چرایی تشکیل شورای گفتگوی سیاسی بین سه جریان

گروه سیاسی الف،   3961125239

نایب رئیس خانه احزاب و دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران گفت: ایده شورای گفتگوی سیاسی بین احزاب زمانی شکل گرفت که مردم برای بیان مشکلات خود اعتراضاتی را در سطح کشور مطرح کردند اما گروهی فرصت طلب با نیات ضدمنافع ملی رخنه کردند و اغتشاشات به وجود آمد.

قدرتعلی حشمتیان افزود: بعد از آنکه وضعیت عادی بر کشور حاکم شد، آقای جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور با آقای حسین کمالی و من به عنوان رئیس و نایب رئیس خانه احزاب مشورت کرد، ما پیشنهاد دادیم که وزارت کشور همه احزاب هر سه جریان سیاسی را دعوت و نظر آنها را اخذ کند. به هر حال وزارت کشور به این نتیجه رسید که از 16 شخصیت سیاسی و حزبی دعوت داشته باشد و بر همین اساس دو جلسه مجزا از ساعت 2 بعد از ظهر تا 9 شب با حضور 16 شخصیت حزبی همچون آقایان کرباسچی، خرازی، کمالی، حق شناس، کواکبیان و حضرتی از اصلاح طلبان، آقایان محمدنبی حبیبی، باهنر و کنعانی مقدم از جریان اصولگرا و من، میرمحمدی، مرتضوی کیاسری و بیادی از جریان مستقلان و اعتدال در وزارت کشور تشکیل شد.

وی گفت: نتیجه آن بود که شورای گفتگوی سیاسی بین سه جریان اعتدال، اصلاحات و اصولگرا تشکیل شود چون امروز کشور ما سه صدایی است نه دو صدایی. قرار شد، آقای جبارزاده پیگیری کند تا با وزیر کشور جلسه ای تشکیل دهیم، بعد وقتی شورا گفتگوی سیاسی به نتیجه مطلوب و واقعی خودش رسید و تثبیت شد، با رئیس جمهور نیز ملاقاتی انجام شود تا بتوانیم شورای گفتگوی سیاسی را برای پیشبرد اهداف انقلاب تداوم دهیم.

حشمتیان افزود: مردم مشکلاتی اعم از بیکاری و فساد اداری و مالی دارند، برای حل این مشکلات باید تدبیر شود، معتقدم تا تحزب در کشور به نتیجه و جایگاه مطلوبی برسد، شورای گفتگوی سیاسی متشکل از سه جریان می توانند علی رغم داشتن تفکر و نظرات مختلف با هم در این شورا هم اندیشی کنند تا انشاءالله برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی موثر باشد. به نظر من شورای گفتگوی سیاسی حرکت خوبی است و حزب مستقل و اعتدال ایران از این حرکت استقبال می کند و آماده همکاری است.