لیگ قهرمانان اروپا؛ رئال مادرید با گل‌های رونالدو، از شکست پیروزی ساخت/جشنواره گل لیورپول در پرتغال

گروه ورزشی الف،   3961126005

هفته نخست از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برد خانگی کهکشانی‌ها برابر PSG و پیروزی قاطع شاگردان یورگن کلوپ در خانه پورتو به پایان رسید.

به گزارش تسنیم، در دومین شب از هفته نخست دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه شب دو بازی برگزار شد که در مهترین آنها تیم‌های رئال مادرید و پاری‌سن‌ژرمن در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم رفتند و این بازی با پیروزی 3 بر یک کهکشانی‌ها خاتمه یافت تا مسیر مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی هموار شود.

در این بازی که پاری‌سن‌ژرمن برتری نسبی از حیث تملک توپ داشت، این میهمان فرانسوی بود که در دقیقه 33 توسط آدرین رابیو گل نخست را به ثمر رساند. کریستیانو رونالدو اما با گلزنی از روی نقطه پنالتی در دقیقه 45 نگذاشت که رئال مادرید بازنده نیمه اول را به پایان برساند.

در نیمه دوم رئال مادرید دوباره به گل رسید و این بار هم این رونالدو بود که در دقیقه 83 دومین گل خود و کهکشانی‌‌ها را به ثمر رساند و با این گل شمار گل‌هایش در لیگ قهرمانان را به 101 رساند تا جایگاه خود را به عنوان برترین گلزن این رقابت‌ها بیش از پیش تثبیت کند. تنها سه دقیقه بعد مارسلو با بازیسازی مارکو آسنسیو سومین گل رئال مادرید را به ثمر رساند تا یک شب رویای برای کهکشانی‌‌ها که خطر شکست خانگی را احساس می‌کردند، رقم بخورد.

در دیگر بازی چهارشنبه شب، لیورپول میزبان پرتغالی‌اش پورتو را در شب هت‌تریک سادیو مانه با نتیجه قاطع 5 بر صفر شکست داد تا عملاً صعود خود به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها را قطعی کرده باشد.

سادیو مانه سه  بار در دقایق 25 و 53 و 85، محمد صلاح در دقیقه 29 و روبرتو فیرمینو در دقیقه 69 گل‌های این بازی را برای لیورپولی که دو هفته دیگر میزبان پورتو خواهد بود به ثمر رساندند.