پوشش لحظه به لحظه/امکان جستجوی هواپیمای سانحه دیده پرواز تهران - یاسوج در شب وجود ندارد/موبایل یکی از مسافران آنتن می دهد/احتمال سقوط هواپیما در ارتفاعات قوت گرفته است

گروه حوادث الف،   3961129167 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هواپیمای ای تی آر ۷۲ - ۶۰۰ متعلق به هواپیمایی آسمان که صبح امروز از رادار خارج شده بود در حوالی سمیرم سقوط کرد. این هواپیمای مسافربری در ساعت 8:05 هواپیما فرودگاه مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرد و در 14 مایلی از صفحه مرکز کنترل فضای کشور حذف شد و تا همین الان اطلاعی از این هواپیما نداریم.

پوشش لحظه به لحظه/امکان جستجوی هواپیمای سانحه دیده پرواز تهران - یاسوج در شب وجود ندارد/موبایل یکی از مسافران آنتن می دهد/احتمال سقوط هواپیما در ارتفاعات قوت گرفته است

به گزارش الف،‌ عمر این هواپیمای ای تی آر هواپیمایی آسمان حدود 25 سال بود. هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج با بیش از ۶۰ مسافر و 6 خدمه در منطقه سمیرم اصفهان سقوط کرد؛ البته تاکنون لاشه آن هواپیما پیدا نشده است. همه گروه‌های دخیل فعال هستند تا اطلاعات دقیق‌تری پیدا کنند؛ پیش از این خبر جان باختن تمامی سرنشینان این هواپیما اعلام شده بود که دارای 60 سرنشین(59 بزرگسال و یک کودک) و 6 کادر پرواز بود.

 22:22/فردا دو بالگرد امدادی به محل احتمالی سقوط اعزام می شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی فردا دو بالگرد امدادی این دانشگاه به محل احتمالی سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج اعزام می‌شوند.

21:40/ از فردا صبح عملیات جستجو آغاز می شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کوهنوردان و بالگردها آماده هستند که از فردا صبح با روشن شدن هوا عملیات جستجو را آغاز کنند. در بخشداری دنا کوه جلسه مدیریت بحران تشکیل شده و آخرین وضعیت در حال بررسی است، مناطق مختلف بازدید شده و جستجو در مناطقی از جمله کهنگان، امیرآباد، نورآباد و ذبیح‌آباد انجام گرفته است.

21:11/ تسریع در روند اجرایی عملیات جست‌وجوی لاشه هواپیما

عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با هدف تسریع در روند اجرایی عملیات جست‌وجوی لاشه هواپیمای سقوط کرده تهران ـ یاسوج مثلثی را مشخص کرده‌ایم که فردا در صورت مساعد بودن وضعیت جوی این عملیات آغاز می‌شود.

20:35/امکان جستجوی هواپیمای سانحه دیده پرواز تهران - یاسوج در شب وجود ندارد

محمدحسین نصرتی فرماندار سمیرم اظهار کرد: به هیچ عنوان امکان جستجوی هواپیمای سانحه دیده پرواز تهران - یاسوج در شب وجود ندارد. فرماندار سمیرم تاکید کرد: با وجود این که جستجوگران علاقمند به ادامه کاوش هستند اما تصمیم بر آن شده که عملیات از ابتدای صبح فردا به صورت زمینی و نیز با بالگرد در صورت بهبود شرایط آب و هوایی، ادامه یابد.سلیمی رییس سازمان امداد و نجات پس از ساعت‌ها جستجوی تیم‌های امدادی در منطقه برای یافتن اثری از لاشه هواپیمای پرواز تهران - یاسوج اعلام کرد: ممکن است به خاطر شرایط جوی منطقه و کوهستانی بودن آن، عملیات جستجو موقتا امشب متوقف شود ولی از فردا صبح حتما با بالگرد ادامه خواهد یافت.

20:30/ هنوز نتوانسته‌ایم محل سقوط هواپیما را پیدا کنیم

احمدی استاندار کهگیلویه و بویر احمد نیز تصریح کرد: هنوز نتوانسته‌ایم محل سقوط هواپیما را پیدا کنیم. اما عملیات جستجو را به صورت زمینی ادامه می‌دهیم تا در کوتاه مدت به محل حادثه برسیم. وی افزود: از عزیزان داغدار خواهشمندیم به منطقه مراجعه نکنند و در صورتی که به محل حادثه برسیم متناسب با اتفاق رخ داده امدادرسانی و اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

استاندار با اعلام این مطلب که همه ظرفیت‌های استان از جمله هلال‌احمر، علوم پزشکی و تیم‌های امداد و نجات برای کمک در این حادثه بسیج شده‌اند، گفت:  هم‌اینک دید افقی در منطقه به 200 متر رسیده است.

20:04/با توجه به شرایط آب و هوایی که وجود دارد ‌دوباره از فردا کار امدادونجات آغاز شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هوا رو به تاریکی رفته و بسیار سرد است و باران و برف کار جستجو را بسیار سخت کرده است و با توجه به شرایط آب و هوایی که وجود دارد ‌دوباره از فردا کار امدادونجات آغاز شود.حتی اگر فردا شرایط جوی بهتر شود بالگردها به پرواز در می‌آیند تا بتوانند در منطقه کار جست‌وجو را آغاز کنند و لاشه هواپیما را پیدا کنند.

19:35/ احتمال عدم برخورد هواپیما با کوه و فرود آمدن در منطقه‌ای برفگیر نیز وجود دارد

در حالی که تاکنون تلاش‌ها برای یافتن اثری از هواپیمای مسافربری تهران ـ یاسوج نتیجه نداشته  یک منبع آگاه مستقر در سمیرم به تسنیم گفت: با دریافت 2 نقطه روبه‌روی هم از طریق امواج جی.پی.اس، در حال حاضر 2 گروه برای جستجو در این دو منطقه اعزام شدند؛ در این میان برخی عنوان می‌کنند که احتمال عدم برخورد هواپیما با کوه و فرود آمدن در منطقه‌ای برفگیر نیز وجود دارد.

19:25/ هیچ بالگردی به منطقه‌ای که هواپیما سقوط کرده اعزام نشده است

مدیرکل روابط عمومی ارتش در اصفهان نیز با بیان اینکه در حال حاضر هیچ بالگردی به منطقه‌ای که هواپیما سقوط کرده اعزام نشده است، گفت: تیم‌های اورژانس 22 که از شهرضا مستقر و به منطقه پادنا نزدیک‌تر هستند اعزام شدند و کمک‌هایی در این زمینه انجام می‌دهند. سرگرد یاری اضافه کرد: در صورتی که فرمانداری و یا استانداری نیاز به کمک‌رسانی داشته باشند ارتش اصفهان در تمامی زمینه‌ها اعلام آمادگی می‌کند.

 

18:57/عملیات جستجو همچنان ادامه دارد

مرتضی سلیمی - رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز از فعالیت 45 تیم این سازمان در اطراف محل سقوط هواپیما خبر داد و گفت که عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

18:43/ موبایل مسافر سانحه سقوط هواپیما در روستای "کهنگان" سمیرم آنتن می‌دهد

مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: موبایل مسافر سانحه سقوط هواپیما در روستای "کهنگان" سمیرم آنتن می‌دهد.

عبدالحسین افتخاری افزود: تلفن همراه خلیل آهنگران از کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از مسافران سانحه دلخراش سقوط هواپیمای پرواز امروز تهران - یاسوج در محدوده سمیرم استان اصفهان آنتن می‌دهد. وی اظهارکرد: شماره این فرد روشن است و زنگ می خورد.  گفته می شود در جنوب غرب روستای روستای "کهنگان" سمیرم استان اصفهان در شعاع ۱۲۰ کیلومتری زنگ می خورد.

18:35 / دستور ویژه دادستان کشور برای بررسی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری
حجت الاسلام و المسلمین منتظری با صدور پیامی ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنانمان در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج، از معاون حقوق عمومی خواست با تشکیل کارگروهی علت حادثه را بررسی کند.

متن پیام دادستان کل کشور به شرح ذیل است:
جناب آقای حشمتی
معاون حقوق عمومی
با سلام
حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در مسیر تهران - یاسوج که منجر به جان باختن عده ‏ای از هموطنان عزیزمان شد، موجب تاسف بسیار گردید.
ضمن عرض تسلیت این مصیبت به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده‌های درگذشتگان و ملت شریف ایران، مقتضی است پیرو دستور ریاست قوه قضاییه، با تشکیل کارگروهی تخصصی و متشکل از افراد متخصص و در صورت اقتضا با حضور در محل حادثه، ابعاد مختلف وقوع این سانحه هوایی را بررسی و گزارش آن در اسرع وقت به اینجانب ارائه شود.

برای جانباختگان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر فراوان از درگاه باری‌تعالی خواستارم.
محمد جعفر منتظری
دادستان کل کشور

18:30/ اعزام اکیپ‌های تشخیص هویت پلیس آگاهی به محل سقوط هواپیما

رئیس پلیس آگاهی ناجا از اعزام اکیپ‌های تشخیص هویت پلیس آگاهی به محل سقوط هواپیما خبر داد. سردار مقیمی اظهار کرد: در پی سقوط هواپیمای تهران- یاسوج دو اکیپ تیم های دی وی آی تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا برای شناسایی اجساد قربانیان به محل اعزام شدند و تیم های دی وی آی استان های چهار محال بختیاری، اصفهان و فارس در آماده باش کامل هستند.

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1396/11/29/1396112917573998113380744.jpg

18:20/ تجسس‌ها در شب هم ادامه می‌یابد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد که لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده‌است و تجسس‌ها در شب هم ادامه می‌یابد. رضا جعفرزاده اعلام کرد: با وجود تداوم تجسس‌ها در طول ساعات گذشته، هنوز امکان پیدا کردن لاشه هواپیمای سقوط کرده به وجود نیامده است.

18:10/محدودیت ترافیکی در محور اصفهان- سمیرم- یاسوج

پلیس راه راهور ناجا اعلام کرد: محور اصفهان- سمیرم- یاسوج و بالعکس در استان‌های اصفهان و کهکیلویه و بویراحمد به دلیل جلوگیری از تردد غیرضروری جهت تسهیل درعملیات امداد و نجات (سقوط هواپیما) تا اطلاع بعدی محدودیت ترافیکی در محور فوق اجرا شد.

17:57‌/ احتمال سقوط در ارتفاعات قوت گرفته است

عملیات جستجو در منطقه پادنا و اطراف روستای کهنگان در پادنا علیا ادامه دارد. 30 تیم جستجو در این عملیات حضور دارند که با توجه شرایط جوی آب و هوایی ازجمله کولاک و برف این عملیات به‌ دشواری انجام می‌شود. تا کنون هیچ اطلاعی از محل سقوط هواپیما در دست نیست، منطقه بیژن تا آخرین نقطه و تا کوه بروکلی جستجو شده در دامنه‌ها اثری از لاشه هواپیما پیدا نشده ‌و احتمال سقوط در ارتفاعات قوت گرفته است.

17:38/ هنوز محل دقیق سقوط هواپیما مشخص نیست

جلال پوران‌فرد رئیس اورژانس کهگلویه و بویراحمد گفت: امکان عملیات جست‌و‌جو دیگر وجود ندارد، هنوز محل دقیق سقوط هواپیما مشخص نیست و تمامی محل‌های اعلام شده در حد شایعه بوده است. وی گفت: به‌دلیل بارش شدید برف و وقوع بوران، امکان حضور در ارتفاعات وجود ندارد و باید منتظر بمانیم در صورتی که فردا هوا مساعد شد با کمک بالگرد امدادی عملیات جست‌و‌جو را آغاز کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۱۵۳۵۱۸:۳۷:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
مگه جعبه سیاه پالس نمی فرستد
ناشناس۲۵۱۶۲۷۲۰:۲۳:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
این هواپیما قادر به پرواز در ارتفاعات زیاد, نزدیک به کوههای بلند ایران مثل دماوند و دنا نیست. و اصلا نباید از این هواپیمای ملخی (توربو پراپ) بر فراز کوههای بلند ایران استفاده کرد, زیرا یخ زدگی عامل بسیار مهمی برای سقوط این هواپیماست. کاربرد این هواپیما برای دشت و جاهای هموار و کم ارتفاع است.
هادی۲۵۱۷۰۲۲۲:۰۷:۱۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
دقیقا مثل زلزله کرمانشاه امکان نجات در شب وجود ندارد...یعنی احتمالا چند نفر هم اگه زنده باشن تا فردا صبح می میرند....
ناشناس۲۵۱۷۲۳۲۲:۳۴:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اگر در ارتفاعات داخل برف سقوط کرده ،بنا براین امکان زنده ماندن می‌توانسته وجود داشته باشد ،چطور از ساعت ۹:۳۰ صبح با اینهمه تکنولوژی نتوانستند موقعیت آنرا پیدا کنند ...پهباد های ما فقط به درد جنگ میخورد ...مگر پهباد امدادگر شناسایی نداریم....هواپیما ته اقیانوس که نیفتاده ....
سید۲۵۱۸۲۱۰۱:۴۷:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
پیشنهاد میشود چند آنتن سیار مخابراتی در محلهای نزدیک سقوط هواپیما برده شود شاید گیرندگی موبایلهای روشن مثمر ثمر واقع شود و بخاطر نزدیکی آنتها کمتر شارژ باقیمانده هدر رود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین