از کنایه سردار سلیمانی به وزیران برج نشین تا هشدار نوه امام به مردم درباره سه گروه

گروه سیاسی الف،   3961122166

چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته سیاسی، نظامی و فرهنگی کشور با حضور در جشن‌های سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف سخنان مهمی را درباره آخرین تحولات ایران، منطقه و جهان ایراد کردند.

به گزارش فارس، در جشن سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی شعارها و ادبیات سخنرانان در مراسم جشن پیروزی انقلاب کمی متفاوت با سال های گذشته بود. مردم اگرچه دل خوشی از وضعیت معیشتی و اقتصادی نداشتند اما روی خوشی هم به دشمنان نشان نداند و با حضور تماشایی در راهپیمایی به دشمنان پاسخ محکمی دادند. حسن روحانی سخنران مراسم پایتخت بود و از دستاوردها انقلاب گفت. او به کاستی ها نیز اشاره کرد و وعده داد تا در سال آینده دولت دوازدهم وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را سروسامان خواهد داد.

شخصیت های مختلف سیاسی و نظامی هم در استان های مختلف به میان مردم رفته بودند. از سردار محبوب ایران حاج قاسم سلیمانی گرفته تا یادگار، یادگار امام. شاه بیت سخنرانان راهپیمایی 22 بهمن یک چیز بود؛ مسئولان باید بیش از این به فکر مردم باشند.

سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی که در زادگاهش کرمان برای همشهریانش سخنرانی میکرد با  اشاره به اینکه پیشرفت کشور حاصل شعار نه شرقی نه غربی است، گفت: برخی که دنبال ارتباط با آمریکا هستند از کشور‌های هم‌پیمان آمریکا عبرت بگیرید، ببینید چه وضعیتی دارند، تحریم هم نیستند، اما امروز به فلاکت افتاده‌اند.

 

قاسم سلیمانی به ویژگی های امام اشاره کرد و کنایه ای هم به وزیران برج نشین زد و گفت: امام خط‌شکن بود. اول خود حرکت کرد بعد مردم را فراخواند، دلیل موفقیت ما در جنگ نیز برگرفته از همین فرهنگ بود، فرماندهان در جنگ جلودار بودند، اگر وزیری در ساختمان بلند بالا و کاخ نشست و دستور صادر کرد، این فرمان تا به نفع ملت اجرا شود نفس مردم را می‌گیرد.

حاج قاسم به نامه اخیر یکی از سران فتنه به رهبرمعظم انقلاب هم اشاره کرد گفت: امروز رمز موفقیت ما در دو چیز است یکی پیروی مطلق از امام خامنه‌ای عزیز و این فقیه عالیقدر، من متاسفم که برخی که خود را پیرو خط امام می‌دانند به‌جای نامه سرگشاده نوشتن به دشمن به ولی فقیه ایستاده در برابر دشمن نامه می‌نویسند، این درست است؟ امروز برخی که در گوشه نشسته‌اند و کز کرده‌اند و در برابر انقلابی که امام تاسیس کرد، پز اپوزیسیون را می‌دهند این غلط است، البته خیلی‌ها مثل کف روی آب بودند و رفتند، روزی کسی با تز انقلابی به صورت شهید همت در سپاه تهران سیلی زد، امروز همان آدم مزدور آمریکاست و در آمریکا برای او جاسوسی می‌کند.

سید علی خمینی: نگذارید این سه گروه سردمدار این نظام شوند

نوه امام هم امروز مهمان مردم ارومیه بود. حجت‌الاسلام سید علی خمینی در جمع راهپیمایان 22 بهمن به مرد هشدار داد مراقب باشند سه گروه هیچگاه سردمدار این نظام نشوند.

او گفت: از نظر اسلام طمع‌ورزان و قدرت‌طلبان حق ندارند سردمدار باشند، این طمع‌ورزان کسانی هستند که در زمان رفاه و فراوانی در کنار ما هستند اما در زمانی که به شدت و عسرت افتادیم ما را تنها می‌گذارند.

فرزند یادگار امام خمینی(ره) تاکید کرد: این دینی که زیر سایه آن زندگی می‌کنیم امانت الهی است و پرسیده خواهد شد آیا دین خدا را آن گونه که هست فهمیده و ترویج کرده‌اید؛ یکی از بزرگ‌ترین امانات در زمان حاضر انقلاب اسلامی است جمهوری اسلامی برآمده از خون شهیدان بوده، در این استان که سنگر انقلاب است، 12 هزار شهید تقدیم انقلاب شده و هر خانواده‌ای شهیدی تقدیم این نظام کرده‌ و همه مسئولین ما باید بدانند که در مقابل خون شهدا مسئول هستند.

 

سیدعلی خمینی دومین گروهی که باید مراقب باشیم انقلاب به دست آن‌ها نیفتد را مفسدان اقتصادی خواند و گفت که این گروه فقط برای پر کردن جیب خود و دوستان‌شان تلاش می‌کنند؛ البته اسلام و انقلاب با ثروت و سرمایه‌داران مخالف نیست بلکه با مفسدان اقتصادی مشکل داریم و ما نسبت به فساد اقتصادی ناراضی هستیم.

نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی در خصوص سومین گروهی که باید از آن‌ها بر حذر بود، گفت: دروغگویان و کسانی که وعده دروغ به مردم می‌دهند نیز نباید انقلاب به دست آن‌ها بیافتد.

او این را هم گفت که البته عیب‌جویی هم نباید وجود داشته باشد وقتی مشکلات را می‌بینیم باید پیشرفت‌هایی هم که وجود داشته هم ببینیم و عیب جویی با انتقاد کردن متفاوت است دشمنان به دنبال عیب‌جویی از نظام جمهوری اسلامی و تخریب بوده و در هر تریبونی که دارند به مقام معظم رهبری حمله می‌کنند، اما ملت ایران دلسوز نظام هستند و تفاوت انتقاد دلسوزانه و تخریب را می‌دانند.

لاریجانی: ترامپ یک عقب افتاده ذهنی است

علی لاریجانی رئیس مجلس هم امروز مهمان دیار حافظ و سعدی بود. رئیس مجلس در جمع مردم شیراز به ریشه یابی مشکلات داخلی کشور پرداخت و دو موضوع را دلیل این مشکلات دانست.

رئیس قوه مقننه گفت که بخشی از مشکلات کشور مربوط به تحریم‌ها و فشارهایی است که کشورهای زورگو به ملت ایران وارد می‌کنند، به‌ ویژه فشارهایی که به بهانه ساخت بمب اتم وارد کردند و همگان دیدند که پس از برجام، پرونده ایران از شورای امنیت برگردانده شد و کسی نیست به این قلدران بگوید که اگر ایران به دنبال بمب اتمی بود، چرا پرونده را برگرداندید؟

 

وی، نقص در مدیریت را علت دوم مشکلات موجود در کشور دانست و توضیح داد: جمعیت کشور از 36 میلیون به 80 میلیون افزایش پیدا کرد، اما به دلیل نقص مدیریتی و عدم تولید سریع سرمایه‌ها به ثروت، در چرخه اقتصادی شتاب مناسبی نداشتیم و به همین دلیل مشکل اشتغال به وجود آمد که البته دلیل خشکسالی نیز مزید بر علت بود.

لاریجانی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های عظیم کشور در عرصه‌های گوناگون در 39 سال پس از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دلیل اصلی دشمنی استکبار و در راس آن آمریکا و صهیونیسم با ملت ایران همین پیشرفت‌های عظیم بوده که با اتکا به توان داخلی و عزم و اراده جوانان انقلابی صورت گرفته است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و راه‌حل فائق آمدن بر آن، تصریح کرد: ملت سرافراز ایران با اتکا به جوانان انقلابی و مومن خود مشکلات پیش رو را برطرف خواهد کرد و در این راه نیازی به دلسوزی ترامپ و کشورهای دیگر نیست.

رئیس مجلس این را هم گفت که ترامپ این رئیس‌جمهور عقب‌افتاده ذهنی آمریکا و همدستانش فکر می‌کنند که ایران متمدن مانند برخی از کشورهای منطقه است که با کشیدن چند خط روی نقشه جغرافیایی آن را تغییر دهند و به همین دلیل در مورد صنعت موشکی ما حرف مفت می‌زنند.

با تاسیس شبکه ملی 400 هزار نفر مشغول به کار می شوند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی هم پیش از ظهر امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن‌ماه در بیرجند اظهار داشت: نسل جوان ما باید بدانند که در این مراسم و حضور پرشور پاسداشت این حرکت عظیم است.

رئیسی با اشاره به برخی از افراد که موفقیت و پیشرفت کشور و گره‌گشایی از مشکلات را در دست خارجی‌ها می‌بینند، گفت: امام فرهنگ ما می‌توانیم را در کشور احیاء کردند.

وی ادامه داد: کشور و ملتی که دارای این همه ظرفیت و منابع انسانی و طبیعی است نباید مشکلی داشته باشد و اگر در جایی هم مشکلی وجود دارد مربوط به آن دسته از افرادی بوده که به این نگاه امام ایمان ندارند و باز کردن گره مشکلات را در دست خارجی‌ها دانسته و بیرون از مرزها جستجو می‌کنند.

 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی در تمام لایه‌های زندگی بشر جای پیدا کرده و کسی به فکر آن نیست که باید از آن استفاده نشود، اضافه کرد: اما آنچه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده تاسیس شبکه ملی است که می‌تواند ما را در مقابل هر هجمه‌ای مصون بدارد.

رئیسی به مباحث ایجاد اشتغال از طریق استفاده از ظرفیت فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: اگر امروز 100 هزار نفر از طریق اقتصاد فضای مجازی مشغول به کار شده‌اند با تاسیس شبکه ملی می‌توان قریب به 400 هزار نفر را مشغول به کار کرد.

رئیسی با بیان اینکه دشمن به دنبال این بوده که تاثیرگذاری نظام را در منطقه محدود سازد، اضافه کرد: باید از هر گونه معاهده و پیمانی که سبب محدودسازی نظام اسلامی ایران در منطقه می‌شود جلوگیری شده و مسوولان بر این موضوع نظارت داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی در تمام لایه‌های زندگی بشر جای پیدا کرده و کسی به فکر آن نیست که باید از آن استفاده نشود، اضافه کرد: اما آنچه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده تاسیس شبکه ملی است که می‌تواند ما را در مقابل هر هجمه‌ای مصون بدارد.

رئیسی به مباحث ایجاد اشتغال از طریق استفاده از ظرفیت فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: اگر امروز 100 هزار نفر از طریق اقتصاد فضای مجازی مشغول به کار شده‌اند با تاسیس شبکه ملی می‌توان قریب به 400 هزار نفر را مشغول به کار کرد.

رئیسی با بیان اینکه دشمن به دنبال این بوده که تاثیرگذاری نظام را در منطقه محدود سازد، اضافه کرد: باید از هر گونه معاهده و پیمانی که سبب محدودسازی نظام اسلامی ایران در منطقه می‌شود جلوگیری شده و مسوولان بر این موضوع نظارت داشته باشند.

شعار «مرگ بر آمریکا» یک شعار راهبردی است

سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسنه ای کشورمان هم روز 22 بهمن مهمان مردم چالوس بود. معاون سیاسی وزارت خارجه گفت: آنچه که ما به عنوان «مرگ بر آمریکا» در دنیا با افتخار فریاد می‌زنیم، مرگ بر سیاست‌های سلطه‌طلبانه و زورگویی‌ها و جنایت‌کاری‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است و این را با قوت ادامه خواهیم داد.

عراقچی با اشاره به اینکه امروز نیروهای مسلح ما در اوج قدرت خودشان قرار دارند، بیان کرد: امروز توانمندی‌های در حدی است که هیچ کشوری و حتی بزرگ‌ترین قدرت دنیا در فکر خودش نمی‌تواند بیاورد که کوچک‌ترین تعرضی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

وی اظهار کرد: امروز در منطقه ما، هیچ کشوری از امنیتی که جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، برخوردار نیست و این به برکت تلاش‌های مجاهدان ما در عرصه‌های مختلف دفاعی و به ویژه مدافعان حرم هستند که با دشمنان این ملت در مرزها خود آنها می‌جنگند و اجازه نمی‌دهند کوچک‌ترین تعرضی به جمهوری اسلامی ایران صورت بگیرد.

 

کسی نمی‌تواند منکر کارنامه درخشان انقلاب در عرصه‌های سازندگی شود

رئیس اسبق سازمان صداوسیما هم که در استان البرز سخنرانی می کرد گفت: کسی نمی‌تواند امروز کارنامه درخشان انقلاب را در عرصه‌های سازندگی منکر شود و در مقابل کارنامه پر از شکست آمریکا نشان می‌دهد، 4 هزار میلیارد دلار در عراق خرج کرد اما شکست خورد.

وی ادامه داد: دشمن در بوق‌های تبلیغاتی خود میان فضای مجازی مدام می‌دمد که این ملت از ادامه مسیر انقلاب خسته شده‌اند ولی همچنانکه که دیدیم، انگیزه و احساس این ملت نسبت به نظام خود ذره‌ای تغییر نخواهد کرد.

ضرغامی با بیان اینکه هرگز علاقه مردم به انقلاب که هویت و شناسنامه ما در جهان است کمرنگ نخواهد شد گفت: امروز دیدیم مردم در زیر بمباران اطلاعاتی و تبلیغاتی دشمن آمدند و هر چقدر که فشار و تهدید بر روی آنان بیشتر شود مقاوم‌تر می‌شوند.

 
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین