4 ساعت پر استرس نتانیاهو در اتاق عملیات بعد از سقوط جنگنده اف 16 چگونه گذشت

مترجم: مریم نصرالهی،   3961122173 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک جنگنده اسرائیلی بامداد دیروز در حال حمله به نقاطی در جنوب سوریه هدف قرار گرفت و در نزدیکی الجلیل (در شمال فلسطین) سقوط کرد.

 4 ساعت پر استرس نتانیاهو در اتاق عملیات بعد از سقوط جنگنده اف 16 چگونه گذشت

اعتراف رسمی اسرائیل به انهدام یک فروند جنگنده اف 16 در بازگشت از بمباران سوریه و مجروح شدن دو خلبان آن به چه معنی است؟ این سوالی است که در سطح نظامی و در چارچوب حساسیت پرونده سوریه مطرح است و از دیروز در صدر اخبار و گزارش های خبرگزاری ها قرار گرفت.

روزنامه الدیار در این باره نوشت: پس از سقوط جنگنده اسرائیل توسط ارتش سوریه روزنامه اسرائیلی هآرتص درباره نتانیاهو نوشت:«با وجود آنکه اسرائیل 700جنگنده، مهمترین موشکها و بویژه بمب های هسته ای را در اختیار دارد، اما نخست وزیر در طول 4 ساعت حساسی که در پی این حادثه در اتاق عملیات حضور داشت، به دلیل آگاهی از نتایج و خسارتهای جنگ موشکی با سوریه-لبنان، عراق و ایران برای صهیونیست ها، با نگرانی و ترس بسیاری به این جنگ فکر می کرد...»

الدیار در ادامه می نویسد: پس از آنکه دستور رئیس جمهور سوریه برای آمادگی شلیک موشکهای اسکاد به سمت اسرائیل، صادر شد، این خبر به فرماندهان ارتش اسرائیلی رسید که نیروهای مقاومت موشک های دور برد خود را برای هدف قرار دادن فرودگاه بن گورین و نابودی تل آویو مهیا کرده است، آنچه که منجر به انفجار کارخانه های پتروشیمی در تل آویو و مخازن آمونیاک شده و در نهایت، بزرگترین عملیات نظامی علیه اسرائیل در صورت هر گونه واکنشی رقم خواهد بود.

طبق برآورد محور مقاومت، در صورتی که حداقل 100 هزار موشک به سمت اسرائیل شلیک شود، گنبد آهنین اسرائیل تنها قادر به ممانعت از رسیدن 70درصد این موشکها به اسرائیل خواهد شد و 30هزار موشک دیگر بر سر اسرائیلی ها فرود می آید و همین تعداد هم تقریبا به نابودی کامل اسرائیل خواهد انجامید.

اما در مورد موشکهایی که از سوریه شلیک می شود و تعداد آنها به 150هزار موشک دوربرد می رسد، باید گفت گنبد آهنین اسرائیل قادر به مقابله آنها نیست؛ چرا که این موشکها از سوریه و مناطق کوهستانی جولان، جبل شیخ، جبل حرمون و جبل الحمی شلیک می شود و همین کوهها مانع از آن می شود که گنبد آهنین اسرائیل بتواند موشکها را به اسانی شناسایی کند.

از این رو، ترس و وحشت زیادی در بین اسرائیلی ها در مورد خطر وقوع جنگ وجود دارد و با اینکه اسرائیل مدعی است در صورت بروز درگیری با انواع بمب های سنگین خود لبنان و سوریه را از بین می برد، اما ارتش آمریکا برای اشغال عراق تعداد 6میلیون و نیم بمب را بر سر عراقی ها منفجر کرد، در حالی که اسرائیل تنها 250هزار بمب سنگین دارد که برای نابودی لبنان و سوریه کافی نیست. گذشته از اینکه این جنگ در صورت وقوع به عراق که در نزدیکی مرزهای سوریه است نیز کشیده می شود و در ادامه حشد الشعبی عراقی و حزب الله از موشکهای دور برد ساخت ایران برای هدف قرار دادن اسرائیل استفاده می کنند. بدین ترتیب، شلیک این موشکها رعب و وحشتی را در بین اسرائیلی ها بوجود می آورد تا آنجا که از آمدن خود از اروپا و آمریکا و دیگر کشورها به اسرائیل، پشیمان می شود! اسرائیلی که دائما تحت حمایت آمریکا بوده است، این بار جز موشکهای باتریوت و گنبد آهنی خود هیچ حامی ندارد...

به گزارش الف، شاید به همین دلایل بود که در پی سرنگونی جنگنده اسرائیلی که اتفاق افتاد سخنگوی ارتش دشمن صهیونیستی می‌گوید «عملیات برای ما تمام شده است». همچنین کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول بلندپایه اعلام کرد که اسرائیل قصد تشدید وضعیت را ندارد و این که بنیامین نتانیاهو برای جلوگیری از وخیم‌شدن اوضاع به رئیس‌جمهور روسیه و آمریکا تلفنی صحبت کرده‌ است.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش کرده‌اند که تل‌آویو از روسیه و آمریکا خواسته تا برای مهار وضعیت به این موضوع ورود کنند. برخی منابع غیررسمی نیز به نقل از برخی اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی می‌گویند در جلسه مطرح شده است که به نفع اسرائیل است که وضعیت آرام شود.

دیدگاه کاربران

محمد.س۲۴۲۵۴۱۱۸:۳۹:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
چه راست گفت سید حسن نصرالله که : اسرائیل همچون خانه عنکبوت سست و ناتوان است. ( علی رغم میلیاردها دلار اسلحه ای که آمریکا در طی سالیان گذشته در اختیارش گذاشته )
ناشناس۲۴۲۵۴۷۱۸:۴۸:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
می خواهید با دشمن مبارزه کنید بر اساس واقعیات مبارزه کنید .
ناشناس۲۴۲۵۶۶۱۹:۲۴:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
چگونه است که اسرائیل با ۳۰ هزار موشک نابود می شود ولی سوریه با ۲۵۰ هزار بمب سنگین آسیب نمیبیند؟؟؟!!!
ناشناس۲۴۳۰۳۷۰۹:۲۲:۳۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
سوریه همین الان نابود شده است
ناشناس۲۴۲۵۸۳۱۹:۵۲:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
این رژیم غاصب و وحشی باید ادب شود
ناشناس۲۴۲۷۶۰۲۳:۱۱:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
پدر سوخته تا تو باشی دیگه دُم در نیاری این تازه سوریه است یک چک بهت زده گیر ایرانیا بیفتی تکه بزرگت گوش ته دوره بزن درو تموم شده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین