این خبر به روز می شود احتمال زنده ماندن سرنشینان هواپیما بسیار کم و نزدیک به صفر شد/اعزام تکاوران تیپ ۶۵ نوهد/ارتش مختصات تقریبی محل سقوط هواپیمای ATR را در اختیار ستاد بحران گذاشت

گروه حوادث الف،   3961130178 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هواپیمای ای تی آر ۷۲ - ۶۰۰ متعلق به هواپیمایی آسمان که صبح روز یکشنبه از رادار خارج شده بود در حوالی سمیرم سقوط کرد. این هواپیمای مسافربری در ساعت 8:05 هواپیما فرودگاه مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرد و در 14 مایلی از صفحه مرکز کنترل فضای کشور حذف شد و تا همین الان اطلاعی از این هواپیما نداریم.

احتمال زنده ماندن سرنشینان هواپیما بسیار کم و نزدیک به صفر شد/اعزام تکاوران تیپ ۶۵ نوهد/ارتش مختصات تقریبی محل سقوط هواپیمای ATR را در اختیار ستاد بحران گذاشت

به گزارش الف،‌ مطابق اطلاعات اولیه اعلام‌شده از سوی مسئولان هواپیمایی آسمان هواپیما در ۱۴ مایلی شهر یاسوج و در نزدیکی روستای «بیده» به کوه دنا برخورد کرده است. مطابق آخرین اطلاعیه شرکت هواپیمایی آسمان یکی از مسافران پرواز تهران - یاسوج، از پرواز جامانده و تعداد مسافران هواپیمای سقوط کرده ۶۵ نفر بوده است.

21:31 ارتش مختصات تقریبی محل سقوط هواپیمایATR را در اختیار ستاد بحران گذاشت

سخنگوی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشور روسیه محل تقریبی سقوط هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان را در اختیار ستاد بحران کشور گذاشت. سرتیپ دوم تقی خانی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با تلاش دفتر وابسته نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه و با همکاری مقامات دفاعی این کشور و نیز وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری؛ از طریق انجام یک کار اطلاعاتی و فنی دقیق، ضمن مشخص کردن طول و عرض جغرافیایی تقریبی محل سقوط هواپیمای ATR، نقشه و عکس های هوایی مربوط به این محل در اختیار سازمان هواپیمایی و ستاد بحران کشور قرار گرفت.

وی افزود: به دستور فرمانده کل ارتش در حال حاضر جانشین نیروی زمینی و فرمانده هوانیروز ارتش با دو فروند بالگرد و چند تیم نیروی مخصوص و اساتید کمیته تکاور شیراز در منطقه حضور دارند تا همکاری های لازم را با ستاد بحران انجام دهند.

20:50 تیم اورژانس با یک راه بلد عازم«شهید» شد/حضور پررنگ تر ارتش و سپاه

به دنبال تداوم عملیات جست و جوی لاشه هواپیما از ساعتی قبل تیم اورژانس به همراه یک راه بلد با خودروی آفرود به منطقه صعب العبور روستای شهید اعزام شد.

20:30 تکاوران تیپ ۶۵ نوهد به منطقه سقوط هواپیما اعزام شدند

بنا به درخواست ستاد بحران و دستور فرمانده نزاجا قرارگاه جستجو و تفحص در گروه ۲۲شهرضا با حضور امیر سرتیپ نعمتی جانشین نزاجا تشکیل شد. تکاوران تیپ ۶۵ نوهد جهت صعود به ارتفاعات به منطقه سقوط هواپیما اعزام شدند. فردا صبح تیم های تکاور تیپ ۶۵نوهد به مناطق صعب العبور صعود و عملیات جستجو و تفحص را آغاز خواهند کرد. فرمانده هوانیروز نیز امیر سرتیپ نعمتی جانشین نزاجا را در عملیات جستجو همراهی می کند.

 20:00 پهپادهای سپاه در منطقه سقوط هواپیما هستند/ شرایط جوی جستجو را دشوار کرده است
  سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با صدا وسیما درباره آخرین وضعیت جستجو برای یافتن هواپیمای ATR سقوط کرده در ارتفاعات دنا، با تسلیت این سانحه غم انگیز به خانواده های جان باختگان اظهار داشت: از دیروز تکاوران نیروی زمینی سپاه و نیروی امدادی پاسدار و بسیجی در کنار نیروهای سایر سازمان ها و مراکز امدادی در استان کهکیلویه و بویر احمد، عملیات جستجو برای پیدا کردن محل سقوط هواپیما آغاز شده است.

وی افزود: عملیات جستجو با هماهنگی و مشارکت همه دستگاه ها ادامه دارد اما تاکنون خبر موثقی از پیدا کردن محل دقیق سقوط هواپیما دریافت نشده است.

سردار شریف با اشاره به دستور فرمانده نیروی هوافضا سپاه برای فعال شدن ایستگاه پرواز پهپادی در منطقه خاطر نشان کرد: شرایط نامساعد جوی و صعب العبور بودن منطقه علاوه بر سخت کردن تلاش نیروی های میدانی و زمینی، جستجو برای کشف محل دقیق سقوط هواپیما و بقایای آن را برای بالگردها و پهپادها دشوار کرده است.

سخنگوی سپاه ابراز امیدواری کرد با بهتر شدن شرایط جوی، به سرعت محل سقوط هواپیما و ابعاد سانحه مشخص شود.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1396/11/30/13961130000527636546372868218883_10905_PhotoT.jpg

 19:50 درصورت مناسب بودن شرایط جوی تا فردا ظهر خبر خوبی به مردم می‌دهیم
استاندار کهگیلویه و بویر احمد گفت اگر شرایط جوی مناسب باشد تا فردا ظهر خبر خوبی به مردم می‌دهیم.

 علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویر احمد گفت: دنا از مرتفع‌ترین ارتفاعات زاگرس است. منطقه تقریبی که احتمال می‌دهیم محل سقوط هواپیما باشد، قله بیژن است که در این فصل پوشیده از برف و یخبندان است و عملیات را دشوار می‌کند.

 وی افزود: امروز به شکل میدانی در منطقه حضور پیدا کردیم و با تمام دشواری‌ها با بالگرد جست‌وجو کردیم. حدس و گمان‌هایی که می‌گویند قطعاتی پیدا شده بر این اساس است که بعضا اشیایی دیده می‌شود اما نمی‌توان تایید کرد که این اشیا مربوط به لاشه هواپیما باشد.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه امروز ۸ فروند هواپیما مرتب در منطقه پرواز داشتند، گفت: نیروی انتظامی و ارتش و سپاه هم برای کمک مستقر هستند. به دلیل شرایط جوی و ارتفاع زیاد از انواع بالگردها هم استفاده کردیم و به ارتفاع بیژن هم مراجعه کردیم اما کاری نتوانستیم کنیم.

وی گفت: امشب عملیات متوقف شد فردا با روشن شدن هوا ادامه می‌دهیم. در سمیرم پایگاه داریم. در سیسخت هم یک پایگاه مستقر کردیم و فردا هم علاوه بر بالگردها از کهگیلویه بخش جست‌وجوی زمینی عملیات را ادامه می‌دهیم ما هم داغدار هستیم امیدواریم بتوانیم لاشه را پیدا کنیم.

احمدی تاکید کرد: از فردا بالگردهای قدرتمندتری از ارتش می‌گیریم همه مسئولان پیگیر هستند هماهنگی خوبی شده که تجهیزات پیشرفته‌تری داشته باشیم.

19:40 احتمال زنده ماندن سرنشینان هواپیما بسیار کم و نزدیک به صفر شد

با غروب خورشید و پیدا نشدن بقایای پرواز ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان توسط تیم جستجو، احتمالاً ادامه فرآیند جستجو به روز سوم موکول خواهد شد.

۳۳ ساعت از ناپدید شدن هواپیمای ATR72 پرواز تهران-یاسوج از صفحه رادار گذشته اما هنوز هیچ اثری از بقایای هواپیما و سرنشینان آن یافت نشده است.

این هواپیما حامل ۶۰ مسافر، ۴ کروی پروازی و ۲ گارد امنیت پرواز بوده است و با طولانی شدن زمان جستجو، احتمال زنده یافت شدن کسی در میان بقایای هواپیما به صفر نزدیک می شود.

19:30  تایید پیداشدن بخش‌هایی از لاشه هواپیما به بعد موکول شد
فرماندار سمیرم گفت: تا ساعتی دیگر در مورد نقل قول‌ها در خصوص پیدا شدن بخش‌هایی از لاشه هواپیما صحبت خواهم کرد. محمد حسین نصرتی در پاسخ به انتشار نقل قولی مبنی بر پیدا شدن قطعاتی از هواپیمای سقوط کرده در منطقه اظهار کرد: تا ساعتی دیگر در مورد نقل قول‌ها در خصوص پیدا شدن بخش‌هایی از لاشه هواپیما صحبت خواهم کرد.

19:00 آخرین جزئیات جست‌و‌جوی لاشه هواپیمای ATR
 معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی با بیان اینکه امروز نیز نتوانستیم لاشه هواپیمای سانحه‌دیده آسمان را در کوه‌های دنا پیدا کنیم، گفت: با تاریکی هوا، عملیات هوایی تا صبح فردا متوقف شد، اما جست‌وجوی زمینی ادامه دارد. مرتضی دهقان در تشریح آخرین جزئیات جست‌وجوی لاشه هواپیمای سانحه دیده مسیر تهران - یاسوج توضیح داد: امروز نیز با وجود تلاش همه دست‌اندرکاران جست‌وجو و نجات و تیم امداد، متاسفانه هنوز لاشه هواپیما یافته نشد.

وی با بیان اینکه شرایط جوی در ارتفاعات کمی نامساعد است، گفت: وجود ابر، مه و توربلانس شدید جوی، پستی و بلندی منطقه و وزش باد شدید کار را سخت کرده است، در حالی که ما همه تجهیزات‌‌ هوایی و زمینی را به کار گرفته‌ایم.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی با بیان اینکه پهپادها و هلی‌کوپترهای امداد و نجات، هوانیروز و هلال‌احمر امروز هم به جست‌‌وجو پرداختند، اضافه کرد: در حال حاضر نیز تیم زمینی جست‌وجو عملیات جست‌وجو را متوقف نکرده است و کوهنوردان و نیروهای زمینی‌ در حال تلاش هستند، اما جست‌وجوی هوایی متوقف فعلا امروز شده است.

دهقان با بیان اینکه ‌به هر حال امروز نتوانستیم قطعه‌ای را بیابیم، ادامه داد: قطعاً روز آینده با ایجاد شرایط مناسب‌تر دید، عملیات جست‌وجو در سطحی گسترده‌تر انجام می‌شود. معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی گفت: امروز هلی‌کوپترهای هوانیروز و هلال‌احمر هم در منطقه حاضر بودند و امکانات وجود داشت، اما ضرورت دارد متناسب با فضای منطقه از تجهیزاتی استفاده شود که به بروز بحران دیگری منجر نشود و این خیلی مهم است.

دهقان بیان کرد: همه اکیپ‌های امداد در منطقه مستقر هستند، اما جست‌وجوی هواپیمایی عملاً متوقف شده است و با روشن شدن هوا از روز آینده مجدداً عملیات جست‌وجوی هوایی آغاز می‌شود.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعاتی از ماهواره‌های روسی بابت مکان‌نمایی لاشه هواپیمای سانحه‌ دیده دریافت کرده‌اید؟ گفت: اطلاعی در این باره ندارم و این در حوزه کمیته بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشور است، اما بعید می‌دانم.

18:10 قطعاتی از هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج پیدا شد

فرماندار سمیرم گفت: طبق اخبار موثقی که از سوی همکاران هواپیمایی آسمان دریافت شده قطعاتی از هواپیما در ارتفاعات 3600 متری مشاهده شده است اما از آنجا که امکان هلی‌برد در شرایط بد جوی وجود ندارد از فردا صبح به صورت دقیق در منطقه مورد نظر جست‌وجو ادامه پیدا می‌کند.

نصرتی در میان مردم تجمع‌کننده در مقابل بخشداری دناکوه اظهار کرد: قبول داریم که صبح امروز تا زمان سوخت‌گیری هلی‌کوپترها و حرکت آنها وقفه‌ای اتفاق افتاد و در این مدت زمان کوتاه و مناسب برای جست‌وجوی هواپیمای سانحه دیده از دست رفت اما بنده به عنوان مسئول باید پاسخگوی شما مردم و نمایندگان باشم و وظیفه من پاسخگویی به شماست.

وی افزود: امروز ارتباط بین نیروهای زمینی و هلی‌کوپترها به دلیل کمبود بی‌سیم نامناسب بود که پیش‌بینی شده است امشب تعداد بیشتری بی‌سیم به منطقه برسد تا کار عملیات جست‌وجو با هماهنگی بیشتری بین نیروهای زمینی و هوایی پیش برود. 12 تیم امدادی امروز بی‌سیم داشتند و تعدادی نیز بدون بی‌سیم در ارتفاعات به جست‌وجو پرداختند.

وی افزود: هشت پهباد از سوی سپاه و هسا (هواپیمایی کشوری) در تمام مناطق احتمالی سقوط هواپیما به پرواز درآمدند و بیش از 1500 قطعه عکس از مناطق جست‌وجو شده گرفتند که عکس‌ها اسکن شده است. ما همه عکس‌ها را به صورت دقیق بررسی می‌کنیم تا اگر کوچکترین ذره‌ای مشاهده شد به جست‌وجوی دقیق‌تر در ناحیه مورد نظر بپردازیم.

نصرتی تصریح کرد: باد شدیدی در ارتفاعات در حال وزیدن است به همین دلیل هلی‌کوپترها نمی‌توانند در منطقه احتمالی قطعات مشاهده شده هواپیمای سانحه دیده فرود بیایند بنابراین نیروها فردا صبح به آن منطقه اعزام می‌شوند.

http://img8.irna.ir/1396/13961130/3578945/n3578945-6294995.jpg

18:05ورود سازمان هوا و فضا برای رصد ماهواره‌ای محل سقوط هواپیما/از ارتش اطلاعاتی دریافت نکردیم

اسماعیل نجار درباره آخرین وضعیت امدادرسانی و جستجو در منطقه سقوط هواپیمای مسیر تهران یاسوج اظهار کرد: با تسلیت دوباره برای این حادثه و آرزوی صبر برای بازماندگان این سانحه دردناک باید اعلام کنم که عملیات جستجو برای پیدا کردن لاشه هواپیما همچنان در این مناطق ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌ها تا کنون بیش از 60 سورتی پرواز در استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد برای جستجو در مناطق کوهستانی انجام شده است، گفت: در دومین روز نیز با توجه به پیدا نشدن محل دقیق سقوط هواپیما و نیز تاریکی هوا و بارش شدید برف و مه آلود بودن برخی مناطق، عملیات جستجوی هوایی متوقف شد و از صبح فردا این عملیات از سر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در عین حال از ادامه عملیات جستجوی زمینی در این مناطق خبر داد و گفت: بیش از 120 کوهنورد حرفه‌ای و متخصص عملیات جستجو در نقاط مختلف را انجام می‌دهند. 45 تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان نیز از سوی هلال احمر در این منطقه فعال است و این تیم‌ها امشب در نقاط امنی از کوهستان متوقف شده و دوباره فردا عملیات جستجو را ادامه خواهند داد.

نجار با بیان اینکه عملیات جستجو در ارتفاع 4300 متری در حال انجام است اظهار کرد: از سازمان هوا و فضای کشور نیز خواستیم در یافتن موقعیت دقیق سقوط هواپیما با ما همکاری کرده و از طریق رصد ماهواره‌ای به امدادگران کمک کند که البته باید دید با توجه به وضعیت هوا آیا این امکان وجود دارد یا خیر؟.

وی درباره خبر منتشر شده پیرامون اینکه ارتش مختصات دقیق سقوط هواپیما را در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور قرار داده، گفت: چنین چیزی را تایید نمی‌کنیم و هیچ اطلاعاتی در این خصوص به ما داده نشده است.

 18:05 هیچ نشانه‌ای از لاشه هواپیما‌ در دنا یافت نشد
رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز بیش از ۱۰ پرواز توسط بالگردهای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، هوانیروز فارس و هلال احمر انجام شد ولی هیچ نشانه‌ای از هواپیمای سقوط شده در دنا یافت نشد.

جلال پوران‌فرد اظهار داشت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی از اواخر فردا بارش برف و باران آغاز و تا یکشنبه هفته آینده ادامه دارد. وی با تاکید بر اینکه باید فردا تمامی امکانات ممکن برای پیدا شدن لاشه هواپیما به‌کار گرفته شود، عنوان کرد: در صورتی جست‌وجوهای فردا به جایی نرسد به دلیل بارش برف و باران دیگر امکان هیچ گونه عملیاتی تا یکشنبه هفته آینده وجود ندارد.

پوران‌فرد با بیان اینکه بالگردهای امدادی ساعت 17 به بعد به دلیل مه غلیظ و وزش باد تند امکان بلند شدن نداشتند، ابراز کرد: تیم‌های امدادی تخصصی از جمله کوهنوردی نیز از دامنه‌ها برگشتند. مدیر اورژانس 115 و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز بیش از 10 پرواز توسط بالگردهای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، هوانیروز فارس و هلال احمر انجام شد ولی هیچ نشانه‌ای از هواپیمای سقوط شده در دنا یافت نشد.

پوران‌فرد از دولت خواست هرآنچه امکان دارد فردا برای پیدا شدن لاشه هواپیما بسیج کند و افزود: نیروها و امکانات سپاه فتح و بسیج نیز در راستای پیدا شدن لاشه هواپیما بسیج شده است.

17:20گشت زنی کمک خلبان تهران - یاسوج در ارتفاعات دنا/لکه سیاه ربطی به لاشه هواپیما نداشت

استاندار اصفهان آخرین اخبار مربوط به جستجوی هواپیمای ATR را تشریح کرد. محسن مهرعلیزاده درباره آخرین وضعیت جستجوی هواپیمای تهران – یاسوج که صبح دیروز در ارتفاعات دنا سقوط کرد، گفت: امروز یک مسیر پروازی را مشخص کردیم و کمک خلبانی که همیشه خلبان این هواپیما را همراهی می‌کرد با بالگردی پرواز کردند تا مسیر هواپیما را بار دیگر جستجو کنند و این مسیر را در بال شمالی و جنوبی ارتفاعات دنا دنبال کنند.

وی با بیان اینکه با همه جستجوها هنوز اثری از لاشه هواپیما پیدا نشده است، درباره لکه سیاهی که بر روی ارتفاعات دنا دیده شده بود و تصور می‌شد قسمتی از لاشه هواپیما باشد گفت: در یکی از پروازهای جستجویی لکه سیاهی را در  برف‌های ارتفاعات دنا مشاهده و تصور کرده بوند که شاید این لکه یکی از بخش‌های هواپیما باشد، اما بعد از اینکه از نزدیک با دوربین و با دقت آن قسمت را مشاهده کردیم متوجه شدیم که چنین چیزی نیست. البته متاسفانه این اظهار نظر در فضای مجازی پخش شد اما هنوز هیچ چیز مبنی بر پیدا کردن شیئی از هواپیما و یا پیکری از مسافران وجود ندارد و چیزی پیدا نکرده‌ایم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه به تدریج بوران در منطقه در حال شدت یافتن است،‌ ادامه داد: درصورتی که امروز جستجوها نتیجه ندهند، از صبح فردا باز هم فرصتی برای ادامه جستجوها وجود دارد و در منطقه همه امکانات اعم از هلال احمر، هوانیروز و ... بسیج شده‌اند تا بتوانیم ردی از هواپیما پیدا کنیم.

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1396/11/30/7603312_192.jpg

17:00 آخوندی: در مقدمات پرواز تهران-یاسوج جای ایرادی نیست
 عباس آخوندی دقایقی پیش در نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: داشتم آماده می‌شدم که برای افتتاح تطویل باند فرودگاه یاسوج به اینجا بیایم ولی متاسفانه در این شرایط غم‌بار آمدم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا این لحظه بررسی‌ها نشان می‌دهد در مقدمات این پرواز هیچ جای ایرادی نیست و واقعاً همه چیز مبهم است که چرا این حادثه رخ داده است، افزود: در شرایط سخت تحریم‌ها، سرپا نگه داشتن صنعت هوانوردی کار سختی بوده و همه اجزای این صنعت با تحریم‌ها لطمه دیدند.

آخوندی با تاکید براینکه از مردم و رسانه‌ها انتظار دارم که اظهارنظر غیرکارشناسی نداشته باشند، ادامه داد: سازمان هواپیمایی بدون وابستگی علل حادثه را بدون اغماض بررسی می‌کند، مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کاملاً مستقل است، خاطرنشان کرد: همکاران من در این استان وظیفه دارند به تک تک خانواده‌ها سر بزنند و با آن‌ها گفت‌و‌گو و هر ابهامی و مشکلی دارند، رسیدگی و رفع شود و من این را از استاندار انتظار دارم.

آخوندی بیان کرد: در این 4 سال روی صنعت هوانوردی متمرکز شدیم و در همین تنگناها تلاش‌های زیادی داشتیم، این صنعت بیشترین توسعه را ایجاد می‌کند؛ نسبت به ایمنی پروازها بسیار حساس بودیم و اکنون باید ببینیم این حادثه با وجود این همه حساسیت‌ها چرا رخ داده است.

وی ابراز کرد: هر اطلاعاتی در این زمینه باشد بدون سانسور  به مردم خواهیم گفت و تا آخر در کنار مردم عزیز کهگیلویه و بویراحمد و مدیران آ‌ن‌ها خواهیم بود و آن‌ها را تنها نمی‌گذاریم.

وی تاکید کرد: جستجوها برای مشخص شدن سرنوشت پرواز ناتمام تهران به یاسوج با جدیت ادامه دارد و احتمال دارد این جستجوها  به روز سوم بکشد.

آخوندی افزود: کمبودی نیست ولی تقاضای چند فروند هلی‌کوپتر دیگر را دادم تا با توجه به وضعیت خاص منطقه، بتوانیم جستجوی بهتر و سریع‌تری داشته باشیم.

16:50مختصات تقریبی محل سقوط هواپیمای ATR

روابط عمومی ارتش: مختصات تقریبی محل سقوط هواپیمای ATR در اقدامی هم افزا از طریق دفتر وابسته نظامی ارتش با مقامات دفاعی روسیه در اختیار نماینده ستاد بحران کشور قرار گرفت.

16:40استاندار کهگیلویه_و_بویراحمد گفت: پهنه ای به وسعت 15 کیلومتر در حال جستجو است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گفت: پهپادهای سپاه از صبح فردا بار دیگر عملیات عکس‌برداری از منطقه احتمالی سقوط هواپیما را از سرمی‌گیرند.

معاون سازمان امداد و نجات: براساس پیش بینی‌ها عصر سه شنبه شاهد شروع بارش‌های برف در منطقه خواهیم بود. برآورد می‌شود حتی شاهد بارش برف تا یک متر در ارتفاعات منطقه حادثه باشیم.

کاپیتان هوشنگ شهبازی گفت: شایعاتی که درباره جانمایی اشتباه فرودگاه یاسوج و نبود تجهیزات رادار و ناوبری در این فرودگاه منتشر شده همگی کذب است.

https://media.mehrnews.com/d/2018/02/19/4/2721410.jpg

16:30علیرغم وضعیت نامساعد جوی و وسعت منطقه مورد تجسس، جستجوها متوقف نمی شود

شاهین فتحی در گفتگو با شبکه خبر با بیان اینکه امروز علیرغم استفاده از پهپادها و بالگردها برای تجسس هوایی متاسفانه جستجوها نتیجه نداد، گفت: نتوانستیم هیچ نشانه ای از محل سقوط احتمالی هواپیما را پیدا کنیم.

وی افزود: بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی فردا در منطقه دنا بارندگی داریم، بنابراین امکان جستجوی هوایی و استفاده از بالگرد وجود ندارد، با این حال نیروهای تجسس زمینی و امدادگران پیاده، عملیات جستجو را ادامه خواهند داد.

فتحی یادآور شد: علیرغم وضعیت نامساعد جوی و وسعت منطقه مورد تجسس، جستجوها متوقف نمی شود.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر، رئیس این سازمان در منطقه حضور دارد و فرماندهی عملیات را شخصا پیگیری می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که بارش برف چه تاثیری بر عملیات جستجو خواهد داشت، تصریح کرد: در صورت بارش برف سنگین، خللی در جستجوی زمینی ایجاد نمی شود، ولی احتمال توقف جستجوی هوایی وجود دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۲۵۰۷۱۷:۵۷:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
1. این نوع هواپیما اصولا برای پرواز در فرودگاههای با ارتفاع زیاد از سطح دریا مناسب نیست. 2. با توجه به شرایط آب و هوا در مقصد، نمیبایست اجازه پرواز از مبدا آنهم با این تعداد مسافر صادر میشد. 3. در تاابستان که هوا رقیق است، این هواپیما فقط قادر به حمل حداکثر بیست نفر به مقصد یا مبدا فرودگاههای مرتفع میباشد. 4. با این تعداد مسافر (66 نفر) هواپیما قادر به مانور سریع در صورت خطر و دیدن موانع نبوده است. 5. احتمال یخزدگی بالها و فرامین بسیار زیاد است. 6. این هواپیما با ظرفیت طراحی شده، مناسب پرواز بین مناطق کم ارتفاع از سطح دریا میباشد.
ناشناس۲۵۲۵۲۴۱۸:۲۲:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
شاید اصلا به کوه نخورده . شاید خلبان وقتی متوجه وخامت اوضاع شده هواپیمارو به جهت خلاف تغییر مسیر داده بهتر نیست دشتهای اطراف کوه هم بررسی بشه ؟
خنده۲۵۳۰۸۷۱۰:۵۶:۵۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱
چشم اون هم بررسی خواهد شد .امر دیگری باشه؟
بیگی29۲۵۲۵۸۳۱۹:۴۰:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
اگر برف روی هواپیمابنشیند پیدا کردنش مصیبت خواهد بود مگراینکه اتفاقی از رویش عبور کنید.
ناشناس۲۵۲۶۱۴۲۰:۲۲:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
شما واقعا فکر میکنید با این سرعت عملی که به خرج دادید حتی اگر هم کسی از سقوط جان سالم بدر برده بود توی این سوز سرما و شرایط جوی میتونست دو شب دوام بیاره و زنده بماند؟ واقعا جای تاسف دارد در قرن 21 و این همه امکانات راداری و جی پی اس دو روز هست که نمیتونید یک هواپیما مسافربری را توی خشکی پیدا کنید!!! نه اقیانوس هست، نه جنگل هست. فقط ادعا دارید. این است عاقبت انتخاب مدیران بر اساس برتر بودن ژن، یک عده مدیرانی که فقط از مردم طلبکارن و ارث پدرشون رو میخوان، آقای آخوندی سر سوزنی حس مسئولیت پذیری داشت تا الان ده بار استعفا داده بود.
ناشناس۲۵۲۶۶۳۲۱:۱۴:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
وقتی که بعد از 24 ساعت هنوز لاشه هواپیما رو پیدا نمیکنید انتظار دارین کسی زنده بمونه با اون سرما و جراحت هایی که بهشون اومده
ناشناس۲۵۲۷۸۰۲۲:۴۴:۳۳ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
هسا یک شرکت هواپیماسازی است
ناشناس۲۵۲۹۰۳۰۰:۵۲:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱
کاش همون هایی که داد و فریاد میکردن که چرا هواپیما میخرین ! خودشون سوار این هواپیما بودن ..
ناشناس۲۵۲۹۳۳۰۲:۴۶:۰۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱
جعبه سیاه سیگنال دارد یا ندارد؟
ناشناس۲۵۳۰۶۹۱۰:۳۵:۲۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱
بردش محدود است
ناشناس۲۵۲۹۴۲۰۳:۰۴:۱۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱
شما سه شب یک آدم سالم را در اون محل سرد و کوهستانی قرار بدید معلوم هست که احتمال زنده ماندش کم خواهد بود، باز هم بحرانی اتفاق افتاد و مدیریت بحران در ایران روسیاه شد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین