اعزام تکاوران نوهد به ارتفاعات دنا برای تجسس هواپیما/ آخوندی: تصاویر ماهواره هنوز نرسیده است

گروه حوادث الف،   3961130245

به درخواست ستاد بحران و دستور فرمانده نزاجا قرارگاه جستجو و تفحص در گروه ۲۲ شهرضا با حضور امیر سرتیپ نعمتی جانشین نزاجا تشکیل شد

به گزارش میزان، بنا به تصمیم این قرارگاه تفحص، تکاوران تیپ ۶۵ نوهد جهت صعود به ارتفاعات به منطقه سقوط هواپیما اعزام شدند.
فردا سه شنبه، تیم های تکاور تیپ ۶۵ نوهد به مناطق صعب العبور صعود و عملیات جستجو و تفحص را آغاز خواهند کرد

جانشین نیروی زمینی ارتش و فرمانده هوانیروز نیز در این عملیات حضور خواهند داشت.

اعزام سه فروند پهپاد مهاجر 2 نزاجابرای تفحص هواپیمای مفقود شده

سرهنگ شهرام حسن نژاد فرمانده گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش به همراه 18 نفر از نیروهای مجرب این گروه با سه فروند پهپاد مهاجر 2 نوین برای شرکت در عملیات جستجوی هواپیمای مفقود شده عازم منطقه شدند.

آخوندی: تصاویر ماهواره‌ای هنوز دریافت نشده

تسنیم نوشت: وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سئوال که آیا تصاویر ماهواره‌ای منطقه دریافت شده یا خیر، گفت: تصاویر ماهواره‌ای هنوز دریافت نشده اما قرارداد آن امضا شده و قرار است که عکس‌ها را به ما تحویل دهند.

عباس آخوندی در تماس با بخش خبری 21 شبکه یک سیما اظهار داشت: جست‌وجوها درباره این هواپیما هنوز ادامه دارد اما هنوز قطعات هواپیما پیدا نشده است.

وی با اشاره مناطق احتمالی سقوط این هواپیما اظهار داشت: منطقه‌ای به طول 15 کیلومتر و عرض 6 کیلومتر در این بخش وجود داشت که مساحت آن 90 کیلومتر مربع بوده و این منطقه در حال جست‌وجو است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان دلایل جست‌وجوی صورت گرفته در این منطقه تصریح کرد: با توجه به اینکه مسیر هواپیما از تهران به سمت یاسوج بوده، در این منطقه مسیر و حاشیه اطرافش وجود داشته و احتمال سقوط در آن وجود دارد. همچنین سمت چپ این مسیر، منطقه‌ای بوده که موبایل در آنجا مشاهده شده و تا ساعت 19 دیشب نیز سیگنال از آن شنیده شده است.

وی افزود: همچنین در سمت راست مسیر نیز نقطه‌ای بود که امکان دور زدن هواپیما و ورود به یاسوج در آن وجود داشته و در صورت دور زدن و سقوط هواپیما، در آن نقطه برخورد کرده است.

آخوندی با بیان اینکه این منطقه به 3 قسمت تقسیم شد و هر قسمت سیستم جستجوی خاصی داشت، تصریح کرد: در حال حاضر جستجوی هوا و جستجوی زمین انجام می‌شود.

وی افزود: در جست‌وجوی هوایی، از طریق سازمان ماهواره‌ای ایران و ماهواره‌های بین‌المللی عکس‌هایی گرفته شده و در اختیار ما برای آنالیز قرار گرفته می‌گیرد. البته هنوز از ماهواره‌ها اطلاعاتی دریافت نشده اما قرار است که ماهواره‌ها عکس‌ها را در اختیار ما قرار دهند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همچنین از طریق پهپادها نیز عکس‌هایی تهیه شده و منطقه را کاملاً تحت نظر قرار می‌گیرد و تمام شیارهای مختلف را کنترل می‌کنند تا احتمال پیدا شدن هواپیما ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: تیم تجسس تا امروز از سمت سمیرم به قله، تمام منطقه را کنترل کردند و فردا از پادنا به سمت یاسوج می‌روند که اگر سقوط کرده باشد، آن را بررسی کرده و اقدام کنند.

آخوندی افزود: همچنین از طریق زمین نیز 40 تیپ از طرف هلال‌احمر بسته شده و کوهنوردان حرفه‌ای ایران و مردم محل کاملاً منطقه را می‌شناسند که در کنار سپاه و بسیج و نیروهای نظامی، به فعالیت‌هایی در این زمینه مشغول هستند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تصاویر ماهواره‌ای منطقه دریافت شده یا خیر، گفت: تصاویر ماهواره‌ای هنوز دریافت نشده اما قرارداد آن امضا شده و قرار است که عکس‌ها را به ما تحویل دهند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به شایعه پیدا شدن قطعاتی از هواپیما گفت: تا این لحظه هیچ قطعه‌ای که قابل اطمینان باشد پیدا نشده است و این موضوع تایید نشده است.

وی بیان کرد: گروه تجسس فردا از قله به سمت یاسوج می‌روند و اطلاعات بیشتری را در اختیار ما قرار می‌دهند.

آخوندی با اشاره به وضعیت آب و هوایی و تاثیر آن بر روند جست‌وجو گفت: امروز هوا بد نبود و می‌شد در این هوا جستجو کرد و خود بنده نیز با دقت کامل آنجا را رصد کردم. امروز هوا خوب بود و فکر می‌کنم فردا تا ظهر و بعدازظهر امکان ادامه کار وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: من با رئیس جمهور، فرمانده کل ارتش، وزیر کشور و وزیر دفاع در تماس بودم و امیدوارم فردا امکانات بیشتری در اختیار ستاد تجسس قرار دهند و بتوانیم با هلی‌کوپترهای بیشتر، قبل از ظهر با تعداد بیشتری پرواز داشته باشیم و امیدوار هستیم این اتفاق صورت گیرد.

تشکیل جلسه هماهنگی کمیته قضایی بررسی سانحه در سازمان هواپیمایی کشوری

میزان نوشت: همزمان با بررسی های فنی و تخصصی و تشکیل کمیته بررسی سانحه هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان، به دستور دادستان کل کشور جلسه هماهنگی قضایی به ریاست معاون قضایی دادستان کل کشور و رئیس کمیته قضایی بررسی سانحه در محل سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: در این جلسه که با حضور مقامات قضائی، مشاور و نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت المال، مدیران عامل و مسئولان برخی شرکت های هواپیمایی و مسئولان بررسی سانحه هوایی برگزار شد آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته برای تجسس و نجات و بررسی سانحه تشریح شد و موارد در دست کار در خصوص حفظ حقوق مردم در صنعت حمل و نقل هوایی و مشکلات این صنعت که در جلسات متعدد قبلی بین مدیران صنعت هواپیمایی کشوری و معاون قضایی دادستان کل کشور مورد رسیدگی قرار گرفته بود طرح و بررسی و نتیجه آخرین اقدامات مرور شد.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، حشمتی معاون قضائی دادستان کل کشور در ارتباط با سانحه اخیر بر موراد زیر تاکید کرد:

- سازمان هواپیمایی کشوری مرجع ملی برای بررسی این سانحه است و بررسی های تخصصی و فنی توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام شود.

- اطلاع رسانی لازم به صورت رسمی از سازمان و از طریق رسانه رسمی انجام خواهد شد. گمانه زنی افراد غیر مسئول در رسانه ها و به خصوص فضای مجازی و ارائه تحلیل های غیر موثق و معتبر موجب تشویش اذهان عمومی است و از طرف دستگاه قضایی قابل پیگرد خواهد بود.

- سازمان هواپیمایی کشوری گزارشات و تحلیل لازم در خصوص توسعه صنعت و تامین ناوگان مناسب برای کشور تهیه و به عنوان مرجع متولی صنعت حمل و نقل هوایی ارائه کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین