علت اغتشاشات اخیر به روایت وزیر سابق اطلاعات

گروه سیاسی الف،   3961118228

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه اغتشاشات اخیر برای این بود که نابودی داعش را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: وقتی جمهوری اسلامی داعش را از بین برد دشمنان تلاش داشتند که ایران الگویی برای جهان نشود و برای همین اعتراضات را شکل دادند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در همایش «مسجد؛ تجلی‌گاه انقلاب» که امشب در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه امام برای خود سه ماموریت تعریف کرده بودند، گفت: امام ماموریت اول خود را تشکیل حکومت اسلامی در ایران اعلام کردند که در همه این سال‌ها دشمن توطئه‌ها و حرکت‌های گوناگونی در مقابل این ماموریت انجام داده است.

وی با بیان اینکه تاریخ در زندگی بشر آئینه آینده است، افزود: یک سوم قرآن تاریخ انبیاء و اقوام مختلف است و یک سوم آیات تاریخی مربوط به یهود و بنی‌اسرائیل است؛ در این چهار دهه تاریخ انقلاب هم قضایای مختلفی داشته که در حال تکرار است.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه ماموریت دوم امام بیداری مسلمین در دنیای اسلام بود، گفت: این اتفاق در حال افتادن است که البته هزینه سنگینی برای آن پرداخته‌ایم؛ هرچند ‌باید در راه هدف هزینه پرداخت و حججی‌ها و امثالهم هزینه بیداری اسلامی هستند.

مصلحی با اشاره به اینکه ماموریت سوم امام زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) بوده است، تصریح کرد: سال گذشته جمعیت 25 میلیونی به زیارت اربعین رفتند در حالیکه رسانه‌های استکبار همه توان خود را گذاشتند که این مسئله انعکاس رسانه‌ای نداشته باشد و باید دانست آینده اروپا و آمریکا در دست اسلام است و زمینه‌سازی برای ظهور در حال اتفاق افتادن است.

وی با بیان اینکه تهدیدات و اهداف دشمن علیه انقلاب اسلامی در پنج جهت است، تصریح کرد: اگر خوب دقت کنیم اغتشاشات اخیر نیز در همین راستا بود و در 39 سال انقلاب قضایای مختلفی داشته‌ایم اما انقلاب آنقدر قدرتش بالاست که دشمن نتوانسته است هیچ کاری انجام دهد‌.

وی با اشاره به اینکه عقبه انقلاب مساجد هستند، گفت: اولین تلاش دشمن تلاش برای ناکارآمد نشان دادن دین در اداره جامعه و زمینه‌سازی برای سکولاریسم بوده است مثلا کار به جایی رسیده که جبهه ملی که امام راحل آن مجموعه را مرتد اعلام کرد از وزارت کشور درخواست مجوز راهپیمایی اعتراض‌آمیز داده که باید دستگاه مدیریتی تکلیف خود را روشن کند.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا جامعه نسخه‌های بیرونی و غیر بومی را به منظور توسعه و کارآمدی نظام بپذیرد و رهبر در برابر این سیاست، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را طرح کردند اما اجرا نمی‌شود‌.

مصلحی ادامه داد: همچنین دشمن در راستای تلاش برای ادغام جمهوری اسلامی در نظام جهانی سرمایه‌داری و اشرافی‌گری است و برای تقویت نخبگان غرب‌گرا در جمهوری اسلامی و برای منزوی کردن و به حاشیه بردن گفتمان امام و رهبری تلاش می‌کند.

وی سومین هدف دشمن را ایجاد مانع برای بازتاب و صدور انقلاب اسلامی و جلوگیری از بازتاب آن دانست و تصریح کرد: در دنیای اسلام داعش با هزینه سنگین اروپا و امریکا و کشورهای منطقه خلیج فارس در مقابله با انقلاب اسلامی به وجود آورده شد و در نهایت جمهوری اسلامی و مقاومت داعش را از بین برد و این الگویی برای جهان بود.

مصلحی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر برای این بود که نابودی داعش را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: کسانی که در راهپیمایی‌ها راه افتادند از منافقین و سلطنت‌طلبان پول زیادی گرفته بودند و توسط آنها شناسایی شده بودند. در واقع دشمن می‌خواست الگو بودن و الگو شدن انقلاب اسلامی را از بین ببرد که بهترین ابزار نفوذ است.

وی افزود: هدف چهارم دشمن ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت است؛ نفوذ برای ایجاد همین فاصله است تا مردم احساس کنند حاکمیت دنبال رفع مشکلاتشان نیست.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: تضعیف قدرت ملی و ساخت مستحکم درونی نظام اسلامی از اهداف دیگر دشمن است. مثلا اکنون دشمن همه هستی خود را گذاشته و مجموعه مدیریتی که باید پاسخگو باشد را کار ندارد و هدف اصلی را کلیت نظام و رهبری قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه دوقطبی‌سازی و بومی‌کردن دوقطبی‌سازی‌ها از ابزارهای دیگر دشمن است، گفت: در جریان اخیر کسی که خود مسئله امنیت کشور را در دست داشته می‌گوید 38 سال کشتار و زندان بس است و این برای این بود که استحکام نظام را ضعیف کند و زیر سوال ببرد.

مشاور عالی رهبری در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: دشمن به این نتیجه رسیده است که از طریق نفوذ بهتر می‌تواند برای برنامه‌های خود نتیجه بگیرد و امروز یکی از تهدیدات جدی ما نفوذ است.

مصلحی با بیان اینکه نفوذ جریانی و موردی هر دو در حال انجام شدن است، گفت: یکی از موارد نفوذ موردی جاسوسی برای ترور فیزیکی است دوم ترور شخصیتی است که شخصیت را از حیز انتفاع خارج می‌سازند مثلا منتظری که کسی مثل او قبل از انقلاب سابقه نداشت، دشمن کنار او جاسوسی به نام مهدی هاشمی گذاشت و منتظری را در مقابل سینه انقلاب و رهبری قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که امروز می‌افتد جدید نیست این اتفاقات زمان امام راحل هم افتاده است مثلا در زمان کنونی، مثلا با نفوذ سروش را در دستگاه اطلاعاتی آمریکا و انگلیس وارد کردند تا اکنون در راستای اهداف آنها مکتب بسازد و اسلام تحریفی درست کند.

مصلحی ادامه داد: در حوزه هم نفوذ وجود دارد و امروز شخصی مثل کدیور که شخصیتی انقلابیست در اروپا و زیر دستگاه اطلاعاتی انگلیس کتابی علیه رهبری نوشته است.

وی گفت: اکنون نفوذ به حدی رسیده است که در حوزه قم می‌گویند ما نمی‌خواهیم حرکت سیاسی داشته باشیم اما حرکت‌هایی می‌کنند که کاملا سیاسی است و در موضوعات مختلف اظهار نظر می‌کنند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه در نفوذ موردی در چند سال گذشته دستگیری‌های بسیاری داشته‌ایم و با کمال تاسف بعضی‌ها هنوز حمایت می‌کنند، گفت: نفوذ جریانی مقوله‌ای است که در کشور می‌خواهند جریان بسازند برای اینکه بسیاری از کارهایشان را می‌خواهند با این جریانات پیش ببرند مثلا در فتنه 88 که مربوط به قشر متوسط به بالا بود اما دیدند تا ترقه می‌زنند آنها فرار می‌کنند برای همین تصمیم گرفتند در اعتراضات اخیر طبقه متوسط به پایین را مورد توجه قرار دادند که چیزی برای از دست دادن ندارند.

مصلحی تصریح کرد: در نفوذ جریانی دشمن یکی از کارهایی که انجام می‌دهد این است که مسوولین نخبگان و مردم را در تصمیم‌گیری‌های کلان دچار اشتباه محاسباتی می‌کنند مثلا در تصمیم‌گیری‌های انتخاباتی.

وی با بیان اینکه دشمن برای اینکه مردم دچار اشتباه محاسباتی شوند 10کار انجام می‌دهد، گفت: اولین اقدام ایجاد ترس است، دومین اقدام وعده دروغ است؛ مثلا وعده دادند در برجام چند میلیارد دلار آزاد می‌شود اما دوسال است این پول در عمان و امارات مانده است.

مصلحی افزود: مشغول کردن به خیال‌پردازی و آرزوهای خیالی داشتن، زیبا جلوه دادن عملیات نادرست، شایعه‌سازی و دروغ‌پراکنی، القای یاس و روحیه ناتوانی در جامعه، ایجاد غفلت از امدادهای غیبی خداوند، قبح‌زدایی و تغییر خطوط قرمز، خیرخواه نشان‌دادن خود و تحریف سخن حق از جمله اقداماتی است که دشمن برای اشتباه محاسباتی مردم به کار می‌گیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین