چاره ای جز سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل نیست

حمید نجف، گروه تعاملی الف،   3961128026
چاره ای جز سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل نیست

طی یکی دو سال گذشته، بارها به طرق مختلف از حساسیت‌های بودجه‌نویسی و نقش اساسی آن در رشد و شکوفایی کشور، اهمیت برنامه‌ریزی راهبردی برای نیل به اهداف کلان و رفع چالش‌های موجود و لزوم توجه و عنایت دولت و مجلس به بودجه دستگاه‌های زیر بنایی، عمرانی و حتی خدماتی و امدادی بسیار گفتیم و نگاشتیم.

با علم به تمامی کمبودها و تنگناهای مالی از دولت عاجزانه خواستیم که از بودجه حوزه‌های مرتبط با صنعت حمل‌ونقل، نظیر سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، راه‌آهن، حتی سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت‌های فعال در بخش هوایی کم نگذارد، صنعتی که از یک سو مستقیما با جان و مال مردم سر و کار دارد و از سوی دیگر به نوعی دروازه گذار به سمت توسعه پایدار کشور محسوب می‌شود.

به دولت این نوید را دادیم که عایدات تمامی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این بخش به زودی و با بالاترین سود به کشور باز خواهد گشت، حتی از تاثیرات مثبت و مستقیم صنعت حمل‌ونقل بر سایر صنایع کشور گفتیم.

اسپانیایی‌ها ضرب‌المثلی دارند، تحت عنوان« برای پختن یک املت خوشمزه، حداقل باید یک تخم‌مرغ شکست» با این تفسیر که بدون صرف هزینه نمی‌توان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد. در زبان شیرین فارسی هم ضرب المثل‌های زیادی را می‌توان در این رابطه یافت، مثل « بی مایه فطیر است» که معمولا اساس این تمثیل‌ها موید آن است که گاهی افراد مجبور می‌شوند در تاکید یک اقدام بدیهی که متاسفانه مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته است از نوع دیگری از کلمات و ادبیات بهره ببرند.

از آنجایی‌که یکی از اهداف عالی اقتصاد مقاومتی به ویژه در مواقع کمبود بودجه اولویت‌بندی پروژه‌هاست، بار دیگر با علم به محدودیت‌های مالی موجود از دولت و مجلس عاجزانه می‌خواهیم اگر به دنبال کاهش آمار مربوط به تلفات ناشی ازسوانح رانندگی هستید باید به فکر تخصیص منابع درخور به سازمان‌های مرتبط با این امر باشید.

اگر به ایمنی و نوسازی ناوگان عمومی باور دارید، خواهان رفع نواقص نقاط پر حادثه در جاده‌ها یا نگهداری و حتی ایجاد راه‌های جدید جاده‌ای و ریلی هستید، بدون تعارف چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری و هزینه در این بخش‌ها ندارید.

اگر بر این باوریم که راه‌ها جزیی از سرمایه های ملی کشور به شمار می‌آیند، چاره‌ای جز صرف هزینه برای حفظ و نگهداری آنها نداریم. اگر خواهان امدادرسانی به موقع در شرایط برف و کولاک و باز نگهداشتن شریان‌های حیاتی کشور هستیم چاره‌ای جز خرید و تجهیز ناوگان به روز نداریم.

بیائیم صرفا یکسال بودجه عمومی را از حاشیه به متن منتقل کنیم و جریان بودجه محدود را به مسیر اصلی هدایت کنیم، اتفاق خاصی نمی‌افتد، قطعا سود و منفعت سرشار این اقدام پس از چند سال به کشور باز خواهد گشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین