حریق گسترده در بازار تهران /آتش‌سوزی تلفات جانی نداشت

گروه اجتماعی الف،   3961122127 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از حریق گسترده در یک پاساژ در بازار تهران خبر داد.

حریق گسترده در بازار تهران /آتش‌سوزی تلفات جانی نداشت

سید جلال ملکی در گفت‌وگویی، در این باره گفت: وقوع حادثه حریق در ساعت 1:28 بامداد امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی آتش نشانان هفت ایستگاه را به همراه تانکر آب و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در بازار تهران، خیابان 15 خرداد ابتدای بازار حمام چال اعزام کرد.

ملکی با اشاره به حضور عوامل آتش نشانی در محل حادثه گفت: نخستین ایستگاه آتش نشانی کمتر از سه دقیقه بعد از اعلام وقوع حادثه به محل رسیده و مشاهده کردند که حریق در یک پاساژ قدیمی سه طبقه رخ داده که داخل آن بیش از 100 باب مغازه و انبار پارچه و پوشاک قرار داشت.

ملکی با بیان اینکه شعله‌های آتش به سرعت تمام ساختمان را فرا گرفته و از پنجره‌های ساختمان به بیرون زبانه می‌کشید گفت: آتش نشانان برای کنترل حریق و جلوگیری از سرایت آن به اماکن مجاور از چند جهت عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کرده و با توجه به اینکه امکان ورود نردبام هیدرولیکی به محل وجود نداشت آتش نشانان با نردبام‌های دستی به پشت بام رفته و از آنجا عملیات اطفای حریق را ادامه دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه ساعتی بعد آتش نشانان موفق به مهار و اطفای کامل حریق شدند، گفت: پس از آن عملیات لکه گیری، ایمن سازی و تخلیه دود آغاز شد. این عملیات تا حوالی ساعت 10 صبح امروز ادامه داشت و پس از آن آتش نشانان به عملیات خود خاتمه دادند.

وی همچنین از خارج کردن سه نگهبان این ساختمان در همان دقایق وقوع آتش سوزی خبر داد و گفت: سه نگهبان که دو نفر از آنها حدود 15 سال سن داشتند و همان دقایق اولیه به بیرون از ساختمان منتقل شدند.

ملکی درباره علت وقوع این حادثه نیز اظهار کرد: متاسفانه بارها نسبت به وضعیت ایمنی در بازار تهران هشدار داده شده و معلوم نیست اگر این حادثه در ساعات فعالیت این محدوده رخ داده بود چه خسارات جانی بر جای می‌گذاشت. علت این حادثه هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.