سرانه رقم پرداختی به هر یتیم در کمیته امداد چقدر است؟

گروه اجتماعی الف،   3961125176

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه میزان سرانه پرداختی ماهانه به هر یتیم در کشور ۱۴۵ هزار تومان است، گفت: این میزان در چهارمحال و بختیاری حدودا ۲۴۰ هزار تومان است که ۱.۵ برابر سرانه کشوری است.

به گزارش ایسنا، سید پرویز فتاح در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، با اشاره به افزایش مستمری مددجویان از ابتدای سال جاری، اظهار کرد: به یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار مستمری پرداخت می‌شود.

فتاح گفت: خوشبختانه امسال سهم استان از میزان اعتبارات مربوط به تسهیلات اشتغالزایی دو برابر شده که امید است سال آینده افزایش یابد و تسهیلات با اصول، تقسیم و تبدیل به اشتغال شوند.

وی با اشاره احداث ۳۴۰ واحد مسکن برای مددجویان، خاطرنشان کرد: با توجه به اراده‌ای که در این استان وجود دارد می‌‎توان هدف را بالاتر برد تا پرونده مسکن مددجویان بسته شود.

فتاح با اشاره به اینکه مسکن گران‌ترین خدمت به مددجویان محسوب می‌شود، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با تصویب مجلس و دولت، مصوب شد برای لایحه سال ۹۷، ۵۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی و نیمه تمام به کمیته امداد و بهزیستی واگذار شود که این واحد‌ها از سوی کمیته امداد تکمیل و به افراد واجد شرایط تحویل شود.

وی ادامه داد: در صورتی که مشکل مسکن و اشتغال مددجویان برطرف شود سایر خدمات را می‌توان به سرانجام رساند.

فتاح با اشاره به اینکه میزان سرانه پرداختی ماهانه به هر یتیم در کشور ۱۴۵ هزار تومان است، گفت: این میزان در چهارمحال و بختیاری حدودا ۲۴۰ هزار تومان است که ۱.۵ برابر سرانه کشوری است.

وی با اشاره به اینکه هیچ یتیم بدون حامی در استان وجود ندارد، تاکید کرد: ۳۰ درصد از خیرین استان بومی و ۷۰ درصد غیر بومی هستند که امسال از طریق طرح محسنین و برنامه ماه عسل، بیش از هشت هزار شماره تماس به حامیان برای تحت پوشش قرار دادن یتیمان این استان داده شده است که این نشان می‌دهد خیرین به سمت این استان هدایت می‌شوند.

فتاح خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری دارای پتانسیل و قابلیت‌های فراوانی است که محرومیت در این استان وجود ندارد، زیرا محرومیت باید ذاتی باشد.

وی گفت: شعار دولت دوازدهم ریشه‌کنی فقر مطلق از کشور است که بایستی نیاز‌ها شناسایی و ریشه‌کن شوند.