بحث نمایندگان درباره سوال از روحانی/ پژمانفر: وقتی جلوی سوال را می‌گیریم، مشکلات از خیابان‌ها سردرمی‌آورد/ لاریجانی: کسی مانع سوال نشده/ سخنگوی هیات رئیسه: لاریجانی مخالف طرح سوال است

گروه سیاسی الف،   3961110130 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یک نماینده مجلس که نسبت به عدم اعلام وصول طرح سوال از رییس‌جمهور درباره موسسات مالی انتقاداتی مطرح کرد، گفت: کسی مانع این سوال نشده و گزارش مربوطه موسسات مالی در صحن مجلس مطرح شده است.

بحث نمایندگان درباره سوال از روحانی/ پژمانفر: وقتی جلوی سوال را می‌گیریم، مشکلات از خیابان‌ها سردرمی‌آورد/ لاریجانی: کسی مانع سوال نشده/ سخنگوی هیات رئیسه: لاریجانی مخالف طرح سوال است

این در حالی است که سخنگوی هیات رئیسه مجلس امروز عنوان کرده بود رییس مجلس در حال حاضر معتقد است باتوجه به این‌که دولت گرفتار موضوعات مختلفی است، شاید بهتر باشد که این موضوع طرح سوال فعلاً معطل بماند یا به نوعی تعدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ها، نصرالله پژمان‌فر، نماینده مشهد در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری به هیات رییسه مجلس گفت: اگر اجازه طرح سوال ۱۸۰ نماینده از رییس جمهور درباره موسسات مالی داده می‌شد، مشکلات از خیابان‌ها سر در نمی‌آورد.

وی افزود: ۱۸۰ نماینده، ۶ ماه این مساله را مطرح و این موضوع را مطرح کردند اما اجازه نمی‌دهیم از مسیر قانونی حقوق مردم پیگیری و سوال تحقیق و تفحص مطرح شود. این یک اشکال اساسی است.

نماینده اصولگرای مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: اگر مسیر بسته شود، مشکلات از جای دیگری بیرون می‌آید. گاهی جلوی سوال را می‌گیریم و مشکلات از خیابان‌ها سر در می‌آورد.

علی لاریجانی در واکنش به این تذکر نماینده اصولگرای مشهد اعلام کرد: تعجب می‌کنم این را می‌گویید و عدم طرح سوال از رییس جمهور را عامل اغتشاش می‌دانید.

وی افزود: سوال در مورد موسسات مالی مطرح بود و ما از قبل موضوع را پیگیری کردیم. در جریان هستید که نمایندگی از مجلس، قوه قضاییه و دولت چقدر تلاش کردند موضوع حل شود و گزارش هم در صحن مجلس مطرح شد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: کسی مانع طرح سوال نیست؛ چرا کار را با دست خودتان تضعیف می‌کنید؟!

رییس‌مجلس مخالف طرح سوال از رییس‌جمهور در شرایط فعلی است/ سوال از مسئولان حق نمایندگان است

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که رییس مجلس مخالف طرح سوال از رییس‌جمهور در شرایط فعلی است و در عین حال گفت باوجود آن‌که مخالفت مصلحت‌اندیشی نیست، اما گاهی مصلحت‌اندیشی‌ها منجر به بروز مشکلات دیگر می‌شود.

 البته سخنگوی هیات رییسه مجلس سوال از مسئولان را حق نمایندگان دانست و درباره علت تعلل هیات رییسه در اعلام وصول سوال نمایندگان از رییس‌جمهور اعلام کرد که رییس مجلس در حال حاضر معتقد است باتوجه به این‌که دولت گرفتار موضوعات مختلفی است، شاید بهتر باشد که این موضوع طرح سوال فعلاً معطل بماند یا به نوعی تعدیل شود.

بهروز نعمتی با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به سوال خود و حدود ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس از رییس‌جمهوری درباره وضعیت بازار ارز اعلام کرد: ابتدای هفته جاری نیز با رییس مجلس در این رابطه به‌طور مفصل صحبت کردم و قرار شد آقای لاریجانی مواردی را در این رابطه پیگیری کند.

نماینده تهران در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: این درست نیست که هر روز بازار ارز یک قیمت داشته باشد و دولت هم خود را مسئول نداند. بنابر این فکر می‌کنم آقای رییس‌جمهور باید در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس همچنین درباره سوال تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس از رییس‌جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری و عدم اعلام وصول آن باوجود سپری شدن چندین ماه، اعلام کرد: مشکل موسسات مالی تا حدود زیادی مرتفع شده است اما به هر حال اگر سوال‌کنندگان اصرار داشته باشند، باید پیگیری کنند.

نعمتی در پایان با بیان این‌که نسبت به سوال دیگری درمورد عملکرد سازمان محیط زیست اطلاع ندارد، در پاسخ به این سوال که مصلحت‌اندیشی در اداره مجلس و عدم اعلام وصول سوالات نمایندگان از رییس‌جمهور تا چه زمانی ادامه خواهد یافت، گفت: مسئله این است که اگر این مصلحت‌اندیشی‌ها برای حل یک مشکل باشد، ممکن است در کوتاه‌مدت جواب بدهد اما فکر می‌کنم در درازمدت به مشکل برمی‌خوریم و باید فضا عوض شود.

احمد وقفچی نماینده مردم زنجان در مجلس و طراح سوال از حسن روحانی رئیس‌جمهور درباره مشکلات موسسات مالی چندی پیش گفته بود: در صورت تداوم تاخیر هیات رئیسه مجلس در اعلام وصول این سوال که بیش از 6 ماه از ارائه آن می‌گذرد به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت خواهیم کرد.

نادر قاضی پور، نماینده ارومیه نیز 26 دی ماه در تذکری در صحن علنی مجلس گفته بود: سوال از رئیس جمهور را آقای لاریجانی انجام نمی دهد که باید خودشان روز قیامت پاسخ دهند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: برخی می گویند امام زمان (عج) را می شود نقد کرد، جای این سوال باقی است که چرا نمی شود از رئیس جمهور سوال کرد.

قاضی پور گفت: علی رغم وجود حقوق های نجومی در دولت، برخی از اعضای شوراهای حل اختلاف هنوز ۲۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می کنند.

گفتنی است در اصل‏ هشتاد و هشتم ‎‎قانون اساسی آمده است: در هر مورد که‏ حداقل‏ یک‏ چهارم‏ کل‏ نمایندگان‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ از رئیس‏ جمهور و یا هر یک‏ از نمایندگان‏ از وزیر مسئول‏، درباره‏ یکی‏ از وظایف‏ آنان‏ سوال‏ کنند، رئیس‏ جمهور یا وزیر موظف‏ است‏ در مجلس‏ حاضر شود و به‏ سوال‏ جواب‏ دهد و این‏ جواب‏ نباید در مورد رئیس‏ جمهور بیش‏ از یک ماه‏ و در مورد وزیر بیش‏ از ده‏ روز به‏ تاخیر افتاد مگر با عذر موجه‏ به‏ تشخیص‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۷۳۲۹۱۲:۰۳:۵۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
وکیل الدوله های لیست امید..
ناشناس۲۲۷۳۶۹۱۲:۵۰:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
لاریجانی خیلی مرموزه... بیچاره احمدی نزاد پدرش رو تو مجلس در آوردند... هر روز خودش و وزیرانش رو می کشیدند مجلس ... از جمله همین اقای مطهری که روزه سکوت گرفته... الان روشنفکری لابد اقتضا میکنه روزه سکوت بگیرند...
ناشناس۲۲۷۴۱۱۱۳:۱۵:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
سوال از رئیس جمهور کاری قانونی است چرا عده ای نگرانند؟ آنها که نگران دموکراسی بودن کجایند؟
ناشناس۲۲۷۴۳۵۱۳:۲۳:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
سوال از کی؟!!
ناشناس۲۲۷۴۴۵۱۳:۲۵:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
اقای روحانی قیمت بنزین افزایش نیافت قیمت دلار را بالا می برید چون اکثر فقیر بیچاره ها تصور می کنند شما از جیب پولدارهای توریست برمی دارید ملت حرکات شما و سیف را زیر نظر دارند به محض افت قیمت دلار شما یا نوبخت یا سیف صحبت های منفی می کنید فردای انروز دلار پنجاه تومان میکشه بالا از خدا بترسید
سپرده گذار کاسپین۲۲۷۵۹۸۱۴:۳۹:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
بفرمایید کجا مشکل موسسات تا حدودی حل شده است طبق معمول
محی الدین۲۲۸۵۰۵۰۹:۱۳:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
به نظر بنده روحانی خودش باید استعفا بدهد چون دولت او هیچ باری از روی دوش مردم بر نداشته بلکه با برجام کاری کرده که هر سه ماه یکبار ایرانی ها را تحریم می کنند.
ناشناس۲۲۸۶۰۲۱۰:۲۳:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
دیگه کار از این بازی ها گذشته. فکر نکنم کسی دیگر اخبار مجلس و دولت را دنبال کند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین