کیت الیسون: حضورم در ضیافت شام روحانی خصوصی نبود

گروه سیاسی الف،   3961125013

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا درباره گزارشهای اخیر درباره دیدارش با رئیس جمهور ایران در سال 2013 گفت که این دیدار خصوصی نبوده و برای پیگیری چند مساله در این مراسم حضور یافته است.

کیت الیسون: حضورم در ضیافت شام روحانی خصوصی نبود
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری جی تی ای، کیت الیسون از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا و معاون رئیس کنگره ملی حزب دموکرات آمریکا می‌گوید که برای پیگیری وضعیت آمریکاییهای بازداشت شده در ایران و همچنین موضوع هسته‌ای ایران در یک نشست در سال 2013 با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ایران شرکت کرده است.

وی در این زمینه گفت: به عنوان بخشی از نشست مجمع عمومی سازمان ملل و به خاطر در جریان بودن مذاکرات هسته ای من در یک نشست با رئیس جمهور ایران که 50 نفر دیگر از رهبران مسلمان آمریکا نیز حضور داشتند شرکت کردم. این یک ضیافت شام خصوصی نبود و قبلش نمی‌دانستم چه کسانی آنجا حضور دارند. وی همچنین گفت که شرکت من در این نشست به معنای تایید دیدگاههای افراد شرکت کننده دیگر نبود.

هفته گذشته روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شده بود که الیسون به همراه دو تن دیگر از نمایندگان آمریکایی در یک ضیافت شام خصوصی با حسن روحانی شرکت کرده‌اند. 

ادعایی که بلافاصله از سوی دفتر رئیس جمهوری ایران نیز رد شد. 

پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور طی بیانیه‌ای ادعای «ملاقات و شام محرمانه» سه نفر از اعضای کنگره امریکا با رئیس جمهور در سفر سال 2013 به نیویورک را بی اساس و کذب محض دانست.

وی افزود: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در سفرهای سالانه به نیویورک و مقر سازمان ملل متحد، برنامه های متعددی با نخبگان سیاسی و اندیشکده ها، علمای جوامع دینی، اصحاب رسانه و ... برگزار می کنند که در آنها شخصیت های متعددی از داخل و یا خارج از آمریکا حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: تمام این دیدارها و ملاقاتها همراه با اطلاع رسانی بوده و هیچ ملاقات یا دیداری به صورت محرمانه انجام نپذیرفته است.