توجه نیروهای مسلح به مدل‌های جدید سربازی

گروه سیاسی الف،   3961130177

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح تاکید کرد که توجه به مدل‌های جدید سربازی مد نظر قرار داشته و می‌توان موارد مختلفی را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، سردار مهدی فرحی در نشست بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سربازان در دوران قبل، حین و پس از خدمت سربازی که پیش از ظهر امروز در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد، اظهار کرد: برای نهادینه کردن مهارت آموزی در سربازان از ظرفیت تمام نهادهای کشور استفاده خواهد شد و نیاز داریم که دستگاه‌های تاثیرگذار شناسایی شود.

وی با بیان اینکه تا به امروز 10 تفاهم‌نامه میان ارگان‌های مختلف و سرلشکر باقری به عنوان رئیس کل ستاد نیروهای مسلح امضاء شده یا در شرف امضاست، گفت: از تمامی ظرفیت‌ها برای مهارت آموزی سربازان استفاده خواهیم کرد و باید شرایط طوری باشد که بعد از پایان خدمت سربازی بتوان گواهینامه مهارتی به سربازان داد تا از این طریق با سرعت بیشتری جذب بازار کار شوند.

وی با بیان اینکه باید سربازان انگیزه مناسبی برای سربازی و خدمت داشته باشند، گفت: سه ویژگی جذابیت، نشاط و مهارت را باید برای سربازان ایجاد کنیم که این ویژگی‌ها تحت عنوان «جنم» نامگذاری می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه «مهتا» برای سربازان اظهار کرد: این پروژه که عبارت است از مهارت تا اشتغال کمک می‌کند تا سربازان پس از دوران خدمت تسهیلاتی را برای اشتغال دریافت کنند.

فرحی همچنین پیشنهاد داد که باید سربازان دارای مهارت از همان زمان مراجعه به پلیس +10 غربالگری شوند تا بهتر بتوان از ظرفیت آنان استفاده کرد.

 باید در عرصه سربازی هنجارشکنی کنیم

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح با بیان اینکه باید بتوانیم یک هنجارشکنی در عرصه سربازی ایجاد کنیم گفت: در این زمینه باید هنجارهای جدیدی تعریف کرد و تک تک سربازان را باید به عنوان یک معدنی از طلا و نقره دید که ارزش و توانایی‌های زیادی دارند.

وی در ادامه از تشکیل کمیته چهار نفره به منظور حل مشکلات و بررسی مسائل مربوط به آموزش و مهارت سربازان خبر داد و گفت: توجه به مدل‌های جدید سربازی نیز مد نظر ما قرار دارد و ما قطعا می‌توانیم در زمینه سربازی مدل‌های جدید تعریف کرده و تصمیمات جدید بگیریم.

فرحی افزود: به عنوان مثال چه ایرادی دارد که دوران آموزش سربازی را قبل از سربازی و در دوران دبیرستان قرار دهیم و حتی این امکان را فراهم کنیم تا این افراد به شکل منفک و طی چند دوره در طول تحصیلشان در مقطع دبیرستان این آموزش‌ها را فرا بگیرند. البته شرایط فعلی نیز وحی منزل نیست اما تمام اینها پیشنهاداتی است که می‌تواند انجام شود.

وی در ادامه به نشستی مشترک با حضور وزیر علوم اشاره کرد و گفت: در این نشست موافقت شد تا سربازان در طول خدمت پودمان علمی کاربردی گرفته و پس از پایان خدمت آن را تبدیل به مدرک کنند.