در گفتگو با الف مطرح کرد؛ رییس کمیسیون عمران مجلس: قصور سازمان هواپیمایی و هواپیمایی آسمان در سقوط هواپیما/ مسئولین استعفاء دهند/ بررسی علت سقوط هواپیما در کمیسیون عمران

گروه سیاسی الف،   3961130103 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر قصور سازمان هواپیمایی و هواپیمایی آسمان در سقوط هواپیما در یاسوج، خواستار استعفای برخی از مسئولین شد.

رییس کمیسیون عمران مجلس: قصور سازمان هواپیمایی و هواپیمایی آسمان در سقوط هواپیما/ مسئولین استعفاء دهند/ بررسی علت سقوط هواپیما در کمیسیون عمران

محمدرضا رضایی نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد سقوط هواپیمای ‌A.T.R در سمیرم نزدیک فرودگاه یاسوج گفت: فرضیه های مختلفی در این زمینه مطرح است اما هنوز هیچ کدام قطعی نشده است.

وی افزود: کوههای دنا 14 هزار پا ارتفاع دارد که بر اساس طرح مصوب، هواپیماها باید در ارتفاع 15 هزار پایی از روی دنا رد شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در کوه دنا مسیر کوتاهتری وجود دارد که در ارتفاع کمتر می توان از کوه رد شد که این مسیر در زمانی که هوا صاف و دید خوبی دارد مورد استفاده قرار می گرفت.

رضایی اضافه کرد: یکی از فرضیه هایی که در سقوط هواپیمای مذکور بصورت جدی مطرح است این است که هواپیما از همین مسیر در حال حرکت بوده و چون به دلیل جو نامناسب هوا، دید خوبی نداشته، به کوه برخورد کرده است.

وی تصریح کرد: سوال این است که بخش های نظارتی سازمان هواپیمایی و هواپیمایی آسمان چرا نظارت دقیقی انجام ندادند و در زمان نبود دید و هوای نامناسب از این مسیر استفاده شده است.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه ما بطور جد پیگیر دلایل سقوط این هواپیما هستیم، افزود: روز چهارشنبه جلسه ای در کمیسیون به حضور مسئولین سازمان هواپیمایی کشور، هواپیمایی آسمان، وزیر و مسئولین وزارت راه و شهرسازی و دیگر نهادهای مربوط برگزار می شود تا علت سقوط هواپیما بررسی گردد.

بر اساس این گزارش،‌هواپیمای ای تی آر ۷۲ - ۶۰۰ متعلق به هواپیمایی آسمان که صبح روز یکشنبه از رادار خارج شده بود در حوالی سمیرم سقوط کرد. این هواپیمای مسافربری در ساعت 8:05 هواپیما فرودگاه مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرد و در 14 مایلی از صفحه مرکز کنترل فضای کشور حذف شد و تا همین الان اطلاعی از این هواپیما نیست.