عضو فراکسیون حمایت از معلولین مجلس در گفتگو با الف: اقدام خداپسندانه 5040 در اشتغال توانیابان جسمی-حرکتی الگوی شرکت های خصوصی شود

گروه اجتماعی الف،   3961114115 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
اقدام خداپسندانه 5040 در اشتغال توانیابان جسمی-حرکتی الگوی شرکت های خصوصی شود

سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از شرکت تدبیر ایده پردازان 5040 در گفتگو با خبرنگار الف اظهار داشت: این شرکت در اقدامی خداپسندانه بیش از  300 نفر از معلولین جسمی حرکتی را استخدام و مشغول به کار کرده و به هزار توانیاب هم کمک هایی داده که باید الگوی سایر شرکت های خصوصی شود.

وی با بیان اینکه شرکت 5040 با داشتن بیش از 10 سال سابقه کاری و همچنین با دارابودن تمامی مجوزهای لازم برای فعالیت، تولید و فروش محصولات ارایشی و بهداشتی ، برای عمل کردن به مسئولیت های اجتماعی خود طرح جدیدی را در سال 1395 شروع کرده و تا امروز نیز ادامه دارد، گفت: در این طرح مشارکتی که بین سازمان بهزیستی و 5040 اجرا شده، این شرکت نیروهای آماده به کار در سازمان بهزیستی را شناسایی و استخدام می کند تا در بخش فروش این شرکت مشغول به کار شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بررسی ها و بازدید از این شرکت نشان داد یکی از شرکت هایی که در حمایت از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در تلاش است که بتواند یار و مددکار این سازمان باشد، شرکت 5040 است، تفاهمنامه ای هم بین سازمان بهزیستی و شرکت 5040 امضا شده که با مطالعه محتوای آن می بینیم کار بزرگی صورت گرفته است.

دلخوش با بیان اینکه این کار باعث شده بسیاری از معلولین مشغول به کار شوند، افزود: آنها با درآمدی که کسب می‌کنند، مخارج زندگی و درمان خود را تامین می کنند و علاوه بر این، میزانی از سود حاصل از این کار هم به توانیابی افرادی که در آستانه معلولیت قرار دارند، تعلق می گیرد تا از معلولیت آنها جلوگیری شود.

اقدامات ۵۰۴۰ در حمایت از معلولین میتواند الگوی شرکت های خصوصی باشد

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: ظاهرا شرکت 5040 از بهمن ماه 1395 طرح اشتغال معلولین را کلید زده و تا امروز بیش از 300 نفر از معلولین جسمی حرکتی در چندین استان کشور استخدام و مشغول به کار شده‌اند و به هزار توانیاب هم کمک هایی داده است اما همانطور که گفته شد آمار معلولیت در ایران خیلی بیشتر از این حرفهاست.

عضو فراکسیون حمایت از معلولین مجلس با بیان اینکه این اقدام می تواند الگویی برای سایر شرکت های خصوصی باشد، افزود: شرکت های خصوصی هم می توانند به این راه کمک کنند و برای معلولین درآمدی ایجاد کنند تا آینده خوبی داشته باشند و هم در طرح توانمندسازی معلولین و توانیابی افراد در آستانه معلولیت سهم به سزایی داشته باشند.

وی گفت: ما می توانیم شرکت 5040 را به نوعی حامی مددجویان سازمان بهزیستی بنامیم که مسوولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام داده و به مددجویان این سازمان در اقصی نقاط کشور کمک می‌کند.

دلخوش افزود: بکارگیری معلولین توسط شرکت 5040 تنها مربوط به استان تهران نیست و این اشتغالزایی در سراسر کشور اجرا می شود، این شرکت موفق شده در بیشتر استانها اشتغال معلولین را به واقعیت تبدیل کند.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: در  این شرکت 5040 بر روی افراد دارای معلولیت جسمی، سرمایه گذاری شده و به آنها آموزش های لازم داده شده و برای استخدام آنها با هر مدرک تحصیلی، محدودیتی در نظر گرفته نشده است. بطور میانگین نیز درآمد افراد معلول در این شرکت، 35 درصد بیشتر از حقوق پایه وزارت کار است.

 

عضو فراکسیون حمایت از معلولین در مجلس تاکید کرد: بنا به گفته مدیرعامل این شرکت، هر کسی که بتواند 9 نفر از معلولین را برای کار به شرکت 5040 معرفی کند؛ آنها در قبال این اقدام، یک فرد سالم را در شرکت استخدام خواهند کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص امنیت شغلی افراد معلول در شرکت 5040 هم گفت: افراد معلول در این شرکت دارای امنیت شغلی هستند و تا زمانی که خود آنها مایل باشند خواهند توانست که در اینجا مشغول به کار باشند، این شرکت آماده استخدام و بکارگیری افراد معلول است.

شرکت تدبیر ایده پردازان ۵۰۴۰ با توجه به اینکه یک فروشگاه اینترنتی است، مجوز رسمی خود را از وزارت خانه های صنعت، معدن و تجارت و همچنین سایت اینترنتی ۵۰۴۰ نیز مجوز خود را از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب کرده است.
همچنین کسب و کار فروشگاه ۵۰۴۰ در مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت شده و دارای نماد اعتماد الکترونیکی ویژه کسب و کارهای اینترنتی می باشد.