خسارت به منزل چند ائمه جمعه در ناآرامی‌های اخیر /دفاع امام جمعه تهران از بودجه حوزه علمیه

گروه سیاسی الف،   3961119148 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران گفت: تخریب حریم و جایگاه ولایت فقیه به عنوان محور وحدت و اتحاد ملت ایران اسلامی، هدف اصلی دشمنان نظام است.

خسارت به منزل چند ائمه جمعه در ناآرامی‌های اخیر /دفاع امام جمعه تهران از بودجه حوزه علمیه

به گزارش خبرآنلاین، سید احمد خاتمی روز پنجشنبه در کنگره 6 هزار و 200 شهید شهرستان اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، تصریح کرد: دشمنان با آگاهی کامل کمر به تخریب جایگاه ولایت بسته اند و به فضل الهی تا کنون مردم ولایتمدار ایران اسلامی با حضور خود در تمام صحنه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، پشتیبانی خود را از ولایت نشان داده اند.هر چه دشمن تلاش می کند تا جایگاه ولایت را مورد هجمه قرار دهد، عشق و علاقه مردم نسبت به این این جایگاه مقدس بیشتر می شود و این مهم، محاسبات دشمنان را بر هم زده است.

اهم اظهارات وی را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*تخریب جایگاه دین مبین اسلام در جامعه ایران اسلامی از توطئه های دیگر دشمنان است. دشمنان نظام اسلامی به خوبی می دانند که مبدا انقلاب اسلامی مساجد، معارف و سخنرانی های دینی و مذهبی بود و به همین دلیل تخریب جایگاه مسجد و دیگر مراکز دینی را در دستور کار خود قرار داده اند.

*در جریان ناآرامی های اخیر کشور، به تعدای از منازل ائمه جمعه، حوزه علمیه و چندین مسجد و حسینیه از سوی فریب خوردگان کشور خسارت وارد شد و این مهم بیانگر بغض و کینه سلطنت طلبان، منافقان و استکبار جهانی از جریان اسلامی ناب محمدی (ص) است.

*برخی از افراد ائمه جمعه را وابسته به احزاب سیاسی دانسته اند، تنها مرجع و الگوی ائمه جمعه در سراسر کشور مقام معظم رهبری است و این قشر از جامعه به هیچ جناح و گروه سیاسی خاصی وابستگی ندارند.

*تریبون نماز جمعه فرصت تبلیغ اسلام ناب محمدی (ص) و جایگاه مقدس ولایت فقیه است و هیچ کس حق ندارد بر اساس مصالح شخصی و گروهی پشت تریبون نماز جمعه قرار بگیرد.در جریان پیروزی انقلاب اسلامی اقشار مختلف مردم نقش آفرینی کردند اما پیش قراول تظاهرات و نهضت انقلاب اسلامی روحانیت بود و به همین دلیل دشمن تخریب روحانیت و ایجاد فاصله بین این قشر از جامعه با مردم و به خصوص جوانان را در دستور کار قرار داده است.

*در جریان تقدیم بودجه سال آینده دولت به مجلس شورای اسلامی بسیاری از افراد اعتبار تخصیص یافته به حوزه های علمیه را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منعکس کردند و مردم را نسبت به این مهم تحریک کردند، در صورتی که همه هزینه های حوزه های علمیه از سهم امام و مردم تامین می شود و بودجه دولتی در راستای پوشش بیمه و حقوق شهروندی طلاب است.

*کشف حجاب، مبارزه با روحانیت و جلوگیری از برپایی آیین های عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) از مهمترین جنایت های رژیم پهلوی است که مردم و به خصوص جوانان باید نسبت به آنها آگاهی داشته باشند. در جریان انتخابات در رژیم سلطنتی سابق، ساواک اسامی داوطلبان را به نخست وزیر ارائه می کرد و در نهایت شاه تصمیم می گرفت که چه کسانی باید در انتخابات شرکت کنند اما امروز هم داوطلبان و هم مردم به صورت آزادانه در انتخابات شرکت می کنند و مردم باید شکرگزار این نعمت های الهی باشند.

*نا امید کردن مردم از ادامه مسیر انقلاب اسلامی از دیگر توطئه های دشمنان است. دشمنان با سیاه نمایی مسائل و مشکلات کشور را بزرگ جلوه می دهند تا اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان انگیزه زندگی در کشور را از دست بدهند. مردم ولایتمدار ایران اسلامی باید بدانند که همه برنامه ها و تمهیدات مسئولان و روسای هر سه قوه بر اساس حل مشکلات معیشتی مردم تدوین شده است.

*اساس رژیم شاهنشاهی بر غارتگری اموال مسلمین بود و انتظار می رود قوه قضائیه نسبت به شناسایی اختلاسگران اقدام کرده و اموال مسلمین را بازپس گیرند.

ائمه جمعه باید مردمی باشند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: آیت‌الله علوی‌‌گرگانی،مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولان شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اینکه ائمه جماعات باید مردمی باشند،گفت: درهای دفاتر خود را به روی مردم باز بگذارید.

مرجع تقلید شیعیان از مسئولان شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات خواست تدابیری بیندیشند که مردم به‌راحتی به دفاتر آن‌ها رفت‌وآمد کنند و گفت: جمهوری اسلامی نظامی مردمی است و باید تلاش کنید مردم به سمت شما بیایند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه باید قدر نعمت ولایت‌فقیه را بدانیم، تاکید کرد: از برکت وجود این بزرگوار است که اکنون انقلاب اسلامی ایران توانا و سرپاست. همان‌گونه که مردم از ائمه الگو می‌گیرند از شما هم تبعیت می‌کنند،سعی کنید الگوی خوبی برای مردم باشید.

دیدگاه کاربران

هموطن۲۴۰۱۹۸۱۹:۴۴:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
یادش بخیر در ایام قدیم مسجد محل عبادت و امن هر محله بود که توسط اهالی و پیشکسوت ها ساخته می شد و از درامد و کمک های مردمی معمولا به اهالی ضعیف محله برای امور وام و ازدواج و مسکن و.... کمک می شد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین