عضو کمیسیون امنیت ملی: ترامپ خرمای مرگ برجام را آماده کرده است/ برخی برای مذاکره با آمریکا حریص بودند

گروه سیاسی الف،   3961112136 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برخی زمانی برای مذاکره با آمریکا حریص بودند؛ در حالی که ترامپ امروز خرمای مرگ برجام را هم آماده کرده است.

به گزارش فارس، جواد کریمی‌قدوسی چهارشنبه‌شب در یادواره شهدای شهرک البرز شاهرود در سخنانی با اشاره به شاخصه‌های انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: نخستین شاخصه انقلاب اسلامی، جریان نظام ولایی بوده که اساس اداره جهان بر این اساس استوار است و خدا مهر تاییدش را فقط زیر این نظام امامت و ولایت می‌زند؛ هیچ حاکمیتی در جهان مشروعیت ندارد و فقط جمهوری اسلامی ایران است که مانع هر اقدام خلاف شرع مقدس اسلام و قانون اساسی می‌شود.

وی دومین شاخصه انقلاب اسلامی را تاسیس نظام ولایت فقیه در عصر غیبت عنوان کرد و افزود: از دستاوردهای عظیم حضرت امام خمینی (ره) بود که ولایت فقیه را امتداد ولایت رسول‌الله (ص) و ائمه اطهار (ع) بیان می‌کنند و می‌فرمایند هر کس مقابل آن بایستد، نابود می‌شود. امام تنها نفرمود آمریکا، انگلیس و اسراییل، بلکه هر کس از ما و لباس روحانیت و مسوولان که آمدند و ادعا کردند طرفدار انقلاب هستند و مقابل انقلاب ایستادند، نابود می‌شوند؛ چراکه اساس انقلاب الهی است.

جمهوری اسلامی مظهر اقتدار منطبق بر منطق است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احیای فرهنگ قرآنی از شاخصه‌های انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: مبارزه با استکبار و مستکبران و در راس آن شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی نیز اصل است؛ ما عظمت مبارزه با استکبار را در دنیا به وجود آوردیم و این در حال تقویت است و ریشه‌های مبتنی بر فطرت انسان‌ها و عقل بشری به‌خصوص نخبگان را با خود دارد. جمهوری اسلامی مظهر اقتدار منطبق بر منطق است؛ نه شمشیر.

کریمی‌قدوسی تاکید کرد: فرهنگ استکبارستیزی از انقلاب شروع شده است و امروز آمریکا در دو قدمی سقوط و قدس در یک ‌وجبی آزاد شدن قرار دارد. حلقه‌های مقاومت در کشورهای مختلف اسلامی و منطقه در هم گره‌ خورده و امروز جریانی از تفکر مقاومت با ده‌ها میلیون رزمنده در عالم به‌خصوص کشورهای منطقه به وجود آمده است و این دستاورد عظیم  نهضت علوی و فاطمی ایرانیان است.

وی ادامه داد: شاخصه بعدی انقلاب اسلامی، برگرداندن مجد و عظمت از دست‌ رفته مسلمانان بود. اگر به قبل از انقلاب برگردیم، تمام اختیار کشور دست آمریکا و انگلیس بود و شاه و مسوولان اختیاری از خود نداشتند و ما از نظر مادی، نظامی و اقتصادی کاملاً در اختیار استکبار بودیم؛ اما امروز نه اثری از محمدرضا پهلوی و سلطنت او و نه از صدام حسین ملعون، حزب بعث، علی‌عبدالله صالح، قذافی و حسنی مبارک و بن علی هست و فردا هم خواهد شنید که اثری از آل‌سعود هم نخواهد بود.

معیشت، اقتصاد، تولید و اشتغال امروز به نفس‌نفس افتاده است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شاخصه استقرار عدالت و ریشه‌کنی فقر و رشد همه‌جانبه کشور از دورافتاده‌ترین نقاط کشور تا شهرهای مرکز ایران گفت: خدمات فراوانی انجام‌شده که قابل مقایسه نیست؛ در حالی‌ که ما در این 40 سال در حال جنگ مستقیم یا جنگ اقتصادی و تحریم یا فتنه داخلی بوده‌ایم و بخشی از منابع ما در این جنگ‌ها بلعیده شده است.

وی تصریح کرد: قریب به 300 هزار نفر از نخبگان ما شهید شدند که کم‌ هزینه‌ای نیست و دشمن آن را به ما تحمیل کرد. بالغ‌بر یک هزار میلیارد دلار در جنگ خسارت به ما تحمیل شد؛ اما انقلاب با برخورداری از مردان، زنان و مسوولان بسیجی خدمات ارائه می‌دهد و اگر جایی مشکلی حل نشد و مخصوصاً معیشت، اقتصاد، تولید و اشتغال که امروز به نفس‌نفس افتاده، قابل حل است. باید دانست چرا وضع این‌گونه شده است و باید جمله امام راحل را تکرار کنیم که هر جا اسلام به میدان آمد، مشکل حل شد و آنجا که به اسلام عمل نشد، می‌لنگیم.

کریمی‌قدوسی با بیان اینکه مصداق اسلام ولی‌امر مسلمین است، بیان کرد: رهبری، مسوولان و مردم و سیاست‌ها را باید هدایت و کمک کنند و به دولت‌ها می‌گویند نگاهتان به داخل باشد؛ زیرا این مردم روی گنج زندگی می‌کنند و ثروت‌های عظیم الهی به آنها عطا شده است. عهد و وفا و جوانی و مردمی که دچار جنگ داخلی نیستند و وحدت ملی و عظمت در تراز بالا دارند، می‌توانند مشکلات را رفع کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: باید به جوانان اعتماد کرد و آنها را به میدان آورد. رهبری بر برداشتن موانع کسب و کار تاکید دارند. اگر دولت نمی‌خواهد کسب و کار ایجاد کند، پس مانع هم نشود و اگر خود مانع است ،خودشان از سر راه کنار بروند و موانع را بردارند.

ترامپ خرمای مرگ برجام را آماده کرده است

وی با بیان اینکه رهبری در مواجهه با مذاکرات برجام فراتر از انتظار وارد شدند و به تکلیف خود عمل کردند، اظهار کرد: رهبری تاکید کردند به غربی‌ها اعتماد نکنید و این‌ها قابل اعتماد نیستند و دروغ می‌گویند؛ چراکه ذات استکبار بر پایه دروغ و ظلم و حیله استوار است و اعتماد نکنید؛ اما حالا کار به‌ جایی رسیده که ترامپ خرمای مرگ برجام را آماده کرده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی مجلس و اعتراف به‌ اشتباه در اعتماد کردن به جان کری افزود: آن‌ها در مذاکرات به سخن شفاهی آمریکا اعتماد کردند و حال این‌گونه شده است. رهبری در جلسات خصوصی و عمومی فریاد زدند اعتماد نکنید و اگر توافق می‌کنید، خوب توافق کنید.

کریمی‌قدوسی با بیان اینکه برخی از خطوط قرمز تعیین‌شده رهبری تغییر روش دادند، عنوان کرد: رهبری حتی الگوی اجرایی را در برجام گفتند که نظیر به نظیر کار انجام شود و یک کار ما انجام دهیم و یک تحریم را آن‌ها بردارند؛ چراکه رهبری می‌دانستند و آن‌ها خود بیان می‌کردند به دنبال خلع سلاح ما هستند؛ این‌ها نفهمیدند چون به امر اسلام تن ندادند و اوامر رهبری را در اجرا پی نگرفتند در برجام این‌گونه شد.

اصل مذاکره خواست رهبری از دولت‌های قبل بود

وی با بیان اینکه اصل مذاکره خواست رهبری از دولت‌های قبل بود، گفت: اگر با توجه به اسلام عمل می‌شد، مشکلات رفع می‌شد؛ اگر به چارچوب اقتصاد مقاومتی عمل می‌شد، امروز 70 درصد صنعت کشور تعطیل نشده بود و چرخ بازار چهار سال معطل نبود تا برجام بیاید و حال هم چهار سال باید انتظار بکشد که برجام می‌ماند یا می‌رود و این روی همه‌ امور داخلی و خارجی اثر می‌گذارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اغتشاشات اخیر و متهم‌کردن گروهی توسط این افراد گفت: در نوک پیکان شعارهای ساختارشکنانه شورش اخیر، شخص رهبر معظم انقلاب بود و بعد کل روحانیت و سپاه و بسیج مردم و حزب‌الله وجود داشت.

کریمی‌قدوسی بیان کرد: در خطبه 174 نهج‌البلاغه، رمزگشایی شورش 96 است که این جریان خلق‌الساعه نبوده و اول ذهن مردم را به چیز مهمی گره بخورد که زندگی و معیشت سخت می‌شود، امید به برجام کمرنگ می‌شود و تخم مرغ گران و یارانه 30 میلیون حذف و موسسات مالی مشکل‌زا می‌شود؛ یک کانال به نام مال‌باختگان ایجاد می‌شود که بعد مشخص شد منافقین ایجاد و نظام ولایی و شخص امام مسلمانان را متهم کردند.

وی تصریح کرد: مردم به تکلیف خود عمل کرده و کم نگذاشتند؛ قدرت دفاعی ما امروز در سطح بالایی قرار دارد که دشمن از آن می‌هراسد.

4 سال سر یک نگاه از دست رفت

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چه کسانی حریص به مذاکره با آمریکا بودند، اظهار کرد: برخی واژه شیطان بزرگ را برداشته و کدخدا را جایگزین کردند و گفتند که با کدخدا باید مذاکره کرد و چهار سال سر این نگاه از دست رفت.

وی تصریح کرد: امروز عامل اصلی تعطیلی کارخانه‌ها کیست و چه کسی نقدپذیر نیست؟ کدام شخصیت در قانون اساسی مصونیت از نقد دارد؟ کجا ذکرشده که رهبری و مسوولان نقد نشوند؟ مجلس خبرگان رهبری یکی از وظایفش، نظارت مستمر بر رهبری است و بر اساس تکلیف قانون کمیته مخصوص دارند و جمع‌بندی را خدمت رهبری می‌آورند و دانشجویان در دیدارها نقد می‌کنند، کدامشان به زندان افتاده یا شکایت از آن‌ها انجام شده است؟

کریمی‌قدوسی با بیان اینکه بالغ‌بر 10 شکایت از طرف ریاست جمهوری به خاطر سخنرانی و مواضع بنده شده است، افزود: قانون اساسی به نماینده مصونیت داده تا مواضع خود را بیان کند؛ چون نماینده مردم است و در تمام امور حق اظهارنظر دارد و نمی‌توان او را تحت تعقیب قرار داد. دولت کم‌کم 100 شکایت از نمایندگان و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها انجام داده و با این وجود، بیان می‌کند نقد آزاد است و معصوم نداریم و امام دوازدهم را هم می‌شود نقد کرد و پیامبر را هم در حضورش نقد می‌کردند؛ این‌ها ریشه عصمت است که در کشور فاطمی می‌زنند. اگر ائمه اطهار (ع) نقد شوند، عصمت ندارند و این درست نیست.

اگر مردم بمانند، انقلاب خواهد ماند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انقلاب مردمی‌ بودن آن است، افزود: امام راحل چه لشکر و سپاهی قبل از انقلاب داشت؟ چه لشکر 20 میلیونی یا پادگان آموزشی و امکانات داشت؟ هیچ‌کدام را نداشت اما مقابل رژیم ستم‌شاهی تمام این ابزار قدرت مادی و نظامی را داشت و امام راحل خدا و مردم را داشت و با دست‌خالی به پیروزی رسید.

کریمی‌قدوسی تاکید کرد: مهم‌ترین رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، مردمی‌ بودن آن است و دشمن از روز اول تمام فتنه‌های خود را در این راستا قرار داد تا مردم را از امام و انقلاب بگیرد و جایی که بتواند مردم را مقابل امام و انقلاب قرار دهد، انقلاب از بین می‌رود. همین تستی که کردند، تیرشان به سنگ خورد و رهبری انقلاب فرمودند من صد بار از این مردم تشکر می‌کنم. اگر روزی بر فرض مسوولان همه خیانت کنند که این‌جور نیست و تعداد معدودی داریم، باز هم اگر مردم بمانند، انقلاب خواهد ماند.

وی ادامه داد: امروز برخی مسوولان یادشان می‌رود و از معارف انقلاب دور می‌شوند و فکر می‌کنند مالک انقلاب هستند؛ امام راحل فرمود اگر من هم از اسلام منحرف شوم مردم من را کنار می‌گذارند؛ چراکه مردم شخص‌پرست نیستند و اسلام را می‌خواهند.

این نماینده مجلس گفت: رهبری امروز در اوج اقتدار بشارت می‌دهند و آینده را روشن می‌دانند و در دیدار با مردم قم تاکید دارند که من می‌دانم که اراده الهی به این تعلق گرفته است؛ شما مردم و این انقلاب را در اوج عزت ممکن خواهد رساند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین