حجت‌الاسلام صدیقی: مسئولین بین مردم و با مردم زندگی کنند/ نگویید ضامن بهشت رفتن مردم نیستیم

گروه سیاسی الف،   3961120137 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نظام اسلامی مسئول برطرف کردن موانع سیر بشر به سوی حق‌تعالی است گفت: هر گناهی در جامعه انجام می‌شود مسئولین باید پاسخگوی آن در روز قیامت باشند.

آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه با تاکید بر انتخاب مسیر حق در زندگی،  گفت:‌ لقمه حرام مانع استجابت دنیا می‌شود،  نظام اسلامی مسئولیت دارد که موانع سیر بشر به سوی حق تعالی را و نیل بشر به بهشت لقاء و فردوس اعلی را برطرف کند. مسرعات قرآن است، کسی نگوید ما مسئول ضامن بهشت رفتن کسی نیستم اگر کسی امانت دار مردم بود امانت دین مردم مهم‌ترین امانتی است که بر دوش مسئولین است و هرگناهی در جامعه واقع می‌شود مسئولیت پاسخگویی این گناهان در روز قیامت خواهند بود.  حرام خوری چیزی نیست که آدم بخواهد به آن بی تفاوت باشد. حرام‌لقمگی خیلی خطرناک است،  در اخلاق انسان اثر می‌گذارد،  آدم‌های حرام‌خور بی‌عاطفه می‌شوند.

وی افزود: مسئولین فرهنگی و تریبون‌داران ما باید به پا خیزند و هشدار بدهند؛  اگر بنا داریم جامعه سالم و حلال‌خور باشد باید همه مجاری نظام اداری ما قضایی و تقنینی ما از مجرای جلاله به مسئولیت رسیده باشند.اگر کسی با پول حرام در منصبی قرار گرفته توقع نداریم او مروج حلال‌خوری باشد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام در خطبه دوم نماز جمعه استقلال را مهمترین نعمت نظام اسلامی دانست و گفت: نعمت دیگر داشتن حکومت صالح است، حاکم صالح است، «الْیَوْمَ اَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ» رهبری که الگو و دلبر باشد، رهبری که وجود او عینیت قانون باشد و اگر جامعه‌ای چنین رهبری داشته باشد دشمن دست از او بر نمی‌دارد و سعی می‌کند استقلال او را بگیرد. اما اگر پرچم به دست اهلش برسد مملکت تضمین بقا دارد.

وی وحدت صفوف را نعمت دیگر خدا به جامعه اسلامی برشمرد و افزود: اینها نعمت‌های الهی است و انقلاب اسلامی ما هزاران نعمت و برکت و هزاران نور با نفس رهبری و با جوشش نور از خون شهیدان‌مان به این مملکت نصیب کرده است.

امام جمه موقت تهران با یادآوری شرایط کشور قبل از انقلاب ادامه داد: این ایران کمتر از 35 میلیون جمعیت داشت و در روز 6 میلیون بشکه نفت بدون انکه جنگ و شورش داخلی باشد صادر می‌کرد؛ اما چون مدیریت، مدیریت فاسدی بود ببینید همین تهران و جنوب شهرش چه وضعی داشت. ما ارتش داشتیم اما با وجود ارتش بحرین که یکی از استان‌های کشور ما بود بدون مصرف یک گلوله توسط انگلیس از بدن ایران جدا کردند. شاه مگر جرا ت داشت بگوید چرا؟ از نظر معیشت هم مردم در شرایط بسیار سختی قرار داشتند. من همه جای کشور را دیده بودم مردم در شرایط سختی زندگی می‌کردند.

صدیقی با اشاره به سالروز 19 بهمن روز بیعت نیروی هوایی با امام خمینی (ره)گفت: دیدید رهبری از پیشرفت‌های فنی و نظامی در نیروی هوایی چه گفتند. در حکومت ولایی رهبری و امامت جان مردم است و مردم جدایی از رهبری جامعه ندارند. دو جریان فراگیر مسلط آن روز از یک طرف لیبرال دموکراسی غرب بود، دیگری هم سوسیالیتسی شرق بود، انقلاب اسلامی محکومیت لیبرال دموکراسی و ابطال سهر دو جریان فاسد بر جهان بود، بزرگترین دستاورد انقلاب ما و بزرگترین پیروزی ما در این انقلاب پیروزی جریان فکری است که مدل جدید حکومتی که حکومت شخص نیست و حکومت خدا است را پذیرفتیم.

وی استقلال، قدرت نیروهای مسلح،‌ تولد سپاه پاسداران را از برکات پیروزی جریان فکری انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: نبینید عده‌ای را که توجه نمی‌کنند، حضرت آقا فرموند باید مردم را بشناسیم،‌ مردم همین‌هایی هستند که 22 بهمن را خلق کردند. مردم همان‌هایی هستند که وقتی فتنه کور 88 پیش آمد و تمام قدرت‌های طاغوتی از فتنه حمایت کردند همین مردم بودند که به خیابان آمدند و بساط فتنه را برچیدند. مردم همان مردمی هستند که در آشوب‌های اخیر نشان دادند مشکلات را ناشی از غفلت و سوءمدیریت می‌دانند و نظامشان را دوست دارند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تصریح کرد: 22 بهمن تثبیت غدیر و به رخ کشیدن بقای انقلاب است، انقلاب شخصی نیست انقلاب یک جریان است. خدایی که امام را می‌برد در گنجینه خود کسی را دارد که به اعتقاد مردم عزیز خامنه‌ای خمینی دیگر است.

صدیقی در ادامه توجه به پیروزی‌ها را مورد توجه قرار داد افزود: «ما می‌توانیم» را باید در همه ابعاد زندگی سرایت دهیم. پیروزی‌های اخیری که انقلاب ما در برابر قدرت‌های ظالم و دروغگوی آمریکا داشته است را مشاهده می‌کنید، در همین مدت اخیر ما مرتب پیروز شدیم و آمریکا مرتب ازما سیلی خورده و ضربه دیده است، توطئه مشترک آمریکا و عربستان سعودی، مسئله شمال عراق، مسئله مقاومت در سوریه که تمامی مقدمات علمی به نفع آمریکا بود و آنها با پول عربستان فکر می‌کردند با خلق داعش و تحریک بعضی از قدرت‌طلب‌ها در شمال عراق و تضعیف مقاومت در سوریه ما را می‌توانند منزوی کنند، اما عربستان در جنگ نیابتی چیزی گیرش نیامد و لبنان یکپارچه قوی در برابر عربستان باقی ماند و در همه این عرصه‌ها و حتی آشوب های داخلی آمریکایی‌ها تیرشان به سنگ خورد و همه اینها در گرو اتحاد جان‌ها با نور رهبری است و هر جا این اطاعت و ولایت بوده است موفق بوده‌ایم، اگر مسئولین از مردم یاد بگیرند و بدون هیچ تردیدی دستور اقتصاد مقاومتی و رسیدگی به فقرا را عملی کنند خدا می‌داند این مملکت به همین زودی مشکلات اقتصادی را پشت سر می‌گذارد و در قله‌های پیروزی پرچم خود را نصب خواهند کرد.

وی در ادامه خطاب به مسئولین کشور توصیه کرد: طبقات ضعیف جامعه را باید مورد توجه قرار داد، مسئولین خود را برتر از اینها نبینند، بیایید در بین مردم مردمی باشید، خصوصا ایثارگران ما جانبازان عزیز ما که خدا می‌داند من چقدر از اینها خجالت می‌کشم، انها را فراموش نکنید. به اینها باید سر زد و چراکه ولی نعمتان ما هستند.

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر خدمت رسانی به مناطق محرم گفت: در همین تهران‌سر مناطقی است که گاز ندارند، روستای اطراف دماوند که چشمه آب سردی است گاز ندارند، توقع ما از مسئولین این است که جلوتر از ما بروند و مشکلات مردم را دریابند و دین شهدا و مردم را ادا کنند و ما هم موفقیت آنان را در اطاعت از ولایت از پرودگار عزیز مسئلت داریم.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین