واکنش کاربران در فضای مجازی؛ جملات نغز درباره سرنگونی «اف-16»؛ «برتری هوایی» اسرائیل ساقط شد

گروه اجتماعی الف،   3961122015

کاربران در فضای مجازی اظهارنظرهای جدی و طنز جالب توجهی درباره معانی سرنگونی جنگنده اسرائیلی در جولان سوریه مطرح کرده‌اند که اغلب آن یک معنای قابل تامل دارد.

فارس نوشت: صبح شنبه، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک جنگنده اف-16 ارتش رژیم صهیونیستی در آسمان جولان سوریه هدف گرفته شد و در الجلیل (شمال فلسطین اشغالی) سقوط کرد.

یک مقام نظامی سوریه به خبرگزاری رسمی این کشور گفت که جنگنده اسرائیل و دیگر پرنده‌های مهاجم این رژیم هدف آتش پدافندی ارتش سوریه قرار گرفتند و با چندین موشک شلیک شده مقابله شده است.

ساقط شدن جنگنده اسرائیلی آنقدر برای تل‌آویو گران تمام شده که نه فقط کسانی مثل «آرون دیوید میلر» تحلیلگر برجسته آمریکایی و معاون بخش ابتکار جدید موسسه «وودرو ویلسون»، که گفت «حمله امروز نشان داد توان دفاعی سوریه رو به بهبود است. ساقط شدن اف-16، ضربه‌ای به پرستیژ اسرائیل بود» آن را مایه شکست دانسته‌اند، بلکه کاربران معمولی در توییتر نیز شکست پرستیژ قدرت هوایی اسرائیل را به باد تمسخر گرفته‌اند.

نمونه‌ای از واکنش‌های جدی و طنز کاربران توییتری که همراه با هشتگ #اسرائیل_سقطت (اسرائیل سقوط کرد) و #سماونا_مقبره_طائراتکم (آسمان‌مان گورستان جنگنده‌هایتان است) منتشر شده را در زیر مرور می‌کنید:

فواد ابراهیم (معارض سعودی):  اگه با نظام سوریه مخالفی به خودت مربوطه اما اگه با جایگاه سوریه به عنوان کشوری که با اسرائیل به عنوان رژیمی متجاوز و غاصب مقابله می‌کنه (مخالفی)، این دیگه اول و آخرش، مسئله شرافته.

 

یحیی دبوق (خبرنگار لبنانی):   رویارویی تمام شد. نتیجه برای اسرائیل کاملا منفی است. پیامدهایش بر قواعد بازی اثر خواهد گذاشت و فقط در سطح تاکتیکی نخواهد ماند. هاله [برتری هوایی] اسرائیل سقوط کرد.

 

Cohiba (کاربر لبنانی):  یدیعوت آحارونوت نوشت: یک پهپاد زدیم، یک جنگنده زدند

 

Amer (کاربر لبنانی):  فوری؛ سرنگونی یک جنگنده اف-16 در جنگل‌های مارون الراس و سرنگونی یک فروند دیگر در آسمان نبطیه و یکی دیگر در آسمان «دشت بقاع» و اسارت خلبان آن.  دارم پخش آزمایشی می‌رَم از جنگ آینده :)

 

صعفق السادس عشر (با 41 هزار دنبال‌کننده): کوتاه‌ترین جنگ در طول تاریخ؛ جنگ ساعت شش صبح آغاز و 10 صبح تمام شد. بفهمی یا نفهمی مشکل خودته.

 

caffeine (با 23 هزار دنبال‌کننده): یه آقایی تو کوچه ما داره داد می‌زنه «مس داریم، آلومنیوم داریم، تیکه‌های اف-16 داریم...».

 

Fadia Ajour کاربر لبنانی: ببیندش چطور می‌سوزد!   [این کاربر، جمله معروف سید حسن نصرالله در جنگ 33 روزه را وام گرفته که هنگام سوختن ناوچه «هانیت» کلاس «ساعر» بعد از اصابت موشک به آن، به شکل زنده از تلویزیون المنار پخش شد]

 

Sahar Salemeh کاربر لبنانی: اگر تا امروز احتمالی برای بروز جنگ وجود داشت، با ساقط شدن «پرستیژ اسرائیل» و «برتری هوایی» آن، به تعویق افتاد

 

حیدر علی (کاربر لبنانی): در زمان مناسب و مکان مناسب؛     [اشاره به پاسخ‌های قبلی دمشق هنگام حملات سابق اسرائیل که گفته بود، دمشق در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهد داد]

 

fadi jouni کاربر لبنانی:   30 سال بود که جنگنده‌های اسرائیلی اینطور ساقط نشده بود. اتفاقی تاریخی و ذلت‌بار برای صهیونیست‌ها. اونها دنبال جمع‌کردن قضیه بودند تا بدتر نشه و این دلیلیه بر بحرانی بودن وضع داخلیشون و وضعشون مقابل مقاومت.. محور مقاومت این تصمیم راهبردی رو گرفت که پاسخ بده و ما مقابل صحنه جدیدی در منطقه و معادله تازه‌ای هستیم

 

Ali hashim کاربر لبنانی:  سوریه‌ی اسد جنگنده اسرائیلی را ساقط کرد، پس چرا صدای گریه‌وزاری از عربستان می‌آید؟

Daniel Rubenstein (نویسنده سابق آیپک):  اسرائیل درباره این چه [می‌تواند] بگوید؟    [با انتشار نقشه‌ای مقایسه‌ای از مسافت میان فلسطین اشغالی با سوریه و ایران]

 

hussein serhan (کاربر سوری): اقایون کجان اونوقتی که هواپیماهای اسرائیلی خاک سوریه رو بمباران می‌کردن و رئیس جمهور بشار اسد می‌گفت، حق ما در پاسخ محفوظ است، و آنها مسخره می‌کردند.. سرشون رو کردن زیر برف؟

 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  23. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  24. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  25. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

آخرین عناوین