توضیحات معاون سازمان هواپیمایی درباره یافتن قطعاتی از لاشه هواپیما

گروه حوادث الف،   3961130217

معاون سازمان هواپیمایی کشور گفت: علاوه بر نیروهای تخصصی که از طریق زمین به منطقه اعزام شده بودند عکس‌های بسیاری هم توسط پهپادها گرفته شد ولی تاکنون نتوانستند لاشه‌ای از هواپیما را پیدا کنند.

مرتضی دهقان دقایقی پیش در گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به این سئوال که دقایقی پیش به نقل از فرماندار سمیرم خبری مبنی بر پیدا شدن قطعاتی از لاشه هواپیمای آسمان پیدا شده این خبر را تایید می‌کنید، اظهار داشت: در ادامه فعالیت‌هایی که از روز گذشته برای امدادونجات توسط بخش‌های مختلف صورت گرفت همکاران ما در منطقه حضور دارند.

وی با بیان اینکه امروز هم هلیکوپتر و پهپاد به منطقه اعزام شد، افزود: علاوه بر نیروهای تخصصی که از طریق زمین به منطقه اعزام شده بودند عکس‌های بسیاری هم توسط پهپادها گرفته شد ولی تاکنون نتوانستند از اطلاعات استخراج شده لاشه‌ای از هواپیما را پیدا کنند.

معاون سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: نیروها در حال آنالیز اطلاعات حدود 500 عکسی که توسط پهپادها گرفته شده و یا بیش از 20 پروازی که توسط هلیکوپترها در منطقه انجام شده هستند تا بتوانند در صورت مساعدشدن آب و هوا به محل نقاطی که احتمال می‌رود لاشه هواپیما آن‌جا باشد برسند.

وی در پاسخ به این سئوال که عملیات جست‌وجو چگونه پیش می‌رود، گفت: با توجه به اینکه همه بخش‌های مختلف کشوری و حتی نظامی و نیروی ارتش و هوانیروز و سپاه و جمعیت هلال‌احمر و سازمان امداد‌ونجات و حتی سازمان مدیریت بحران حضور دارند و حتی داوطلبان مردمی و گروه‌های حرفه‌ای کوهنوردی پای کار بوده و در تلاش هستند تا بتوانند هرچه سریع‌تر خبری از محل این سانحه به دست بیاورند.

دهقان ادامه داد: شرایط جوی و موقعیت منطقه اجازه پیشرفت زیادی را نمی‌دهد و من امیدوارم فردا خبرهای بهتری از گروه‌ها و تیم‌های اعزامی به دست بیاوریم.

وی گفت: در حال حاضر در مساحت وسیعی در کوه دنا عملیات جست‌وجو در جبهه شمالی این منطقه آغاز می‌شود و تلاش می‌کنند که در صورت لزوم در جبهه جنوبی هم فعالیت امدادونجات صورت بگیرد.

معاون سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه بخش وسیعی را برای جست‌وجو تحت پوشش قرار دادند، بیان کرد: به دلیل وجود ابر و مه امکان دیدن وجود ندارد همچنین به دلیل توربولانس شدیدی که وجود دارد وسایل پرنده‌ای که به این منطقه اعزام می‌شوند امکان جست‌و‌جوی دقیق وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که چند درصد از منطقه جغرافیایی برای پیدا کردن لاشه هواپیما بررسی شده است، خاطرنشان کرد: در مسیری که احتمال داده می‌شد هواپیما پرواز می‌کرده و احتمال سقوط وجود داشت در تلاش هستند تا بیشتر بررسی کنند، همچنین اولویت نخست با قسمت‌هایی است که احتمال بیشتری برای پیدا کردن است.

دهقان ادامه داد: جاهایی که از نظر شرایط آب و هوایی اجازه پرواز داده می‌شد جست‌وجو صورت گرفته است از این رو باید گفت ما با کمبود امکانات مواجه نیستیم و هم پهپاد و هم نیروهای انسانی و تخصصی وجود دارند که نیروها در محل سانحه و هم در سازمان هواپیمایی کشور با همکاری بسیاری از دستگاه‌های تخصصی آنالیز می‌کنند.

وی گفت: مشکل امکانات برای رفتن به منطقه نداریم ولی بیشتر شرایط جوی است که اجازه پیشرفت کار را نمی‌دهد، در حال حاضر تمرکز بر روی منطقه شمال بوده و اعلام کردیم که اگر فضا اجازه دهد در ضلع جنوبی کوه دنا تلاش را انجام دهند و آنجا هم بحث امدادونجات را پیگیری کنند.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: ولی تیم تصمیم‌گیر ما در حال حاضر مدیرکل عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری به همراه سایر دستگاه‌های امدادی در منطقه حضور و در حال تصمیم‌گیری هستند که با توجه به اطلاعات و تصاویر جمع‌آوری شده ببینند آیا در همان مناطقی که امروز فعالیت داشتند کار کنند یا حجم کار و محوطه جست‌وجو را گسترش دهند.

وی گفت: عدم دریافت سیگنال ELT، مرکز کنترل فضای کشور سیگنال‌های ELT این سیگنال را از طریق ماهواره مربوطه دریافت می‌کنیم که این سیگنال تا به امروز ردی از هواپیما نشان نداده است.

دهقان اضافه کرد: حدود 60 درصد در سوانح ELT عمل کرده و علت عمل نکردن این سیگنال مسائل مختلف فنی دیگری دارد که یکی از موارد را می‌توان شرایط منطقه‌ای دانست، این هواپیما مجهز به ELT و دارای گواهی صلاحیت پرواز بوده است ولی هنوز این سئوال باقی است که چرا سیگنال‌های ELT دریافت نمی‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین