بازهم بحران در روزهای برفی/ از سودجویی اسنپ و تپسی تا خواب زمستانی مدیران

گروه اجتماعی الف،   3961108277 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

بارش سنگین برف در نیمه شمالی کشور که از شنبه شب در تهران و دیگر استان های کشور آغاز شد بار دیگر نشان داد که با وجود آگاهی قبلی در مواقع خاص تا چه اندازه نهادها و سازمان ها مربوطه ناکارآمد هستند.

بازهم بحران در روزهای برفی/ از سودجویی اسنپ و تپسی تا خواب زمستانی مدیران

بارش برف دو روز اخیر باعث مسدود شدن بسیاری ازمعابر و راه‌های مواصلاتی بیرون و درون شهری شد، سیستم حمل و نقل عمومی را مختل کرد، بسیاری از پروازهای داخلی و خارجی را لغو و عملا باعث تعطیلی بسیاری از فرودگاه های کشور شد، تاکسی های اینترنتی نیز با وجود چند برابر کردن قیمت ها حاضر به جابجایی مسافران نبودند و ... . این اتفاقات همه در حالی رخ داد که از هفته گذشته اعلام شده بود که تهران و دیگر استان های کشور از اوائل هفته پیش رو کاهش شدید دما و بارش برف و باران را خواهند داشت.

گرفتار شدن مردم در راه ها و دیر تشکیل شدن جلسه مدیریت بحران
بسیاری از خودروها در اتوبانهای تهران قم و تهران کرج شنبه شب را در برف و کولاک ماندند. در این باره داوود کشاورزیان ، معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور که به منظور بررسی اقدامات دستگاه‌های مختلف در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد خودروها فاقد زنجیر چرخ بودند خاطرنشان کرد: مهمترین دلیلی که سبب انسداد مسیرها شد عدم استفاده از زنجیر چرخ بود. متاسفانه بسیاری از راننده‌ها به هشدارهای ما بی توجه بودند و واقعا معلوم نیست چرا راننده‌ای که وضعیت بارش‌ها را دیده، نه زنجیر چرخ با خود به همراه داشته و نه حتی باکش را پر کرده بود. مگر با باک خالی در جاده برفی رانندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه غافلگیری در این زمینه را قبول ندارم گفت:‌ بارش برف از قبل پیش بینی شده بود. گرچه مقدار آن بیشتر بود اما بارش‌ها پیش بینی شده بود. اگر رانندگان زنجیر چرخ به همراه داشتند قطعا بسیاری از این مشکلات پیش نمی‌آمد. تصور کنید اگر در یک جاده‌ای ۱۰۰۰ خوردو تردد کنند اما تنها دو خودرو لیز بخورند آن جاده مسدود می‌شود و پس از آن خودروها متوقف شده، سوخت‌شان به پایان می‌رسد و مشکلات بعدی ایجاد می‌شود. بنابراین لازم است که ما فرهنگ و رفتار ترافیکی‌مان را در این زمینه اصلاح کنیم.

وی همچنین درباره بسته شدن راه‌ها نیز اظهار کرد: راه‌ها باید از جایی بسته شوند که در آن نقطه امکانات رفاهی وجود داشته باشد.

همچنین زمانی که مجری شبکه خبر از یاسر خالدی سخنگوی سازمان راهداری پرسید که چرا با وجود بارش برف از شب گذشته(منظور شنبه است)، جلسه بحران سازمان راهداری برگزار نشد و روز یکشنبه تشکیل شد، پاسخی داده نشد.

شهرداری تهران غافلگیر شد
شهرداری تهران نیز با بارش برف غافلگیر شد. به گونه ای که دیروز نمایندگان مجلس و شورا نیز از اقدامات ضعیف شهرداری انتقاد کردند.

محمد رضا عارف، رییس مجمع نمایندگان تهران در اظهاراتی گفت:«تاسف می‌خورم از اقدامات شهرداری و استانداری که برای بارش متوسط برف، شهر به این وضع درآمده است. گله جدی داریم که چرا شهرداری آمادگی اولیه را برای ساماندهی معابر و برف‌روبی نداشت. از شب گذشته تاکنون تعداد زیادی درخت بر اثر سنگینی بارش برف شکسته که نشان می‌دهد عوامل شهرداری اقدام به برف‌روبی از درخت‌ها نکرده‌اند، ضمن اینکه شن پاشی در کوچه و خیابان‌های فرعی نیز به شکل مطلوب انجام نشده است.»

مجید فراهانی در تذکرات پیش از دستور چهل و یکمین جلسه علنی شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت: سطح خیابان‌های شهر علی‌رغم بودجه برف‌روبی بسیاری که در سال‌های گذشته و امسال اختصاص یافته است، برف‌روبی نشده و امکان تردد نیست و درختان زیادی شکسته شده است. عوامل شهرداری و مدیریت بحران در سطح شهر دیده نمی‌شود. عضو شورای شهر تهران اضافه کرد:‌ در سال 95، 33 میلیارد تومان و در سال 96، 30 میلیارد تومان برای برف‌روبی در شهر تهران اختصاص یافته بود و سالانه هزینه برف‌روبی به پیمانکاران پرداخت می‌شود و علی‌رغم پیش‌بینی اعتبارات بالا، شهرداری در برف اخیر غافلگیر شده است و خدمات‌رسانی و حمل‌ونقل عمومی، خدمات شایسته‌ای را ارائه نداده است.

محسن علیجانی عضو مجمع نمایندگان تهران نیز تاکید کرد: شهرداری تهران باید مدیریت بحران قوی داشته باشد و اجازه ندهد یک بارش برف ساده تبدیل به بحران شود. باید مسئولان و مدیران شهرداری به صورت عملیاتی مدیریت شهر را به عهده بگیرند و حضور در ستاد کفایت نمی کند.

گفتنی است بارش برف در تهران باعث شد درختان بسیاری شکسته شود، خودروها خسارت ببینند و معابر فرعی نیز بسته شود. از سوی دیگر سیستم حمل و نقل عمومی نیز با کندی و به سختی در جریان بود. عکس هایی که دیروز از ایستگاه های اتوبوس در پایتخت منتشر شد حاکی از تجمع بیش از حد مردم و کند بودن جابجایی مسافران بود. این در حالی است که در روزهای برف و باران این انتظار وجود دارد که توجه ویژه ای به سیستم حمل و نقل عمومی و ناوگان اتوبوسرانی شود.

البته محمدعلی نجفی دیروز صبح از نوجوانان و دانش آموزان دبیرستانی برای برف روبی کمک طلبید.

در همین حال دیروز ۷۰۰ مورد قطعی برق نیز در تهران گزارش شد و گفته شد که 7 هزار مشترک تهرانی دچار مشکل خاموشی شدند.

وقتی تاکسی های اینترنتی از گرفتاری مردم سوءاستفاده می کنند
البته در وضعیت نابسامان شهر تهران متاسفانه همچون روال سابق شاهد بودیم که تاکسی ها در سطح شهر یا نایاب یا فقط به صورت دربستی کار می کنند. این در حالی است که این تلقی بوجود آمده بود با وجود گسترش تاکسی های موبایلی وضعیت نسبت به گذشته در چنین روزهایی بهتر خواهد شد. اما تجربه ثابت کرد نه تنها نباید خوشبین بود بلکه با جرات می توان گفت کاسبی در چنین روزهایی به شدت افزایش یافت. جالب است یکی از تاکسیهای موبایلی که اقدام به افزایش 40 درصدی نرخ کرایه‌ها در این روز بارانی کرده در اطلاعیه‌ای به مشترکان می‌گوید: برای موفقیت بیشتر در قبول درخواستها توسط رانندگان و حفظ سرعت و کیفیت خدمات در شرایط اوج (بارندگیهای ناگهانی، ترافیکهای غیرعادی و…) هزینه سفر در این محدوده موقتا افزایش 40 درصدی می‌یابد.

از سوی دیگر، یکی از فعالان دیگر این حوزه نیز نرخ کرایه‌ها را از 50 تا 100 درصد گران کرده و دلیل این موضوع را «اوج درخواست» عنوان کرده است.

اوضاع زمانی جالب تر می شود که بدانیم با همین قیمت ها نیز نمی توان تاکسی اینترنتی دربست کرد. در این باره یکی از این راننده‌ها متعلق به این شرکت ها می گوید: چرا در شرایطی که می‌شود مسافر دربستی با قیمتی دو تا سه برابر سامانه‌های تاکسی موبایلی سوار کرد، اپلیکیشنم را روشن کنم؟!

با توجه به این شرایط به نظر می رسد ناکارآمدی جدی درباره اتفاقاتی که حتی از وقوع آنها خبر داریم نیز وجود دارد و حالا حالاها نباید چشم امیدی به مطلوب شدن مدیریت بحران و بهبود حمل‌ونقل عمومی در شرایط خاص روزهای برفی و بارانی داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۵۸۶۰۰۶:۵۳:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۹
استانداری و شهرداری تهران و همچنین وزارت راه , واقعا ضعیف عمل کردن. مدیران خاطی و بی مسولیت باید اخراج بشن
ناشناس۲۲۵۸۶۷۰۷:۲۱:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۹
از ماست که بر ماست . وقتی مسئولین زندگی اشرافی پیدا کنند , مردم هم بدنبال انها حرکت میکنند و همه فقط بفکر پر کردن جیبشان هستند .
ناشناس۲۲۵۸۷۱۰۷:۳۰:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۹
فقط غر می زنید. برف آمده، درختان شکسته اند و سیم های برق قطع شده. تقصیر کیست؟ در پیشرفته ترین و ثرتمندترین کشورها هم، چند روز طول می کشد تا اوضاع عادی بشود.
ناشناس۲۲۶۴۵۲۱۴:۲۶:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۹
با فرض شما سوئد و کانادا اگر هفته ای یکبار برف بیاد باید کل کشورشان تعطیل باشه ..... کل اتوبان و راه هوایی و زمینی بسته است اونم با یک برف .... شما طرفداری فقط کن، مردم و جون مردم کیلویی چند؟؟؟؟؟؟؟
آریابان۲۲۶۵۹۳۱۶:۱۱:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۹
تردیدی نیست که تقصیر فقط متوجه خود "برف" است که در نامناسب ترین فصل باریده !!!!! ؛ زیرا اگر در تابستان "برف"باریده بود همان بالا ها آب میشد و به زمین نمی رسید و هیچکسی هم غافلگیر نمیشد !!!! ؛ آخه زمستان هم شد وقت برف باریدن ؟!؟!؟!؟!؟!؟
ناشناس۲۲۶۶۸۴۱۷:۴۶:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۹
دوره قالیباف هم بود این حرفا می زدی؟
ناشناس۲۲۷۳۲۷۱۲:۰۲:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
در کشورهای پیشرفته این اینقدر برف زمینگیر نمی شوند آنها ماشین ها بخار آب دارند که خیابنها را بسیار خوب تمیز می کند
شهر دار محترم جامعه اماری۲۲۵۸۷۷۰۷:۴۳:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۹
دانش اموزان مگر دسترسی به توئیتر دارند اقای شهردار خواسته بگه من هم توئیت می کنم !! تا از توئیت بازان حکومت عقب نمونده باشد. ژست هم اندازه و اطلاع لازم دارد
ناشناس۲۲۶۵۲۶۱۵:۲۶:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۹
بله جوانان و نوجوانان بیشتر از والدین خود به اینترنت و شبگه های اجتماعی دسترسی دارند.
ناشناس۲۲۵۸۹۰۰۸:۰۴:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۹
آنهایی که با اعتماد به آن شیخ لیستی رای دادند تا این نجفی به کار گرفته شود در همه این مشکلات مقصرند ا زخدا و مردم عذر خواهی کنید
ناشناس۲۲۵۸۹۸۰۸:۱۸:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۹
"وقتی تاکسی های اینترنتی از گرفتاری مردم سوءاستفاده می کنند" تاکسی های تاکسیرانی سوء استفاده نمیکنند؟!!! سالها قبل رو که فراموش نکردید با یک باران ساده همه میشدن دربستی اونموقع ایراد نداشت؟
ناشناس۲۲۵۹۲۳۰۸:۵۱:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۹
نه تنها تاکسی های اینترنتی بلکه تاکسی ها معمولی هم در این شرایط غیبشان می زند یا با کرایه های سرسام آور کار می کنند حالا اگر کارمندی سرکارش حاضر نشود صدای وا مردما و وا ارباب رجوعا از همه جا بلند می شود
مجید۲۲۵۹۳۰۰۸:۵۷:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۹
در شرایط خاص احتمال تصادف، مصرف بنزین، افزایش زمان سفر و استهلاک خودرو بیشتر است. این حق رانندگان تاکسی است که کرایه بیشتری طلب کنند. همچنین در شرایط برفی تعداد تاکسی های فعال کمتر می شود، مردم هم از ترس لغزندگی کمتر از خودرو شخصی استفاده میکنند. چگونه است که اگر عرضه دلار و سکه کم شود و قیمت افزایش یابد اشکالی ندارد اما اگر عرضه خدمات حمل و نقل با مخاطراتی همراه باشد، نباید هزینه بیشتری برای آن پرداخت کرد؟
مجید۲۲۵۹۶۳۰۹:۴۰:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۹
چه بخواهیم چه نه چه خوشمان بیاید چه نه این مملکت را سرهنگ‌ها بهتر اداره کردند و میکنند #قالیباف
ناشناس۲۲۶۲۵۸۱۲:۵۵:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۹
مشکل این مملکت این است که حافظه مردم خیلی کوتاه مدت است! زمان آقای قالیباف باران آمد و خانمی در جوی آب شهر غرق شد! زمان ایشان هم برف آمد و ما تا ساعت 5 صبح در خیابان های شهر ماندیم(9 آذر بود)! واقعیت این است که باید پذیرفت تهران شهر برف خیزی نیست، بنابراین میلیارد ها هزینه کردن بابت "شاید برفی سنگین بیاید" خیلی هم منطقی نیست! بعد اینکه سهم مردم چه؟ چند نفر از ما درخت جلو خانه مان را تکاندیم که کمرش خم نشود؟ چند نفر از ما در محل کارمان با همکاران گروه تشکیل دادیم که سر کار رویم؟ چند تامون در مسیر یک عابر را سوار کردیم؟ بماند آن جیمز باند هایی که در هوای بورانی لایی می کشند و برای چند متر جلوتر رفتن مسیر مقابل را می بندند! مسئولان درست عمل نمی کنند که هیچ، ولی باور کنید اگر 8 میلیون شهر نشین درست عمل کنند اولا این جماعت مسئول نمی شوند، در ثانی حجم مشکلات بسیار کمتر می شود، همچنین بپذیریم در هیچ شرایطی یک روز برفی سنگین، مانند یک روز آفتابی نمی شود.
ناشناس۲۲۸۲۸۳۰۲:۱۶:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
عالی بود
ناشناس۲۲۵۹۷۸۰۹:۵۳:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۹
این مشکل از تاکسی های آنلاین نیست بلکه مشکل از فرهنگ سود جویی همه ماست بقول همون راننده تاکسی :«چرا وقتی می‌تونه توی این شرایط چهار برابر اسنپ از مسافر پول بگیره نرم افزار رو روشن کنه؟» متاسفانه اخلاق در ما داره از بین می‌ره و بین من و اونی که سه هزار میلیارد اختلاس می‌کنه فقط در وسعت اختیارات و قدرت تفاوت هست وگرنه من هم دست کمی از اون ندارم.
ناشناس۲۲۶۹۷۴۲۳:۲۴:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۹
متاسفانه بهترین کامنتی بود که میشه برای این گزارش و وضعیت جامعه نوشت
ناشناس۲۲۵۹۸۳۰۹:۵۸:۱۷ ۱۳۹۶/۱۱/۹
دوست عزیز این چیزی که درباره تاکسی های موبایلی نوشتی کجاش سود جویی شرکت ها است. شما خودت رو بزار جای مدیران این شرکت ها، در شرایطی که به خاطر شرایط آب و هوایی ریسک اتفاقاتی مثل تصادف و گیر کردن در ترافیک هست و یا امکان داشتن درامد بیشتر برای رانندگان در این روزها فراهم هست، خب طبیعیه که راننده ها دوست ندارن به قول شما اپلیکیشن رو روشن کنند. همین موضوع باعث میشه که مدیران مجبور به افزایش قیمت بشن تا راننده های خودشون رو مجاب کنند. شما اگر می خوای کسی رو مقصر بدونی قطعا سازمان تاکسیرانی بیشتر مقصره که با بودجه بیت المال تغذیه میشه، وظایف مشخصی مانند تاکسی های خطی براشون مشخص میشه ولی تو یک همچین روزهایی همشون ناپدید میشن و حتی تاکسی های خطی فقط دربست سوار می کنند.
ناشناس۲۲۶۹۷۹۲۳:۲۷:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۹
اگر با تاکسی خطی و اینترنتی برخورد جدی میشد به خاطر این تخلفات، اونوقت شما با قیافه حق به جانب سودجویی خودت رو توجیه نمیکردی، کامنت قبلی خیلی عالی گفت، تفاوت شما با اختلاسگر میلیاردی وسعت امکانات و اختیاراته
ناشناس۲۲۵۹۸۷۰۹:۵۹:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۹
دلمان برای قالیباف تنگ شد..‌
ناشناس۲۲۶۱۷۴۱۲:۱۲:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۹
زمان قالیباف همچین برفی نیامد
ناشناس۲۲۶۳۳۰۱۳:۳۷:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۹
شما چن وقته ساکن تهرانی!
ناشناس۲۲۹۲۰۵۱۵:۳۹:۳۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
سلام، پیش بینی حداقل ها قبلا" انجام میشد مترو راه افتاده را برای چی بستن، وقتی دوتا قطار در مسیر است چه امنیتی ؟ حداقل امکانات قابل پیش بینی سالهای قبل همان کیسه شن بود که امسال دریغ شد حضور آقای قالیباف در تمام مشکلات شفاف و آشکار بود، این آقا کجا بود؟ درضمن الان بعد از چند روز چرا هنوز کارها دست نمیشه؟ اصلا ربفرمایید ایشان چه کار انجام داده اند؟
سعید۲۲۵۹۹۰۱۰:۰۰:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۹
سودجویی تاکسی های اینترنتی رو قبول ندارم. وقتی راننده با قیمت معمول مسافر سوار نمیکنه چاره ای نیست.
ناشناس۲۲۶۰۱۴۱۰:۱۸:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۹
مردمی گرفتار نامردها..
ناشناس۲۲۶۰۱۸۱۰:۲۱:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۹
در روز برفی ریسک تصادفات بالاست وحتی تاکسی رانی فعالیتش مختل می شود مقصر شهرداری تهران است که به جای اینهمه حقوق بگیر مازاد که خود اعلام کرده ای کاش کارگر استخدام میکرد که هم خانواده های زیادی تحت پوشش قرار گرفته و فقر نسبی کاهش یابد و هم خدمت دهی درست تر انجام می شد در کوچه ما که یکی از دو معبر دسترسی مقصود بیگ به ولیعصر است حتی یک کارگر شهرداری مشاهده نگردید و حتی یک کیسه نمک هم نبود یک خودرو وانت عبوری که ظاهرا از کارگران پارک شهرداری بود در ان بود وگیر کرده بود اذعان داشت امسال پیمانکاران برف روبی جذب نشده اند ؟! و فقط در حوزه این ناحیه کوچک پارسال 80 نفر پیمانکار عملیات برف روبی را مدیریت می کردند خلاصه آنکه ای کاش اقای نجفی بجای سیاسی بازی مانند دولتمردان و تعریف و تمجید واقعیت را میگفت شهرداری شکست خورد و شاید ناشی از عدم بودجه ویا استخدام افراد غیر مولد در پایان دوره قبلی و .... باشد
ناشناس۲۲۶۰۲۰۱۰:۲۱:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۹
خدا وکیلی وقتی تاکسی ها و آژانس ها 10 برابر میکنن 40، 50 درصد افزایش نرخ موبایلی ها اینقدر تعجب آوره؟ قانون تجارت همینه که وقتی تقاضا زیاد میشه و عرضه کم قیمت بالا میره
ناشناس۲۲۶۰۲۹۱۰:۲۸:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۹
دادستانی باید به این مسئله ورود کند و بررسی نمایند که این هزینه هنگفت برف روبی که در اختیار پیمانکار قرار گرفته شده است چگونه هزینه شده است.
ناشناس۲۲۶۰۳۸۱۰:۴۱:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۹
بی مدیریتی در ایران عادی شده
مسافر۲۲۶۰۴۳۱۰:۴۵:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۹
از ماست که بر ماست اگه اول از همه دولت بامتولیان این تاکسی های اینترنتی برخورد کند و بعد من و شما تصمیم جدی بگیریم که از شرکتی که تو روزهای برفی باهامون نبود تو روزای آفتابی سرویس نگیریم دیگه به خودشون جرات سودجویی نمیدن اما متاسفانه نه دولت این اقتدار رو نشون میده نه من و شما حال داریم و تجربه نشون داده این اتفاقات خیلی زود از حافظه مون پاک میشه و یادمون میره از بس ملت محجوبی هستیم
ناشناس۲۲۶۰۶۲۱۰:۵۸:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۹
دهها راننده مثل من که با اسنپ کار میکنیم از شما میپرسم برای لقمه نانی خطر کنیم و تنها سرمایه مان که همین سواری است را بخطر بیاندازیم .
ناشناس۲۲۶۰۷۸۱۱:۱۴:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۹
مگه اونا نرخ نامه مصوب دارن که شما میگی گرون فروشی کردن؟ با همین افزایش قسمت باز هم از تعرفه تاکسی ها در روزهای غیر برفی کمتر هستن. قرار نیست که شما خودت ماشینت رو از پارکینگ در نیاری اونوقت راننده اسنپ لیز بازار و خطر تصادف رو به جون بخره به قیمت مفت! خوبی اسنپ و مشابه ها اینه شما همون اول کار قیمت رو میدن که شما انتخاب کنی یا نه. قرار نیست کسی مفت در هر وضعیت جوی کار کنه
محسن۲۲۶۰۹۹۱۱:۲۵:۰۷ ۱۳۹۶/۱۱/۹
من هم دیروز هم امروز از اسنپ استفاده کردم چندبار و سودجویی ندیدم!
ناشناس۲۲۶۱۱۱۱۱:۳۱:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۹
مردم ایران لازم است یاد بگیرند بیشتر مواقع سعی کنند قسمت پر لیوان را ببینند. بارش برف نعمت خداوند است بر ملت ایران. هر چند مشکلاتی را بوجود آورده است و طبیعی هم هست .ضروریست مردم و مسئولین شاکر باشند
ناشناس۲۲۶۱۴۱۱۱:۴۲:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۹
لطفا در امور قیمت قیمت گذاری خدمات شرکت های خصوصی دخالت کنید، رقابت فقط قیمت رو تعیین میکنه، اسنپ و تپ سی در هوایی برفی با قیمت های مورد نظر شما از کار خواهد افتاد و دیگه هیچ راننده پیدا نمیشه، دودش تو چشم ما مسافر ها هم میره
سید۲۲۶۱۶۷۱۲:۰۸:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۹
اقای نجفی فکر میکند هنوز آموزش و پرورشی هستند
ناشناس۲۲۶۱۷۸۱۲:۱۵:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۹
مافیای آژانس و تاکسی از هر فرصتی برای ضربه زدن به اسنپ و تپ سی استفاده میکنه . الان تو هوایی برفی تاکسی دربست چند ؟؟؟ 100% گرون تر میگیرن
ahmad۲۲۶۱۹۴۱۲:۲۰:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۹
نه تنها خیابانهای فرعی بلکه خیابانهای اصلی هم شن و نمک پاشی صورت نگرفته است.من تهرانسر هستم 4راه صدف که اصلی ترین 4راه این منطقه هست اصلا برف روبی و نمک پاشی نشده است تا الان.انبار شن و نمک که در خیابان یاس انتدای مسکن ویژه تهرانسر هست اصلا آماده نبود و اصلا نمک و شن ذخیره نداشت بر عکس سالهای قبل.کل مسکن ویژه خیابان به عرض 20متر شده آیینه و اصلا نمیشه با ماشین رفت چه برسه پیاده.کوچه های فرعیش هم که نگو.یکنفر از شهرداری و رفتگر نیومده به این محله برسه.
ناشناس۲۲۶۴۲۵۱۴:۱۴:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۹
کلا منطقه ۲۱ و ۲۲ خواب هستن
ناشناس۲۲۶۲۲۸۱۲:۳۹:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۹
#قالیباف
ناشناس۲۲۶۷۴۳۱۸:۵۷:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۹
از زمین های نجومی چه خبر ؟
ناشناس۲۲۶۲۳۲۱۲:۴۳:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۹
صد رحمت به قالیباف. هرچه که بود و هرچه که کرد حداقل زمان برف خودش و عواملش خواب نبودند. الان بعد از دو روز هنوز شهرداری به خودش نیومده. برای خودم متاسفم که با فرستادن لیست اصلاح طلبان زمینه شهردار شدن فردی مثل نجفی فراهم کردم . بازهم اصلاح طلبان نشان دادند نمیشود بهشون اعتماد کرد.
ناشناس۲۲۶۲۶۰۱۲:۵۵:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۹
مدام علیه اسنپ و تپسی می نویسید در حالی که یکی دو هزارتومان بعلت مخاطرات برف و صدمه خوردن به خودرو و ترافیک شدید اضافه شده بود ولی از بی عرضگی شهرداری و دولت برای بازکردن خیابانها و برف روبی و.. چیزی ننو شته اید مردم خودشان تشخیص می دهند اسنپ و تپسی بهترند یا آژانس ها ...شما بعنوان رسانه بپرسید چرا خط انحصاری اتوبوس رانی در تهران فلج شده بود؟
ناشناس۲۲۶۳۰۶۱۳:۲۲:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۹
من امیدوارم دادستانی با ماجرا ورود کرده و در زمینه شکست درختان و خسارات به بار آمده از آن جهت، از صورت وضعیت پیمانکار متخلف و بی مسئولیت خسارت را به خسارت دیده بپردازد! برخی از این پیمانکاران عزیز بفهمند پول همیشه بابت رفاقت و رابطه بدست نمی آید، برخی مواقع به جهت کار کردن بدست می آید و در مواردی نیز به جهت کار نکردن از دست می رود!
ناشناس۲۲۶۳۲۲۱۳:۲۹:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۹
هیچ ربطی به اسنپ و تپسی نداره مشکل اینه که کلا حمل و نقل گرون می‌شه توی برف و بارون اگه اسنپ و تپسی گرون نکنن کلا کسی درخواست رو قبول نمی‌کنه. عالیه تیترتون :))
ناشناس۲۲۶۳۶۰۱۳:۵۳:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۹
حق دخالت در قیمت گذاری شرکت های خصوصی رو ندارید
گرفتار یخبندان۲۲۷۲۹۳۱۱:۳۸:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
دو روز برف امد انگار (دور از جان همه) زلزله 7 ریشتری آمد ! اقای شهردار میگویند خودم نمیگویم اما استاندار به من نمره 18 می دهد ( چه شاهدی آورده اند و چه نمره ای ! ) الان که 10 بهمن است هنوز همه معابر تهران یخ زده هستند و عبور و مرور مردم بسیار دشوار است. اسنپ و تبسی هم گل کاشتند و نشان دادند که قابل اعتماد نیستند. اولا که هیچ کدام ماشین نداشتند وقتی هم داشتند با چهل، سی و ده درصد اضافه کرایه بخاطر موقعیت خاص! باز صد رحمت به آژانس ها که کار مردم را راه انداختند !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین