۴ ضرب شست سپاه پاسداران به دشمنان

گروه سیاسی الف،   3961115053

ساعت ۱۶:۳۰ سه شنبه مورخ ۲۲ دی، دو فروند شناور رزمی آمریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحد‌های شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و ...

۴ ضرب شست سپاه پاسداران به دشمنان

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان نهادی که به ابتکار حضرت امام خمینی (ره)، با مسئولیت حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی پدید آمد، در هشت سال دفاع مقدس آب‌دیده و ورزیده شد و رشادت‌ها و دلاوری‌های بسیاری را از خود به نمایش گذاشت؛ آزمون بزرگ دفاع مقدس، تجارب ارزنده و گرانبهایی را در اختیار نیرو‌های عمدتا جوان سپاه قرار داد؛ تجربیاتی که باعث گسترده‌تر شدن دامنه فعالیت‌های نظامی سپاه شد.

«تامین امنیت مثال زدنی در مرز‌های سرتاسر کشور با وجود فعالیت‌های فراوان گروهک‌های تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر» و همچنین «ایجاد امن‌ترین خطوط هوایی جهان از طریق اقدامات سپاه حفاظت هواپیمایی»، از جمله اقدامات کلان سپاه در حوزه تامین امنیت جمهوری اسلامی ایران در طول قریب به ۴۰ سال سپری شده از عمر انقلاب اسلامی محسوب می‌شود؛ اما ضربت‌های مهلکی که سپاه در طول این مدت بر دشمنان، تروریست‌ها و ضدانقلاب وارد کرده، محدود به موارد کلی فوق نمی‌شود.

قیادت جبهه مقاومت و نابودی داعش (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶)
از سال ۲۰۱۲ و با آغاز هجمه گسترده گروهک‌های تروریستی تکفیری به کشور‌های سوریه و عراق و انجام اعمال جنایتکارانه و وحشیانه مبتنی بر تفکرات سَلَفی و وهابی در این کشورها، جمهوری اسلامی ایران به درخواست دولت‌های قانونی سوریه و عراق، کمک‌های مستشاری خود را به آنان ارائه کرد. کمک‌های مستشاری که «نیروی قدس سپاه» به فرماندهی سرلشکر «حاج قاسم سلیمانی» نقش اصلی را در آن ایفا می‌کرد.

تروریست‌ها در عراق به دروازه‌های «بغداد» و «اربیل» و در سوریه به دروازه‌های «دمشق» رسیده بودند. بی‌رحمی و توحشی که این تکفیری‌ها از خودشان نشان می‌دادند، راهی جز مقاومت و مبارزه در برابر آنان را باقی نمی‌گذاشت. به اذعان بسیاری از مقامات سوریه‌ای، اگر ایران در آن سال‌ها به کمک ارتش سوریه نیامده بود، اتفاقات دیگری حاصل می‌شد و گروهک‌های تروریستی می‌توانستند به راحتی، جغرافیای شام را میان خودشان تقسیم کنند و چندین حکومت به راه بیندازند.

۲۹ آبان و یک روز قبل از سررسید وعده سردار «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه درباره نابودی شجره خبیثه داعش، این گروهک تروریستی تکفیری پس از شکستی که از جبهه مقاومت در نبرد البوکمال خوردند، به صورت رسمی همه مراکز و پایگاه‌های خود را در خاک سوریه و عراق از دست دادند. فرماندهی میدانی نبرد البوکمال با سردار سلیمانی بود. او ۵۹ روز قبل‌تر و در تاریخ ۳۰ شهریور، در مراسم اربعین شهادت مدافع حرم شهید مرتضی حسین پور، گفته بود: «من در پیامی که برای شهادت شهید حججی دادم، گفتم ما انتقام خواهیم گرفت؛ ما باید به وعده خودمان صادق باشیم؛ انتقام ما این است که کمتر از ۳ ماه دیگر، اعلام پایان حکومت داعش در این کره خاکی خواهد بود. سعی می‌کنیم این ۳ ماه را به ۲ ماه تبدیل کنیم و عمر این شجره خبیثه و این غده سرطانی خطرناک ساخته شده به دست آمریکا و اسرائیل را به پایان برسانیم و جشن آن را در ایران و در بین همه منطقه اعلام کنیم».

انتقام میرجاوه (۲۹ خرداد ۱۳۹۶)
پس از شهادت محسن حججی از مدافعان حرم ایرانی، در تاریخ ۲۳ مرداد و در جریان دیدار سردار «محمد پاکپور» با خانواده‌های ۴ شهید مدافع حرم، فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: «ما هر جا گفتیم انتقام می‌گیریم انتقام گرفتیم و هدف ما این است که انتقام خون شهید حججی را نیز بگیریم و قطعا خواهیم گرفت و پاسخ ما کوبنده خواهد بود. چند وقت قبل به «جلیل قنبرزهی» (سرکرده گروهک تروریستی انصار الفرقان) را شوراندند که به داخل خاک ایران بیاید و عملیات تروریستی انجام دهد. او به هم ارتفاعات قصرقند آمد و توسط نیرو‌های روزه‌دار ما در تاریخ ۲۹ خرداد به هلاکت رسید؛ هنوز که هنوز است سرویس جاسوسی عربستان نتوانسته برای جایگزینی جلیل قنبرزهی به نتیجه برسد؛ وقتی برادران ما را در میرجاوه شهید کردند گفتیم انتقام می‌گیریم، انتقام بالاتر از انهدام گروه قنبرزهی؟»

۲۹ خرداد بود که طبق اعلام قرارگاه قدس نزسا، جلیل قنبرزهی به همراه ۴ نفر از عواملش، طی عملیاتی توسط نیروی زمینی سپاه به هلاکت رسیدند. فردی که انفجار در مراسم تاسوعای حسینی چابهار، اعزام عوامل انتحاری برای مساجد، شهادت جمعی از کارکنان ناجا در سال ۷۷ و همچنین حمله به پست انتطامی در میدان تامین اجتماعی زاهدان، از جمله جنایت‌های او به شمار می‌آید.

شلیک ۶ موشک به دیرالزور (۲۸ خرداد ۱۳۹۶)
۱۶۶ روز قبل از نابودی داعش، نیروی هوافضای سپاه ضرب شست کوبنده و دندان شکنی را بر تروریست‌های تکفیری داعش تحمیل کرد؛ ضربه‌ای مهلک که در انتقام حمله تروریستی و ناجوانمردانه تروریست‌ها به حرم مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی، بر تروریست‌ها وارد شد.

در این حمله برق آسا که در تاریخ ۲۸ خرداد و تنها ۲۶۰ ساعت پس از حمله بزدلانه تروریستی عوامل گروهک داعش به حرم مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی انجام شد، نیروی هوافضای سپاه در قالب عملیات «لیله القدر» با شلیک موفقیت آمیز ۶ موشک «ذوالفقار» و «قیام» از استان‌های کرمانشاه و کردستان به مقر فرماندهی تروریست‌های داعش در دیرالزور، خسارات و تلفات گسترده‌ای را به این گروهک وارد کرد. موشک‌هایی که از فراز آسمان عراق عبور کردند. آنطور که روابط عمومی سپاه اعلام کرد، در جریان این عملیات موفق، بیش از ۱۷۰ تروریست تکفیری از جمله چند تن از فرماندهان و عناصر موثر آنان به هلاکت رسیده و علاوه بر مجروحیت تعدادی دیگر از تروریست‌ها، تلفات سنگینی بر ادوات، تجهیزات و سامانه‌های آنان وارد شد.

دستگیری ده تفنگدار متجاوز نظامی آمریکا (۲۲ دی ۱۳۹۴)
ساعت ۱۶:۳۰ سه شنبه مورخ ۲۲ دی، دو فروند شناور رزمی آمریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحد‌های شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند. از ۱۰ تفنگدار مستقر در ۲ شناور توقیف شده ۹ نفر تفنگدار مرد و یک نفر تفنگدار زن بودند که در ۳ مایلی آب‌های سرزمینی جزیره فارسی قرار گرفته بودند. پس از بازرسی شناور‌های آمریکایی مشخص شد که آن‌ها علاوه بر تجهیزات فنی، سلاح‌های سبک و نیمه سنگین نیز به همراه خود داشته‌اند.

حوالی ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه ۲۲ دی و در حالیکه هنوز ۲۴ ساعت از دستگیری تفنگداران آمریکایی نگذشته بود، سردار فدوی اعلام کرد که «بررسی‌ها نشان می‌دهد ورود نظامیان آمریکایی به داخل آب‌های سرزمینی ایران به دلیل خرابی سیستم‌های ناوبری بوده و موضوع در حال حل شدن است». سرانجام در ساعت ۱۳:۳۰ روز ۲۳ دی ۱۳۹۴، سپاه در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیر عمدی بودن ورود غیر قانونی و غیر مجاز شناور‌های رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس، از رها سازی تفنگداران دستگیر شده آمریکایی در آب‌های بین المللی خبر داد.

منبع:میزان

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین