پشت پای بازار ارز و سکه به بانک مرکزی/ دلار از 4800 گذشت/ سکه 17 هزار تومان بالا رفت/ هر گرم طلای 18 عیار رکورد زد+ جدول

گروه اقتصادی الف،   3961123138 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

قیمت دلار و سکه امروز هم به روند صعودی خود ادامه دادند به‌طوری‌که دلار حتی از 4850 تومان هم گذشت و سکه هم با رشد قیمتی 17 هزار تمانی مواجه شد؛ البته هر گرم طلای 18 عیار نیز رکود قیمت در سال جاری را شکست و این روند در حالی رخ می‌دهد که سیاست‌های بانک مرکزی تاکنون جواب نداد که...

پشت پای بازار ارز و سکه به بانک مرکزی/ دلار از 4800 گذشت/ سکه 17 هزار تومان بالا رفت/ هر گرم طلای 18 عیار رکورد زد+ جدول

به گزارش الف؛  بازار ارز به دنبال نوسانات اخیر امروز (دوشنبه) با ورود به کانال 4800 تومانی به دلار 5000 تومان نزدیک شد؛ که امروز دلار  نوسانات زیاد داشت و حتی از 4850 تومان هم عبور کرد. سکه تمام با افزایش 17 هزارتومانی، به یک‌میلیون و 561 هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با عبور از ۱۵۰ هزار تومان  رکورد قیمت را شکست.

بر اساس این گزارش دلار و سکه و طلا در بازار امروز با افزایش قیمت روبرو شدند؛ دلار 4850 تومان در حالی ثبت شد که در بازار سکه و طلا هم شاهد افزایش قیمت بودیم به‌طوری‌که هر گرم طلای 18 عیار برای نخستین بار از 150 هزار تومان گذشت و به نوع بازار سکه و ارز به اقدامات بانک مرکزی و دولت پشت پا زد. البته آقای رئیس‌جمهور هفته گذشته و در روز سه‌شنبه در نشست خبری وقتی خبرنگار از دلار 4800 تومانی نام برد؛ پاسخ دادند که دلار 4800 تومان نیست. 

خبرنگار خطاب به رئیس جمهور گفته بود: آقای رئیس جمهور خبر دارید که دلار 4800 تومان شده است؟ روحانی در پاسخ به او این قیمت را رد کرد و گفت: اینطور نیست. نرخ ارز باید به تعادل برسد. اگر نرخ ارز امروز بالاتر از هفته‌های پیش است دلایل تجاری و اقتصادی ندارد. دلایل تجاری ندارد چون ما در تامین ارز و مخارج ارزی ترازمان مثبت است. دلایل اقتصادی هم ندارد.

وی با بیان اینکه امسال کسری بودجه نداریم بیان کرد: توصیه‌ام به مردم این است در این مشیر پر ریسک قدم برندارند. مسیرهایی خیلی بهتر از مسیر ارز برای استفاده از پولشان وجود دارد و این مسیر،‌باثبات نخواهد بود. مردم به راهنمایی و توصیه مسئولان اقتصادی ما توجه کنند تا ضرر نکنند.

روحانی: دلار 4800تومان نیست گرانی ارز دلایل روانی دارد/حرکت تیم اقتصادی درست بوده است

بنا براین گزارش اقدامات بانک مرکز و دولت در حالی انجام می‌شود که دلار همچنان نردبان قیمت را طی می‌کند و بالا می‌رود؛ بانک مرکزی که به شاید سیاست‌هایش با شکست مواجه شده؛ هفته قبل با فروش ارز (دلار) باقیمتی حتی بیش از 100 تومان و تزریق ارز شبانه دلار توانست روند رشد قیمتی دلار را در ساعتی متوقف و کُند کند؛ و حتی در پایان روز کاری چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه شاهد افت قیمت تا 230 تومان بودیم، اما این اقدامات مانع رشد نرخ دلار نشد؛ حتی پیش‌فروش سکه هم که بیش از 40 هزار قطعه فروش رفت نتوانست قیمت را کاهش و یا متوقف کند.

لازم به ذکر است که کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال نوسانات اخیر دلار و رکود شکنی‌ها و عدم مدیریت مناسب از سوی دولت و بانک مرکزی، به دنبال طرح سوال از رئیس‌جمهور است که باید منتظر ماند تا سرانجام این موضوع در مجلس مشخص شود.

امروز همه ارزها روند صعودی داشتند و ارزش ریال آن‌ها کاهش یافت. هر دلار آمریکا امروز (تا لحظه تنظیم این خبر) با افزایش 86 تومانی نسبت به‌روز شنبه به 4813 تومان رسید، البته نرخ دلار در ساعاتی هم از 4850 تومان عبور کرد؛ در حالی بازار قیمت را با 4732 تومان آغاز کرد؛ صرافی‌های پایتخت هر دلار را 4 هزار و 810 تومان می‌فروختند. امروز در بازار آزاد هر یورو 6 هزار و 97 تومان و هر پوند با نرخ 6 هزار 873 تومان و دادوستد می‌شد.

در بازار سکه هم  هر قطعه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش قیمت 17 هزارتومانی به قیمت یک‌میلیون و 641 هزار تومان و  سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک‌میلیون و 521 هزار تومان معامله می‌شد.

هر قطعه نیم بهار آزادی هم با افزایش 4 هزار تومان به قیمت 768 هزار تومان دادوستد شد؛ همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش 2200 تومانی و شکستن رکود قیمتی در سال جاری به نرخ هر گرم  151 هزار و 286 تومان فروخته شد.

 


 

دیدگاه کاربران

هوشیار۲۴۳۵۶۶۱۴:۵۵:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
حالا معلوم شد چرا قسمت پایانی صحبت های دیروز آقای روحانی به حاشیه رفت نگو دلار میخواد بره بالا...
ناشناس۲۴۳۸۴۵۱۸:۰۵:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
از نظر حرفه ای باید همه چیز در بازار ایران شفاف باشد و عملکرد مسئولان باید با شفافیت ارزیابی شود. اقای سیف و وزیر پیشین اقتصاد باید پاسخگو باشند بر چه اساس علمی قیمت ارز را تا انتخابات 96 تثبیت کردند و یا سود موهوم 28 درصد تجویز کردند که عملا باعث انهدام سیستم بانکی شده است. انها کاری کردند که هیچ اقتصاد دان مستقلی که نگران فیش حقوقی ونگرانی مقام خود مثلا به عنوان مقام مشاور دولت را ندارد برای اقتصاد ایران تجویز نمی کرد و نمی کند. اگر تیم اقتصادی یا خارجی در چند سال گذشته به اصول علمی پایبند بودند و به دنبال نشان دادن همه چیز خوب و تورم تصنعی تک رقمی و رفع همه تحریمها در یکروز به مقامات بالا برای حقظ پست و محبوبیت بین عوام مردم نبودند به راحتی با یک بیل می شد مشکلات را حل کرد و از بزرگتر شدن ابعاد ان جلوگیری کرد ولی حالا با یک پیل هم نمی شود مشکلات اقتصادی و سیاست خارجی مانند برجام را حل کرد. ما مردم باید متوجه باشیم که دکتر حاذق بخاطر گریه و ناراحتی بچه یا والدین او تصمیم خود را برای تجویر داروی تلخ و عمل جراحی تغییر نمی دهد و به فکر سلامت بلند مدت کودک و بیمار هست. این مسئولان تیم اقتصادی و خارجی نه تنها حاذق نبودند بلکه فقط به فکر دادن مسکن و اب نبات به کودک بودندتا کودک و والدین کودک از انها برای کوتاه مدت تعریف کنند و این نتیجه است و حالا شما ببینید وزیر پیشین اقتصاد کجا هست تا نتیجه تجویر خود را ببیند.
ناشناس۲۴۳۹۰۲۱۸:۵۹:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
وقتی فساد..نفوذ کرده باید هم دلار پنج برابر قیمت واقعی آن فروخته شود
علی۲۴۳۵۶۸۱۴:۵۶:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
علی برکت الله...
ناشناس۲۴۳۵۷۲۱۴:۵۹:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
مبارک باشه.این گرانی ها جواب ملتی بود که 22 بهمن به خیابانها امدن.چرا همیشه ملت باید ...حمایت کنه؟؟؟
ناشناس۲۴۳۵۷۴۱۴:۵۹:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
تقریبا 5000 میفروشند
ناشناس۲۴۳۵۹۱۱۵:۰۶:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
تو رو خدا یکی جلوی این وضع رو بگیره.این یعنی فقیر تر شدن مردم.مملکت داره رو به ورشکستگی پیش میره.اقای سیف اگه نمی تونی کنترل کنی استعفا بده. و اگه استعفا نمیده باید روحانی استیضاح بشه.
ناشناس۲۴۳۵۹۷۱۵:۰۹:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
سیاست بانک مرکزی برای رساندن دلار به 5500 تومان مانند تکنیک انتقال سازه های عظیم دریایی مانند سکوهای نفتی به مقصد است. در زمان انتقال این سکوها برای اینکه کنترل و تعادل ان از دست خارج نشود دو یدگ کش بزرگ ان را همزمان به سوی مقصد می کشند اما یک یدک کش دیگر دقیقا بر خلاف ان دو یدک کش سعی می کند ان را برخلاف جهت مقصد بکشد تا تعادل سکو به هم نخورد. حالا درهم به 1390 تومان رسیده و بر اساس نسبت جهانی ان که 3.67 است دلار امریکا باید حدود 5100 تومان باشد. ولی بانک مرکزی با یک یدکش یعنی ارز مداخله ای 4700 تومانی سعی می کند فنر دلار و سفته بازی در نرود. به هر حال دولت برای رفع کسری بودجه می خواست 500 توما قیمت بنزین را افزایش دهد و قیمت نان و سایر اجناس را افزایش دهد و یارانه را کم کند. حالا که نمی تواند انها را افزایش دهد هیچ چاره ای ندارد تا معادل انها یعنی 1200 تا 1500 تومان به نرخ دلار هضافه کند و سال 97 را با دلار 5500 تومانی شروع کند. بقیه حرفها فقط داستان است.
ناشناس۲۴۳۶۰۷۱۵:۱۳:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
افزایش عمده دلار و طلا فقط در روزهای شنبه و یکشنبه که بازارهای جهانی تعطیل است اتفاق می افتد در الباقی روزها اگر افزایشی باشد دلار و سکه افزایش می یابد و اگر کاهشی باشد قیمتها ثابت می ماند و این کاملا دست دلالها و بازار گردانان اصلی هست
هادی۲۴۳۶۱۶۱۵:۱۵:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
خدا پدر بهمنی رو بیامرزه که از از هر سه تا حرفی که میزد یکیشو عمل میکرد سیف اصلا به حرفهای نه خودش و نه رییسش نه اعتقادی داره و نه عمل میکنه
ناشناس۲۴۴۴۰۲۰۱:۴۸:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
اره همون بهمنی دلار رو 4 برابر کرد هر وقت دلار شد 16 هزار تومن بیا حرف بزن
هموطن۲۴۳۶۲۹۱۵:۱۸:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
یعنی تو وطن ما هیچ چیز قابل کنترل نیست . مثل اون مسئول توانمند دولت که گفت مردم تحمل کنن
ناشناس۲۴۳۶۴۷۱۵:۲۸:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
روحانی استعفا استعفا.نه فقط روحانی بلکه کلیه اصلاح طلبها و اصولگراها.به مردم ثابت شده که از هر دو تا کاری بر نمیآید
ناشناس۲۴۳۶۵۲۱۵:۳۲:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
آقای روحانی اگه نمیتونی قیمت ارز رو کنترل کنی بگو !!!
امیر۲۴۳۶۶۸۱۵:۴۵:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
آقای رئیس جمهور هواست به دلار باشه تا حاشیه سازی
ناشناس۲۴۳۶۶۹۱۵:۴۵:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
هر وقت بانک مرکزی به مبلغ کسری بودجه ای که باید تامین کند برسد به آرامی دلار ارزان می شود. البته نه خیلی نهایتا ۴۴۰۰ تومن تا بعد از عید ثابت بشود.
ناشناس۲۴۳۷۰۰۱۶:۲۰:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
دلار پنجهزار تومانی و افزایش قیمتها و دستمزدها در ابتدای سال پیش رو نوید سالی نکو برای اغنیا و فلاکت برای فقراست .
ناشناس۲۴۳۷۱۴۱۶:۳۴:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
خوش امد گویید به دلار ۵۰۰۰ تومان
ناشناس۲۴۳۷۲۰۱۶:۴۰:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
مهمترین عامل گرانی ارز تورم است و از سال 92 دولت نگذاشته ارز بالا رود ولی حالا که رای گرفته، باید تورم انباشته آزاد شود که بالای 5000 می شود بقیه ی حرفها درست نیست
ناشناس۲۴۳۷۲۱۱۶:۴۱:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
نتیجه سیاست های غلط بانک مرکزی من جمله کم کردن سود بانکی این می شود .آقای روحانی اگه میخوای وحدت ایجاد کنی قیمت دلار رو پایین بیار. اقشار کم درآمد زیر فشار فقر موندن
ناشناس۲۴۳۷۳۲۱۶:۴۸:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
کار که نداریم، تشکیل خانواده هم که نمیتوانیم ، مسکن هم که نداریم، فقط هر روز بر دوش خانواده خود سنگینی میکنیم از افزایش قیمت ها گرفته تا بی سر و سامانی اقتصاد. مهم نیست و...
زارعی مرودشت۲۴۳۸۲۵۱۷:۵۳:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
الان اگه این اتفاق تو کره و چین و ژاپن افتاده بود تا حالا رئیس جمهور.....
ناشناس۲۴۳۸۷۳۱۸:۳۲:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
تو این ده سال اخیر ثروتمندان هرروز فربه تر شدند وطبقه متوسط عملا درحال ازبین رفتن هست .از الان خیلیا منتظر تعطیلات هستند تا برن اروپا ومسکو وتایلند وانتالیا .برای این قشر دلار 6000تومنی هم یک نعمت محسوب میشه .چون ماشینهایی که دارن هرروز گرانتر میشه واموالشون گرانتر ازدیروز .بقیه مردم هم منتظرن تا عیدی 900تومنی رو بگیرن تا بتونند نوروز رو آبرومند برگزار کنند .حاکمیت هم به فکر مردم نیست .اصلا وابدا .
حمید۲۴۳۸۷۶۱۸:۳۳:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
سیف از این کار بر نمی آید. سر موضوع موسسات مالی اعتباری هم به موقع کارش را انجام نداد و برای مردم هزینه ببار آورد....و برای همین است که بر کار آنها نظارت درستی نمی کرد و نمی کنه. سر موضوع دلار باید همان روزهای اول که داشت قیمتها صعود می کرد جلوی این کار را می گرفت. تا وقتی او هست بازار این سیگنال را دریافت می کنه که باید قیمت ها بالا بره چرا که بازار می داند که به حرفهایی که می زند درست عمل نمی کنه. سر موضوع سکه هم یک بازار دلالی در بانک کارگشایی درست کردند که مزید بر علت شد.
حسینی۲۴۳۹۱۹۱۹:۱۵:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
آخه این چه وضعی است که دولت درست کرده ؟ باید هرچه زودتر چاره ای اندیشید .
ناشناس۲۴۳۹۵۱۱۹:۴۱:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
آقای پور مختار نماینده مجلس گفتند نظر دولت در 5000 تومان شدن نرخ دلار است اما..
ناشناس۲۴۴۰۲۸۲۰:۳۵:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
خدا نابود کنه کسایی که مملکت داری بلد نیستن و بر طبق هوا و هوس پستها رو اشغال میکنن
ناشناس۲۴۴۰۷۷۲۱:۰۵:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
دور باطلی است دلار میره بالا به طبع ان همه چیز بالا میره فقط متوجه نمیشم چرا دولت کسری بودجه عظیم خود را با بی ارزشی ریال میخواد جبران کند حال که با بی ارزشی ریال دوباره کسری بودجه دولت مجبور به قرضه بیشتر خواهد بود و همینطور مجبورند ارزش ریال را هر سال کم کنند تا جبران بدهی ها و نتیجه ان میشود طبقه متوسط و فقیر زیر این تحولات نابود میشوند و وقتی این دو طبقه به فقر کشیده شوند بازار دیگر خریدار ندارد و باعث بیکاری رکود و فقر پشت همه قرار دارد و اقتصاد دان ها میدانند چه میگذرد
ناشناس۲۴۴۲۰۹۲۲:۲۹:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
تا وقتی آدم های بدون تخصص در راس امور اقتصادی و..باشند وضع همینه
خلیل۲۴۴۲۹۲۲۳:۳۶:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
دولت تا پول عیدی کارکنان و بازنشستگان را بده اجازه میده تا دلار به 5000 تومان برسه و کسری بودجه اش رو از این راه جبران کنه .
علی۲۴۴۳۴۹۰۰:۴۱:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
آقای سیف ، آقای روحانی ، آقای نوبخت شما که مکدر میشدید شما که در قیمت ۴۳۰۰ قیمت رو حبابی میدونستید شما که گفتید پشتوانه مالیمون خوبه و نفت داریم و ... شما که گفتید بهمن و اسفند هر کی دلار بخره ضرر میکنه شما که ......
ناشناس۲۴۴۳۷۵۰۱:۲۰:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
کلا سیاست ... بنزین و گازوییل رو گرون نکردن از اون بر دلار رو بردن بالا تا کسر بودجه جبران بشه نهایتا 200 تا 300 تومن ارزونش میکنن و بعد تثبیت .مردم بیچاره هم که کلا ول معطل .مردم هم اینقدر نق بزنن تا جونشون....روحانی هم که رای گرفته و دیگه به مردم نیازی نداره ....
ناشناس۲۴۴۴۲۴۰۳:۰۵:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
وقتی چنین اوضاعی پیش می آید دو نتیجه می توان گرفت.1- یا خود دولت و تیم اقتصادی آن مثل سیف و نوبخت دارند به این قضیه دامن میزنند تا کسری بودجه جبران شود2.یا کنترل وضعیت مالی از دست آقایان نوبخت و سیف خارج شده و نمی توانند جلویش را بگیرند و تدبیری کنند.که در هو دو حالت یعنی بی تدبیری این دو نفر و تیم اقتصادی.ولی معلوم نیست چرا دولت هم فقط وعده و وعید می دهد و این تیم را با اینکه بی ...شان ثابت هم شده برکنار نمی کند.
سعادتی۲۴۴۶۹۰۰۹:۵۹:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
1- بانک مرکزی باید با راه اندازی همزمان بازار سلف و بازار آتی در بورس ارز به کشف قیمت کمک کند. 2- طرف تقاضا را از طریق ممنوعیت خرید ارز برای خریداران سفته باز را کنترل کند (فروش ارز فقط در مبادی ورودی و خروجی کشور برای مسافران عازم خارج از کشور انجام شود به عبارتی خرید و فروش ارز از سطح شهر جمع آوری شود و کالای قاچاق محسوب شود 3 واردات کالاهای غیر ضرور موقتا تعطیل شود.4 فروش ارز دانشجویی و بیماران از طریق بانک ها یا بورس ارز انجام شود. 5 صادر کنندگان یا شاغلین در خارج از کشور فقط از طریق بورس یا بانک ها ارز وارد شده به کشور را بفروشند و کلا خرید و فروش ارز از چها راه ها جمع شود
ناشناس۲۴۴۸۸۳۱۱:۴۳:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
دلار گران عواقب مختلفی دارد ولی میتواند به کاهش واردات و رونق تولید داخلی و همچنین کاهش سفر های توریستی به خارج و رونق گردشگری ایران کمک کند که هر دو ایجاد اشتغال برای جوانان است برای همین من با افزایش منطقی نرخ دلار موافقم. کاری که چین سالها انرا برای یوان انجام داد و نتایج انرا الان میبیند.
ناشناس۲۴۵۰۱۸۱۲:۵۷:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
ارزش سپرده بانکی مردم نصف شد! خجالت هم نمی کشند.
ارش۲۴۵۵۸۶۱۹:۲۱:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
چرا دولت هیچ کاری نمیکنه....استرس تورم کشت مارو
علی رضا محمودی۲۴۵۶۴۲۲۰:۰۹:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
با این اقتصاد .. و منابع نفت وگاز حراج شده و منابع ارزی بلوکه شده در بانک های خارجی ؟باید قیمت ارز 10000 تومان شود ؟مردم ما (طی این 10 سال ) 50 سال دیگر خودشان را پیش خورد گرده اند و مستاجرهای پاستور وبهارستان هم تماشاچی تشریف دارند ؟ بازار ارز ایران را دلال های داخلی وخارجی وابسته به ...در اختیار گرفته اند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین