نهاوندیان: ان‌شاءالله مطالبات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری پرداخت می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3961129121

معاون امور اقتصادی رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه برای حراست از حقوق سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری با تمام توان اقدامات را انجام می‌دهیم، گفت: ان‌شاءالله در ادامه راه با سرعت و هماهنگی بیشتری تکلیف مابقی سپرده‌گذاران که هنوز پرداختی به آنها صورت نگرفته، مشخص می‌شود تا پرداخت‌های آنها از محل اموال صورت گیرد.

نهاوندیان: ان‌شاءالله مطالبات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری پرداخت می‌شود

به گزارش ایسنا، محمد نهاوندیان در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره بررسی سوال از رییس‌جمهور در کمیسیون اقتصادی با حضور نمایندگانی از دولت پرداخت و گفت: در این جلسه نمایندگان نکات مدنظرشان را مطرح کردند. آقای سیف نیز گزارشی از پیشینه مشکلات پیش آمده و اقدامات بانک مرکزی ارائه داد که هنوز بحث‌ها ادامه دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان سوال‌کننده از توضیحات قانع شدند؟ گفت: هدف از این کار، تعامل بین مجلس و دولت برای حل مشکلات مردم است.

نهاوندیان در پاسخ به این پرسش که طبق اظهارات آقای وقفچی، یکی از نمایندگان سوال‌کننده به دلیل پرداخت نشدن مطالبات سپرده‌گذاران با مبلغ کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان، آن‌ها از سوال خود قانع نشدند، گفت: تصمیمات گرفته شده با قوت و جدیت دنبال می‌شود. در این باره بانک مرکزی گزارشاتی ارائه داده و باز هم با هیات دیگری موضوع رسیدگی می‌شود و وظیفه پاسخگویی را دنبال می‌کنیم و تا اجرای کامل مصوبات کار انجام می‌شود.

معاون امور اقتصادی رییس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا در بین سوال‌کنندگان انگیزه سیاسی را مشاهده کردید؟ گفت: وقتی مساله بر سر مشکلات مردم است باید بحث سیاسی کنار برود.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اینکه آیا خبر خوشی برای سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری دارید؟ گفت: ما از ابتدا برای حراست از حقوق سپرده‌گذاران با تمام توان کار را شروع کردیم و سران قوا اهتمام کردند و کمیته‌ای از طرف آن‌ها کار را دنبال می‌کند. اینها نشان می‌دهد حقوق مردم باید حراست شود.

نهاوندیان افزود: منتهی باید مسیری باشد که هماهنگی هر سه قوه در آن تامین شود زیرا رسیدگی‌های قضایی و همکاری‌های دستگاه‌های دیگر بسیار ضروری است. کمیته‌ای که در این زمینه تشکیل شده هماهنگی و همکاری‌های لازم را باید داشته باشد تا کار پیش برود.

وی تاکید کرد: ان‌شاءالله برای بقیه سپرده‌گذاران با تشکیل هیات‌هایی کار تسویه مالی آن‌ها با سرعت و هماهنگی بیشتر دنبال می‌شود تا بتوانیم پرداخت‌ها را از محل اموال انجام دهیم.

معاون امور اقتصادی رییس‌جمهور در پایان در پاسخ به این پرسش که سوالاتی پیرامون دلیل طول کشیدن روند رسیدگی به سوال از رییس‌جمهور مطرح می‌شود، گفت: مهم آن است که باید درباره وضعیت سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری اقدامات اجرایی با سرعت و جدیت انجام شود که الحمدالله انجام شده است. اکنون نسبت به گذشته در شرایط بهتری قرار داریم.

به گزارش ایسنا، صبح امروز کمیسیون اقتصادی جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از طراحان سوال از رییس‌جمهور و نمایندگانی از دولت آقایان سیف، نهاوندیان، کرباسیان و امیری پیرامون بررسی سوال مربوط به وضعیت سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری تشکیل داد. این جلسه بعدازظهر ادامه خواهد داشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین