تصویب ساخت نیروگاه خورشیدی در محدوده اتوبان قم- تهران

گروه اقتصادی الف،   3961113129 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل شرکت توزیع برق قم گفت: ساخت نیروگاه خورشیدی یکهزار و 500 مگاواتی در محدوده اتوبان قم- تهران تصویب شده که احداث آن کمک بسیاری به پایداری شبکه برق در کشور خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، مهدی آهنین پنجه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: افزایش تولید برق از سلول های خورشیدی را یکی از سیاست های جدی شرکت توزیع برق درکشور و قم است وشرکت توزیع برق استان،آماده امضای قرارداد تضمینی 20 ساله تا سطح تولید 100کیلو وات با شهروندانی که تمایل به استقرار سلول های خورشیدی در منازل خود را دارند، می باشد.
وی با بیان اینکه هر یک کیلووات تولید برق از سلوله ای خورشیدی نیاز به 100 مترمربع فضا دارد گفت: این اقدام علاوه بر کمک به تولید برق پاک و کاهش تولید دی اکسید کربن، درآمد پایدار و مناسبی برای خانواداه ها ایجاد می کند.
آهنین پنجه برمدیریت مصرف و تقاضای برق تاکید کرد و گفت:تغییر ساعت کاری ادارات قم در تابستان سال گذشته کمک بسیاری به مدیریت مصرف برق استان نمود که با توجه به تداوم خشکسالی، مشکل کمبود برق نیز در آینده خواهیم داشت.
وی درادامه تعداد مشترکان برق قم اعم از کشاورزی، صنعتی و تجاری را 540 هزار مشترک اعلام کرد و گفت: هد رفت برق استان قم در سال 92 حدود 15.5 درصد بود که با اصلاح شبکه در سال 95 به 10.34 درصد کاهش یافته است.