عذرخواهی رسمی مسئولان برگزاری بازی‌های پیونگ‌چانگ از کاروان ایران/ تلاش IOC برای دلجویی

گروه ورزشی الف،   3961120142 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۱۸ پیونگ‌چانگ از کاروان ایران بابت اتفاقات اخیر عذرخواهی کرد.

عذرخواهی رسمی مسئولان برگزاری بازی‌های پیونگ‌چانگ از کاروان ایران/ تلاش IOC برای دلجویی

پس از اهدا نکردن گوشی‌های سامسونگ به ورزشکاران ایرانی در المپیک زمستانی که اعتراضات زیادی را در پی داشت و کمیته ملی المپیک ایران خواهان عذرخواهی از ورزشکاران ایرانی شد، در نهایت این عذرخواهی انجام شد.

شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در این مورد بیان کرد: دو نامه عذرخواهی برای ایران نوشته شده است. یکی را رییس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی به سرپرست کاروان ایران داده است و در آن عذرخواهی کردند و دلایل خود را توضیح دادند که به دلیل ناهماهنگی این اتفاق افتاده و مسوولیت را بر عهده می‌گیرند. هم‌چنین اعلام کردند که جلسه‌ای را با ورزشکاران ایران خواهند داشت و هدایا را حضوری اهدا می‌کنند.

او ادامه داد: نامه دوم را یکی از مسوولان کمیته کمیته بین‌المللی المپیک برای رییس کمیته ملی المپیک ارسال کرده و به شدت اظهار تاسف و عذرخواهی کرده است. حتی اعلام کرده در صورت فرصت جلسه‌ای را با مسوولان و ورزش ایران داشته باشد و دلجویی کند.

متن نامه IOC به شرح زیر است:
۹ فوریه ۲۰۱۸ – پیونگ چانگ
 
جناب آقای دکتر سید رضا صالحی امیری
رییس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

پیرو نامه پیوست از کمیته برگزاری بازی‌های پیونگ چانگ ۲۰۱۸، به نمایندگی از کمیته بین‌المللی المپیک، مراتب تاسف عمیق خود را در خصوص اتفاق تاسف بار مربوط به توزیع تلفن میان ورزشکاران ایرانی ابراز می‌داریم.
 
همان‌طور که در نامه پیوست، به امضای رییس کمیته برگزاری بازی‌های زمستانی پیونگ چانگ، بیان شده است، این اتفاق در نتیجه نبود ارتباط صحیح بین تیم‌های توزیع کننده تلفن پیش آمده است. کاملا ناراحتی و رنجشی که این اتفاق برای ورزشکاران و هیات شما ایجاد کرده است، را درک می‌کنیم.
  در راستای روح و ارزش‌های المپیک، صمیمانه از همکاری ارزشمند شما برای حل این موضوع تشکر می‌کنیم. در این ارتباط، پیشنهاد می‌کنیم جلسه‌ای را با شما و ورزشکاران‌تان در اولین زمان ممکن ترتیب دهیم زیرا تمایل داریم حمایت خود را از ورزشکاران شما نشان دهیم و این واقعه را پشت سر نهیم.
 
با افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی که دو ساعت دیگر برگزار می شود، قصد داریم نور را بر ورزش بتابانیم و ارزش‌های المپیک را جشن بگیریم.
 
با تشکر فراوان مجدد از بابت همکاری و مساعدت شما در این خصوص،
 
با احترام،
پره میرو
معاون مدیرکل کمیته بین المللی المپیک


 
هم‌چنین متن نامه ستاد برگزاری المپیک زمستانی پیونگ چانگ به این شرح است:
 
۹ فوریه ۲۰۱۸  
 
جناب آقای سید عبدی افتخاری
سرپرست کاروان کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران
 
جناب آقای سید عبدی افتخاری، سرپرست محترم کاروان  کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران
 
بدینوسیله مراتب عذرخواهی صادقانه خود را از طرف کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۱۸ پیونگ چانگ از بابت حادثه تاسف بار در خصوص توزیع تلفن بین ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌دارم. از بابت این وضعیت که  به دلیل نبود ارتباط صحیح بین تیم اجرایی ما به‌وجود آمد، بسیار متاسفیم.
 
هدف ما از بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ ۲۰۱۸ تمرکز آن بر ورزشکاران و بزرگداشت قدرت جنبش المپیک در اتحاد مردم با یکدیگر است. هم‌چون ورزشکاران همه ملت‌ها، ورزشکاران ایرانی نیز باید این نسخه خاص تلفن‌های پیونگ چانگ ۲۰۱۸ را داشته باشند و دریافت کنند، به‌ویژه به این خاطر که اطلاعات ضروری بر روی این دستگاه ها وجود دارد که از شرکت ورزشکاران شما در این بازی‌ها حمایت می‌کند.
 
ما درک می کنیم که این واقعه برای شما و ورزشکاران شما دغدغه غیرضروری ایجاد نمود. بسیار از حمایت شما و برخورد مثبت شما در حل این موضوع در بهترین شکل ممکن، سپاسگزاری می نماییم. بنابراین با احترام پیشنهاد می نماییم که جلسه ای با ورزشکاران شما و نمایندگان کمیته بین المللی المپیک داشته باشیم تا ورزشکارانتان تلفن ها را دریافت نمایند.
 
با همکاری ارزشمند شما، امیدواریم این واقعه را پشت سر قرار دهیم و تمرکز را بر بزرگداشت ورزش ها و ورزشکاران  شما در مراسم افتتاحیه امشب قرار دهیم.
 
با تشکر از حمایت و همکاری بی نظیر شما و با آرزوی تجربه ای فوق العاده المپیک در اینجا و در پیونگ چانگ،
 
با احترام
لی، هی بوم
رییس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۰۸۱۶۱۴:۳۸:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
دروغ دولتی ها
ناشناس۲۴۱۰۲۰۲۰:۵۹:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
چه ربطی داره به دولتی ها!!!؟؟؟
ناشناس۲۴۱۰۵۵۲۲:۰۴:۵۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
لابد خیلی دلت می خواست کره معذرت خواهی نکنه تا علیه دولت شعار بدی !! نه جانم دولت این طور مواقع کارشو خوب بلده !
ناشناس۲۴۰۸۲۰۱۴:۴۷:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
باید استعفا بده
ناشناس۲۴۰۸۲۱۱۴:۴۸:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
تحقیر بزرگتر این خواهد بود که هدیه در جلسه ای تحویل گرفته بشه و اینطور برای اونها افتخار و برای ما ذلت به همراه داشته باشه
ناشناس۲۴۰۸۲۲۱۴:۴۸:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
خب پس مقصر سامسونگ نبوده معمولا شرکتهای با این قدرت اقتصادی کمتر وارد بازیهای سیاسی میشوند
ناشناس۲۴۰۸۸۳۱۷:۱۳:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
از همون اول هم معلوم بود مقصر سامسونگ نیست اما با تهدید ایران به تحریم سامسونگ مقامات دولتی والمپیک زمستانی به خود اومدن .
ناشناس۲۴۰۹۱۷۱۸:۰۳:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
ساده لوحی است اگر سیاست را از اقتصاد جدا بدانیم منتها در برملا کردن مقاصد سیاسی بسیار کارکشته عمل می کنند در کشورهای موفق اقتصاد با سیاست و سایر نهادها کاملا هماهنگ عمل می کنند ولی در ابرازش مسولین مربوطه عکس العمل نشان می دهند یا نمیدهند مطمئنم یا دو تابعیتی ندارند و اگر هم داشته باشنددر جهت منافع کشور اولشان کار می کنند نه مثل وطن فروشان در کشور ما که در نهایت آزادی و بدون هیچ مشکلی جاسوسی می کنند... و...
ناشناس۲۴۰۹۲۱۱۸:۱۳:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
به نظرم نظرتون درست نباشه. جای تعجبه که چرا سامسونگ با این پیشینه فروش محصولات در ایران همچین اقدامی کرده. سامسونگ خواسته یا ناخواسته توهین کرده و چون این شرکت های قدرتمند اقتصادی هم، تو تحریم ها چه مقطعی ، چه دائم مشارکت داشته اند و دنباله روی تحریم کننده ها بودن بی تقصیر نیستن و همیشه تو بازیهای سیاسی خواسته یا ناخواسته وارد شدند. فارغ از روح پاک ورزش و اتحاد ملت ها در المپیک های ورزشی مطمئنا اگه عذر خواهی رسمی نمیکردند از طریق قانون و اصل مهم جدایی ورزش از سیاست و عدم دخالت در ورزش امکان شکایت و حتی محرومیت و جرایم و عواقب سنگین تر قابل تصور بود. بحث ورزشیه میگم. نمونش تکنولوژی چشم عقاب ویدیو چک در والیبال که سالهاست به دلیل تحریم وارد ایران نمیشه.
ناشناس۲۴۱۲۴۰۰۹:۲۲:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
معمولا شرکتهای .. قدرت اقتصادی بازیهای سیاسی بازیهای اقتصادی قدرت سیاسی
ناشناس۲۴۰۸۲۸۱۴:۵۵:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
باسلام و احترام و عرض جسارت یه کم یاد بگیریم
محمد۲۴۰۸۳۲۱۵:۰۹:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
به جواد جون بگید دیگه دنبال گوشی دیگه نباشه
ناشناس۲۴۰۸۳۳۱۵:۰۹:۵۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
خب، به خیر گذشت! الان نمایندگی های سامسونگ در ایران و رانت خواران عزیز در عرصه واردات محصولات کره ای نفس راحتی کشیدند. فکر کنم شاید الان حاضر باشند که یک گوسفندی، مرغی، چیزی ... قربانی کنند.
ناشناس۲۴۰۸۴۵۱۵:۳۴:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
هاااا این شد یه چیزی بله بایدم عذر خواهی میکردن
ناشناس۲۴۰۸۶۲۱۶:۰۷:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
در جواب هیاهوهای بی مورد شریعتمداری دیدی اقا عزت ایرانی را درک کردی دیدی اسکتبار جهانی و کارتر های اقتصادی را به زانو در اوردیم و نهادهای وابسته به انها را مجبور به عذر خواهی کردیم . این از اقتدار بی اندازه برجام و بالاخص دستگاه دیپلماسی ما در جهان است . امروز برجام قدرت های استکباری و نهادهای وابسته به ان را به زانو دراورده . همان گونه که میدانید رییس ioc یک المانی به نام باخ است که کشورش سابقه بسیار زیادی در ایران ستیزی و ایران هراسی دارد . کشور او بود که صدام جنایتکار را به سلاح های شیمیایی مجهز کرد ولی امروز در جلوی ایران و ایرانی سر تعظیم فرود اورده و قلبا و کتبا اظهار پشیمانی و حلالیت کرده است . اینها همه از افتخارات برجام است . الف اگر ادعا داری که رسانه بدون غرض هستی این را درج کن ولی در این ۵ سال دولت یازدهم و دوازدهم دیدیم چقدر بی انصاف هستی .
ثابتی۲۴۰۸۷۸۱۷:۰۳:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
اگر دقت کنید ، متوجه میشوید که در نامه اول بعنوان اقای صالحی امیری ، صرفا اظهار تاسف شده ولی عذرخواهی در کار نبوده... !!!!!!ضمن اینکه برابر اخبار واصله، قرار شده گوشیهای اهدایی مشروط به بازیکنان ایران و کره شمالی داده شود.. که در پایان مسابقات باید گوشیها مثلا اهدایی، برگردانده شود..!!!! اینهم از عزت ما....!!!
ناشناس۲۴۱۰۵۹۲۲:۰۸:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
خودشون اینو به شما گفتن ؟ چون این خبر رو فقط جنابعالی می گید !!!
ناشناس۲۴۰۹۰۷۱۷:۴۶:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
این برخورد درست مسئولان مربوطه و تصمیم گیری یکسان جالب بود و امیدوارم تو هر زمینه ای اینجوری برخورد و تصمیم گیری بشه. روح ورزش فارغ از هیاهوهای دنیای سیاست و سیاست بازیست.
ناشناس۲۴۰۹۷۶۱۹:۵۴:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
ورزش هیچ جای دنیا فارغ از سیاست نیست...همه این حرفها کشکه...
ناشناس۲۴۱۰۶۸۲۲:۱۴:۵۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
کشک که نه ولی حرف شما مثه این میمونه که مثلا بگیم قانونی برای مجازات وجود داره و رعایت نمیشه. این هم یه قانونه. بله صد در صد ولی عدم دخالت دولت در ورزش یه اصله و اگه ثابت بشه دخالت صورت گرفته حتما واکنش در پی خواهد داشت. نمونش فدراسیون ها و کمیته های المپیکی که تعلیق شدن یا براشون محرومیت در پی داشته. مثل فدراسیون فوتبال کویت. کمیته ملی ورزشهای المپیکی روسیه. فدراسیون کشتی و شنای امریکا. یا همین محرومیت وزنه بردارها و فدراسیونهای تابعه نه بخاطر فقط دوپینگ...
ناشناس۲۴۱۰۷۳۲۲:۱۹:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
کمی مستند و با مطالعه حرف بزنیم بد نیست. مشخصه با این نوع جواب دادن شدیدا به تمام مسائل آگاهید و همه فن حریف.
سینا۲۴۰۹۴۳۱۸:۵۲:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
در تمامی مفاد این نامه تحت هیچ عبارتی نیامده است که گوشی ها از ورزشکاران ایران پس گرفته نمیشود! فقط یه اظهار تاسف معمولی و تاباندن نور به منشور المپیک و و و نکته: گوشیها را پس میگیرند, شک نکنید.
ناشناس۲۴۰۹۵۲۱۹:۰۰:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
خدا رحم کرد به گوشی آقای ظریف.
ناشناس۲۴۰۹۵۹۱۹:۱۸:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
به نظر من خوب است که ورزشکاران حتی بصورت سمبلیک هدایارا به مراکز خیریه ببخشند که ثابت شود گوشی موبایل هیج ارزش و موضوعیت نداشته و مسئله توهین به کشور است
ناشناس۲۴۰۹۷۳۱۹:۵۱:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
اگر ذره ای شخصیت و غرور داشته باشید گوشی های سامسونگ را نمیگیرید مثل کره شمالی که لا اقل به خودشان احترام گذاشتند
ناشناس۲۴۱۰۶۷۲۲:۱۲:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
دیگه بی مزش نکنید !!! این گوشیا راهنمای ورزشکاران در مسیر مسابقات است ! حالا که با عذر خواهی اومدن واظهار پشیمانی می کنن همین یعنی پیروزی ما .
ناشناس۲۴۱۲۳۲۰۹:۱۱:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
بازیکنهای کره شمالی تبلت و گوشی به دردشون نمیخوره. چون در کره شمالی تلویزیون و کامپیوتر و رادیو و کتاب و همه چیز دارای محدودیت های شدید است تا مردم نتوانند با بیرون از کشور ارتباطی داشته باشند.
ناشناس۲۴۱۰۲۴۲۱:۲۱:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
بازار ایر ان را در اختیار چه کشور هایی گذاشته ایم ؟؟؟؟ المپیک نماد صلح دوستی نیز به بی احترامی منجر شده است .
ناشناس۲۴۱۰۸۱۲۲:۳۲:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
بهتره ایران کره جنوبی رو تحریم کند.
محسن۲۴۱۱۴۴۰۲:۱۴:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
حماسه موبایل! یعنی سطحمون به اینجا رسیده که سر موبایل اینطوری کولی بازی در بیاریم؟ صبح تا شب داره به مردم توهین میشه ...
مهدی۲۴۱۲۳۳۰۹:۱۱:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
بنام خدا- تحریم سامسونگ، تحریم بازی ها. هدف المپیک ارتقای روح دوستی بوده و هست. اگر من جای اعضای کاروان ایران بودم حتی موبایلهای سامسونگ شخصی را جلوی چشم خبرنگاران به سطل زباله می انداختم. توهین با نامه عذر خواهی قابل جبران نیست. خبر این کار سامسونگ و کمیته برگزاری را نمی توان با نامه عذر خواهی از رسانه های بین المللی پاک کرد و این اقدام برای همیشه در تاریخ المپیک ضبط شده است. اقدام منطقی و عاقلانه تحریم واردات سامسونگ و دور ریختن موبایل سامسونگ در جلوی چشم خبرنگاران است.
ناشناس۲۴۱۲۵۴۰۹:۳۲:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
ریشه اصلی این کارها نژاد پرستی و تبعیض است که در فرهنگ غرب است و به کره جنوبی هم سرایت کرده است...
ناشناس۲۴۱۲۹۴۱۰:۲۹:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
سلام، این بدترین کاری است که ممکن است با اعتبار یک کشور بکنند. ابتدا نام را لکه دار می کنند و بعد به ظاهر عذرخواهی. خودشان می دانند که آبروی رفته با عذرخواهی بر نمی گردد. از اول هم نتیجه سناریوی خود را می دانستند ولی....
ناشناس۲۴۱۹۱۹۲۲:۳۳:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
عذرخواهی فایده نداره‌.باید محصولات کره ای و در راس اون سامسونگ رو تحریم کنیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین