دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۱۱۴۹۰۳:۱۱:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
این جدول به نظر درست نیست. در کانادا را که من سراغ دارم یک استادیار حداقل حقوق 80000 دلار کانادا در سال دارد که اگر 25 درصد ان را هم مالیات بدهد خالص ان می شود ماهی 5000 دلار کانادا که می شود 4000 دلار امریکا در ماه. این حداقل حقوق هست و کسی که دانشیار هست یا استاد تمام حداقل سالی بیش از 120000 دلار درامد دارد که با 30 درصد مالیات می شود ماهی 7000 دلار کانادا و 5600 دلار امریکا.
محمدی۲۴۱۳۵۸۱۲:۰۰:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
دوست عزیز، اگر آنها ماهی ۴۰۰۰ دلار حقوق می گیرند، چون واقعا هیات علمی هستند و دانشیار یا استاد تمامی آنها واقعی است و با علم خود به درجه بالای پیشرفت رسیده اند، نه مثل کشور ما که هیات علمی بودن فقط یک عنوان .. است ...را، در ثانی در حال حاضر حقوق هیات علمی در ایران کمتر از اروپا نیست یک استادیار پایه ۲۲ با محرومیت از مطب ماهی ۱۷ میلیون حقوق می گیرد که با دلار الان ۴۶۰۰ تومان می شود ماهی حدود ۳۷۰۰ دلار، در حالی که بجز چند مقاله .........خروجی ندارند،
هیات علمی۲۴۱۷۸۸۱۹:۳۳:۰۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
دوست عزیز کدام استادیار پایه 22 در ایران 17 میلیون حقوق می گیرد. حقوق استاد تمام در دانشگاههای تحت پوشش وزارت علوم با پایه 40 به 14 میلیون نمیرسد که پس از کسورات می شود حدودا 11 میلیون. این رقم مربوط به استادی است که سابقه بیش از 30 سال خدمت دارد. لطفا بدون اطلاعات نظر ندهید.
ناشناس۲۴۱۷۹۲۱۹:۴۴:۵۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
این حرف کاملا اشتباه است. دوست من دانشیار پایه ۲۵ دانشگاه بوده و حقوق او حدود ده میلیون پانصدهزار تومان است. که با احتساب دلار ۴۷۰۰ امروز حدود ۲۳۰۰ دلار می شود. کدام استادیار و یا دانشیار ماهی ۱۷ میلیون حقوق می گیرد. حقوق اساتید دانشگاه در ایران واقعا خجالت آور است.
ناشناس۲۴۱۸۴۴۲۱:۰۱:۰۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
این عدد ۱۷ میلیون از کجا آوردی
ناشناس۲۴۱۵۳۹۱۴:۴۷:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
و اما در ایران، حقوق ماهیان استادیار پایه 1 در حدود 900 دلار در ماه هست. واقعا خجالت آوره!!!
ناشناس۲۴۱۸۴۱۲۰:۵۹:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
البته بنده الان با پایه سه هم ۹۰۰ دلار نمیگیرم. فکر کنم ۱۰۰ دلار زیاد حساب کردید.
ناشناس۲۴۱۱۵۳۰۳:۳۶:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
خب که چی؟!!!!!! حقوق کارگر رو هم ای کاش مینوشتیدددددددد
نجیب۲۴۱۴۰۲۱۲:۴۶:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
عزیز من حقوق کارگرها رو باید درست بکنند نه اینکه حقوق اساتید رو کم بکنند.
کامران۲۴۱۷۸۲۱۹:۱۷:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
خب وقتی منابع بودجه محدود هست و به علت عدم کارایی اساتید دانشگاه برای تولید علم و کمک به صنعت و اصلاح وضع بانکی نتونستیم به اندازه لازم سرانه درامد ملی رو افزایش بدیم یا باید حقوق دیگر اقشار همچنان پایین باشد یا از اونهایی که حقوقشون بالاست کم کنند و به بقیه بدن ولی راه حل اصلی همونه که شما گفتید باید حقوق بقیه رو بالا برد اما لازمه اش افزایش کارایی اساتید دانشگاه هست(در ضمن اکثر نمایندگان مجلس و وزارا هم استاد دانشگاه هستند)
ناشناس۲۴۱۹۸۳۰۰:۱۷:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
بزرگوار بودجه ندارند،
علي۲۴۱۱۵۸۰۶:۰۴:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
این آمارها بعد از کسری مالیات است البته کمی بیشتر از این مقدار است. به عنوان مثال در کشور آلمان حقوق یک استاد دانشگاه با پایه استادیاری ۵۸۰۰ یورو است که با کسر مالیات ۲۵ درصد حدود ۴۳۵۰ یورو میشود.
ناشناس۲۴۱۱۵۹۰۶:۳۴:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
کاش حداقل دستمزد را کنارش می گذاشتید تا معلوم شود 10 برابر نیست!
ناشناس۲۴۱۶۲۵۱۶:۰۲:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
حداقل دستمزد تو ایران 400 تومنه؟
ناشناس۲۴۱۱۶۱۰۶:۳۸:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
در آمریکا حداقل حقوق کارگران ماهیانه نزدیک 1300 دلار یعنی یک سوم متوسط اساتید و در آلمان حداقل حقوق کارگران 1800 دلار یعنی نصف اساتید ولی در ایران متوسط حقوق اساتید 9 برابر حداقل کارگران است ؟؟؟
ناشناس۲۴۱۶۶۸۱۷:۰۰:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
حقوق کاگران پایین است نه اینکه حقوق استاتید بالا است ؟!!!
ناشناس۲۴۲۰۹۶۰۸:۳۷:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
اینجا یک استادیار متوسط می تواند ۴.۵ درآمد داشته باشد، با این حساب که شما می فرمائید. کارگران متوسط حقوق ۵۰۰ تومانی دارند. حتی اگر تعریف کارگر را طبق قانون اداره کار ندانیم و کارگر را مثلا شاگرد مغازه و بدون بیمه فرض کنیم، باز هم ادعای شما نادرست است. حداقل حقوق اکثریت آنها بیش از اینهاست و متوسط حقوق بسیار بیشتر. لطفا کمی فکر کنیم و بعد اعتراض
رضا۲۴۱۱۷۹۰۷:۴۶:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
اساتید بله. اما شما فکر می کنید از خیل عظیم اعضای هیات علمی دانشگاهها چند نفر از دسته اساتید هستند؟؟؟
فاطمه۲۴۱۳۶۵۱۲:۰۹:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
کاملا با ایشان موافق هستم ، استادی که پا به پای دانشجوی خود در کار علمی پیش نمیره و تنها دغدغه اش ساخت و ساز و پروژه های بیرون دانشگاه هست باعث شده که وضعیت علمی ما اینقدر اسفبار باشه
ناشناس۲۴۱۳۷۷۱۲:۱۹:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
این موضوع را در مورد همه شغلها می توان گفت. از خیل عظیم کارگران چند درصد کارگرند؟ از خیل عظیم مهندسان چند نفر مهندسند؟ از خیل عظیم دانشجویان چند درصد دانشجویند؟ از خیل عظیم رانندگان، پزشکان، پرستاران، کارمندان و ... چند درصد فلانند؟
ناظر بی طرف۲۴۱۴۸۳۱۴:۰۶:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
این سیاهی در افت کار آمدی اعضای هیئت علمی نتیجه ی حتمی محرومیت اساتید ایران از در آمد کافی متناسب با منزلت خویش برای فراهم سازی ضروریات زندگی علمی و خانوادگی خود است که بجای هزینه کردن وقت خود در تحقیق و مطالعه برای افزایش علم و کار آفرینی خود و دانشجویان مجبور می شوند با روی آوردن روز مره به تدریس بیش از حد توان اضافه کار کنند و از تحقیق و مطالعه و خلاقیت مطلوب باز بمانند.
ناشناس۲۴۱۷۷۹۱۹:۱۵:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
برای نمونه یکی از اساتید جوان بنده در گروه مکانیک دانشگاه خوارزمی تمام وقت استخدام است و در دانشگاه آزاد یادگار هم مدیر گروه تمام وقت (یعنی احتمال زیاد استخدام چون پست مدیریت داره) است. یعنی همزمان دو حقوق کامل و هیات علمی می گیرد. بغیر از کار در شرکت. کدوم کشور اینطور استخدام می کند و حقوق می دهد؟ یکبار هم صحبت می کرد و می گفت: دانشگاه درس دادن بصرفه نیست!!! یعنی اگه همه کشور رو هم به اینجور آدمها بدهند باز ناراضی هستند.
ناشناس۲۴۱۱۸۰۰۷:۴۷:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
قربون دستت در مورد سایر مشاغل هم حقوق های متوسط رو اعلام کنید تا مشخص بشه کارگر و مهندس بدبخت ایرانی در مقایسه با سایر کشورها به لحاظ درآمدی چه وضعیت فلاکت باری داره
ناشناس۲۴۱۱۸۸۰۸:۱۳:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
برا ایران 500 دلار هم زیادشونه. همشون شدن ب.... یه سری مقاله از اینترنت دانلود میکنن میدن دانشجوهاشون ترجمه کنن. بعدش یه جزوه دارن که حداقل 10 ساله که همون رو سر کلاس دارن درس میدن تازه خودشون هم خوب نمیفهمن اونا رو.
استاد مقیم خارج۲۴۱۶۹۵۱۷:۲۶:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
حقوق من اینجا 150000 دلار در سال است.عدد نشان داده شده حقوق کارمند دانشگاه است.
استاد مقیم ایران۲۴۱۸۲۳۲۰:۲۴:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
خوش به حالت.ما که اینجا ماندیم به همین حقوق هم که اجاره یک اپارتمان 2 خوابه است حسادت می کنند...
ناشناس۲۴۲۰۷۹۰۷:۴۶:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
استاد مقیم خارج این قدر بیکاری که آومدی تو سایتهای ایرانی وقت گذرانی ؟
ناشناس۲۴۱۷۹۸۱۹:۴۹:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
شما دانشجو نیستی
ناشناس۲۴۱۱۹۴۰۸:۱۹:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
با توجه به حضورم در خارج از ایران بنظر میرسه بعضی عددها رو باید 30 درصد زیادتر کرد تا درست بشه
ناشناس۲۴۱۱۹۵۰۸:۲۰:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
این مقایسه درست نیست، مقایسه صرفا میزان حقوق درک درستی برای مقایسه نمی ده. باید شاخص برابری قدرت خرید مقایسه بشه تا معلوم بشه مثلا 1000 دلار در امریکا چه ارزشی داره و باهای میشه چیکار کرد و همون 1000 دلار توی ایران چه ارزشی داره
ناشناس۲۴۱۲۰۴۰۸:۳۲:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
این که گفتی در مدارس ابتدایی هست البته .
ناشناس۲۴۱۲۰۹۰۸:۴۵:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
پس ایران کو؟!!! تازه اساتید حق التدریس که از یه کارگر هم کمتر می گیرند!!! تاسف باید خورد
ناشناس۲۴۱۲۱۰۰۸:۴۶:۱۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
چرا فقط اساتید ؟همه رو مقایسه کنید.
ناشناس۲۴۱۲۱۳۰۸:۴۸:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
حالا چرا شما درآمد خالص رو نوشتید،‌ در ضمن منبع رو ذکر نکردید! یک دلیل برای اینکه ذکر درآمد ناخالص هم مهمه: درآمد ناخالص حقیر 4.5 میلیونه، ولی خالصی دریافت بنده زیر دو میلیونه ...
ناشناس۲۴۱۴۱۲۱۲:۵۷:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
نکنه وام را هم حساب کردی؟؟
ناشناس۲۴۱۷۹۰۱۹:۳۹:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
خیر، حقیر هیئت علمی ام ;)
حسین۲۴۱۲۱۴۰۸:۴۹:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
بهتراست دست مزد سایر اقشارمثل کارگروکارمندومعلم و.......هم مورد مقایسه قرار بگیرد!
ناشناس۲۴۱۲۱۸۰۸:۵۶:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
یعنی اساتید ایران اندازه فنلاند و کانادا حقوق میگیرن. استاد دانشگاه پیام نور داره 9 تومن میگیره. یه مقایسه هم بین پزشکان میکردید تا مشخص شود پزشکان ما 10 برابر اروپایی ها درامد دارن و با مالیات یک صدم آنها.
ناشناس۲۴۱۲۲۲۰۸:۵۸:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
اینطوری آمار دادن قابل تحلیل نیست که بشود برای ایران نتیجه گیری کرد. باید یک معیار مقایسه دیگر وجود داشته باشد مثلا قیمت یک خانه معمولی یا قیمت یک خود رو یا خط فقر یا هزینه ماهانه متوسط زندگی یا حقوق یک پرستار یا پزشک متخصص یا معلم و نظایر اینها. هزینه زندگی در فیلیپین با کانادا خیلی متفاوت است. خدمات رایگان اجتماعی یا بهداشتی زمین تا آسمان در کشور های این جدول متفاوت است. همینطور نرخ بیکاری ، میزان اشتغال و دهها عامل دیگر. یک استاد دانشگاه اگر بخواهد یک خانه بخرد در هر کشور چقدر باید پس انداز داشته باشد. چند سال باید صبر کند. حقوق بازنشستگی اش چه نسبتی با هزینه هایش دارد ومثل اینها
مهدی۲۴۱۲۲۵۰۹:۰۲:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
بنام خدا- لطفا این بحث که در فلان کشور چه حقوقی پرداخت می شود را مطرح نکنید. همه می دانند شرایط زندگی در هر کشوری متفاوت است. کشوری که بیمه خدمات درمانی کامل می دهد با کشوری که بیمه آن در حد آسپرین است قابل قیاس نیست. کیفیت اساتید هم به هکذا!
ناشناس۲۴۱۲۳۰۰۹:۰۹:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
آمریکا بیش از اینه که نوشتید. استاد تمام سالی بیش از 100هزار دلار، دانشیار سالی 70هزار دلار، استادیار سالی 60هزار دلار.
ناشناس۲۴۱۲۳۵۰۹:۱۹:۰۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
فعلا همین ده درصد افزایش را برای اعضای هیئت علمی دانشگاهها زیادی می بینند فراموش کردند اگر رتبه 16 ارتقای علمی دنیا هستیم به مدد همین اعضای هیئت علمی می باشد اگر در منطقه حرف اول را می زنیم همین اعضا هستند که بدون چشم داشت اضافی شب روز کار می کنند اگر محصولی تولید می شود به مدد آموزشهای همین اعضای هیئت علمی می باشد در طول دو هفته گذشته در رابطه با این 10 درصد افزایش، بسیاری از هموطنان از خجالت اعضای هیئت علمی دانشگاهها در آمدند و بسیار متاسفم که بعد از 24 سال درس خوندان میزان سرمایه بنده به عنوان یک هیئت علمی یک چندم سوپری سر کوچه مان نیست. بسیار متاسف هستم که تازه در 32 سالگی شروع به کار کردم و تا سرمایه اندکی جمع کنم سن ازدواجم شد 35 سالگی بسیار پشیمانم از وقتی که برای خانواده ام بود و بدون چشم داشتی برای ارتقای ..... صرف کردم حداقل دلخوشیم دانشجویان خوبی هست که تربیت کردم تاوان بی کفایتی بسیاری از مدیران را من هیئت علمی باید بدهم امیدوارم میزان حقوق سایر کارمندان به اندازه ای افزایش یابد که همه در آرامش زندگی کنند
ناشناس۲۴۱۵۵۰۱۴:۵۲:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
واقعا زیاده چون خروجی صفره
ناشناس۲۴۲۰۸۱۰۷:۵۰:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
اکثر وزرای ما هیئت علمی دانشگاه هستند پس بی کفایتی دولت از بی کفایتی اساتید منشا میگیرد
ناشناس۲۴۱۲۳۶۰۹:۲۰:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
بالاترین در امریکاست که میشود حدود روزی 150 دلار. این پول ویزیت 15 بیمار توسط یک پزشک مثلا متخصص در ایران است در حالیکه گاه فقط در نوبت بعدازظهر تا حدود 50 تا 60 ویزیت درامد دارند. یعنی 4 برابر امریکا.
علی۲۴۱۵۳۴۱۴:۴۰:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
در همان امریکا ویزیت متخصص در حدود ۲۵۰ دلار است
مهرداد۲۴۱۲۳۹۰۹:۲۱:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
این جدولی که گذاشتید متوسط حقوق و دستمزد در کشور های مختلف است نه حقوق اساتید
ناشناس۲۴۱۲۴۱۰۹:۲۳:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
در کشور چین حدود 200 است.
ناشناس۲۴۱۲۴۴۰۹:۲۴:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
با یک حساب سرانگشتی پزشک متخصص در ایران بیش از 36 برابر حقوق متوسط اسلواکی درافتی دارد فقط در ویزیت عصر .
ناشناس۲۴۱۲۴۵۰۹:۲۶:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
والله همین الان هم درآمد استادان ایرانی کم از نمونه های خارجی نداره. راستش را بگیم؛ ملت غرغرویی هستیم. حالا آلمانها واقعا کار میکنند و نتایج کارشان هم کتاب میشه برای کل بشر، استادان ایرانی کجای دنیا ؟ یه مشت مقاله ..... داریم سر هم دادو بیداد میکنند. الان همین استادان رشته اقتصاد را ببینید؛ نظریاتشان گاهی 180 درجه مخالف دیگریه!! این چه علمیه آخه؟
ناشناس۲۴۱۲۴۶۰۹:۲۶:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
اعداد آمریکا و کانادا مطلقا اشتباه است.....
ناشناس۲۴۱۲۴۷۰۹:۲۶:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
مطمئن هستید درست است ؟ استاد در کانادا ۲۵۰۰ دلار می گیرد ؟
ناشناس۲۴۱۳۶۹۱۲:۱۴:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
سلام، حداقل کار ساعتی در کانادا که به دانش آموزان و دانشجویان به ازای کارهای ساعتی خدماتی در رستورانها و ....می دهند 14 دلار است. این حقوق ها مربوط به حداقل دستمزد این گونه است، نه حقوق اساتید. در کانادا و آمریکا حقوق اساتید در بالاترین رده کشوری است. البته حقوق مدیریت هم بالا است.
ناشناس۲۴۱۲۵۳۰۹:۳۲:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
و در برخی از این کشورها بشدت اساتید مورد ارزیابی سالیانهً قرار می گیرند وباید در حوزه کاری خود بروز باشند
سهیل۲۴۱۹۴۳۲۳:۰۱:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
تو بودی تو اون کشورا؟
زاهدی۲۴۱۲۵۷۰۹:۳۳:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
لطف بفرمایید منابع این اطلاعات را ذکر نمایید. تا جایی که بنده اطلاعات دارم در کشور کانادا یک استادیار تازه استخدام در سال 85000 دلار حقوق اش است و دانشجوی دکتری در ماه 2800 دلار حقوق دریافت می کند. در ایران یک استادیار در شرایط فعلی 740 دلار در ماه حقوق می گیرد. پایه های حقوق بین استادیار، دانشیار و استاد متفاوت است. و یک استاد تمام در امریکا ماهی 15000 دلار حقوق دریافت می کند که البته 30 درصد آن را مالیات می دهد. لطف بفرمایید منابع این اطلاعات را ذکر فرمایید.
یک هیئت علمی۲۴۱۲۶۱۰۹:۴۲:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
میشه لطفا بفرمایید منبع این اعداد و ارقام کجاست؟! بنده که فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های کانادا هستم حداقل اونو مطمئنم که یک دهمش رو هم اینجا نیاورده اید!!! لطفا با شناسنامه حرف بزنید!!!!
ناشناس۲۴۱۲۷۰۰۹:۵۷:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
سلام چرا برای ایران رو نزدید؟؟؟؟ اساتید ایرانی حقوق نجومی میگیرند.
ناشناس۲۴۱۲۷۲۱۰:۰۰:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
به نظر می رسد که کشورهای پیشرفته سرمایه گذاری قابل توجهی روی نخبگانشان داشته اند
کارشناس دانشگاه علوم پزشکی ایران۲۴۱۲۷۴۱۰:۰۰:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
شما اگر دلار را 5000 تومن هم حساب کنید و تنها حقوق یک پزشک متخصص معمولی را 10 میلیون در نظر بگیرید می شود 2000 دلار. همین پزشک متخصص معمولی ماهانه 100 میلیون هم کارانه می گیرد که میشود 20 هزار دلار. یعنی چندین برابر یک متخصص باسواد در آمریکا!!! این یعنی ظلم به تمام معنا به سایر اقشار جامعه. باید پزشک سالاری و استاد سالاری را در ایران ...
ناشناس۲۴۱۸۰۲۱۹:۵۳:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
آقا میشه بگی کجا صدمیلیون کارانه میدن ماهم بریم اونجا
علی محبی۲۴۱۲۸۰۱۰:۱۳:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
باسلام، لطفاً ستونهای :1-درآمد ناخالص داخلی 2- درآمد ماهانه خالص معلمین 3- میانگین سطح حقوق و دستمزد (صرف نظر از نوع شغل )و در سطر آخر آمار مربوط به ایران را نیز به جدول خود اضافه فرمائید.
ناشناس۲۴۱۲۹۱۱۰:۲۵:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
.... حقوق استادیار در شروع کار در کانادا ماهانه 6200 دلار است؟! به نظر می اید شما در امدها را حداقل تقسیم بر دو و شاید هم 3 کرده باشید!؟
ناشناس۲۴۱۳۰۲۱۰:۴۶:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
روسیه چی؟
ناشناس۲۴۱۳۰۳۱۰:۴۶:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
این اطلاعات غلط هستند. مرجع شما کجاست؟
ناشناس۲۴۱۳۱۷۱۱:۰۹:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
هزینه ها رو هم باید نوشت. مثلا برای یه بلیط یک ماهه مترو-اتوبوس در برلین شما ماهی ۸۰ یورو باید پرداخت کنید.
ناشناس۲۴۱۳۲۸۱۱:۳۵:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
ایران میشه حدود 1000 دلار.
ناشناس۲۴۱۳۳۱۱۱:۴۱:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
این اعداد هیچ کمکی نمیکند. اولا برای استاد چه پایه ای؟... الان استادانی داریم که بالای 15میلیو.ن حقوق میگیرند در ایران. دوما: حقوق کارگران را هم لازم است مشخص کنند سوما: هزینه های زندگی هم همینطور... با این سه ستون بهتر میتوان مقایسه و تحلیل کرد بین ایران و کشورهای دیگر
ناشناس۲۴۱۳۵۷۱۲:۰۰:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
دوستان زیاد درباره ی هزینه ها پرسیدند، هر دلار در آمریکا، آلمان، فرانسه، کانادا، انگلیس، و بیشتر کشورها ی ثروتمند غرب قدرت خرید یک سوم تا یک چهارم دلار در ایران را دارد یعنی یک دلار در ایران حدود 3 دلار در آمریکا ارزش دارد
ناشناس۲۴۱۳۷۰۱۲:۱۴:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
چرت و پرت است این جدول. در ایتالیا حقوق یک دانشیار ماهانه حدود 5000 یورو است.
ناشناس۲۴۱۳۸۷۱۲:۲۷:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
جامعه ای که حرمت معلم و استاد خود را بدین شکل و ناشیانه زیر سوال ببرد قطعا جایی در آینده دنیا نخواهد داشت
محمد۲۴۱۳۸۸۱۲:۲۷:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
سلام این اعداد را از کجا اوردی خدا خیرت بده!!!!!!!!!!!! تو کشوری مثل فنلاند به پست داک نه تازه استادیار نزدیک 4000 یورو و در آمریکا 4000 دلاز داده میشه
ناشناس۲۴۱۴۰۴۱۲:۵۰:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
لطفا چاپ کنید.اولا این دستمزدا مشخصه درست نیس چون بسته به سابقه ومرتبه علمی اساتید مطمعنا فرق داره.من خودم تحصیلاتم فوق لیسانسه وکارمند دولتم وبخدا استاد دانشگاه نیستم.امادوستان خواهشا یکم انصاف داشته باشید.اینجور قضاوت نکنید.اساتیددانشگاه نخبه های کشورن که جوونیشونو واسه تحصیل گذاشتن وهمه درسنین بالا به این جایگاه رسیدن وکلی ازلحاظ مالی نسبت به بقیه عقب هستند.بعضی دوستان میگن چراماباید بامدرک مشابه درارگان دیگه دولتی حقوق دریافتیمون پایینترباشه.من بهشون میگم شماهیچوقت خودتو بااساتیددانشگاه مقایسه نکن.اونادربهترین دانشگاههای کشور و بارزومه قوی وکلی مقالات خارجی به این جایگاه رسیدن و نخبه های کشورن.اما شما ممکنه دریه دانشگاه ازاد بسیار ضعیف که ماشالا کم هم نیس یه مدرکی گرفته باشی بتظرتون ایناباهم قابل مقایسه است?هرگز.درضمن حقوق اساتید اصلا بالا نیس.خیلیم پایینه.مشکل اینه حقوق بقیه خیلی پایینه.ماباید سعی کنیم ازدولت طلب حقوق بالاترکنیم نه اینکه گیربدیم به این بندگات خدا.درضمن من خودم کارمندشرکت نفتم وتوبدترین شرایط کاری وابوهوایی توبیابونهای خوزستان کارمیکنم وباانواع خطرات جانی و.. مواجهیم و استاددانشگاه نیستم.سوتفاهم نشه
علی۲۴۱۴۱۶۱۳:۰۰:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
اونا استاد هستند و کار میکنند. اینایی که ما دیدیم به ما گفتند بهشون بگیم استاد ولی هیچ نشانی از تحقیق و پژوهش در آنها وجود ندارد. حقوقشون رو خواهشا زیاد نکنید.
عضو هیئت علمی دانشگاه در انگلستان۲۴۱۴۴۶۱۳:۳۳:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
بنده ۵ سالی هست که استاد یکی از دانشگاهای انگلیس هستم. در حال خاضر رتبه من سینیور لکچرر هست (بسیاری از دانشگاها در اینجا ۴ رتبه دارن: لکچرر، سینیور لکچرر، اسیشید پرفسور و پروفسور ). خالص حقوق دریافتی بنده ماهانه ۲۴۰۰ پوند میباشد با توجه به ضعیف شدن پوند چیزی حدود ۳۰۰۰ دلار میشود. اینجا نظارت به اساتید خیلی زیاد هست. ما اینجا باید مقاله و دانشجو دکتری و... داشته باشیم و در برابر انجام اینکارها هیچ دریافتی اضافی نداریم. اما در ایران این کارها باعث اضافه درآمد میشه.
ناشناس۲۴۱۴۸۹۱۴:۱۵:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
سلام واحترام بهتر است این نکته نیز اضافه گردد. در کشور های مختلف از چه سنی حقوق ماهیانه می گیرند. چرا که بسیار گره گشا است. اگر افراد از زمان دانشجویی یا در واقع 18 سالگی حقوق بگیرند و زمان شروع کسب درامد یکسان باشد نباید بعد از کسب مدرک تفاوت حقوق بین افراد ببینیم. اما وقتی دکتر در کشور ما از 30-35 سالگی تازه کسب درامد می کند و تا آن زمان از جیب پرداخت می کرده ، کسب حقوق بالاتر حق اوست. اما اساتید دانشگاههای وزارت علوم در مقایسه با اساتید پزشکی چیزی نمی گیرند. بعلاوه امروز یک سی دی فروش براحتی درامد ماهیانه پنج میلیونی دارد و تازه لازم نیست به شهرهای دور دست برود و جوانی خود را برای علم بگذراند یعنی کسی که کار آزاد دارد هم جوانی کرده و هم دنیا دارد و هم آخرت. من یک استاد دانشگاه هستم به هیچ و جه راضی نیستم فرزندم جوانی اش را بدهد بخاطر ماهی پنج میلیون
ناشناس۲۴۱۷۸۳۱۹:۱۸:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
پس چرا بچه هاتون رو باز دانشگاه میفرستید؟ چرا نمیفرستید در مغازه کار کنند؟
حسن۲۴۱۴۹۶۱۴:۱۹:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
این راحت ترین کار برای توجیه عدم افزایش حقوق اساتید است. توسل به یک سری اعداد ساختگی .. در مورد حقوق هیات علمی کشورهای دیگر. مردم عادی فکر می کنند اساتید در ایران حقوق چند ده میلیونی می گیرند و وقتی این ارقام ساختگی را می بینند در مورد افزایش حقوق اساتید جبهه می گیرند. بنده با 21 سال سابقه و بعد از 24 سال تحصیل با مرتبه دانشباری حقوقم حدود 1000 دلار است.
ناشناس۲۴۱۵۳۶۱۴:۴۳:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
هر کشوری که پیشرفته تر است حقوق اساتید آن هم بیشتر است .
ناشناس۲۴۱۵۴۴۱۴:۴۹:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
باید دید خروجی اعضای هیات علمی چیست؟ در ضمن در اکثر کشورهای توسعه یافته اساتید قراردادهای پژوهشی می بندند و خبری از استخدام نیست. بعلاوه این که باید دید اختلاف حقوق اعضای هیات علمی با عیر هیات علمی چقدر است؟
ناشناس۲۴۱۵۶۳۱۵:۰۴:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
با سلام, لطفا حداقل و حداکثر حقوق راهم در صورت امکان ارائه نمائید تا تحلیل مناسبتری بتوان انجام داد. البته اطلاعات دیگری نظیر میزان مالیات بر حقوق و از طرف دیگری تسهیلات دیگری که احیانا در برخی کشورها به اساتید دانشگاه داده می شود در این تحلیل هم اهمیت دارد. با تشکر
محمد۲۴۱۵۷۲۱۵:۱۱:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
اینجانب عضو هیات علمی دانشگاه آزاد هستم.خواهشا حقوق و مزایای کارکنان نفت،پزشکان،مدیران،قضات و وکلا،کارکنان وزارت نیرو و سازمان انرژی اتمی و اعضای هیات علمی را به حدود بقیه ملت برسانید و از مقایسه حقوق برخی اصناف با معیارهای بین المللی دست بکشید.اینجا ایران است و اقتصاد نفتی و همه هم خواهان سهم نفت در درآمدشان هستند.
ناشناس۲۴۱۷۸۴۱۹:۲۲:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
12 ساعت تدریس در هفته حداقل 5 میلیون و حداکثر هم نداره نمونه اضافه کار، کارانه، گرانت، تشویقی مقاله و .... خروجی؟؟؟ می خواهید کل پول نفت را به شما بدهند کافیه؟
ناشناس۲۴۱۶۴۶۱۶:۳۰:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
شرایط پرداختها در هر سازمانی باید براساس توانایی علمی و عملی باشه و نه بر اساس مدرک داشتن - بنده کارشناس ارشد دارم و در سازمان ما این مدرک قابلیت تطابق را نداشت ولی من این زشته ارشد را برای دلم گرفتم - سازمانی مثل شرکت نفت در مناطق دور افتاده در بسیاری موارد توانایی بالایی دارند و حقوقهای نه چندان بالا ،ولی اونها که در مرکز نشسته اند حقوق بالایی می گیرند و هیچ ثمره ای هم ندارند - در دانشگاه هم همینطور وقتی استادی فقط حفظیات و ترجمه ارائه می کند و نام خود را فرهیخته هم می گذارد و حقوق بالا هم می خواهد در حالیکه دانشجوی او را هم می بینیم که حتی سواد ساده فارسی خوانی و یا حتی یک زبان هم نمی داند-و حتی در رشته خود قادر به ارائه یک مقاله ساده نیستند - بسیاری از ما دوران دانشجویی را بخاطر داریم هر چه بیکارتر و کم کارتر پر مدعاتر - در حالیکه اساتید بازری هستند که علاوه برشایستگی علمی موجب درامد زایی برای دانشگاه و دانشجو هستند و عملا علم می افرینند - و اینها شایسته هزاران هزار برابر پرداخت هستند - بنابراین این روش پرداختها برای همه باید تغییر کند ای کاش این روش پرداخت باعث و سراغاز یک جهش مدیر یتی در کشور می شد .
ناشناس۲۴۱۶۶۳۱۶:۵۵:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
حقوق اعضای هیات علمی زیاد نیست. بلکه این حقوق کارکنان دولت و به ویژه کارکنان دانشگاه هاست که کم است و جوابگوی زندگی نیست. لطفا کارکنان دانشگاه ها را نیز دریابید.
ناشناس۲۴۱۸۵۸۲۱:۲۲:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
من یک استاد دانشگاه هستم با ۴۰ سال سن تازه ۷ سال سابقه دارم بعد ۲۶ سال تحصیل. هم دبیرستانیهای من که رفتند آموزش و پرورش الان ۲۰ سال سابقه دارند‌. شب و روز ندارم، تعطیلات هم ندارم تمام فکرم مشغول دانشجویان و تحقیقات است. فرصتی هم ندارم درآمدی دیگر داشته باشم. حقوق من زیر ۵ میلیون است. به لطف زندگی در شهرستان با وام زیاد توانستم خانه و ماشین بخرم و هنوز بدهکار بانکم...اما دوستانم در کارهای آزاد چندبرابر من سرمایه دارند..‌تازه مشغله های فکری و شغلی من را هم ندارند....یک بقالی چندبرابر من درامد دارد....تنها دلخوشی من تربیت چند دانشجو است تا بتوانند هم برای خود کار کنند هم به کشور خدمت کنند. هرچند که الحمدلله راضی هستم ولی حقوق ما با بسیاری از مشاغل قابل مقایسه نیست....معلم و استاد با فکر دانشجویان و دانش اموزان سرو کار دارد..آدم و متخصص تربیت می کند...می سوزد تا بسازد... بنابراین نباید دغدغه فکری و معیشت داشته باشد...اما یک بقال فقط برای خودش کار می کند.... برخی منصفانه قضاوت نمی کنند...
ناشناس۲۴۱۹۲۱۲۲:۳۵:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
اتفاقا این اعداد و ارقام جدول اغلب نادرست است و حقوق اعضای هیات علمی در دانشگاه های جهان چندین برابر ایران است. مثلا در دانشگاه های اتریش یک استادیار بیش از ۴۰۰۰ هزار دلار حقوق دارد. جامعه ای که چشم بر روی حقوق و امتیازات پزشکان و مدیران و مسوولان بیمه و بانک ها و کارکنان بانک ها و غیره بسته اند و نخبگان خود را که از قشرهای زحمت کش و مولد اند و از متوسطان جامعه اند هدف بی مهری قرار می دهند آینده ای نامبارک و ویران دارند. بروید بررسی کنید در گمرک چه می کنند یک پزشک عمومی در حد فوق لیسانس دو برابر استاد دانشگاه حقوق می گیره یک کارمند ساده بانک وضعش از استادان دانشگاه که دانش شان را مدیون آنها هستند بیشتر دریافتی داره و اوضاعش هم بهتره و بسیاری از کارکنان معمولی دیگر ارگانها ... سوال اینجاست واقعا با بدتر شدن اوضاع زندگی نخبگان دانشگاهی مشکلات جامعه را حل می کنید؟
سهیل۲۴۱۹۴۷۲۳:۰۴:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
کلن ایرانیا در مورد هر چیزی نظر میدن و غر میزنن. همه تو این کامنتها عالم و دانا و بقیه ایرانیا ... هر خبریم بزنین طرف که تنها کشور خارجیش ترکیه بوده در مورد کل دنیا نظر میده. ملت پر حرف ...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین