لیگ قهرمانان اروپا طلسم مسی پشت دروازه‌ خاطرات/ دغدغه بایرن مونیخ در گذرگاه دشوار ترک‌ها

گروه ورزشی الف،   3961201005

از گل معروف اینیستا در سکانس پایانی بدترین نمایش داوری تاریخ لیگ قهرمانان تا باله - فوتبال منجر به گل رونالدینیو؛ نبرد بارسلونا و چلسی یک قطعه ماندگار در سمفونی مدرن لیگ قهرمانان اروپاست.

به گزارش تسنیم، وقتی چلسی از ساعت 23:15 سه‌شنبه شب در ورزشگاه استمفورد بریج لندن، میزبانی بازی رفت مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا را به عهده بگیرد، خاطرات جالبی جلوی چشم علاقه‌مندان به صف می‌شود. از گل منجر به صعود اینیستای بارسایی در وقت‌های تلف شده نیمه دوم بازی برگشت نیمه‌نهایی فصل 2009-2008 لیگ قهرمانان در استمفورد بریج تا طعنه‌های مورینیو پس از بازی رفت فصل 2005-2004 لیگ قهرمانان اروپا که خداحافظی آندریاس فریسک، داور مشهور سوئدی را در پی داشت و البته گل همراه رقص بدن رونالدینیو در بازی برگشت همان سال، هر نبرد چلسی و بارسلونا یک داستان خاص داشته است.

این بار، بارسلونا، تنها تیم بدون شکست 5 لیگ معتبر اروپا پس از ثبت رکورد شکست‌ناپذیری در بازی‌های متوالی یک فصل تاریخ لالیگا، چلسی نه‌چندان آماده را پیش‌رو دارد. اگر پیروزی پرگل جمعه شب آبی‌های لندن در جام حذفی انگلیس را نادیده بگیریم، تیم کونته در چند ماه اخیر در لیگ اوضاع خوبی نداشته و حالا در بهترین حالت می‌تواند تاتنهام را کنار بزند و در لیگ به رده سوم دست یابد.

رویارویی‌های قبلی

این 2 تیم تا به حال 12 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند. چلسی 4 بار پیروز شده، 3 بار بارسلونا برده  و 5 تساوی هم شکل گرفته است. بی‌گمان اولین جرقه جذابیت بین چلسی و بارسلونا در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا شکل گرفت؛ جایی که بارسلونا شکست 3 بریک در بازی رفت در زمین رقیب را با برتری مشابه در بازی برگشت خانگی جبران کرد و در 2 وقت 15 دقیقه‌ای با به ثمر رساندن 2 گل دیگر، برتری 5 بریک و صعود دلچسب را رقم زد.

 غیبت سمدو

2 تیم محروم و مصدوم خاصی ندارند. در چلسی احتمال نرسیدن لوئیس، باکایوکو و بارکلی وجود دارد اما بارسلونا غیر از سمدوی محروم، دغدغه‌ای ندارد.

 طلسم مسی

 بی‌گمان بزرگترین معضل بارسلونا در این بازی، طلسم مسی مقابل چلسی است. این فوق‌ستاره در 8 رویارویی قبلی با تیم لندنی موفق به گلزنی نشده و در نیمه‌نهایی فصل 2012-2011 لیگ قهرمانان اروپا هم یک پنالتی از دست داد؛ آنچه در نهایت به قیمت فینالیست و قهرمان شدن اولین تیم لندنی در لیگ قهرمانان اروپا انجامید.

ترکیب احتمالی

چلسی: کورتوا، کیهیل، آزپلیکوئتا، کریستنسن، موزس، درینک‌واتر، کانته، فابرگاس، آلونسو، ازار و موراتا

بارسلونا: تراشتگن، روبرتو، پیکه، اومتیتی،آلبا، پائولینیو، اینیستا، بوسکتس، راکیتیچ، سوارس و مسی

نبرد سهل و ممتنع بایرن مونیخ

در دیگر بازی ساعت 23:15 سه‌شنبه شب، بایرن‌مونیخ در مصاف با میهمانش بشیکتاش، کار سخت و آسانی دارد؛ سخت به خاطر دفاع سرسخت و ساختار تیم ترکیه‌ای و آسان به دلیل آمادگی فراوان این روزها و بردهای متوالی به خصوص در خانه. تیم آماده هاینکس با برتری در بازی ابتدای هفته مقابل ولفسبورگ نشان داد چهارنعل به سمت ششمین قهرمانی متوالی بوندس‌لیگا می‌تازد اما بشیکتاش همان‌طور که در مرحله گروهی ترمز رقبایش را کشید و سرگروه شد در این بازی ورزشگاه آلیانز آره‌نا هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. مهار خط حمله رویایی بایرن و خامس رودریگس در اوج، کار سخت تیم ترکیه‌ای در این بازی است.

 رویارویی‌های قبلی

 بایرن در هر 2 رویارویی قبلی با بشیکتاش پیروز شده که مربوط به بازی‌های مرحله گروهی فصل 1998-1997 است. از آن زمان تا به حال فوتبال ترکیه به کلی متحول شده و این بشیکتاش با مهره‌های نام آشنایی به نام پپه و کوارشمای پرتغالی وبابل و نگردو به عنوان اولین تیم ترکیه‌ای فاتح مرحله گروهی لیگ قهرمانان کار بایرن را دشوار می‌کند؛ هر چند از حضور کاولاک، آتینچ، توره و توسیچ محروم است. در سوی مقابل بایرن تنها نویر کماکان مصدوم را در دروازه ندارد. اگر بایرن به 4 پیروزی تحت نظر هاینکس افتخار می‌کند، بشیکتاش هم از 7 جدال بدون شکست متوالی در این لیگ قهرمانان لذت می‌برد.

ترکیب احتمالی

بایرن‌مونیخ: اولریش، بوآتنگ، کیمیش، هوملس، آلابا، ویدال، تولیسو، ریبری، خامس، روبن و لواندوفسکی

بشیکتاش: فابری، گونال، پِپه، توسیچ،هاچینسون، آدریانو، اوزیاکوپ، کوارشما، تالیسکا، بابل و نگردو

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین