ترفند عربستان برای جذب مسلمانان شبه قاره

گروه جهان الف،   3961120106

عربستان سعودی در تلاش برای یافتن جاپایی محکم برای خود در کشوری که نزدیک به 200 میلیون مسلمان دارد، سهمیه حجاج هند را افزایش داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های هند، در جریان ملاقات 'سوشما سواراج' وزیر امور خارجه هند از عربستان سعودی که با دیدارهای متعددی از پادشاه عربستان گرفته تا وزیر خارجه سعودی ها همراه بود مسائل مختلفی مورد بحث دو کشور قرار گرفت که افزایش سهمیه حجاج هندی یکی از مباحث یادشده بود.

عربستان سعودی ماه گذشته سهمیه حجاج هندی را به میزان 5 هزار نفر افزایش داد. اکنون 175 هزار شهروند هندی می توانند برای انجام حج به عربستان سعودی سفر کنند. سال گذشته نیز ریاض سهمیه هند را 35 هزار نفر افزایش داده بود.

سواراج برای تقدیر از مقام های سعودی به خاطر این تصمیم، مسلمانان هند را 'برادران و خواهران' خود خواند که هر سال به عربستان سفر می کنند اما به سیاست های جدید دولت دهلی نو جهت محدودکردن سفر حجاج هندی از طریق لغو یارانه پرداختی به زائران حج از سال 2018 و ایجاد محدودیت در انجام پروازهای حج اشاره ای نکرد.

لازم به ذکر است که این تنها دستاورد سواراج در جریان دیدار سه روزه خود از عربستان نبود چرا که وی موفق شد سران عربستان را که اخیرا درحال انجام اصلاحات مداوم در سیاست ها و دکترین های این کشور هستند متقاعد کند که به هند اجازه دهند از حریم هوایی سعودی برای عبور پروازهای هواپیمایی هند به سوی سرزمین های اشغالی استفاده کند. در همین راستا، عربستان سعودی روز چهارشنبه با استفاده شرکت دولتی 'ایر ایندیا' از حریم هوایی این کشور در پروازهای میان دهلی نو و تل آویو موافقت کرد.

به گفته یک سخنگوی شرکت ایر ایندیا، هند به دنبال آغاز سه پرواز در طول هفته از دهلی نو به سوی تل آویو است.  بسیاری از کشورهای عرب رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسند بنابراین با استفاده از حریم هوایی خود جهت پرواز شرکت ها به سوی سرزمین های اشغالی مخالفت می کنند.

موافقت عربستان سعودی با استفاده از حریم هوایی این کشور جهت پرواز به سوی تل آویو سبب خواهد شد تا شرکت ایر ایندیا از مسیر کوتاه تری استفاده کند که سبب صرفه جویی برای شرکت هواپیمایی هند و افزایش استقبال از این پروازها خواهد شد. شرکت های هوایی رژیم صهیونیستی برای عدم عبور از آسمان کشورهایی چون عربستان سعودی، ایران، افغانستان، امارات و پاکستان از روی دریای سرخ و خلیج عدن عبور کرده و سپس وارد هند می شوند.

وزارت جهانگردی رژیم صهیونیستی به شرکت ایر ایندیا 750 هزا یورو جهت انجام پرواز میان دهلی نو و تل آویو اختصاص داده است.

این مسیر مدت پرواز دهلی نو به تل آویو را به دو ساعت و نیم کاهش خواهد داد. هم اکنون پرواز های رژیم صهیونیستی از تل آویو به بمبئی هفت ساعت طول می کشد. جمعیتی از یهودیان که قرن هاست در این بندر زندگی می کنند درحال حاضر نقش فعالی در نزدیکی روابط تجاری و سیاسی هند با رژیم صهیونیستی بازی می کنند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان دیدار خود از هند در ماه ژانویه، با همراهی نارندرا مودی نخست وزیر هند در برنامه های ویژه ای در این شهر شرکت کرد. هند به دنبال توسعه همکاری های همه جانبه با رژیم صهیونیستی با هدف تقویت توان نظامی و دفاعی خود می باشد.

روابط هند و عربستان سعودی پس از سفر مان موهان سینگ نخست وزیر پیشین هند به ریاض در سال 2010 گسترش یافت. عربستان چهارمین شریک تجاری هند محسوب می شود و ارزش تجارت دو کشور در سال گذشته 25 میلیارد دلار محاسبه شده است.

عربستان سعودی همچنین دومین صادرکننده نفت به هند محسوب می شود و 20 درصد از کل واردات نفت این کشور را در سال به خود اختصاص داده است.

این کشور به خصوص برای هند مهم است چون حدود 3.2 میلیون شهروند هندی در این کشور زندگی می کنند و در بخش های مختلفی از جمله پزشکی، مهندسی، ساخت و ساز و غیر مشغول به کار هستند.

عربستان سعودی نیز بدنبال جذب مسلمانان هند به سوی خود است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین