لاریجانی:برجسته کردن اختلافات هنر نیست /عده‌ای به دریوزگی افتاده‌اند /دو اشتباه آمریکا در قبال ایران

گروه سیاسی الف،   3961119159

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر دشمن می‌گوید ایران نباید موشک بسازد به این دلیل است که می‌خواهد امنیت ما را از بین ببرد، گفت: آنها باید بدانند فناوری موشکی بومی است و از دست ملت ایران خارج نمی‌شود.

لاریجانی:برجسته کردن اختلافات هنر نیست /عده‌ای به دریوزگی افتاده‌اند /دو اشتباه آمریکا در قبال ایران

به گزارش تسنبم، علی لاریجانی دقایقی پیش در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم جبهه مقاومت به میزبانی شهرستان لنجان با اشاره به اهمیت اجر شهادت در راه خدا اظهار داشت: اجر مجاهدت و اجر مهاجرت، اجری است که شهدای مدافع حرم، هر دو را با یکدیگر می‌برند و در راه اسلام، مجاهدت می‌کنند؛ اجر این شهدا، بسیار بالاست.

وی با اشاره به ناتوانی دشمنان در درک این موضوع اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی معادلات پدیده انقلاب و ظرفیتی که امام(ره) برای ملت ایران و ملت‌های مستضعف دید، را درک نمی‌کنند و از درک این حقیقت ناتوان هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این دشمنان گاهی کسانی که این حقیقت را به درستی درک کرده‌اند را به بهانه‌های مختلف متهم می‌کنند اما امام خمینی این مفهموم را در بین ملت ایران و منطقه زنده کرد و در منطقه تحولی عظیم به وجود آورد.

وی با بیان اینکه مهمترین حقیقت برای انسان دین است، گفت: خداوند فرموده اگر در مقابل تجاوز نایستید دین از بین می‌رود، بنابراین مدافعان حرم پای این موضوع ایستاده‌اند، دشمن تصور نکند اگر در سوریه مسئله‌ جدیدی را ایجاد می‌کند می‌تواند زورگویی دیگری را به پا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با تجاوز داعش و همراهانش ظلم مضاعف در کشورهای اسلامی رخ داد، آنها سیمایی غلط در ذهن جهانیان ایجاد کردند، داعش مردم کشوری را آواره، ظلم و تجاوز کرد، اما براساس آیات قرآن اگر کسانی برابر این تعدی بایستند بساط دشمنان علیه دین جمع می‌شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران برای جمع کردن بساط داعش هم‌سرنوشتی خود را با سایر مسلمانان نشان داد، تصریح کرد: قیام مردم ایران در انقلاب اسلامی نیز یک قیام اصیل بود، بطن و ماهیت آن اسلامی بود و به همین دلیل بعد از 39 سال با مرارت‌های طراحی شده از سوی دشمنان کسی نتوانسته این انقلاب را از پای درآورد.

لاریجانی با اشاره به همراهی همه کشورها علیه ایران در جنگ تحمیلی اظهار داشت: همه امکانات برای کمک به صدام آماده بود، کشورهای عربی نیز پول و امکانات در اختیار دشمن ما گذاشتند.

وی با اشاره به سفر خود به یکی از کشورهای عربی منطقه گفت: من در دیداری که با یکی از مقامات این کشور داشتم عنوان کردم که چرا پول و امکانات خود را برای حمایت از تروریست خرج می‌کنید، پاسخ این مقام مسئول بیان کننده دو اشتباه بود، او گفت نخستین اشتباه ما کمک به گروه‌های تروریستی بود و دومین اشتباه این بود که 40 میلیارد دلار به صدام کمک کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش دشمن برای مایوس کردن ملت ایران گفت: دشمن تلاش می‌کند تا اتحاد این ملت را از بین ببرد، بنابراین دستگاه‌های خود را به راه انداختند تا نقشه‌های خود را عملی کنند.

وی ادامه داد: امروز عده‌ای به دریوزگی افتاده‌اند و سعی می‌کنند با بیان مشکلات مردم ما را مایوس کنند، آنها حتی برای 22 بهمن قصد دارند دل مردم را خالی کنند تا در راهپیمایی حاضر نشوند، اما بدانند 22 بهمن روز ملی ملت ایران است و آنها پای این انقلاب فرزندان خود را داده‌اند.

لاریجانی افزود: رئیس جمهور آمریکا نیز عنوان می‌کند که برای ایجاد اختلاف بین صفوف ملت ایران پول خرج می‌کند، آنها تلاش کردند تا امنیت ایران را به هم بزنند اما نتوانستند.

وی بیان کرد: طی روزهای گذشته نیروی زمینی سپاه گزارشی داد مبنی بر دستگیری و هلاکت گروه‌هایی که داعش راه‌اندازی کرده بود که با حمل پول و امکانات، از طرقی خود را وارد کشور کرده و به دنبال ایجاد آشفتگی بودند، سپاه جزوی از ملت است و همه حافظ این انقلابند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسیری که امروز آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای بدوی منطقه دنبال می‌کنند مرتبط با ایجاد 2 مشکل در ایران است، گفت: آنها تلاش می‌کنند گروه‌های ورشکسته را کمک کرده تا کاری تروریستی انجام داده و بگویند ما در ایران ناامنی ایجاد کردیم، اما تاکنون ناموفق بوده‌اند، همان طور که می‌بینیم در آشفته بازار ناامنی در منطقه، ایران امن‌ترین کشور است، ما اقتدار امنیتی خود را با عنایت الهی حفظ کرده‌ایم.

وی افزود: آنها همچنین به دنبال حاد کردن مشکلات اقتصادی ایران هستند، پیش از این هم گفتم که ما چند چالش عمده داریم، از جمله بحران آب، اشتغال و غیره که باید در بودجه سال آینده مشخص باشد که چند درصد از این مشکل را می‌توانیم حل کنیم.

لاریجانی گفت: رهبر معظم انقلاب در 2 سخنرانی اخیر خود راه را مشخص کرده‌اند، اینکه چگونه همه اراده‌ها معطوف به حل مشکلات اقتصادی شود، اما به همان میزان که رهبر معظم انقلاب تاکید بر این موضوع دارند سیاست‌مداران، احزاب و قوا نیز باید صفوف متحد مردم را حفظ کرده و اراده‌های خود را معطوف به حل مسائل اقتصادی بدانند.

وی اضافه کرد: معتقد هستم که اگر متحد باشیم ملت ایران از این گردنه نیز عبور خواهد کرد، اما آنها به دنبال خالی کردن دل مردم ما هستند تا ناامنی و مشکلات اقتصادی ایجاد کنند، ما باید به وظیفه مهم خود آگاه باشیم، اگر می‌خواهیم اقتدار خود را حفظ کنیم باید از کیان انقلاب، کیان خانواده شهدا و ظرفیت آنها صیانت کنیم، برای این منظور ابتدا باید وحدت داشته باشیم و بر سر هر مسئله‌ای اختلاف ایجاد نکنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ایجاد وحدت در کشور گفت: امام (ره) همواره بر وحدت تاکید می‌کردند، متاسفانه عده‌ای نشسته‌اند تا ببینند چه اختلافی وجود دارد و آن را بزرگ کنند، برجسته کردن اختلافات هنر نیست بلکه هنر، جمع کردن اراده کشور به سوی تعالی است. در کشوری که دموکراسی وجود دارد عقاید مختلف است اما هنر سیاستمردان این است که این اختلافات را به سمت منافع ملی همگرا کنند.

وی اظهار داشت: دشمن به دنبال این است که حواس مردم را پرت کرده تا به مشکلات اصلی فکر نکنند، مشکلات مختلفی وجود دارد اما باید برای حل آنها همگرا بود، برای حل این مشکلات باید راه را درست شناخت و مردم را ناامید نکرد، این ملت که سختی‌های بسیاری را تحمل کرده ‌حتماً موفق خواهد شد، در عرصه اقتصاد نیز اگر ملت فعال شود، این بخش شکوفا می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه اگر دشمن می‌گوید ایران نباید موشک بسازد به این دلیل است که می‌خواهد امنیت ما را از بین ببرد، تصریح کرد: آنها باید بدانند فناوری موشکی بومی است و از دست ملت ایران خارج نمی‌شود.

وی ادامه داد: ملت ایران باید برای حل مشکلات خود وفاق داشته باشد و اگر در این راه حرکت کند موفق خواهد شد، پمپاژ یاس به دلیل این است که دشمنان به دنبال از بین بردن منافع ملی هستند تا حرکت عظیم انقلاب اسلامی در حل مشکلات ناکام باشد اما ان‌شالله با حرکت این ملت، دشمنان موفق نخواهند شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  10. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  11. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین