مطهری: مردم ایران امروز احساس خود کم بینی ندارند / موانع تحکیم همبستگی رفع شود

گروه سیاسی الف،   3961119185

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: مردم ایران امروز ، احساس خود کم بینی ندارند و در عین حال، لازم است وحدت و انسجام داخلی تقویت شده و موانع تحکیم همبستگی ها رفع شود.

به گزارش ایرنا علی مطهری پنجشنبه شب در همایش یاد انقلاب در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت، جامعه اسلامی را جامعه ای بدون تبعیض نه بدون تفاوت خواند و افزود: عدالت اسلامی توام با معنویت و اخلاق است نه آنچه که در جامعه کمونیستی وجود دارد.
وی با بیان اینکه اسلام می خواهد مردم با دست خودشان این فاصله ها را کم کنند، ادامه داد: باید به آزادی بیان، آزادی تفکر و آزادی به مفهوم اسلامی اهمیت دهیم و هر وقت آزادی بیان وجود داشته و منتقدان حرف هایشان را زده اند، به نفع اسلام بوده چون علما مجبور بودند پاسخ دهند و کتاب های خوبی در این مسیر به رشته تحریر درآمده است.
مطهری با تاکید بر اینکه در نگاه اسلامی، آزادی های فردی تفاوت هایی با آزادی در غرب دارد، گفت: مردم خودشان راه را انتخاب می کنند ضمن آنکه در اسلام، مصلحت فرد، مصلحت جامعه و مصلحت نسل های آینده مدنظر است حال اینکه این آزادی، در غرب به گونه دیگری تعریف شده است.
وی استقلال مکتبی، استقلال سیاسی و استقلال فرهنگی را زمینه ساز تداوم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب فراز و نشیب های بسیاری داشته و نمی توانیم بگوییم به طور کامل موفق بوده ایم بلکه نقایص، ناشی از ضعف مدیریت ها بوده است.
وی بر لزوم بررسی بی انضباطی های مالی و اختلاس ها تاکید و اضافه کرد: در دوره اصلاحات از آزادی بیان قابل قبولی برخوردار بودیم و از مسئولان، انتقاد می شد و در دولت های یازدهم و دوازدهم نیز آزادی بیان در حد قابل قبولی وجود دارد البته لازم است برخی موانع رفع شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه ایران تنها کشور مستقل سیاسی در دنیاست و خودمان برای کشورمان تصمیم می گیریم، افزود: از نظر استقلال فرهنگی و عدم خودباختگی فرهنگی، به طور نسبی موفق بوده ایم و امروز مردم ما احساس خود کم بینی نسبت به کشورهای دیگر ندارند.
وی با اشاره به بوجودآمدن پیشرفت هایی چشمگیر در حوزه ارتباطات بیان کرد: امروز جایگاه ایران در دنیا قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و در هر طرحی در خاورمیانه و دنیا، روی ایران حساب می کنند و شناختی از اسلام در دنیا مطرح شده که اینها ، نشانه پیروزی انقلاب اسلامی است.
مطهری با تاکید بر ضرورت مراقبت از نفوذ اندیشه های بیگانه گفت: تجددگرایی افراطی، یک آفت است و باید نسبت به رخنه فرصت طلبان، مراقبت بود چراکه انقلاب اسلامی، فرزندان خود را نمی بلعد بلکه فتنه فرصت طلبان و رخنه در انقلاب، آفت آن است که باید مواظب باشیم.
وی با یادآوری ناتمام ماندن نهضت مشروطیت و جداشدن روحانیون از آن جنبش گفت: نباید در تریبون ها ناامیدی و القای یاس در جامعه، مطرح شود.
مطهری ادامه داد: پیشتر، کارها برای خدا انجام می شد ولی اکنون، این روحیه کم رنگ شده و لازم است مراقب رخنه فرصت طلبان باشیم؛ عده ای معلوم نیست دارای چه ریشه ای هستند ولی اکنون خود را صاحب نظر و میدان دار انقلاب می دانند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت یارانه های نقدی گفت: این یارانه، متعلق به موارد و اشخاص خاص است؛ چه ضرورتی دارد همه یارانه بگیرند حال آنکه می دانیم مصلحت کشور آن است که این یارانه ها، صرف موارد دیگر جامعه شود.
وی اضافه کرد: مردم و حکومت، وظایف و حقوقی متقابل دارند و لازم است مردم هم به وظایفی که دارند، آشنا شده و به آنها عمل کنند.
وی با تاکید بر لزوم مراقبت از نفوذ دشمن از طریق فضای مجازی گفت: باید وحدت و انسجام در جامعه تقویت شده و موانع تحکیم همبستگی رفع شود.
همایش یاد انقلاب به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از سوی مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی و شورای حامیان تدبیر و امید استان گیلان در رشت برگزار شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین