مسکو: قصد مداخله در انتخابات آتی آمریکا را نداریم

گروه جهان الف،   3961111010

سفیر مسکو در واشنگتن گفت، بر خلاف اظهارات رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، روسیه هیچ قصدی برای مداخله در انتخابات میان‌دوره‌ای آتی ایالات متحده ندارد.

به گزارش ایسنا، آناتولی آنتونوف، سفیر مسکو در واشنگتن در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار کرد: ما اظهارات مایک پامپئو، رئیس سیا را بررسی کردیم. چیز جدیدی در اظهارات او وجود ندارد.

وی افزود: او ادعاهایی تکراری را بدون ارائه ادله مطرح می‌کند که هیچ نکته‌ای در آن وجود ندارد. ما هیچ برنامه‌ای برای مداخله در انتخابات ایالات متحده نداریم.

آنتونوف گفت: کمک به هر یک از جناح‌های دموکرات یا جمهوری‌خواه برای پیروزی در انتخابات آتی آمریکا برای روسیه بی‌معنی است زیرا روابط دوجانبه در صورت پیروزی هر یک، بهبود نمی‌یابد.

این دیپلمات روس ادامه داد: چرا ما باید به دموکرات‌ها کمک کنیم تا در انتخابات پیروز شوند؟ این کار هیچ نفعی برای روابط آمریکا و روسیه ندارد و این موضوع در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما ثابت شد.

آنتونوف گفت: چرا باید به جمهوری‌خواهان کمک کنیم؟ روابط میان واشنگتن و مسکو اکنون آسیب دیده و اکنون از روسیه به عنوان دشمن آمریکا یاد می‌شود.

این سفیر روسی تاکید کرد: مسکو در امور داخلی کشورها مداخله نمی‌کند و بر این باور است که شهروندان هر کشوری حق انتخاب رهبران خود را دارند.

رئیس سازمان سیا پیش از این در مصاحبه با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت: به هیچ عنوان شاهد کاهش چشمگیر فعالیت‌های روسیه نبوده‌ایم و در حال حاضر به شدت نگران انتخابات سنا و مجلس نمایندگان آمریکا هستم که قرار است ماه نوامبر برگزار شود.

وی افزود: اطمینان دارم که روسیه به اقدامات مداخله‌جویانه خود در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا ادامه خواهد داد اما از سوی دیگر نیز مطمئن هستم که ما قادر هستیم انتخاباتی آزاد و عادلانه برگزار کنیم که تلاش‌های روسیه بر آن تاثیری نداشته باشد.

سازمان سیا به این نتیجه رسیده که مسکو با افشای مکاتبات هک شده حزب دموکرات و انتشار اطلاعات نادرست در رسانه‌های اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی مداخله کرده است اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بارها تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده ادعای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری را به عنوان یک "دروغ" و "شکار جادوگر" رد کرده است.

پامپئو در ادامه این مصاحبه گفت: معتقدم که روسیه علی‌رغم همکاری‌ها در اقدامات مقابله با تروریسم اساسا یک دشمن محسوب می‌شود و هیچگونه کاهش چشمگیری در تلاش‌های این کشور برای خرابکاری در اروپا و آمریکا وجود نداشته است.

وی با رد گزارش‌ها مبنی بر اینکه ترامپ توجه و علاقه کمی به مطالعه اسناد و مدارک مهم دارد، گفت: ما تقریبا هر روزه اطلاعات دقیقی را که سازمان سیا گردآوری کرده، به شخص ترامپ ارائه می‌دهیم. او بر این گزارش‌ها به طور دقیق تمرکز کرده و آنها را با دقت تمام مطالعه می‌کند. در حقیقت می‌توان گفت که ترامپ برای درک کامل این اطلاعات بسیار کنجکاو و مشتاق است و نهایت تلاش خود را در این امر انجام می‌دهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین