رئیسی: لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها امیدی به میزهای مذاکره ندارند

گروه سیاسی الف،   3961128109

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید براینکه داعش به‌وجود آمد تا "قدس" چالش اول جهان اسلام نباشد، گفت: مردم لبنان و فلسطین هیچ امیدی به میزهای مذاکره ندارند بلکه امید آنان به مجاهدان در میدان است و می‌گویند میدان تکلیف را مشخص می‌کند.

رئیسی: لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها امیدی به میزهای مذاکره ندارند

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در نخستین کنگره عظیم شهدای مهاجر مدافع حرم و سومین یادواره شهیدان مدافع حرم «ابوحامد» و «فاتح» که در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این کنگره در جوار مضجع نورانی علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) بسیار به‌جاست چرا که به تعبیر مقام معظم رهبری، مقتدای بصیرت‌آفرین و الگوی مبارزه خستگی‌‌ناپذیر با دشمنان دین هستند.  

وی افزود: آیات نورانی قرآن کریم جلوه جنگ اراده‌هاست که همان جنگ میان اراده‌ای برای حاکمیت اراده خدا و اراده شیطانی و فتنه‌گری روی زمین است. 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در طول تاریخ جنگ اراده‌ها بین خداپرستان و خودخواهان همواره وجود داشته است، تصریح کرد: خداخواهان به‌دنبال حاکمیت حق، عدالت‌خواهی و توجه به حیات انسان بوده و خودخواهان با روحیه استکباری به‌دنبال زورگویی، نقض حاکمیت خدا و دست‌انداختن به منابع انسانی بودند. 

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: وعده الهی در جنگ اراده‌ها پیروزی جبهه حق است و 2 شاخصه جبهه حق برای پیروزی به باطل تقوای الهی و صبر است که همواره تفوق و برتری جبهه حق همراه با تقوای الهی و صبر بوده است.  

وی با تاکید بر اینکه باید در مواجهه با دشمن از ظرفیتی برخوردار بود که صبر، مقاومت و ایستادگی را در امت اسلامی افزون کند، خاطرنشان کرد: برای امت اسلامی‌، هرکدام از پیشوایان دینی با داشتن ظرفیت تقوا و صبر شناخته می‌شوند و اینان الگوهای ما هستند که راه را برای ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبرین نمایان می‌کنند. 

به گزارش تسنیم تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در دوره حاضر امام (ره) پرچم ایستادگی برداشتند، ادامه داد: انقلاب اسلامی ریشه‌ای دارد؛ در واقع آنچه ما می‌بینیم برگ و میوه آن است اما ریشه‌های بسیار قوی دارد که این درخت را سرپا نگه داشته و آن ریشه‌ها مقاومت هزار‌ساله علما و صلحا است و امام(ره) پرچم مقاومت را به تبعیت از آنچه عاشورا به جامعیت بشری آموخت، برافراشت. 

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند کار عاشورائیان در عاشورا تمام شود اما عاشورا آغاز و روز تولد عاشورائیان شد، تصریح کرد: حقیقتاَ خون مطهر عاشورائیان از جامعه بشری جهل‌زدایی کرد که یکی از مصادیق آن بیداری امت اسلامی ما به برکت خون شهدای عاشوراست و امروز شهدای عالی‌قدر ما در برابر جاهلیت مدرن ایستادگی کردند. 

وی خاطرنشان کرد: این جاهلیت مدرن همان جاهلیت قدیم است اما مجهز به علم و فناوری شده، قدرت رسانه داشته و ثروت هنگفت حرام پشت سر خود دارد اما امروز خون مطهر شهدای عالی‌قدر مهاجر مدافع حرم از امت اسلامی و جهان جهل‌زدایی کرده است که بسیار ارزشمند است. 

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در دهه اول انقلاب اسلامی جنگ را به ما تحمیل کردند و منافقین 17 هزار نفر از مردم و مسئولان عالی‌قدر کشور را به شهادت رساندند تا انقلاب پا نگیرد، در دهه دوم درصدد بودند انقلاب و نظام را ناکارآمد نشان دهند و  در دهه سوم دنبال این بودند که پیام انقلاب به امت اسلامی نرسد اما پیام این انقلاب امت اسلامی را بیدار کرد چرا که یمن و صنعا همان یمن و صنعای سابق است اما چه اتفاقی افتاده که در یمن بیش از هزار روز است با شکم گرسنه مبارزه می‌کنند و می‌خواهند مسلمان زندگی کنند و هویت اسلامی خود را بازیافتند.  

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: دشمن بعد از جنگ جهانی دوم و تک‌قطبی شدن جهان دید که تنها اسلام ناب است که در برابر منافع نامشروع غرب و مستکبرین می‌ایستد پس توطئه‌های بسیاری نظیر اختلاف‌پراکنی، گروه‌های تکفیری، اهانت به مقدسات، حکومت‌های دست‌نشانده و غده سرطانی رژیم اشغالگر صهیونیستی را انجام دادند‌.  

وی با بیان اینکه امام(ره) از ابتدا فرمودند مسئله قدس و فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، تصریح کرد: جریان داعش و تکفیری برای این به‌وجود آمد که مسئله قدس چالش اول جهان اسلام نباشد اما این ماجرا امت اسلامی را بیدار و جهل‌زدایی کرد.  

تولیت آستان قدس رضوی افزود: حزب الله، گروه مقاومت و یک جریان عظیم پرخروش و مردمی با انگیزه و اندیشه در جهان اسلام بسیج شدند و در واقع یک حزب‌الله تبدیل به گروه‌های مختلف مقاومت در جهان اسلام شد. 

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه از بین رفتن اسرائیل شدنی است، خاطرنشان کرد: یک روز اعلام شد خرمشهر آزاد شد، یک روز آزادی حلب و روز دیگر موصل اعلام شد ان‌شاءالله روزی اعلام می‌شود که قدس شریف آزاد شد و این امر را با گروه‌های مصممی که حضور دارند، بسیار قریب می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه مسئله وحدت در خون و همخونی برای دفاع از امت اسلامی در پی داشت، گفت: مسئله داعش، مسئله عراق و سوریه نیست بلکه مسئله ضدیت با امت اسلامی است اما خون‌خواه، حضرت حق و همان خون‌خواه اباعبدالله (ع) است و خداوند از یک قطره آن خون‌ها نمی‌گذرد و فضای پاکی که در امت اسلامی وجود دارد به برکت خون شهیدانی است که از امت اسلامی و جهان جهل‌زدایی کردند. 

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه امروز استیصال و یاس را در تمام حرکات دشمن می‌توانید ببینید، گفت: مردم لبنان و فلسطین هیچ امیدی به میزهای مذاکره ندارند بلکه امید آنان به مجاهدان در میدان است و می‌گویند میدان تکلیف را مشخص می‌کند بنابراین همه گروه‌های فلسطینی روی این موضوع اتفاق نظر دارند که مقاومت و ایستادگی دشمن را وادار به عقب‌نشیننی می‌کند. 

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: روحیه سلحشوری و مقاومت به برکت‌آفرینی مقتدایان و سرداران سرافزانی همچون سردار سلیمانی و دیگرانی است که نامشان زینت‌بخش این جلسه است و افتخاراتی بسیاری در ایستادگی و مقاومت به ثبت رساندند. 

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) پیوند بین رسالت پیامبر(ص) و ولایت را برقرار کرد، افزود: حضرت زهرا‌(س) اسوه مقاومت و ایستادگی هستند و یقین داریم این پیام، این حضور، روشنگری و برگزاری این کنگره در کنار اسوه مقاومت علی بن الموسی الرضا(ع)  برای جهانیان امیدبخش بوده و از تلاش همه اثرگذاران این میدان صمیمانه تشکر می‌کنم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  16. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  17. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  18. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  19. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  20. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  21. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  24. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  25. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

      2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

      3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

      4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

      5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

      6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

      7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

      8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

      9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

      10. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

      11. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

      12. ادعای حسنی و رفتار اموی!

      13. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

      14. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

      15. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

      16. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

      17. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

      18. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

      19. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

      20. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

      21. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

      آخرین عناوین