن این وزیر به دلایل گوناگون فاجعه است دلایلی که بسیاری از آنها را نمیشود در عموم مطرح کرد
محسن۲۵۵۹۵۲۱۶:۵۴:۲۱ ۱۳۹۶/۱۲/۴
ایشون رییس ستاد آقای موسوی بود و اگر موسوی رای می آورد ایشون معاون اول.! خدا رو شکر از این بلیه نجات پیدا کردیم
موٌمنى رُخ۲۵۶۲۵۸۲۳:۳۱:۱۶ ۱۳۹۶/۱۲/۴
در شبانه روز بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ پرواز ترانزیت از فضای کشورمان با ایمنی کامل عبور میکنند و از همین راههای هوایی کشور وسیستم های کمک ناوبری و راداری موجود استفاده میکنند و عمده این هواپیما ها حداقل دو ساعت بر فراز کشورمان میباشند و برخی از آنها از مبدا تا مقصد ۱۵ ساعت در پرواز است . آیا تاکنون کسی سراغ دارد که یکی از آنها در خاک پنهاور کشورمان سانحه داده باشد ؟ اگر به راز این موضوع و عدم سانحه این حجم از پرواز های عبوری پی بردید حالا باید قضاوت کرد که هر کسی که وزیر راه و شهرسازی باشد در خصوص این آمار فزاینده سوانح هوایی در ایران باید پاسخگو باشد !
ناشناس۲۵۶۴۲۳۰۹:۱۰:۱۱ ۱۳۹۶/۱۲/۵
اکه بین کشته ها از عزیزان خودشون باشه هم اینو میگن رفتاراجتماعیشونو هم در برخورد با خانم خبرنگار دیدیم....
ناشناس۲۵۶۵۰۰۱۱:۰۱:۴۵ ۱۳۹۶/۱۲/۵
بنظر بنده نه تنها اخوندی بلکه هیچیک از این وزرا بدرد و حال امروز جامعه آشنا نیستند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین