واکنش رئیس رسانه ملی به انتقاد برنده سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم فجر: حق با حاتمی کیا بود/ برنامه هفت با اجرای رشیدپور تذکر گرفت

گروه فرهنگی الف،   3961123100 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

ابراهیم حاتمی‌کیا شب گذشته پس از دریافت سیمرغ بهترین کارگردانی، با اننقاد تند از عملکرد تلویزیون بخصوص برنامه هفت، گفت شکایتم را پیش خدا می برم؛ پس از این سخنان؛ رئیس رسانه ملی به آن واکنش نشان داد و بیان کرد: در این زمینه حق با ابراهیم حاتمی‌کیاست.

واکنش رئیس رسانه ملی به انتقاد برنده سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم فجر: حق با حاتمی کیا بود/ برنامه هفت با اجرای رشیدپور تذکر گرفت

به گزارش الف؛ سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به ابراهیم حاتمی کیا برای فیلم به وقت شام اهداء رسید. ابراهیم حاتمی‌کیا پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی گفت: ممنونم از محبت داوران عزیز. من فیلمساز وابسته و فیلمساز نظامم. من افتخار می‌کنم از کسانی حرف می‌زنم که باورشان دارم. سی سال است روی این سن می‌آیم و برایم ا‌ولین بار نیست.

وی ادامه داد: دلم می‌خواهد از بچه‌های سازمان اوج تشکر کنم. دوستانی که زحمت می‌کشند و واژه سربازان گمنام امام زمان را باید به آن‌ها اطلاق کرد. متاسفم که می‌شنوم برخی از همکاران از جمله ایشان (رضا رشیدپور) واژه سازی می‌کنند و آثار ما را فیلم‌های ارگانی و نهادی و سازمانی می‌گویند. من افتخار می‌کنم فیلمی درباره مدافعان حرم ساختم. افتخار می‌کنم که برای ساختن این فیلم از عزیزی مثل حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم. افتخار می‌کنم از سوی بچه‌های سپاه که زحمت کشیدند و امثال من را رشد دادند، حمایت شدم. 

حاتمی‌کیا گفت: اگر قرار است خانه سینما به تشکیلات وزارت کار تبدیل شود، من کارآفرینم؛ چرا که یک سال در کنار گروه سازنده فیلم بودیم و رزق به آنها رساندیم. امثال آقای رضا رشیدپور واژه‌هایی می‌سازند که در سازمان صداوسیما باب می‌شود. من اعتراض می‌کنم به تلویزیون. فیلم‌های من را بارها از تلویزیون پخش می‌کنند اما آدم‌هایی که باید از تفکر فیلم‌های من دفاع کنند به یکباره به اپوزوسیون تبدیل می‌شوند. از مسئولین شبکه سه و دو شکایتم را به خدا می‌برم. بابت رفتار زشت‌شان در این مدت که به فیلم روا داشتند. 

وی در خاتمه تاکید کرد: سردار سلیمانی برای «به وقت شام» گریست. اُف به کسانی که گفتند به وقت شام فیلم کمدی است. من غصه می‌خورم در جایی هستم که اینجا نگاهداری و محافظتش دست بچه‌هایی است که در  به وقت شام به آن‌ها اشاره شد. این لجبازی را به خدا شکایت می برم. این نگاه زشتی است برای این مملکت. 

رئیس رسانه ملی: حق با ابراهیم حاتمی‌کیا است
رئیس رسانه ملی با اشاره به صحبت‌های شب گذشته ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره فجر گفت: در این زمینه حق با ابراهیم حاتمی‌کیاست.
 
علی عسکری رئیس رسانه ملی درباره صحبت‌های شب گذشته ابراهیم حاتمی کیا اظهار داشت: در این زمینه در برنامه هفت اشتباه کردند و تذکر لازم در این خصوص داده شده است.

رییس سازمان صدا و سیما فیلم سینمایی «به وقت شام» را اثری منحصر بفرد و نمایانگر اقتدار و انسانیت جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: از سردار حاج قاسم سلیمانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از ساخت این فیلم ارزشمند حمایت کردند سپاسگزاری می‌کنم.

عسکری در پایان در پاسخ به این سوال که جشنواره فیلم فجر امسال را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: به نظرم جشنواره امسال نسبت به سالیان قبل بهتر مدیریت شد، اما در همین جا باید بگویم که فیلم سینمایی «لاتاری» هم که فیلمی انسانی، عاشقانه و جوانمردانه بود مظلوم واقع شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۳۲۹۷۱۲:۲۹:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
طیفی که برای فیلم سازی ،از دختر امیر قطر پول مگیره و فیلماشونم از بی بی سی و جم تبلیغ میشه و صدا و سیما هم در اختیارشون هست ...ادعای مستقل بودن داره ...بعد به حاتمی کیا میگه وابسته !!!!!
ناشناس۲۴۳۴۸۴۱۴:۰۷:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
باور کنید برای حجایت از حاتمی کیا ، لازم نیست به دیگران توهین کنید ، اگر از خود حاتمی کیا هم بپرسی ، جز احترام درباره اصغر فرهادی حرفی ندارد . اتفاقا" باید دید چرا با وجود اینهمه تبلیغات منفی ف فرهادی محبوب مردم است
ناشناس۲۴۳۶۱۹۱۵:۱۶:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
محبوب ماکه نیست اصلاجنس فیلمش به مانمیخوره جنسش بیشتر به ژن خوب هامیخوره
ناشناس۲۴۳۲۹۸۱۲:۲۹:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
چرا میگید طوفان؟ بی احترامی و طلبکار بودن طوفان محسوب میشه؟ اینکه شرط حضور یک فیلم گرفتن جایزه باشه طوفان محسوب میشه؟ اینکه نقد نپذیریم(حتی به ناحق) و همه رو به نقدپذیری دعوت کنیم (حتی در مقابل تهمت ها و تخریبها) آیا میشه طوفان؟ واقعا اگر تاب نقد نداریم چرا یک اثر رو در معرض داوری (البته داوری عموم) قرار میدیم؟ از قید جایزه بگذرید در مقابل اثرتون نقد نشه. اینکه همیشه از من تعریف کنید و پر و بال بدید میشه طوفان؟
ناشناس۲۴۳۳۴۸۱۲:۵۵:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
کدوم بی احترامی ؟ حاتمی کیا گفت چرا مفهوم محترم فیلم من رو لوث کردن و با خنده و هجو ازش صحبت کردن ؟ این حرف غلطیه ؟
ناشناس۲۴۳۲۹۹۱۲:۳۰:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
برنامه هفت را امسال اصلا ندیدم...‌بر خلاف سال گذشته
ناشناس۲۴۳۳۰۰۱۲:۳۰:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
ولی ایشون حق نداشت اون حرفهارو در جشنواره بزنه. به برنامه هفت تشریف میبرد و حرفهاشو میزد. از قدیم گفته اند که هر گفته زمانی دارد و هر نکته مکانی.
ناشناس۲۴۳۳۰۴۱۲:۳۲:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
برنامه هفت ، مخالف سرسخت حاتمی کیا رو دعوت کرده ، بدون ان که از موافق فیلم دعوت کند...!!! مجری هم پیشاپیش داستان فیلم را لو می دهد!!!
ناشناس۲۴۳۴۹۱۱۴:۱۰:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
رشید پور گفت از آقای حاتمی کیا چندبار دعوت کرده بودیم نیومدن
ناشناس۲۴۳۳۰۸۱۲:۳۳:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
جریان شبه روشنفکری ، سینما را حیات خلوت خود میداند... لذا هر صدای متفاوت مثل حاتمی کیا و مهدویان را با تازیانه و فحاشی پاسخ می دهد..
ناشناس۲۴۳۳۵۲۱۲:۵۶:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
دقیقا . به حاتمی کیا زورشون نمیرسه و مجبورن ظاهرا تحملش کنن ، اما سر مهدویان رو رسما بریدن
ناشناس۲۴۳۳۱۰۱۲:۳۵:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
صدا و سیما دربست در اختیار اصلاح طلبان است...هم در برنامه های سیاسی و هم فرهنگی و اقتصادی ...
ناشناس۲۴۳۵۴۲۱۴:۴۵:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
صدا و سیما دست اصلاح طلبان است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!! حالت خوبه
ناشناس۲۴۳۳۱۶۱۲:۳۷:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
به هر کی بری بگی که کارگردانی از شیوخ عربی قطر پول میگیره ، اما ادعای مستقل بودن هم داره ، اول ازت یه تست الکل میگیرن!!!
مازندرانی۲۴۳۳۱۸۱۲:۳۷:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
ایشون بصرف اینکه فیلم خوب ساختند حق ندارند توهین کنند لحن سخنان آقای حاتمی کیا منتقدانه نبود طلبکارانه بود و بی ادبانه
ناشناس۲۴۳۵۳۱۱۴:۳۶:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
فیلم خوب؟ ما که جز فیلم سفارشی و لحن طلبکار ازش ندیدیم. عرزشی‌ها بودجه و رانت و سهمیه و بورسیه میگیرند و همیشه هم نق میزنند
هوشیار۲۴۳۳۲۰۱۲:۳۸:۱۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
کارگردان وابسته ام رو خوب امدی.آفرین
ناشناس۲۴۳۳۲۵۱۲:۴۱:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
خبرنگار هنوز نمی دونه ، منظور حاتمی کیا از « شام» منطقه شامات و سوریه ست، گمان کرده لفظ شام ، یکی از وعده های غذایی سه گانه است!! بعد برداشته در روزنامه شرق ، مطلب نوشته بر علیه فیلم !!
ناشناس۲۴۳۳۳۱۱۲:۴۴:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
یعنی ما باید باور کنیم صداوسیما از انحصار تدبیریان خارج میشود ؟ بیانات حاتمی کیا فقط بخش کوچکی از مطالبات مشروع محرومان و مدافعان حریم است .
ناشناس۲۴۳۳۳۹۱۲:۵۱:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
یعنی در ایران هیچ کسی نیست که طرفدار فیلم باشد که آقای رشید پور دعوتش کنه؟ فیلم به وقت شام، یک فیلمه کمدیه؟! کار رشیدپور این شده که یک سری واژه تولید کنه و پرت کنه سمت آمدها. هر موقع تلویزیون را روشن می کنی، رشیدپور داره حرف می زنه!
ناشناس۲۴۳۳۵۷۱۲:۵۹:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
حرف های آقای حاتمی کیا نشون می داد که چقدر تحت فشار قرار گرفتن اما ای کاش باز هم صبوری می کردن و حرف های به حقشون رو آرومتر می زدن. برخلاف نظر دوستان به نظرم اصلا مساله ایشون جایزه نیست مساله طرز تفکر و مواجهه اهالی سینما با اصول نظامه. واقعا چرا آنجلینا جولی فیلمی مثل شکست ناپذیر رو با افتخار برای نظام سلطه و استکبار می سازه ولی فیلمسازهای ما اگه بخوان درباره اعتقادات بحقشون حرف بزنن این همه مورد بی مهری و قدرناشناسی قرار می گیرن؟
ناشناس۲۴۳۳۵۹۱۲:۵۹:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
ابراهیم سربلند سینمای ایران آقای حاتمی کیا؛ باید بگم تا قبل از اظهارنظر عجیب رسول صدر عاملی در برنامه هفت، منم همراه با منتقدین از رفتار شما در مراسم اختتامیه ناراضی بودم، اما زمانیکه با بهت و حیرت فراوان از دهان این داور(!) جشنواره شنیدم که علت حذف لاتاری این بوده که آقایانِ منورالفکر بخاطر اینکه شیوه نگارش و نتیجه گیری اجتماعی فیلمنامه نویس مورد پسندشون نبوده تصمیم گرفتن به سایر نقاط قوت تحسین برانگیزش هم توجه نکنن، دقیقا عمق اعتراض و مظلومیت شما، محمد حسین مهدویان، پرویز شیخ طادی و سایر فیلمسازان دغدغه مند انقلابی شدم.. با اینحال عمو ابراهیم عزیز از شما و عزیزانی که ازشون نام بردم انتظار دارم ضمن حضور مداوم در جشنواره فیلم فجر حداقل برای رسوا کردن روشنفکرنماهای غربزده، همونطور که خودتون بارها گفتین برای مردم و بیدار کردن ذهن و وجدان پاک و ساده هموطنانتون، بخصوص قشر جوان و آینده سازان کشور فیلم بسازین و در کنارش طوری رفتار نکنید که ناخواسته به این فرصت طلبان اجازه سوء استفاده بدین و جای شاکی و متهم عوض بشه. دست خدا همراهتون..
ناشناس۲۴۳۳۶۵۱۳:۰۲:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
در حالیکه سینمای ایران به سرعت داره به سمت فیلمهای سطحی و عامه پسند ، با شوخیها و جوکهای کوچه بازاری ، و قصه های خاله زنکی پیش میره ؛ و از کنار این سینما بازیگرهایی درآمد میلیاردی کسب میکنن که بلد نیستن چهار کلمه فارسی حرف بزنن ؛ حاتمی کیا تنها هنرمند صاحب سبک و درک از اتفاقات جامعه ست که هنوز داره نفس میکشه و با همه وجود ایستاده . مخالفین حاتمی کیا هروقت تونستن فیلمی به حقیقت از کرخه تا راین بسازن ، یا هروقت تونستن حرفشون رو به پختگی و تکامل آژانس شیشه ای مطرح کنن ، اونوقت میتونن بیان و از انحصار سینما توی دستهای چهارتا دختربچه حرف بزنن که فکر میکنن ال پاچینو یکجور خوراکیه و همفری بوگارت اسم یک نوع شیرینی فرانسوی بوده !!!!!!
ناشناس۲۴۳۵۳۵۱۴:۴۰:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
مشکلتون اینه که دوست دارین فقط فیلم های خاصی که افکار شما میپسندد تولید شود و باقی قشرها هم باید فقط انها را ببینند.همه جای دنیا علاوه بر فیلم های فاخر،فیلم های عامه پسند هم تولید میشود و در کنارش هزاران نفر ارتزاق میکنند.
سیدعباس۲۴۳۴۸۲۱۴:۰۷:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
طوفان بی ادبی و طلبکارانه را هم دیدیم.
ناشناس۲۴۳۵۱۰۱۴:۲۲:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
خود گوئی و خود خندی عجب .......
ناشناس۲۴۳۵۳۳۱۴:۳۸:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
اقای حاتمی کیا از اقای رشید پور دفاع نمیکنم اما حق نداشتید اینطور از خود دفاع کنید نمیدانم اقای رشید پور چه گفت به فیلمهای شما هم احترام میگذارم از کرخه تا راین جدای از مضمون جنگش بسیار فیلم با شخصیتی بود یا اژانس شیشه ای درست بود اما اینکه اگر یکبار به شما گفته شود چیزی اینطور به دنیا حمله کنید و توان انتقادرا نداشته باشید شرم اور است واقعا از مسولان مایه میگیرید و مطابق رفتار آنها رفتار کردید
ناشناس۲۴۳۵۷۸۱۵:۰۰:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
بابا همه جایزه‌ها را بدین به این بابا.هرسال مثل ده‌نمکی جار و جنجال میکنه.
ناشناس۲۴۳۶۴۴۱۵:۲۶:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
من فیلمهای ابراهیم حاتمی کیا را دوست دارم.و خودش را هم تا دیشب دوست داشتم ولی متاسفانه آقای حاتمی کیا دچار کبر و غرور شده اند.ایشان که اینقدر در حوزه سینمای ارزشی کار کرده اند نباید رفتار غیر ارزشی داشته باشند بایستی مانند کاراکترهای فیلمش ارزشمدار و الگو محور باشند. اینگونه رفتار ،این را در ذهن مخاطب ایجاد می کند که فیلمساز خودش هیچ اعتقادی به موضوع فیلمش ندارد و صرفا بخاطر شهرت و ثروت و محبوبیت است.
ناشناس۲۴۳۶۸۶۱۶:۰۸:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
چه صدا و سیمای نایسی داریم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین