کدام بخشنامه وزارت آموزش و پرورش آل‌هاشم را غصه‌دار کرد؟

گروه اجتماعی الف،   3961109262 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده، ولی فقیه آذربایجان شرقی با یادآوری اینکه وزارت آموزش و پرورش اخیراً بخشنامه کرده که دانش‌آموزان ابتدایی به گلزار شهدا نرفته و یا با جانبازان دیدار نکنند، گفت: از بخشنامه اخیر وزارت آموزش و پرورش واقعاً غصه خوردم.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم عصر امروز در دیدار با اعضای دارالتحقیق شهید مطهری تبریز با اشاره به اینکه نقش حجت‌الاسلام قدوسی در آذربایجان، نقش آقای قرائتی در کشور است اظهار داشت: یکی از عوامل موفقیت ایشان، عدم وابستگی به جناح‌هاست چرا که کارش فقط تبلیغ است و این رمز موفقیت است.

وی بابیان اینکه پیرو اوامر، ولی امر مسلمین، فارغ از هرگونه وابستگی است افزود: روحانیت باید نقش پدری در جامعه داشته باشند و برای همه دست نوازش داشته باشند تا در تبلیغ دینی موفق شوند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی بابیان اینکه از حرکت‌های تبلیغی موفق و الگو‌هایی مانند حجت‌الاسلام قدوسی نتوانسته‌ایم در این استان به نحو احسن استفاده کنیم خاطرنشان کرد: شاید در برخی از شهر‌ها بیش از تبریز از تجربیات ایشان استفاده کرده‌اند.

وی هیئت‌امنا و هیئت اندیشه‌ورز این موسسه را از صاحب‌نظران مسائل فرهنگی عنوان کرد و گفت: مسئله هنر و استفاده از آن در مساجد و تبلیغ دینی کمتر مورد توجه بوده است که امیدواریم در این حوزه اقدام جدی صورت گیرد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه استفاده از ابزار هنر، فیلم، تئاتر، سینما و... برای تبلیغ دین بسیار مهم است افزود: متاسفانه ما‌ها انتقاد می‌کنیم که چرا فلان جا این‌طور شده، در حالی که جای انتقاد نیست چراکه به دلیل اینکه فضا را واگذار کرده‌ایم باید در خود تجدید نظر کنیم.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه باید از مسائل هنری در حوزه تبلیغ دین استفاده کنیم ابراز داشت: مقام معظم رهبری هم به موضوع هنر بسیار اهمیت می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه باید برخی سد‌ها را بشکنیم و با سنت‌شکنی در مورد حضور برخی از روحانیون در فضا‌های مختلف، تصریح کرد: روحانیون باید با استفاده از ابزار هنر در اماکن مختلف حضور یافته و دین را تبلیغ کنند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نونهالان، نوجوانان و جوانان باید با مساجد مانوس شوند و برای آینده اسلام و انقلاب نقش‌آفرینی کنند تاکید کرد: برخی هیئت‌امنا‌ها به بچه‌ها ارزش نداده و برای آینده‌سازان کشور کم‌محلی می‌کنند، ضمن اینکه برخی تفکرات غیراصولی در مساجد حاکم شده و در کنار این موضوعات به مسائل فرهنگی کم‌توجهی می‌کنیم.

امام جمعه تبریز در ادامه با یادآوری اینکه وزارت آموزش و پرورش اخیراً بخشنامه کرده که دانش‌آموزان ابتدایی به گلزار شهدا نرفته و یا با جانبازان دیدار نکنند اضافه کرد: آموزش و پرورش توجیه کرده که منظور ما در این بخشنامه شهدا نبوده و آرامستان‌ها بوده و متاسفانه وعده داده‌اند که در فروردین‌ماه قرار است در این بخشنامه تجدید نظر کنند که واقعاً آدم غصه می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه ما به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم تصریح کرد: باید در مقابل جنگ فرهنگی نرم دشمن از بچه‌های خود که مورد هدف قرار گرفته است مراقبت کنیم چراکه آرام و بدون سر و صدا افکار کودکان ما را عوض می‌کنند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم بابیان اینکه متاسفانه ارگان‌های فرهنگی موازی کاری زیادی دارند و برنامه‌های هماهنگ شده ندارند ابراز داشت: به‌عنوان مثال در مساجد انجمن اسلامی، پایگاه مقاومت، هیئت‌امنا، روحانی، کانون فرهنگی و... داریم، ولی با هم هماهنگی ندارند و خروجی کمتری دارند که در این‌بین نوجوانان و جوانان قربانی می‌شوند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین