مشاور اردوغان: دست‌وپای نخست‌وزیر یونان را می‌شکنیم

گروه جهان الف،   3961114100

مشاور ارشد رئیس‌جمهور ترکیه تهدید کرده اگر پای نخست‌وزیر یونان با دیگر وزرای دولتش به جزایر مورد مناقشه در «دریای اژه» برسد، دست‌وپایشان را می‌شکنیم.

به گزارش میزان مشاور ارشد رجب طیب اردوغان تهدید کرده اگر پای نخست‌وزیر یونان به جزایر دریای اژه برسد، دست‌وپایش را می‌شکنیم.

بنا به گزارش خبرگزاری راشاتودی، «یگیت بولوت» تهدید کرده اگر پای نخست‌وزیر یونان با دیگر وزرای دولتش به جزایر مورد مناقشه در «دریای اژه» برسد، دست‌وپایشان را می‌شکنیم.

وی همچنین مدعی شده‌است: خشم ترکیه در خصوص ورود یونان به جزایر دریای اژه بدتر از آنچه خواهد بود که در منطقه عفرین سوریه دیده می‌شود.

اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه 20 ژانویه به صورت رسمی اعلام کرد که عملیات نظامی ترکیه موسوم به عملیات شاخه زیتون علیه نیروهای کُرد در منطقه عفرین سوریه عملا آغاز شده است.

وی هدف از این عملیات را «پاکسازی مرزهای جنوبی ترکیه از تروریست‌ها» اعلام کرد.

یونان و ترکیه دارای مشکلات دیرینه ای هستند که بخشی از آنها به دوران خلافت عثمانی برمی گردد.

ولی دو کشور درحال حاضر بر سر مساله قبرس، اکتشاف نفت و گاز در سواحل دو کشور و سواحل قبرس و مساله حاکمیت بر چند جزیره سنگی اختلاف دارند که به تناسب روند اوضاع سیاسی با تنش و یا کاهش تنش مواجه می گردند و تمام تلاش های دو کشور برای حل این اختلافات نتیجه مثبتی در پی نداشته است.