بررسی برنامه پنج ساله شهرداری در استانداری تهران

گروه اجتماعی الف،   3961107118

استاندار تهران از طرح برنامه پنج ساله شهرداری تهران و تعامل بادستگاه‌های اجرایی استان برای تدوین سومین برنامه پنج ساله شهرداری تهران خبر داد و گفت: برنامه پنج ساله شهرداری در شورای برنامه ریزی استان تهران مطرح می‌شود.

به گزاش ایسنا، محمد حسین مقیمی در جلسه امروز شورای برنامه ریزی استان تهران که بررسی برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران در دستور کار آن قرار داشت، گفت:‌ همه مباحثی که در جلسه مطرح شده، درباره شهری با هشت میلیون نفر جمعیت در شب و 11 میلیون نفر جمعیت در روز است. قطعا اداره چنین شهری نیاز به برنامه و استفاده از تمامی تجارب علمی دارد تا این شهر در تراز پایتخت جمهوری اسلامی ایران داره شود.

وی افزود: برداشتی که از تهران در ذهن‌ها می‌ماند الگویی از کل کشور است، یعنی این طور تداعی می‌شود که شهر تهران هر گونه اداره شود کل کشور نیز از آن الگو برداری می‌کند و گویی به همان روش اداره می‌شوند لذا اگر تهران به خوبی اداره شود و شهری توسعه یافته باشد در دید افرادی که خارج از کشور وارد تهران می ‌شود اینگونه از کل کشور توسعه یافته است  لذا از اهمیت برخوردار است.

مقیمی ادامه داد:‌ بی تردید اداره این شهر بسیار سخت است و باید همه به شهرداری تهران کمک کنیم تا در اداره این شهر به بهترین شکل ممکن عمل کند تا الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران سال‌های قبل از برنامه های اول و دوم عزمی برای مطرح کردن این برنامه ‌ها در شورای برنامه ریزی و توسعه استان نداشت و خود استان و شهرداری برنامه‌ای را تدوین و اجرا می‌کردند.

مقیمی افزود: حال که شهرداری تهران مصمم شده برنامه پنج ساله خود را در شورای توسعه مطرح کند جای قدردانی دارد. امیدواریم با تعامل مناسبی که میان شهرداری تهران و دستگاه‌های اجرایی برقرار می‌شود برنامه پنج ساله شهرداری علمی‌تر و اجرایی تر به ثمر برسد. در همین راستا از همه دستگاه‌های اجرایی استان می خواهیم با صبر، علاقه مندی و رویکرد کمک به شهرداری، در تدوین این برنامه ورود داشته باشند و خیلی به دنبال اعمال دیدگاه های خود نباشند بلکه اگر مانعی بر سر کار است آن را حل و فصل کنند.

استاندار تهران تاکید کرد: لازم است در کارگروه‌ها و جلساتی که در حوزه تدوین برنامه شهرداری تهران با مدیران دستگاه‌های اجرایی گذاشته می‌شود، همه حضور داشته باشند تا این موضوع به تهیه برنامه اجرایی و عملیاتی مناسب منجر شود تا  تهران به توسعه پایدار نزدیک شود.

وی بر لزوم توجه به اسناد بالا دستی اشاره کرد و افزود:‌باید به اسناد بالادستی که برنامه توسعه کشور است توجه کافی داشته باشیم و استانداری تهران نیز از مدیریت هماهنگ شهری حمایت می‌کند.

مقیمی افزود: کاهش آلودگی هوای تهران برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و به تبع آن باید به حوزه حمل  نقل عمومی نگاه ویژه داشته باشیم و بحث های فضای سبز، تراکم جمعیت، اقتصادشهری،‌معضلات اجتماعی شهر تهران نیز با نگاه ویژه‌ای مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین توقع می‌رود شهرداری تهران برای استفاده از دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی بیست سال گذشته که اتفاقا اقدامات مناسبی انجام شده برنامه جامع تدوین کند.

وی ادامه داد:‌ باید برنامه ریزی دقیقی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تدوین شود و گام‌های موثری برداشته شود به شکلی که هر سال در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مواردی همچون طلاق و اعتیاد شاهد کاهش درصد این موارد درسطح شهر و استان تهران باشیم.در این راستا باید به موضوعاتی همچون ورزش‌،اشتغال، آموزش و پرورش در تعامل همکاری با شهرداری تهران  نگاه ویژه و اقدامات موثری را انجام دهیم.

مقیمی بر لزوم حضورنمایندگان شهرداری تهران درکارگروه‌های آسیب‌های اجتماعی‌،حمل و نقل ترافیک و .. تاکید کرد و افزود:‌ امیدواریم در این کارگروه‌ها به ویژه کارگروه مقابله با آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران در سطح معاونین حضور داشته باشند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین