شانزدهمین بازداشت، برای زورگیری از پیرزنان درخانه

گروه حوادث الف،   3961107193

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که از ابتدای امسال تا کنون اقدام به زورگیری از زنان سالخورده در منزلشان کرده بود، برای بار شانزدهم خبر داد.

به گزارش ایسنا، در تاریخ 20 فروردین ماه امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، وقوع یک فقره سرقت به عنف منزل در خیابان حبیب اللهی به کلانتری 118 ستارخان اعلام شد که با حضور ماموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد مردی میانسال پس از ورود به خانه متعلق به یک خانم 65 ساله و اطلاع از محل نگهداری اموال باارزش این خانم اقدام به سرقت بیش از 80 میلیون تومان طلا و جواهرات و وجوه نقد داخل منزلش کرده و از محل متواری شده است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف منزل و به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه 2 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت15 روز 20 فروردین در خانه نشسته بودم که زنگ خانه به صدا در آمد، فردی خودش را مامور بانک معرفی کرد و مدعی شد که در قرعه کشی بانک برنده چند میلیون تومان پول شده‌ام. به این بهانه این فرد که لباس سفید به تن داشت وارد خانه شد و پس از لحظاتی از من درخواست مدارک شناسایی کرد تا به قول خودش امور اداری برای تحویل پول قرعه کشی را انجام دهـد. برای آوردن مدارک شناسایی به سراغ کمددیواری داخل یکی از اتاق ها رفته بودم که ناگهان احساس کردم او پشت سرم ایستاده. قصد اعتراض به حضورش در اتاق را داشتم که ناگهان به سمت من حمله ور شد و در حالیکه قدرت مقابله با او را نداشتم ، تمامی طلا و جواهرات و پول هایم را از داخل کمد دیواری سرقت کرد و از محل متواری شد.

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با توجه به شیوه و شگرد سرقت به بررسی وقوع سرقت های مشابه پرداخته و اطلاع پیدا کردند که سرقت های مشابه دیگری در دیگر مناطق تهران دقیقا به همین شیوه و شگرد رخ داده است که بررسی اظهارات مالباختگان جدید نشان داد که فردی با مشخصات یکسان و تحت عناوین مامور اداره بیمه یا کارمند بانک و به بهانه‌های مختلف همچون پرداخت حقوق مستمری یا برنده شدن افراد در قرعه کشی بانک به در منازلی که در تمامی آنها افراد سالخورده و عمدتا پیرزن زندگی می کنند ، مراجعه کرده و پس از ورود به منازل افراد ، در صورت امکان به شیوه "کش روی" و در صورت اطلاع مالباختگان از هویت واقعی‌اش به شیوه زورگیری اقدام به سرقت وجوه نقد ، طلا و جواهرات کرده و نهایتا با یک دستگاه موتورسیکلت طرح ویو آبی رنگ از محل متواری شده است.

کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی با بهره‌گیری از اظهارات شکات و مالباختگان درباره مشخصات ظاهری سارق ، شیوه و شگرد سرقت و نهایتا بهره گیری از سوابق مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی یکی از مجرمان حرفه ای به نام فریدون . ن متولد 1346 شدند.

بررسی سوابق فریدون حکایت از آن داشت که او از مجرمین سابقه دار و حرفه ای با 15 سابقه دستگیری و زندان است که در این 15 فقره بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف کلاهبرداری ، قاپ زنی و سرقت منزل از سوی پایگاه های مختلف آگاهی دستگیر و روانه زندان شده و در بسیاری از پرونده سرقت های خود نیز دقیقا به همین شیوه و تحت عناوین مامور اداره بیمه یا کارمند بانک اقدام به سرقت از افراد سالخورده کرده است.

همزمان با ادامه تحقیقات برای دستگیری فریدون از سوی کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی ، پرونده های مشابه دیگری این بار در شعبه 5 بازپرسی دادسرای ناحیه 3 تهران تشکیل و پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت که در پرونده های اخیر مجددا فریدون مورد شناسایی قرار گرفت.

در یکی از این پرونده ها ، مالباخته که یک خانم بود در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: درساعت 12 روز پنجم شهریورماه فردی ناشناس ، حدودا 45 ساله با موتورسیکلت به در منزل ما در محدوده قلهک مراجعه کرد، او خودش را به عنوان کارمند اتحادیه فرش فروشان معرفی کرد و مدعی شد که برای پرداخت حقوق بازنشستگی پدرم آمده است . پس از مراجعه پدرم ، به بهانه آوردن مدارک مرا به طبقه بالا فرستاد و زمانیکه من به طبقه بالا رفته بودم ، این شخص با پدرم وارد منزل شد و گویا با نشان دادن یک بسته تراول 50 هزار تومانی ، با حیله و ترفند پدرم را فریب داد تا پول‌هایی را که ساعتی قبل از شعبه بانک دریافت کرده بود به وی نشان دهد که در ادامه اقدام به قاپیدن مبلغ 4 میلون تومان پول از پدرم کرده و با موتورسیکلت از محل فرارکرد.

با توجه به افزایش تعداد شکات و مالباختگان سرانجام فریدون در ساعت 22 روز 27 دی ماه در خیابان پیروزی، میدان شکوفه دستگیر و در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت، با دستگیری فریدون و اعتراف صریح وی به ده ها فقره سرقت به شیوه فوق ، محل نگهداری قسمتی از وجوه و طلاجات مسروقه در داخل یک دستگاه خودرو 206 پارک شده در داخل یک پارکینگ عمومی شناسایی ، خودرو 206 مذکور به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و در بازرسی از محل پیش بینی شده برای نگهداری وجوه و طلاجات مسروقه در داخل خودرو 206 ، نزدیک به یک میلیارد تومان پول و طلاجات کشف شد.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی جرایم ارتکابی متهم در سطح شهر تهران ، پرونده های متعددی در دادسرهای مختلف تهران از جمله در دادسرای ناحیه 3 تهران علیه متهم در حال رسیدگی است .

نادربیگی ادامه داد: با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف و تحت تعقیب قرار داشتن وی از سوی شعبات مختلف دستگاه محترم قضایی ، اعتراف صریح متهم به ده ها فقره سرقت در پوشش مامور اداره بیمه و کارمند بانک، گستردگی جغرافیایی ارتکاب سرقت ها در سطح شهر تهران و احتمالا سایر شهرها و استان ها ، شناسایی صریح متهم توسط ده ها مالباخته و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 3 تهران صادر شده است، لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تابرای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سهروردی شمالی - خیابان خرمشهر - میدان نیلوفر مراجعه کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  19. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  22. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  23. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین