باد و باران به کمک مسئولان آمد+عکس

گروه اجتماعی الف،   3961119083 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

بعد از هشت روز استشمام هوای آلوده و به شماره افتادن نفس‌های تهران حالا باد و باران به کمک مسئولان آمد تا تهران‌های نفسی تازه کنند.

باد و باران به کمک مسئولان آمد+عکس
به گزارش فارس، از پنجشنبه 12 بهمن ماه بود که شاخص آلودگی هوای تهران از مرز سالم به مرز ناسالم رسید و شاخص آلودگی هوا به صورت میانگین عدد 145 را نشان داد. این روند آلودگی هوا ادامه داشت به گونه‌ای که تهرانی‌ها در روز جمعه شاخص آلودگی هوای 139 را تجربه کردند.البته در روز شنبه وضعیت هوا کمی یعنی تنها 17 واحد کاهش یافت و به 122 رسید اما این موضوع پایدار نبود و مجدداً در روز یکشنبه شاخص آلودگی به 144 رسید.

آلودگی هوا آنقدر رو به وخامت گذاشت که در روز دوشنبه با رسیدن شاخص آلودگی هوا به عدد 158 مدارس شهر تهران در دو نوبت صبح و عصر تعطیل شد.

تعطیلی مدارس فقط منحصر به روز دوشنبه نبود زیرا در روز سه شنبه با شاخص 177 و روز چهارشنبه با شاخص 175 هم مدارس تعطیل ماند.

تدابیر کمیته اضطرار صرفا به تعطیلی مدارس ختم نشد و فروش آرم طرح ترافیک روزانه هم منتفی شد اما این راه چاره هم برای کاهش آلودگی هوا افاقه نکرد.

اما سرانجام ورق برگشت و از عصر روز گذشته باد و تنها چند قطره باران در شمال شهر تهران به کمک شهروندان آمد همان تهرانی‌هایی که در دود و گرد و غبار و آلودگی هوا یک هفته‌ای را سر کرده و دیگر داشتند به وضع موجود عادت می‌کردند.

روز گذشته آن هم در آخرین ساعات روز شاخص آلودگی هوا به عدد 122 رسید هرچند این عدد هم در تقسیم‌بندی‌های شرکت کنترل کیفیت هوا در گروه ناسالم قرار می‌گیرد باز هم برای تهرانی‌هایی که در روزهای گذشته از سال 96 تنها 12 روز هوای پاک و 88 روز هوای ناسالم را به چشم دیده بودند غنیمت محسوب می‌شد.

اما امروز شاخص آلودگی هوا به مدد بارش چند قطره باران و وزش باد و همچنین نسخه نیم‌بند اجرای طرح زوج و فرد از در منازل به عدد 93 رسید تا تهرانی‌ها یک روز دیگر هوای سالم تنفس کنند.

اینجاست که باید گفت خدا رو شکر که باد و باران به کمک مسئولان آمد تا آلودگی هوا از این شهر چند ساعتی رخت بربندد.