فشار روزنامه حامی دولت برای استعفای وزیر راه/ آخوندی استعفا بده

گروه سیاسی الف،   3961114098 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

وقتی رسانه‌ای از دولت انتقاد می‌کند؛ بلافاصله آن را دلواپس و ... می‌خوانند؛ اما عملکرد دولت تدبیر و امید در خیلی از بخش‌ها باعث شده حتی حامیان و هم‌حزبی‌های دولت امروز منتقد جدی و شماره یک دولت شوند و درخواست استعفای وزیر آن را دهند.

 فشار روزنامه حامی دولت برای استعفای وزیر راه/ آخوندی استعفا بده

به گزارش الف؛ حسن روحانی در سال 92 و در انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهور با سردادن شعارهایی ازجمله ایجاد رونق اقتصادی، اعتماد مردم را جلب کرد و سکان دولت را به دست گرفت؛ وی همچنین در سال جاری باز همان شعارها را با رنگ و لعاب دیگر مطرح کرد؛ اما همیشه به عملکرد دولت او چه در چهارساله دولت یازدهم و چه این مدت کوتاه که از عمر دولت دوازدهم می‌گذرد با چالش‌هایی روبرو بوده است.

برنامه و سیاست دولت تدبیر و امید این بود که بتواند با حل مناقشه هسته‌ای راه را برای ورود سرمایه‌گذاری خارجی هموار کند؛ اما با بدعهدی آمریکا اهداف و انتظارات دولت حسن روحانی از برجام محقق نشد؛ اما مانند دولت‌های گذشته دولت تدبیر و امید با منتقدانی روبرو بوده است؛ که دولت‌مردان و شخص رئیس‌جمهور انتقاد این گروه که به گروه اصولگرایان شناخته می‌شوند؛ را دلواپس می‌نامیدن و با الفاظی ... نقد آن‌ها را سیاسی عنوان می‌کردند.

نقد باید منصفانه و غیر مغرضانه و غرض باشد؛ اما عملکرد دولت تدبیر و امید امروز با منتقدان جدیدی روبرو است که این گروه وابسته به اصلاح‌طلبان و حامیان دولت هستند که در برخی مواقع منتقد جدی دولت و اقدامات آن‌ها هستند و با سرچ و جستجو می‌تواند بی‌شمار از این نقدها که روزبه‌روز در حال افزایش است را مشاهده کرد؛ اما نمونه آن روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد که در شماره روز پنجشنبه گذشته خود عملکرد عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را دارای ضعف می‌داند و می‌نویسد که او باید از دولت کنار گذشته شود؛ وزیر که هم در دولت یازدهم بود و هم توانست برای دولت دوازدهم از مجلس رای اعتماد بگیرد.

عملکرد عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی، عملکرد مثبت و قابل درخوری نبوده است؛ شاید اگر بحث خرید هواپیماهای نو را که آن‌هم باید نقد شود؛ را کنار بگذاریم، عملکردی قابل دفاع وجود ندارد؛ البته خود ایشان چندی پیش در مورد حوزه ریلی اشاره و به کم‌کاری در آن اذعان کردند. یا اینکه بعد از حادثه قطار تبریز-مشهد در حادثه سمنان که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنانمان شد؛ ایشان به‌جای مسئولیت‌پذیری گفت که بیمه پول خونشان را می‌دهد.

آخوندی که از ابتدا منتقد طرح مسکن بود و بارها آن را طرح مزخرف عنوان می‌کرد در ابتدای دولت یازدهم و حتی در جلسه رای اعتماد در سال 92 از طرح مسکن اجتماعی گفت اما با گذشته دولت یازدهم و بیش حدود 9 ماه از عمر دولت دوازدهم این طرح همچنان در مرحله بیان طرح و مطالعاتی مانده است و هنوز از اجرای آن خبری نیست؛ این در حالی است که طرح مسکن مهر با همه ایراداتی که داشت می‌بایست به پایان می‌رسید و دولت به تعهدی به مردم داشت پایبند می‌بود؛ و سعی می‌کرد ایرادات مسکن مهر را برطرف کند، البته همان‌طور که اشاره شد عملکرد وزارت راه شهرسازی دولت تدبیر و امید دارای نقد جدی است.

وقتی نقدی از دولت می‌شود سریع آن را به دلواپسان ربط می‌دهند و آن را مغرضانه و سیاسی می‌خوانند اما عملکرد دولت تدبیری و امید باعث شده حتی طرفداران و حامیان و هم‌حزبی‌های دولتی‌ها منتقد درجه‌یک دولت شده و حتی سخن از استعفای وزرای دولت بزنند که نمونه آن روزنامه آفتاب یزد است که در روز پنجشنبه با اشاره به بارش‌های اخیر برف، در گزارش با عنوان «استعفاء بده» نوشت: به دنبال اهمال صورت گرفته پس از بارندگی‌های اخیر به نفع دولت است که آخوندی وزیر راه کنار گذاشته شود.

این روزنامه اصلاح‌طلب و حامی دولت، عباس آخوندی؛ را مسئول اما بی‌خیال! عنوان کرده و استعفای او را تنها راه دانسته و نوشته بود: آخ که بارید پایتخت به هم‌ریخت، دیگر شهرهای کشور هم همین‌طور. هیچ برنامه‌ای نبود. «مدیریت بحران» فقط یک نام روی یک تابلو یا یک عنوان برای شخصی بود انگار. این چند روز کسانی که باید از شهرستان‌های اطراف برای رفتن به محل کار خود به تهران می‌آمدند یا برعکس، ساعت‌ها درراه ماندند. خیلی‌ها در برف تصمیم به بازگشت گرفتند و اکثریت با مصیبت رفت‌و‌آمد کردند ولی... نه در شهر خبری از راهکاری بود و نه در کشور از مسئولی نشان. همه‌شان گویا خواب بودند، در این روزهای زمستانی!

فرودگاهی که... ماجرای فرودگاه‌های شهر به‌خصوص مهرآباد و امام؛ فرودگاهی که... ماجرای فرودگاه‌های شهر به‌خصوص مهرآباد و امام هم که دیگر هیچ...

مردمی که در فرودگاه به امید پرواز فراخوانده شده بودند ساعت‌ها منتظر ماندند و بعدازاین انتظارها باخبر مایوس‌کننده کنسلی پرواز مواجه می‌شدند، حتی بوده‌اند مسافرانی که سه ساعت روی صندلی هواپیما نشسته‌اند، اما بعدازاین همه نشستن به آن‌ها گفته‌اند اجازه پرواز داده نمی‌شود، درست... اما اینکه مسئولین توان مدیریت این موضوع را ندارند که آن‌ها را بی‌دلیل در فرودگاه‌ها به امید پرواز، ساعت‌ها معطل نکنند را چه باید گفت؟، عکس‌های منتشرشده، توریست‌های خارجی از همه‌جا بی‌خبر را نشان می‌دهد که به‌ناچار باید روی زمین فرودگاه بخوابند و مسافران داخلی که از انتظار کلافه شده‌اند.

متن کامل گزارش آفتاب یزد را اینجا مشاهده کنید.

روزنامه حامی و هم‌حزبی دولت امروز منتقد جدی و سرسخت دولت است و درخواست استعفای وزیر آن را دارد و این موضوع را تیتر یک می‌کند؛ البته نباید منکر اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید شد، اما دولت و دولتمردان نتوانستند قول‌هایی که داده بودند را اجرایی کنند و بارها دولت نهم و دهم را زیر تیغ نقد خود می‌بردند (هدف دفاع از دولت نهم و دهم نیست و نقد جدی به آن دولت وجود دارد)، اما عملکرد دولت را شما قضاوت کنید.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۲۹۱۷۱۶:۲۱:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
منصفانه، عملکرد ایشان و شهردار قابل دفاع نیست.
ناشناس۲۳۳۰۹۹۱۸:۳۰:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
خیلی از وزاء و روسا عملکرد درستی ندارن منجمله رئیس کل بانک مرکزی که این ایام به جای راهکار دادن در برخورد با بدهکاران بانکی پا گذاشته روی خرخره مردم و انواع و اقسام بخشنامه های من درآوردی صادر میکنه علیرغم دفاع صددرصدیم از آقای روحانی فکر میکنم دولت تدبیر و امید هیچ برنامه و راهکاری برای بهبود وضعیت مردم نداره و سفت و سخت چسبیده به اینکه بدتر از بد نشه
ناشناس۲۳۲۹۲۱۱۶:۲۲:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
آخوندی وزیر شد که خرید کند. فخریه کاشان را هم آورد که راه و چاه را نشانش دهد. وقتی که خریدها انجام شد خودشان میروند. استعفا لازم نیست!
ناشناس۲۳۲۹۳۴۱۶:۲۹:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
استعفا هم بده باید جوابگوی 5سال بی تدبیری و کم کاری وزارت تحت امرش و هدر رفت زمان باشه
نمیدونم۲۳۲۹۴۳۱۶:۳۱:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
وزیر کاخ نشین درد مردم کوخ نشین را نمیداند.
ناشناس۲۳۲۹۵۱۱۶:۳۳:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
اتفاقا اخوندی از بعضی وزرا بخصوص سخنگوی دولت که مقصر یارانه دادن بتمام اقشار وعامل ادامه آن درسال 97 است متعهد تر است
ناشناس۲۳۲۹۷۳۱۶:۴۳:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
یعنی هیچ جای دنیا برف شدید نمیاد؟؟؟
هوشیار۲۳۲۹۸۴۱۶:۵۵:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
ببین آش چقدر شور شده که آشپز صداش دراومده
ناشناس۲۳۳۲۲۲۱۹:۵۴:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
اتفاقا بارش برف و کنسل شدن پروازها و بسته شدن راهها جزو طبیعی ترین اتفاقاتی هست که در همه کشور ها حتی کشورهای پیشرفته رخ می دهد. تازه این را هم در نظر داشته باشید که بارش این این برف شاید هر ۱۰-۱۵ سال در تهران سابقه داشته باشد.
ناشناس۲۳۳۴۴۱۲۳:۱۳:۱۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
استعفای عزتمندانه رضایت خدا و مخلوقات خدا را بدنبال دارد. ایجاد نارضایتی برای مردم حق الناس و غضب خدا را در پی خواهد داشت.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  2. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  3. بازی با کلمات

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  16. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  17. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  21. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  22. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  23. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین