خوراکی هایی که گزینه های سلامتی به شمار نمی‌روند

گروه سلامت الف،   3961121034

درست است که میوه‌ها‌ی خشک شده منبعی عالی از ویتامین‌ها‌، مواد معدنی و فیبر هستند اما شما باید آن‌ها‌ را کمتر مصرف کنید زیرا حاوی کالری و قند بسیار بالایی هستند.

خوراکی هایی که گزینه های سلامتی به شمار نمی‌روند

آب خیار و مافین برای صبحانه؛ سالاد سزار و اسنک پروتئینی برای نا‌هار و یک همبرگر بوقلمون با تمام مخلفات برای شام. این برنامه غذایی با انواع شکر، چربی و کالری پنهان خود می‌تواند رژیم غذایی شما را از بین ببرد و حتی باعث افزایش وزن‌تان شوند. از این رو در ادامه، شما را با غذاهایی که چندان هم سالم نیستند، آشنا می‌کنیم!

شکلات تخته‌ای

اگر وقت ندارید ممکن است به شکلات‌ها‌ی پروتئینی (مثل انواع شکلات‌ها‌ی تخته‌ای) متوسل شوید. این گزینه‌‌ها‌ را با نام‌ها‌یی مانند «فاقد گلوتن»، «کم چربی» و «طبیعی» به بازار عرضه می‌کنند. اما این برچسب‌ها‌ همگی در حد شعار و خلاف واقعیت اند. به جای آن‌ها‌ بهتر است از مقداری ماست بدون چربی با یک فنجان از انواع توت‌ها‌، برش‌ها‌ی سیب با ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و یا یک تخم مرغ سفت و کراکر گندمی ‌سبوس‌دار استفاده کنید.

گرانولا

فقط یک قاشق مرباخوری از گرانولا به جز حداقل ۴ گرم شکر و ۵ گرم چربی، حاوی ۱۳۰ کالری است. هر وقت هم که ناچار به مصرف آن می‌شوید حتما آن را با ماست بخورید.

میوه خشک

درست است که میوه‌ها‌ی خشک شده منبعی عالی از ویتامین‌ها‌، مواد معدنی و فیبر هستند، اما شما باید آن‌ها‌ را کمتر مصرف کنید زیرا حاوی کالری و قند بسیار بالایی هستند. مثلا فقط یک فنجان آلو شامل بیش از ۴۰۰ کالری و ۴۵ گرم قند است در حالی که یک فنجان آلوی تازه فقط ۷۶ کالری و ۱۶ گرم قند دارد.

رول‌ها‌ی سوشی

ظاهرا رول سوشی تقریبا کامل است - پروتئین به شکل غذا‌های دریایی (مانند ماهی آزاد و ماهی تن) همراه با جلبک دریایی، سبزیجات و مقدار کمی‌برنج. رول‌ها‌ی سوشی مدرن کمی‌ خطرناک هستند، چون به صورت سرخ شده و با مایونز و پنیر سِرو می‌شوند. علاوه بر این، سس سویا حاوی سدیم بیش از حد است و خود برنج سفید هم می‌تواند موجب افزایش قند خون در افراد مبتلا به دیابت شود. هنگام خوردن سوشی، بهتر است از برنج قهوه‌ای، سبزیجات تازه استفاده و سس آن را حذف کنید.

سالاد سزار

کاهو که اساس سالاد سزار است، در ویتامین‌ها‌ و مواد معدنی بسیار غنی است، اما خب لطفا حواس‌تان به سس پرجرب و پنیر پرکالری این سالاد هم باشد که به‌طور کامل می‌تواند ۸۰۰ کالری را وارد بدن‌تان کند. سعی کنید سالاد خود را با تکه‌ها‌ی مرغ کبابی و سرکه بالزامیک میل کنید.

ساندویچ ماهی پرکالری

هنگامی‌ که ماهی را سرخ می‌کنید و همراه سس پرچرب و ورق پنیر آن را بین دو تکه نان سفید قرار می‌دهید، تمام منافعی را که ممکن است برای‌تان داشته باشد، به ضرر تبدیل می‌کنید. ماهی و یا مرغ را بدون سس و فقط با سبزیجات میل کنید!

مارگارین

همه مارگارین‌ها‌ یکی نیستند: بسیاری از آن‌ها‌ حاوی چربی ترانس پن‌هان هستند که می‌تواند برای قلب شما حتی بدتر از چربی‌ها‌ی کره حیوانی باشد.

آب میوه‌ها‌ی قندی

حتی اگر شما آب میوه غیر صنعتی مصرف کنید، فیبر و مواد مغذی موجود در میوه، و به خصوص میوه‌ها‌ی پوست آن را از دست می‌دهید. بهتر است یا فقط روزی نصف لیوان آب میوه بخورید و بقیه نیازتان را به شکل میوه کامل مصرف کنید و یا به کلی آب میوه را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

مافین مغزدار

غالبا مافین‌ها‌ی فروشگاهی و کافی شاپ‌ها‌ به دلیل مقادیر زیاد شکر، سدیم و چربی مضر هستند. جای نگرانی نیست، شما می‌توانید کلوچه خود را با استفاده از آرد جو سبوس‌دار در منزل تهیه کنید.

آب‌‌های ویتامینه

متخصصین تغذیه معتقدند که با استفاده از برنامه‌ها‌ی غذایی مناسب، شما دیگر نیازی به استفاده از موادی مثل آب ویتامینه ندارید. در کنار یک برنامه غذایی کامل، مصرف آب عادی به تنهایی آبرسانی لازم به بدن را انجام خواهد داد.

برگر بوقلمون

بسته به نوع پخت آن، یک برگر می‌تواند به راحتی چربی بیشتری نسبت به یک برش گوشت گاو داشته باشد. مگر خودتان آن را در منزل طبخ و با مقادیر زیاد سبزی میل کنید.

منبع: بهداشت نیوز

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین